quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:32 schreef mijsje het volgende:en toch... vind ik het niet helemaal terecht, want toen iemand die erg moeilijk zwanger werd eindelijk een knipperend lichtje had, mocht dat niet in de update... hoe blij ik ook ben voor Tan, en dat ben ik heel erg, vind ik het dan weer lullig tegenover anderen... alsof het bij anderen in hun situatie dus minder bijzonder is dan hier bij Tan...
sorry als ik tegen zere benen aanschop, maar goed, dat is mijn mening... mag weggehaald worden als mensen het er niet mee eens zijn hoor...
Ik persoonlijk vind toch wel dat er een verschil zit tussen een bevestiging van een zwangerschap, die we allemaal graag krijgen, of we nou 1 of 10 jaar bezig zijn geweest, een heel ander verhaal is dan een echo waaruit blijkt dat een kindje die toch een redelijke kans had dezelfde aandoening te hebben als zijn broertje (zeker aangezien Jessai zijn niertjes ook extra in de gaten gehouden zijn tijdens de zwangerschap) in orde blijkt te zijn. Was dit niet het geval geweest dan was er nl. in dit geval een hele grote kans geweest dat Tan mss weer voor dezelfde beslissing was komen te staan als de vorige keer.
Een knipperend hartje is geweldig, natuurlijk, maar dat is voor iedereen zo, en niet iedereen heeft bij de 20w echo een verhoogd risico op levensbedreigende afwijkingen.
Maar goed, daar kan je dus idd over blijven twisten.
Ik persoonlijk vind het een knipperend hartje voor iemand bij wie er na 3 miskramen eindelijk een kindje blijft plakken ook bijzonderder dan de mijne bij wijze van spreken, maar dat vind ik weer iets anders dan 'lang bezig zijn', hoe definieer je dat ten eerste...
En in die zin vind ikzelf een goede uitslag van Tan's 20w echo bijzonderder dan de mijne, want bij ons was er niks bijzonders te verwachten, bij die van hen wel...