abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71719330
Dit is mijn 1e post in dit subforum maar het lijkt me nou eenmaal de beste plek voor mijn vraag.
We zijn net terug van onze vakantie in Frankrijk waar we veel leuke dingen gedaan hebben en mooie wandelingen hebben gemaakt.

Tijdens 1 van onze tochtjes kwamen we deze "kei" tegen en ik heb me voorgenomen daar bovenop te gaan staan.

Mijn vrouw en dochter zagen dit niet zitten terwijl er een gewone wandelroute naar toe loopt.
Alleen lopen leek me niet verstandig en ook zeker niet gezellig dus zoek ik iemand die over een paar weken zin en tijd heeft om een weekend naar Frankrijk te gaan.
Man of vrouw maakt me niet uit, ik heb als enig doel die top halen en een gezellig weekend te hebben.

Mijn bedoeling is om er vrijdagmorgen heen te rijden en een hotelletje te pakken, zaterdag naar boven en zondag weer terug naar huis.

Wie is fit genoeg en heeft zin om mee te gaan over een paar weken?
pi_71748947
Ik besef dat er in mijn profiel weinig info over mij staat terwijl dat eigenlijk best wel belangrijk is bij mijn vraag.
Bij deze dus iets over mezelf:

Ik ben 40, getrouwd en heb een dochter van 14.
Voor mijn werk rij ik op een reachstacker, da's zeg maar een heftruck die zeecontainers optilt.
Hobby's zijn: Sleutelen aan auto's en motoren, internetten, lezen en chips eten.

Waarom wil ik naar deze top? Dat is behoorlijk persoonlijk maar het lijkt me niet meer dan redelijk om het te vertellen;
Een aantal jaren geleden raakte ik arbeidsongeschikt door versleten tussenwervelschijven in mijn rug.
In Belgie heb ik 2 protheses laten zetten en ik werk inmiddels weer 100% gelukkig.

Na die operatie kwamen we tijdens een vakantie weer in Oostenrijk en daar zag ik de "Knoten" (bergtop) weer.
Was vóór mijn rugproblemen al een pittige wandeling (meerdere malen de top gehaald) maar toen ik em zag een half jaar na mijn operatie was het opnieuw een uitdaging.
Ik zei het eigenlijk voor de grap: "Mijn rug schijnt weer goed te zijn, ik ga de Knoten lopen."
En verdomd, gehaald!
Dat gaf me echt een gevoel van overwinning...

Nu zag ik deze berg en had weer hetzelfde....ik MOET daar bovenop staan!
Maar omdat vrouw en dochter het niet zien zitten zoek ik langs deze weg iemand anders om deze top te halen.

Ik hoop dat ik door het geven van persoonlijke info de drempel om te reageren iets verlaagd heb.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:38:14 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_71784834
Heb je geen vrienden die graag wandelen? Een onbekende van het internet is natuurlijk een hele grote gok. Kan natuurlijk heel goed uitpakken, dat wel.

Waar in Frankrijk ligt deze col trouwens?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_71792257
Vrienden heb ik wel, maar volgens mij ben ik de sportiefste van het stelletje. Dat verbaast mij ook.

De gok om een onbekende mee te vragen is niet zo groot vind ik.
Je vertrekt met een duidelijke bedoeling dus de neuzen staan al dezelfde kant op, ik zou niet weten hoe dat in een paar dagen tijd compleet om zou kunnen slaan eigenlijk.
Het is geen wereldreis, na 3 dagen ben je weer thuis en een ervaring rijker.

Eerlijk gezegd zit ik er zwaar over te denken om deze laatste week van mijn vakantie nog ff terug te rijden om die tocht te lopen, desnoods alleen.

Waar in Frankrijk?
Vlakbij St. Pierre de Chartreuse, tussen Grenoble en Chamberry in.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:59:37 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71792323
Gewoon lekker in je eentje gaan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71808061
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:59 schreef SeLang het volgende:
Dat is ook echt het doel van dit topic.
pi_71815634
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:59 schreef SeLang het volgende:

en dan als je de top gehaald hebt roepen: "King of the world"( uit de film Titanic)
75 topics = FIN
pi_71844037
Pas boven de 5.000m wordt het interessant.

Haha nu even serieus. Is de wandeling gewoon door het veld heen of via de weg omhoog?

Hopelijk vind je iemand die mee wil. Veel plezier iig.
pi_71856096
Door het veld iig, over de weg kun je beter de auto pakken.
Wat ik er van heb gezien zijn smalle, steile paadjes en het laatste stuk is volgens mij helemaal lachen.
pi_71868199
Smalle steile paadjes.

Als ik dit zo zie, krijg ik ook weer meteen zin om een trekking te gaan maken.
pi_71873271
Onderschat je het niet? Je zal niet de eerste Nederlander zijn die denkt "dat bergje klim ik wel even op". Misschien ook handig voor je mogelijke wandelpartner:
- Wat voor type pad is het?
- Grafiek van de stijgingen en dalingen?
- Welk type schoen is nodig?

Slechts wat tips.
Succes.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_71877136
Maar moet je op het eind niet nog met touwen klimmen om echt op de top te komen?
pi_71880833
Het is een "gewone" wandelroute, geen gedoe met touwen oid.
Speciale schoenen zijn dan ook niet nodig, gewoon stevige stappers aan en gáán.
Ik weet zeker dat ik me daar niet in vergis en ken mijn conditie goed genoeg om er vertrouwen in te hebben bovenaan te kunnen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')