quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij de A7Bord trajectcontrole, maar volgens mij maar heel kort stukje nog. Toen hoorde ik dat ze aan het experimenteren waren, het zit ongeveer tussen Hoorn - Purmerend. Wel 120 km/u uiteraard, maar ik vind het belachelijk. Als ik daar 's avonds laat rijd, is het altijd zo rustig. Kan je er makkelijk 160... maar nee, ze ruiken weer geld
![]()
Nee, dat gaat dus niet want dat is niet stoer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Gaan we weer. Je kan je natuurlijk ook gewoon aan de maximum snelheid houden...
Je kunt altijd nog in Duitsland gaan wonen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, ik zal wel moeten nu he. Nou ja, gelukkig hebben ze het nog 120 gelaten, kzie ze er zo nog 100 van maken stelletje idioten.
Niet dat ik weet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:23 schreef Misan het volgende:
op de Afsluitdijk is toch ook trajectcontrole?
WTF man, je gaat me toch niet vertellen dat ze die dingen verbergen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:00 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt het zien aan de witte kisten met zwarte voorkant die achter aan de matrixborden hangen.
je kunt bijna overal in Nederland plankgas rijden, mits het niet te druk is op de wegquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:26 schreef Sjibble het volgende:
Je zal er niet sneller wezen.. Maar je kan wel de eerste helft 70 kmh rijden, en vervolgens weer 170 planken.
Wie gaat er nou op een snelweg met trajectcontrole nou flitsen...
Laat maar, we zijn in nederland..
Op de A9 kan je wel doorjakkeren. Laatst nog 170 gereden
Tuurlijk, gewoon overal plankgas door de bebouwde kom en door de bochtquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:28 schreef Misan het volgende:
[..]
je kunt bijna overal in Nederland plankgas rijden, mits het niet te druk is op de weg
Jaja, bij Wognum staan ze toch regelmatig hoor, en bij Wieringerwerf ben je ook vaak de sjaak.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:29 schreef YoshiBignose het volgende:
A9 is wel lekkergekloot bij velsertunnel wat minder en er wordt redelijk vaak gecontroleerd. Nou ja, A7 vanaf Hoorn richting de afsluitdijk is wel een heerlijk stuk. Kan je echt hard en niet zo vaak controles. Hoop niet dat daar ook trajectcontrole komt, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Het wordt onder de politieagenten ook "het circuit" genoemd.
door de bebouwde kom niet natuurlijkquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:30 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon overal plankgas door de bebouwde kom en door de bocht
Dan ben je goed de lul.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:34 schreef YoshiBignose het volgende:slik.. wat gebeurt er als je 90 km/u te hard rijdt als beginnend bestuurder?
Niets, maar als je aangehouden wordt dan mag je voorkomen. Kan ook als je geflitst wordt met een dergelijke snelheid trouwens. Kost je vrijwel altijd een punt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:34 schreef YoshiBignose het volgende:
slik.. wat gebeurt er als je 90 km/u te hard rijdt als beginnend bestuurder?
Staande.. niet aangehouden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:48 schreef Misan het volgende:
[..]
Niets, maar als je aangehouden wordt dan mag je voorkomen. Kan ook als je geflitst wordt met een dergelijke snelheid trouwens. Kost je vrijwel altijd een punt.
Mijn duurste boete was 38km/u te snel op de snelweg, kostte me 160 euro. Had denk ik wel een dagvaarding ontvangen als ik boven de 40 was geflitst.
dan heb je dus echt een gaatje in je kop, met twee maanden je rijbewijs hebben kun je echt nog nauwelijks inschatten wat andere weggebruikers doen. hoeveel km heb je gereden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:52 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb 70 te hard gereden en heb net 2 maanden mn rijbewijs. Big deal.
Scheet alleen wel in mn broek omdat ik de A9 niet zo goed ken en het bord "Snelheidscontrole" er stond.
En maar doorplanken hoor!!!![]()
(stiekem wist ik dat ze er om 3:00 in de ochtend toch niet zitten
).
Maar wordt de trajectcontole nou aangegeven, of is het weer zo'n stiekeme gedoe zoals mobiele flitsers?
Als ze op de afsluitdijk controleren, dan doen ze dat bij Kornwerderzand en Breezanddijk wat beide 70 km/h stukken zijn ivm de sluizencomplexen daar. Of bij het Monumentquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:23 schreef Misan het volgende:
op de Afsluitdijk is toch ook trajectcontrole?
Er was geen kip op de weg, en moest het record van een maat verbreken, nu staat het record op mijn naam., echt nada. Verlaten wegen durf ik wel op te planken, als er auto's zijn dan ga ik met het treintje mee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:54 schreef Misan het volgende:
[..]
dan heb je dus echt een gaatje in je kop, met twee maanden je rijbewijs hebben kun je echt nog nauwelijks inschatten wat andere weggebruikers doen. hoeveel km heb je gereden?
Ik zit nu op drie jaar en een kleine 190.000km op de teller, durf wel te zeggen dat ik de gevaarlijke momenten kan herkennen
Per km te hard is 't 6 a 7 euro, dus reken maar uitquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Is 38 km/u te hard echt maar 160 euro???
323F GLX BAquote:
Schattig autootje. Ik kan me nog herinneren dat onze oude daihatsu applause zelfs de 190 haalde, met wat trillingen hier en daar.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:12 schreef Sjibble het volgende:
[..]
323F GLX BA
T is een 1.5, hij had wel een beetje moeite met de 170 te halenMaar de toerenbegrenzer laat het tot 220 toe
Een paar vrienden zeiden dat het blok lui is door de vorige eigenaar. ff wakkerschudden dus.
Maar dat wil ik niet gebruiken als smoes, hij kan gewoon 170, klaar. Heel misschien 180 als ik een heel lang stuk had
Meer details van de autoquote:Op zondag 9 augustus 2009 00:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Schattig autootje. Ik kan me nog herinneren dat onze oude daihatsu applause zelfs de 190 haalde, met wat trillingen hier en daar.
dat is niet op de snelweg waar je 120 mag iigquote:Op zondag 9 augustus 2009 00:13 schreef YoshiBignose het volgende:
overschrijding tot en met 4 km/h ¤ 16,00 ¤ 22,00
overschrijding met 5 km/h ¤ 20,00 ¤ 27,00
overschrijding met 6 km/h ¤ 24,00 ¤ 32,00
overschrijding met 7 km/h ¤ 27,00 ¤ 38,00
overschrijding met 8 km/h ¤ 32,00 ¤ 43,00
overschrijding met 9 km/h ¤ 37,00 ¤ 49,00
overschrijding met 10 km/h ¤ 40,00 ¤ 55,00
overschrijding met 11 km/h ¤ 45,00 ¤ 61,00
overschrijding met 12 km/h ¤ 51,00 ¤ 68,00
overschrijding met 13 km/h ¤ 56,00 ¤ 74,00
overschrijding met 14 km/h ¤ 62,00 ¤ 81,00
overschrijding met 15 km/h ¤ 67,00 ¤ 88,00
overschrijding met 16 km/h ¤ 73,00 ¤ 96,00
overschrijding met 17 km/h ¤ 79,00 ¤ 104,00
overschrijding met 18 km/h ¤ 86,00 ¤ 111,00
overschrijding met 19 km/h ¤ 92,00 ¤ 120,00
overschrijding met 20 km/h ¤ 99,00 ¤ 128,00
overschrijding met 21 km/h ¤ 106,00 ¤ 136,00
overschrijding met 22 km/h ¤ 114,00 ¤ 146,00
overschrijding met 23 km/h ¤ 121,00 ¤ 154,00
overschrijding met 24 km/h ¤ 128,00 ¤ 164,00
overschrijding met 25 km/h ¤ 136,00 ¤ 174,00
overschrijding met 26 km/h ¤ 144,00 ¤ 183,00
overschrijding met 27 km/h ¤ 152,00 ¤ 194,00
overschrijding met 28 km/h ¤ 160,00 ¤ 204,00
overschrijding met 29 km/h ¤ 170,00 ¤ 214,00
overschrijding met 30 km/h ¤ 178,00 ¤ 225,00
overschrijding met 31 km/h ¤ 188,00
overschrijding met 32 km/h ¤ 198,00
overschrijding met 33 km/h ¤ 207,00
overschrijding met 34 km/h ¤ 217,00
overschrijding met 35 km/h ¤ 226,00
overschrijding met 36 km/h ¤ 237,00
overschrijding met 37 km/h ¤ 247,00
overschrijding met 38 km/h ¤ 258,00
overschrijding met 39 km/h ¤ 268,00
overschrijding met 40 km/h ¤ 280,00
overschrijding met 44 km/u snelweg, bocht waar 70 is aangegeven, maar nog steeds snelweg was ¤310 kan ik je vertellenquote:Op zondag 9 augustus 2009 00:13 schreef YoshiBignose het volgende:
overschrijding met 40 km/h ¤ 280,00
Ze maken gebruik van de portalen die er toch al staan voor matrixborden of verkeersborden. Anders moeten ze extra portalen neerzetten, dat zou pas onzinnig zijn. Dat je die camera's minder goed kunt zien is een bijkomstigheid, geen reden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:27 schreef Sjibble het volgende:
[..]
WTF man, je gaat me toch niet vertellen dat ze die dingen verbergen?
Wat nou veiligheidGeldgraaierij
Jawelquote:Op zondag 9 augustus 2009 00:17 schreef Misan het volgende:
[..]
dat is niet op de snelweg waar je 120 mag iig
quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:28 schreef mvt het volgende:
Verklaart trouwens wel waarom dat hele stuk opeens is voorzien van matrixborden
quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:27 schreef mvt het volgende:
Zou jammer zijn als Purmerend-Hoorn op slot gaat op die manier. Dat wordt echt dan 120 op de cruise control. En dat op zo'n saai stuk weg, zorgt alleen maar voor problemen.
Rekeningrijden... en dan betaal je al wegenbelasting en brandstofbelastingquote:Op zondag 9 augustus 2009 00:34 schreef Wupppie het volgende:
die matrixborden werden daar neergeknald, omdat de file tegenwoordig al voor Hoorn er staat.
Lulkoekerij, die rommel wordt daar neergeploft vanwege rekeningrijden, en dan kan je meteen er wel trajectcontrole bij gooien.
De reden waarom je op de ene plek 100 en op de ander 120 mag rijden snap ik ook niet altijd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, ik zal wel moeten nu he. Nou ja, gelukkig hebben ze het nog 120 gelaten, kzie ze er zo nog 100 van maken stelletje idioten.
Hmm... ik zie hier A4 Hoofddorp -> Nieuw Vennep bij staan. Is die sinds kort actief? Nog nooit een boete gehad maar kom daar 1 keer per week met ca 130 tot 150 km per uur langs rijden en nog nooit een bekeuring gehad.quote:Waar is trajectcontrole actief?
Inmiddels zijn in Nederland 12 trajectcontrolesystemen actief (stand van zaken: juli 2009)
A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep - maximum snelheid: 120 km/u;
A10 tussen Nieuwe Meer en Coentunnel (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
A12 parallelrijbanen, tussen Oudenrijn en Lunetten (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
A12 hoofdrijbaan, tussen Lunetten en De Meern (in beide richtingen) - maximum snelheid: 100 km/u;
A12 tussen De Meern en Woerden - maximum snelheid: 120 km/u;
A12 Utrechtsebaan, tussen Prins Clausplein en Den Haag (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
A12 Arnhem/Velp, tussen knooppunt Velperbroek en knooppunt Waterberg (in beide richtingen) - maximum snelheid: 100 km/u;
A13 Overschie, tussen Berkel en Rodenrijs en Kleinpolderplein (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
A20 tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
N919 bij Veenhuizen - maximum snelheid: 80 km/u;
Zeelandbrug (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
Westerscheldetunnel (in beide richtingen) - maximum snelheid: 100 km/u.
Bron: http://www.om.nl/onderwer(...)gen/trajectcontrole/
Dat soort rekeningrijden gaat nog tot 2012 duren, of zelfs later, of wordt niet eens ingevoerd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:06 schreef Misan het volgende:
rekeningrijden is toch in plaats van wegenbelasting?
Voorin zit ik NU achter het stuur. Achterin heb ik er minder last van, vooruit. Maar als ik toch rij wil ik wel dat het opschiet en niet met een slakkengang kruipt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:06 schreef Wupppie het volgende:
achterin gaat 120 net zo snel als voorin, toch?
Ik rem daar wel altijd af... die trajectcontrole begint volgens mij bij die restaurants over de snelweg heen (die brug). Belachelijk ook weer, omdat je daar echt kan scheuren met 5 rijbanen. Naar mijn weten is die er al een tijdje, in de tegengestelde richting heb je echter geen trajectcontrole. Daar kan je altijd lekker hardquote:Op zondag 9 augustus 2009 02:03 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Hmm... ik zie hier A4 Hoofddorp -> Nieuw Vennep bij staan. Is die sinds kort actief? Nog nooit een boete gehad maar kom daar 1 keer per week met ca 130 tot 150 km per uur langs rijden en nog nooit een bekeuring gehad.
De A7 staat overigens niet in bovenstaande lijstje. Dus dan is die nog niet actief?
Zandvoort. Of Assen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:20 schreef Sjibble het volgende:
Waar kan je tegenwoordig dan nog wel lekker hard rijden?
Hoe lang moest je wachten op de boete?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:16 schreef sandertjuh het volgende:
Ik kan er over mee praten, laatst nog naar Texel geweest.. voetbalweekendje.
Vele stukken lekker 180 tot 200 km/h gereden en 1 klein stukje 150-160 km/h omdat het iets drukker werd.
Kom ik terug van Defqon.. ja hoor ligt er een mooie brief van het CJIB.
Geflitst met 154 km/h .. na correctie 29 km/h te hard dus.
Heb ik nog geluk gehad dus! Maar ik heb ze helemaal niet zien staan
Ik heb het over rechte stukken waar ik 200 kan knallen en niet waar ik de hele tijd moet remmen.quote:
death valley?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:59 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb het over rechte stukken waar ik 200 kan knallen en niet waar ik de hele tijd moet remmen.
Sowieso, op de openbare weg.
In Nederland worden wel controles aangekondigd, maar niet allemaal.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:59 schreef Sjibble het volgende:
BTW, in oostenrijk worden de controles aangekondigd. Om die reden valt het op dat iedereen zich aan de snelheid houdt op dat drukker stukje. Nederland doet dat weer niet...
Dan moet je een andere A7 hebben. Daar kun je vast wel een tank leegrijden.quote:Ik heb het over rechte stukken waar ik 200 kan knallen en niet waar ik de hele tijd moet remmen.
Klopt, altijd goeie test voor het onderstel van de autoquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:16 schreef Wupppie het volgende:
die bocht bij Purmerreutel kan je met 180 nemen, maar dat is dan wel de max....
Nee de traject controle begint een paar kilometer daarvoor al. Vlak na het grote bord met "Trajectcontrole"!quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik rem daar wel altijd af... die trajectcontrole begint volgens mij bij die restaurants over de snelweg heen (die brug).
Ik weet niet wat voor auto jij rijdt, maar op 160 kan ik nog makkelijk praten...quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:19 schreef oshiro het volgende:
Ik snap dat scheuren niet hoor130 oid rijdt veel comfortabeler en veel zuiniger. Minder herrie, minder deinen op de golven in het asfalt. Je kan tenminste nog een beetje fatsoenlijk praten/radio luisteren, terwijl je toch naar het toerental kan luisteren.
WTF, maar bij die vissenkop daarna staat het bord TRAJECTCONTROLE dus vanaf daar begint het toch?quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:54 schreef Archie het volgende:
[..]
Nee de traject controle begint een paar kilometer daarvoor al. Vlak na het grote bord met "Trajectcontrole"!
Momenteel zijn ze het achterportaal aan het verplaatsen, waardoor deze momenteel niet actief is. Verwachting is dat deze na de zomer weer actief wordt. Wellicht wordt het traject een paar honderd meter verlengd.
Ik dacht dat een paar maanden na invoering van die 80-km stukken al besloten was dat het weer terug moest naar 100-km. Zoals dat stuk als je Den Haag binnen komt. Ze vertelden toen dat het een tijd(je) kon duren voordat ze de oude situatie (100-km) weer konden invoeren omdat er daarvoor een aantal wetten moesten worden aangepast o.i.d?quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:19 schreef oshiro het volgende:
[..]
Die 80km/h-stukken, die mogen ze van mij echter wel afschaffen. Die dingen werken file's keihard in de hand (is ook wetenschappelijk bewezen zelfs, da's het erge, maar luisteren, ho maar...).
Precies, dat dus. Het is ook nog uitgebreid in het nieuws geweest dat juist op de 80km-stukken de filedruk extra hard was toegenomen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:54 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ik dacht dat een paar maanden na invoering van die 80-km stukken al besloten was dat het weer terug moest naar 100-km. Zoals dat stuk als je Den Haag binnen komt. Ze vertelden toen dat het een tijd(je) kon duren voordat ze de oude situatie (100-km) weer konden invoeren omdat er daarvoor een aantal wetten moesten worden aangepast o.i.d?
Inmiddels zijn we alweer een aantal jaar verder en is het nog steeds 80-km.
Eum er zat denk ik 4 weken tussen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:59 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hoe lang moest je wachten op de boete?
Imo moeten ze toch wel een systeem hebben dat je kenteken aan je email wordt gekoppeld. Dat je gelijk een mail krijgt zodra je bent geflitst, en de gegevens zijn ingeladen.
BTW, in oostenrijk worden de controles aangekondigd. Om die reden valt het op dat iedereen zich aan de snelheid houdt op dat drukker stukje. Nederland doet dat weer niet...
[..]
Ik heb het over rechte stukken waar ik 200 kan knallen en niet waar ik de hele tijd moet remmen.
Juist, het eerste portaal over de snelweg dat net na het bord TRAJECTCONTROLE staat, daar begint 't....quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:
WTF, maar bij die vissenkop daarna staat het bord TRAJECTCONTROLE dus vanaf daar begint het toch?
Tussen Haarlem en Beverwijk heb je eerst een N201, en dan geloof ik de A11? weet ik et.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:29 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Eum er zat denk ik 4 weken tussen.
Ik heb de boete afgelopen weekend betaald, weg 170 euro![]()
En dat gezeur over hard rijden..
Tsjah ik weet dat er de kans is dat je geflitst word, ik weet dat mn Clio 1:8 loopt met 180 km/h op de teller, dat er dingen sneller slijten etc maar ik kan nog prima gesprekken voeren of naar de radio luisteren.
En als de situatie het toe laat.. dan denk ik bij mezelf waarom niet.
Laatst nog een weekendje naar mn ouders geweest op de camping. Was heerlijk rustig op de weg en dan vind ik persoonlijk 150-160 km/h relaxter rijden als 100-120 km/h.
Nu weet ik ook wel dat het kwa tijd geen reet uitmaakt of je nu 120 km/h rijd of 160 km/h op een stuk van 100 kilomter maar voor mn gevoel rijd ik gewoon graag door
rij je daar weleens?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Gaan we weer. Je kan je natuurlijk ook gewoon aan de maximum snelheid houden...
Op de A9 staat dus wel een bordquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 03:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha nee is er denk ik niet. Ik reed er net ook weer 200... rijdt echt geen kip nu. Heerlijk stuk, alleen jammer van de onverlichte stukken soms, met 200 ben je dan toch wel een beetje bang
A9? Ik mag aannemen dat je de A7 bedoelt? Want op de A9 is geen trajectcontrole.quote:
"Snelheidscontrole"quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:55 schreef Archie het volgende:
[..]
A9? Ik mag aannemen dat je de A7 bedoelt? Want op de A9 is geen trajectcontrole.
pwnd wie unne n00bquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:32 schreef Shoombak het volgende:
Overigens, op de A2 Breukelen - Maarssen zit toch ook trajectcontrole? Is die nu nog actief ivm al die wegwerkzaamheden daar? Zo ja ben ik echt screwed
Je bent staande gehouden begrijp ik? Na correctie van 5 km/u (?) kom je dan uit op 35 te hard. Dat betekent geen aantekening, maar gewoon een "mulder"bekeuring van 226 euro.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:27 schreef Sjibble het volgende:
Hoe hard ben je overigens de sjaak als je met een surveillancewagen wordt gemeten en je komt op een gemiddelde van 160 uit.. maar de hele snelweg zelf al 160 reed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |