auto parkeren in versnelling is dom!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:09 schreef J.Herrer het volgende:
Handrem heb je alleen nodig als je op een helling parkeert
Als je de enige bent die je auto gebruikt zie ik het probleem niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:11 schreef Wupppie het volgende:
[..]
auto parkeren in versnelling is dom!
zat volk wat de koppeling niet intrapt bij het starten, en dan vliegt ie mooi naar voren.
Wat een beginnersfout!!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:58 schreef starla het volgende:
*Even kijken wat de van Dale daarover zegt...*
hand·rem de; v(m) -men met de hand bediende rem
hand·rem de, vergeten; v onwijs domme kutactie
Ben ik het helemaal mee eens. Ik leende een auto afgelopen week. Nadat ik instapte merkte ik iets vreemds...AARGH!!! IK ROL VOORUIT!!! Had die kut voor mij de kar in z'n vrij gezet zonder handrem. Ik kon nog
net op tijd remmen voordat ik tegen een andere auto aan rolde.
Klacht: auto niet op handrem doen bij parkeren
Wat is het voordeel van parkeren in zijn versnelling?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:14 schreef Sapstengel het volgende:
Mjah idd, gewoon in de versnelling parkeren op rechte grond. Okay, als je dan van achteren word aangereden is je versnellingsbak ofzo kapot, maar als ie op eigen terrein staat is die kans niet heel groot.
Was ze ook volgens mij. Ik heb nog niet eens vermeld dat ze het stuur ondersteboven liet staan en de wielen in bijna 90 graden naar rechts, omdat ze te lui was de auto fftjes recht te zetten. En dan ook nog vlak langs een auto geparkeerd die RECHTS van mij stond. Nadat ik ternauwernood heb kunnen voorkomen dat ik de auto voor mij raakte, mocht ik zien te voorkomen dat ik die auto rechts van mij raakte, bij achteruit wegrijden.quote:
Ah...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dat ie niet zomaar het kanaal in kan rollen
Dat je handrem niet vastvriest in de winter. Een paar keer gehad. Ruikt echt niet fris zo'n doorgebrande handrem als je aan het rijden bent.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:18 schreef DaanA het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van parkeren in zijn versnelling?
Vrouwen kunnen mannen baren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:29 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Goeie klacht, van die noobs die niet auto kunnen rijden, of inparkeren. Vaak vrouwen inderdaad, die kunnen niet echt veel.
Ik heb er idd nooit last van gehad. En op dat vastvriezen na, is de handrem volgens mij veel geschikter dan de versnelling, voor het parkeren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:30 schreef boofer het volgende:
[..]
Dat je handrem niet vastvriest in de winter. Een paar keer gehad. Ruikt echt niet fris zo'n doorgebrande handrem als je aan het rijden bent.
jaja ik heb een pauperauto uit het jaar 0 (eigenlijk 1997 zelfs, dus drie jaar voor 0!)
De auto staat toch stil dus wat is het verschil?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:32 schreef DaanA het volgende:
[..]
Ik heb er idd nooit last van gehad. En op dat vastvriezen na, is de handrem volgens mij veel geschikter dan de versnelling, voor het parkeren.
menig handremkabel wordt vochtig van binnen. ook die van nieuwe(re) autoos.(ok ok er zijn ook hierop uitzonderingen te vinden voor we dat gaan krijgen)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik laat 'em nooit in z'n versnelling staan, alleen op hellingen mocht de handrem het begeven. Dat gemiep dat de handremkabel bevriest gebeurt alleen maar met pauperautos uit het jaar nul.
Wat ik altijd gewoon doe is winter/zodra het vriest versnelling en anders handrem! net zo makkelijk.quote:
Jep, maar dat volk stapt niet in mijn auto.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:11 schreef Wupppie het volgende:
[..]
zat volk wat de koppeling niet intrapt bij het starten, en dan vliegt ie mooi naar voren.
Misschien dat jij een auto moet delen, maar als je je eigen auto hebt en daarmee je eigen routine, zie ik het probleem niet helemaal...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:11 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Dat is een ritme, dat pas je niet aan aan het seizoen. Ik gebruik de handrem ook nooit, altijd in de versnelling. Zo'n bak kan flinke krachten aan, moet je echt wel enorm je best doen om die aan barrels te rijden. En als dat gebeurt, ligt de rest van de auto ook al in kreukels, dus kan zo'n bak ook nog wel bij de verzekeringsvergoeding opgeteld worden...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:13 schreef DaanA het volgende:
Je hebt weinig mensen die hem zonder handrem in zijn vrij parkeren, maar je hebt wel veel mensen die hem zonder handrem in de versnelling parkeren.
Mijn pa bijvoorbeeld. "Een handrem kan vastvriezen!" Ja, in de zomer zeker.![]()
Ik hoop nog altijd dat de vrachtwagens van de bloemengroothandel tegenover een keer die auto hard door zijn versnelling duwen en hij kapot gaat. Dat zal hem leren.
En dan heeft-ie meteen een goede reden om die kut-Astra in te ruilen voor een fatsoenlijke auto.![]()
Natuurlijk! Want die zijn veel gevoeliger voor -20 dan jonge auto's!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik laat 'em nooit in z'n versnelling staan, alleen op hellingen mocht de handrem het begeven. Dat gemiep dat de handremkabel bevriest gebeurt alleen maar met pauperautos uit het jaar nul.
In plaats van haar de schuld geven, kun je ook naar jezelf kijken. De stand van de banden kun je aan de buitenkant al zien, en anders zie je binnenin dat het stuur niet recht staat. Dus ipv met je vingertje naar de dommigheden van een ander te wijzen, kun je ook zelf nadenken voor je instapt. Opletten en gewoon één poot de koppeling intrappen en één poot op de rem, dan kan er niks fout gaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:25 schreef starla het volgende:
[..]
Was ze ook volgens mij. Ik heb nog niet eens vermeld dat ze het stuur ondersteboven liet staan en de wielen in bijna 90 graden naar rechts, omdat ze te lui was de auto fftjes recht te zetten. En dan ook nog vlak langs een auto geparkeerd die RECHTS van mij stond. Nadat ik ternauwernood heb kunnen voorkomen dat ik de auto voor mij raakte, mocht ik zien te voorkomen dat ik die auto rechts van mij raakte, bij achteruit wegrijden.
Ik stop altijd door de handrem aan te trekken, slijten de remblokken minder hard.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:34 schreef Repeat het volgende:
Mensen die de handrem gebruiken
Gewoon stoppen, motor uitzetten en uitstappen.
Je lampen uitzetten hoeft niet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:34 schreef Repeat het volgende:
Mensen die de handrem gebruiken
Gewoon stoppen, motor uitzetten en uitstappen.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef Mikkie het volgende:
In plaats van haar de schuld geven, kun je ook naar jezelf kijken. De stand van de banden kun je aan de buitenkant al zien, en anders zie je binnenin dat het stuur niet recht staat. Dus ipv met je vingertje naar de dommigheden van een ander te wijzen, kun je ook zelf nadenken voor je instapt. Opletten en gewoon één poot de koppeling intrappen en één poot op de rem, dan kan er niks fout gaan.
Klopt, dat zag ik ook.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef Mikkie het volgende:
De stand van de banden kun je aan de buitenkant al zien
Dat zei ikquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef Mikkie het volgende:
en anders zie je binnenin dat het stuur niet recht staat.
Dat deed ik dus ookquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef Mikkie het volgende:
kun je ook zelf nadenken voor je instapt.
zet ik overdag nooit aan. Behalve als het regentquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
Ik zet ze praktisch altijd aan, sommige mensen zien echt te weinig, een paar keer bijna aangereden. Toen ik sindsdien mijn lichten standaard aan doe heb ik er veel minder last van, of het daar aan ligt weet ik niet maar ik neem geen risicoquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:45 schreef justmattie het volgende:
[..]
zet ik overdag nooit aan. Behalve als het regent
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:51 schreef GizartFRL het volgende:
Het kan erger:
Je dochter kan in een bestelbus zitten die niet op de handrem staat.
Met daarachter een geleende kar waar een nieuwe auto op staat.
Die achteruit rolt richting een sloot.
En de deur zit op slot.Met kinderen zou ik de auto altijd op de handrem zetten, versnelling in de neutraal en contactsleutels eruit, bovendien moeten ze boven de 3 zijn en niet slapen en er zelf uit kunnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slapende kinderen in auto's zorgen altijd voor van die nare nieuwsberichten
Een heer met stijl
Ik neem 'm altijd mee naar binnen. Kan ie tenminste niet gestolen wordenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:48 schreef ehqo het volgende:
Ik leg mijn auto altijd even op zijn dak als ik hem niet gebruik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |