quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:30 schreef flipflapflopfliep het volgende:
Wij hebben niets in ons contract hierover staan.
Dat dus (tevens tvp :$).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:30 schreef flipflapflopfliep het volgende:Wij hebben niets in ons contract hierover staan.
Ja, dan wel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:39 schreef flipflapflopfliep het volgende:
Stel hij zou het wel in het contract zetten, is het dan rechtsgeldig (even voor toekomstige collega's informeren)
En als je minimumloon krijgt? Dan zou je door die maatregel onder het minimum komen, lijkt me niet kunnen.quote:
Dat bedacht ik me ook, maar ik zie ook regelmatig een geheimhoudingsbeding met een boete van ¤20,000 en wanneer de werkgever zich daarop beroept zou men die maand bijvoorbeeld -¤17,000 verdienen wat ook een stuk minder is dan het minimumloon. Dus misschien ligt dat toch complexer!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En als je minimumloon krijgt? Dan zou je door die maatregel onder het minimum komen, lijkt me niet kunnen.
De baas heeft procedures opgesteld. Daar heb je je aan te houden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:56 schreef flipflapflopfliep het volgende:
Dat zou de meest ideale oplossing zijn, helaas (en daar komt de crux) zijn wij er bij gebaat dat wij onze dienst zo goed mogelijk naar de klant doen, en daarbij hoort het ombuigen van de regels soms bij, als we alles strikt volgens de procedures zouden doen verdienen wij minder geld (wat natuurlijk een motivatie is) en is de uiteindelijke klant minder tevreden.
TNT Pakketpost, gok ikquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:38 schreef twiFight het volgende:
Overigens maak je ons met het niet vertellen van de tak en de diensten die je ons verleent alleen maar nieuwsgieriger.
Er gaat altijd wel wat fout, procedures of niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:52 schreef Pandora73 het volgende:
De baas heeft procedures opgesteld. Daar heb je je aan te houden.
...
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Tuurlijk gaat er altijd wel iets fout. Maar dat is wat anders dan willens en wetens de procedures te overtreden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Er gaat altijd wel wat fout, procedures of niet.
En ik vermoed dat de werkgever van TS wanneer het fout gaat doordat de procedures juist te strikt werden gevolgd ook de werknemers de schuld zal geven omdat ze "niet flexibel genoeg" zijn oid.
quote:Een ambulance bellen? ¤250,- boete. Binnen roken? ¤250,- boete. Praten onder werktijd? ¤100,- boete. Het zijn maar wat voorbeelden van de boetes die werkgever Joost van de Ven uit Oostelbeers uitdeelt aan zijn Poolse werknemers als ze het bedrijfsregime van de kwekerij overtreden.
Wat het bedrijf doet is niet illegaal. Gemeente Oostelbeers staat machteloos: "Dit hoort bij de bedrijfsvoering”, zegt een woordvoerder. "Het zijn regels die, dat neem ik tenminste aan, de werknemers vooraf te horen hebben gekregen. Ze kunnen daar wel of niet mee akkoord gaan."
Maandag legde een groep van 74 Poolse aardbeienpluksters werknemers het werk neer. Ze protesteerden tegen slechte werkomstandigheden en hebben nog loon tegoed van hun werkgever. Onzin, volgens de bedrijfsleider. Hij reageerde verbaasd en vertelde dat het loon maandelijks wordt uitbetaald. Hij wees verwijtend naar de Poolse werknemers en noemde het heimwee.
Onmenselijk
Dat is niet waar, stelt FNV. Onmenselijk, noemt de vakbeweging de arbeidsomstandigheden. "Sommigen doen hun behoeften tijdens het plukken, maar dat mag ook niet", vertelt een consulente van FNV Bondgenoten in het Brabants Dagblad. "Ophouden is verplicht binnen het bedrijf." Er staat immers een boete tegenover: ¤250,-.
De druppel voor de plukkers is volgens de FNV de aankondiging dat zij per kilo uitbetaald zouden gaan worden in plaats van per uur. "Doordat het einde van het aardbeienseizoen nadert, valt er minder te plukken."
Mediamoe
De kwekerij wilde niet reageren. "Wij zijn mediamoe."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |