Waar het object uiteindelijk voor gebruikt wordt staat er compleet los van.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:02 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Over een koffer rijdt inderdaad ook wegverkeer terwijl er boten onderdoor varen. Prima vergelijking.

Ja, want dan gebruik je de koffer als brugquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:05 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waar het object uiteindelijk voor gebruikt wordt staat er compleet los van.
Al zou je koffer als brug gebruiken om bv muizen van de ene naar de andere tafel te laten oversteken dan zou je volgens jouw logica de termen open en dicht voor het deksel ineens moeten omdraaien?

Eigenlijk wel ja. Een kofferdeksel dient er immers voor om de koffer af te sluiten, en de brug sluit (althans volgens jou hierboven ergens) niets af. Geen terechte vergelijking dus.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:05 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waar het object uiteindelijk voor gebruikt wordt staat er compleet los van.
Al zou je koffer als brug gebruiken om bv muizen van de ene naar de andere tafel te laten oversteken dan zou je volgens jouw logica de termen open en dicht voor het deksel ineens moeten omdraaien?

Voor waterverkeer juist niet, maar voor wegverkeer geldt dat inderdaad. Ik ben blij ten minste iemand hier overtuigd de hebben van een correct gebruik van taal.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:08 schreef Rosbief het volgende:
Als je die logica ook doortrekt naar een sluis dan zou de sluis dicht zijn als er water doorheen kan stromen en open als hij is afgesloten.

Gast, er is hier geen logica voor.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:08 schreef Rosbief het volgende:
Als je die logica ook doortrekt naar een sluis dan zou de sluis dicht zijn als er water doorheen kan stromen en open als hij is afgesloten.

Ziek goed uitquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:11 schreef Trannellius het volgende:
Maar goed, ik duik mij bed weer in.
Rosbief, iig wel tof dat je je ongelijk toe gaf.

Er is al meermaals aangetoond met verschillende bronnen aangetoond dat jij fout zit.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:11 schreef Trannellius het volgende:
Maar goed, ik duik mij bed weer in.
Rosbief, iig wel tof dat je je ongelijk toe gaf.

Brug != Wegquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:05 schreef Trannellius het volgende:
Maar kom op gasten, het is toch vrij logisch? Je ziet in de verte een brug waar je overheen wilt. Wanneer je er bijna bent, krijgt een boot voorrang. Dan klopt het taaltechnisch toch niet om te zeggen "Grutjes, de brug is open, nu kan ik niet verder gaan."
HIJ IS DICHT

Hij gaat 1x per uur open om 18 minuten over het hele uur. Dus zo vaak is dat nu ook weer niet.....quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:31 schreef Ploertendoder het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom gaat dat kenkerding altijd open als je haast heb? Het lijkt wel alsof dat kutding 500 keer per dag open gaat voor al die paupertjes in een plezierjachtje.
Klacht: brug die altijd open staat als je haast heb

Op zich kan die brug er wel mee door jaquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:35 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Hij gaat 1x per uur open om 18 minuten over het hele uur. Dus zo vaak is dat nu ook weer niet.....
Wellixht kun je er rekening mee houden als je voortaan op weg gaat...
Mooie brug he?

Volgens Trannellius zou in dat geval het verkeer gewoon erover kunnen, immers brug open is doorrijden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:45 schreef JJH het volgende:
Je mag blij zijn dat je niet voor deze brug stond.![]()
http://www.nu.nl/algemeen(...)niet-meer-dicht.html

Dat was ik vet gepwndquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:45 schreef JJH het volgende:
Je mag blij zijn dat je niet voor deze brug stond.![]()
http://www.nu.nl/algemeen(...)niet-meer-dicht.html

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |