Sinds enkele weken bewoon ik door de week een chalet op een camping in het geweldige Groesbeek.
Werk in Nijmegen, huis in Almelo, baas die het voor een vriendenprijsje aanbood; ideaal dus.
Nu ben ik echter een behoorlijk fanatieke bandbreedte-gebruiker: Thuiswerken via het bedrijfsnetwerk, films/games downloaden, etc.
Toen ik hier kwam kreeg ik van de campingbeheerder de optie aangeboden om van hun camping-netwerk gebruik te maken, +/- 80 kb maar hé, het is beter dan niets.
Echter, binnen 2 weken ben ik al drie keer van het netwerk afgeschopt aangezien ik de daglimiet (+/- 1 gig

. ) overschreed. 3 keer is scheepsrecht, dus nu is zelfs m'n MAC-ID geblokkeerd.
Oftewel, ik heb een andere oplossing nodig.
Nu kon ik overal altijd perfect werken door mijn HTC Touch Pro met onbeperkt internet van T-mobile op de laptop aan te sluiten, maar aangezien ik hier midden in de bossen zit blijft het normale (snelle) ontvangst beperkt tot slechts 3 a 5 kb

. Niet fatsoenlijk mee te werken dus.
Ik zoek dus een andere oplossing

.
Waar ik tot nu toe op kwam:
- Een Dongel
- Internet via de satelliet
- Een telefoonlijn aan laten leggen door KPN zodat ik ADSL kan krijgen
Wat betreft de Dongel:
T-mobile is wat betreft mijn wensen de beste keuze.
Ik zou immers een onbeperkt abo moeten nemen aangezien ik een grootverbruiker ben.
En waar Vodafone & KPN hun abo knijpen naar 128kb na de 400mb limiet overschreden te hebben, knijpt T-mobile hem slechts naar 386kb.
Nog steeds geen download-feestje, maar wel 3 keer zo snel als de rest.
T-mobile klantenservice gebeld aangezien het ontvangst met m'n HTC kennelijk zo brak is, of ik met de Dongel kans heb op een betere ontvangst aangezien dat ding specifiek voor data-verkeer gemaakt is.
Helaas hebben de beste mensen daar geen fláuw idee.
Of er dan de mogelijkheid was om het even uit te proberen; nope, ik dien minimaal een jaarcontract aan te gaan.
Als ik dat doe en het ontvangst blijkt kut te zijn, heb ik dus twee identieke jaarcontracten bij T-mobile waar ik dus geen ruk mee kan.
Tweede optie is dan de KPN Dongel, simpelweg omdat zij simpelweg een aanzienlijk betere ontvangst hebben (m'n baas die hiervoor woonde haalde altijd de volle snelheid), echter zit ik dan dus met slechts 128kb.
Satelliet:
De laatste keer dat ik keek, kostte internet via de satelliet nog kapitalen en gezien m'n verbinding heb ik niet de optie even uitgebreid te gaan googlen. Iemand dus enig idee of dat een reële optie is?
KPN-telefoonlijntje leggen:
Naast het feit dat ik hier logischerwijs geen vast adres heb (want camping) kan ik me herinneren dat een lijntje aanleggen enkele honderden euro's kost. Aangezien ik hier niet langer dan 1,5 tot 2 jaar zit, nogal een kansloze investering dus. Correct me if I'm wrong....
Oftewel, ik weet even niet meer wat de meest reële optie is... Iemand enig idee?
P.S. Tot een euro of 40 ben ik nog wel bereid te betalen per maand, maar 80/90 euro voor een onbeperkt Dongel abootje gaat me toch nét een tikkie te ver.