abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71973177
Ik heb ook geen ervaring met kdv en wat de standaards zijn. Maar een gesprekje zou geen kwaad kunnen dacht ik zo.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:05:15 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_71973196
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:01 schreef simmu het volgende:
arme ruben

je kan het daar iig aankaarten denk ik, maar ik heb geen idee wat aanvaardbaar is met zulke dingen in een kdv
Nou, er zijn wel regels over hoeveel kindjes per leidster, maar als ze meer dan 10 uur onaangebroken opvang bieden (en dat doen ze, 10,5 uur), dan mag er per dag maximaal 3 uur zijn (meteen 's ochtends, lunch en aan het einde van de dag) waarop er minder leiding hoeft te zijn. Ze overtreden dus de regels niet met maar 1 leidster, maar de vorige keer waren er wel meerdere leidsters aanwezig en ging het net zo goed mis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71974413
Maar zijn daar dan uitstekende randen oid waar ze zo hard op terecht kunnen komen? Ik zou eens vragen of zulke dingen vaak gebeuren. Als het alleen deze 2 incidenten waren heeft Ruben gewoon domme pech, als het vaker gebeurt is het daar blijkbaar niet helemaal veilig.

Maar met hoeveel leiders je ook bent, vallen is moeilijk te voorkomen! L. heeft nu een mega bult op zijn hoofd omdat hij enthousiast op een vriendin van mij af rende, haar mistte en de punt van haar stoel kopte. Daar zat ze dus naast en ze kon er helemaal niks aan doen. (ze voelt zich wel schuldig, de schat )
pi_71976952
Arme ruben

Wanneer konden jullie kindjes goed tellen??
Want ik snap soms niet hoe het kan dat ze hier zo snel is.
Ze is echt heel erg van taal en woordjes

Ze telt al 1,2,3.. En sinds vandaag telt ze 1,2,3,6
pi_71977704
Troel, je kan eens bellen met de ggd, volgens mij moet elke creche ieder jaar gecontroleerd worden op veiligheid en als het goed is hebben ze daar dan ook een verslag/rapport van in huis om in te kijken. 3 maal een gat in je kin is niet niks en als dat telkens gebeurd wanneer er maar 1 leidster is, is er denk ik ook te weinig personeel.
pi_71988049
Kijk wat ik vond:

Héél herkenbaar

------------------------------------------------------
Was ik vandaag lekker aan het spelen met papa's mobiele telefoon, hoor ik mama weer hard roepen. "Nee, dat mag niet, dat is niet voor kleine mannetjes". Altijd hetzelfde liedje. Ik heb van papa en mama een speciale babytelefoon gekregen. Maar die is saai. Er zitten maar vier knoppen op, van die gladde grote, en dan ook nog in felle kleuren. Ze maken geluidjes die een beetje vals klinken. Soms denk ik dat speelgoedfabrikanten niet snappen wat baby's echt leuk vinden. Daarom help ik ze met mijn persoonlijke toplijst van dit moment:

1. Mobiele telefoons. Die hebben van die fijne, kleine knopjes waar ik met mijn vingertjes tussen kan friemelen. Ze smaken een beetje gek maar voelen lekker onder mijn tong. Ook het oplaadgedeelte van koper smaakt goed, net of er een beetje prik in zit.
2. De schoenen van mama. Vooral haar sandalen. Daar zitten gespjes op waar je voor moet oppassen omdat ze soms bijten. Schoenzool is heerlijk om op te kauwen als je last van je tandjes hebt.
3. Het toetsenbord van de computer. Niets zo leuk als op schoot zitten bij papa of mama en dan heel hard op het toetsenbord slaan. Boeiend om te zien hoe papa en mama reageren (wild). En op het beeldscherm gebeurt van alles.
4. Bestek en borden. Aardewerken borden maken een geweldig geluid als je ze van tafel op de grond gooit. Met een vork op een bord rammelen is ook al zo'n feest.
5. Kranten en tijdschriften. De krant vind ik het lekkerst. Die scheurt makkelijk en smelt lekker op je tong. Kun je superkauwballen in je mond van maken.
6. Mijn poepluiers. Wat voelt dat toch lekker als mama mij verschoont. Ik grijp altijd even naar beneden.
7. De CD collectie. Leuker dan blokken. Kunnen open en dicht. Mooie glimmende schijfjes.
8. De wangen en schouders van mama. Doe ik net of ik een kusje ga geven en bijt dan opeens heel hard. Moet ik altijd om lachen.
9. Sleutelbossen. Het liefst zware, met veel sleutels eraan. Smaken lekker naar smeerolie en voelen koel en scherp in je mond.
10. De poes. Laatst een oor geproefd, maar toen deed de kat een beetje raar. Met die zwiepstaart kun je heerlijk spelen, flappert elke keer weer een andere kant op als je er aan trekt.

----------------------------------------------
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:12:29 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71989173
Troel, wat vervelend joh...
Maar over die creche, zelfs al staan ze er met z'n drieeen naar te kijken, vallen doet hij blijkbaar toch wel toch?
Bij ons bij het buitenspelen loopt bijna de hele creche door elkaar en staan er mss her en der wel iets van 10 leidsters en leiders bij elkaar en dan nog valt er regelmatig een kindje...

En ik heb nog een vraagje aan je. Jij hebt Ruben toch al een tijdje gewoon ondergoed aangetrokken?
Waar vind je dat? Hema, Zeeman en V&D beginnen allemaal met mt92 bij dat soort dingen.
Ik wil hem graag, als het zo warm is gewoon een broekje over zijn luier en dan een broek en een hemdje aan naar het kdv. Alleen een luier onder zijn korte broek vind ik ook geen prettig idee op de een of andere manier.
Thuis loopt hij lekker de hele dag in zijn romper, dat vind ik zo lief staan, maar voor het kdv vind ik dat weer niks.
Maar ik heb dus nog geen gewone mini-onderbroekjes kunnen vinden... Heeft iemand nog tips?
pi_71989284
freecell
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:19:52 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71989422
En toch... Sasha heeft zijn eigen speel-mobieltje, een oude van ons... met plenty kleine knopjes enzo, maar no way dat die ook maar half zo leuk is als die van mij of F. hoor.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:29:09 #110
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71989707
BE, vergeet niet dat die luier ook wel een maatje scheelt
Tijn had vorig jaar maat 92 van de hema en daar waren sommigen al snel te klein van

H&M heeft trouwens maat 86/92 met luiervoorgevormde kont
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_71989969
Ghehe Freecell meeste is erg herkenbaar
pi_71990051
Freecell, die is leuk!
Fake it till you make it...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:51:14 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71990424
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:29 schreef E.T. het volgende:
BE, vergeet niet dat die luier ook wel een maatje scheelt
Tijn had vorig jaar maat 92 van de hema en daar waren sommigen al snel te klein van

H&M heeft trouwens maat 86/92 met luiervoorgevormde kont
Daar had ik idd niet bij stil gestaan.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:15:05 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_71998942
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:12 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, wat vervelend joh...
Maar over die creche, zelfs al staan ze er met z'n drieeen naar te kijken, vallen doet hij blijkbaar toch wel toch?
Bij ons bij het buitenspelen loopt bijna de hele creche door elkaar en staan er mss her en der wel iets van 10 leidsters en leiders bij elkaar en dan nog valt er regelmatig een kindje...

En ik heb nog een vraagje aan je. Jij hebt Ruben toch al een tijdje gewoon ondergoed aangetrokken?
Waar vind je dat? Hema, Zeeman en V&D beginnen allemaal met mt92 bij dat soort dingen.
Ik wil hem graag, als het zo warm is gewoon een broekje over zijn luier en dan een broek en een hemdje aan naar het kdv. Alleen een luier onder zijn korte broek vind ik ook geen prettig idee op de een of andere manier.
Thuis loopt hij lekker de hele dag in zijn romper, dat vind ik zo lief staan, maar voor het kdv vind ik dat weer niks.
Maar ik heb dus nog geen gewone mini-onderbroekjes kunnen vinden... Heeft iemand nog tips?
het kleinste wat ik heb kunnen vinden bij HEMA en H&M is maat 86/92 en dat is hier heeeeel heet gewassen. Maar zonder luier blijft het van zijn kont glijden, dus we hebben er nog wel altijd een luier onder (die wel steeds vaker droog blijft, wat juist met dit weer niet zo denderend is )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:44:33 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72000663
Ah ok, dan lag het iig niet aan mij.
Hij is nu maar gewoon met alleen een luier onder zijn broek naar de creche gegaan.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 08:00:31 #116
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72000776
Tijn heeft trouwens ook meestal alleen een luier onder zijn broek. Papa snapt de zin van een boxertje over z'n luier ook niet zo (en papa kleedt Tijn meestal aan)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72000838
Met slaapjes, hoe doen jullie dat?

L. wordt zo tegen half 10 's morgens wat moe, piept een half uurtje en is dan weer blij. Om elf uur begint het weer en is hij echt huilerig, pieperig, instabiel en chagrijnig tot hij na zijn lunch naar bed gaat. Hij slaapt dan wel heerlijk van 12:15 tot 15:00 Dan is hij gewoon 's avonds tegen bedtijd weer moe en gaat hij lekker pitten. (soms wordt hij om 14:00 wakker en dan is 19:00 eigenlijk wel te laat 's avonds)

Als ik hem 's morgens in bed leg, slaapt hij dan heerlijk een uurtje en de rest van de dag NIET meer. Ook als hij 's morgens in de auto oid even 5 minuutjes in slaap valt slaapt hij 's middags niet meer Dan zit ik dus van 13:30 tot 19:00 met een moe huilend kind, dus ook niet echt een optie.

Nu houden we hem dus wakker 's morgens...
Maar nu zit ik dus elke ochtend bijna anderhalf uur met een kind wat écht niet leuk is En ik weet niet zo goed hoe ik het op moet lossen. Afleiden helpt vaak (even boodschapje doen samen oid) maar heeft als risico dat hij gaat slapen in de buggy of auto en dat is dus echt niet handig. En om nou elke dag met hem te gaan zwemmen is ook niet echt een optie
  woensdag 19 augustus 2009 @ 08:16:06 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72000928
TOen Sasha zo oud was sliep hij wel 's ochtends en 's middags nog. Dus zeg van 09.30-11 ofzo, en dan van 14.00-15.30 oid. Geen idee van de exacte tijden hoor, maar zoiets was het.
Als Leander dat niet accepteert dan zit er niks anders op dan het even uit te zitten tot hij het wel vol houdt een hele ochtend gezellig te zijn.
Klinkt lulliger dan ik het bedoel, maar wat kan je anders? Niet willen slapen is niet willen slapen...

Sasha is uit zichzelf heel geleidelijk over dat ochtendslaapje heen gegroeid...

ET, ik weet ook niet heel goed waarom er dan wel een broekje over die luier heen zou moeten hoor, maar da's gewoon een gevoel ofzo. Wmb is dit ook prima, maar ik ben dan altijd bang dat ik een domme actie uithaal ofzo.
pi_72000959
Je hebt ook gelijk hoor Het klinkt niet lullig. Ik was al bang dat het 'gewoon afwachten tot het beter gaat' was.

Maar het kon zijn dat iemand een woest goede tip had
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:05:43 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_72001651
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 08:00 schreef E.T. het volgende:
Tijn heeft trouwens ook meestal alleen een luier onder zijn broek. Papa snapt de zin van een boxertje over z'n luier ook niet zo (en papa kleedt Tijn meestal aan)
Die zin is er ook niet echt, maar als ik het niet doe, dan doen ze hem een broekje van de opvang aan en dan heb ik liever dat hij zijn eigen broekjes draagt (en zodra hij thuis is kan de broek uit en loopt ie vaak alleen in zijn boxertje )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:06:46 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_72001672
En als je hem 's middags wel op bed legt zodat hij wel rust heeft? Of krijst hij dan echt de hele buurt bij elkaar?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72001733
selene doe nog twee slaapjes freecell. 's ochtends van half 11 tot half 12 om en nabij en dan 's middags van half 3 tot half 4. het gebeurt regelmatig dat ze niet wil slapen, maar ik heb de mazzel dat ze haar bedje ziet als de allerfijnste plek om te spelen dus dan zit je beneden te luisteren naar druk gebonk omdat ze pinball aan het spelen is hoe vind leander zijn bed?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72002684
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:06 schreef Troel het volgende:
En als je hem 's middags wel op bed legt zodat hij wel rust heeft? Of krijst hij dan echt de hele buurt bij elkaar?
Hij ligt dan tevreden te dummen en geluid te maken tot een uur of 2, daarna wordt hij boos en dat blijft hij de hele dag Het kan dus wel, maar helpt niet echt.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:01:46 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_72002776
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Hij ligt dan tevreden te dummen en geluid te maken tot een uur of 2, daarna wordt hij boos en dat blijft hij de hele dag Het kan dus wel, maar helpt niet echt.
Kortom, op de vroege ochtend echt slapen en dan lunchen en dan dummen en geluid maken tot een uur of 2 en hem er dan uithalen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72006467
Hier geen tips freecell, wij zitten momenteel ook in een fase waar slapen een beetje rommelig gaat. Normaal sliep ze van half 11 tot 1 ongeveer en daarna nog van 3 tot 4. Maar nu wilt ze smorgens niet meer slapen en smidags vaak ook niet echt . Savonds wilt ze evengoed ook niet voor 8 uur naar bed... Zal ook wel eraan liggen dat we vakantie hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 19-08-2009 12:32:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')