quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:08 schreef Verlicht het volgende:[..]
Inderdaad, dat is zeer gebruikelijk, heel normaal. Ja, die onderbetaalde agenten doen inderdaad geen fuck.
Tering zeg, zoveel achterlijkheid in een topic, heel knap.
Als ik je comments lees kan ik maar tot 1 conclusie komen:
Je woont in een rijkeluis-wijk waar het stikt van de politie, je woont in een 'ontwikkelingswijk' waar je zelf een van de idioten ben waar ik het over had, of je hebt nog nooit de politie ergens voor nodig gehad.
Ik vind dat de politie preventief moet optreden, en niet pas als het te laat is.
Een collega van me had een busje met tuig voor de deur staan midden in de nacht, ze deden eigenlijk niks maar de motor liep (en maakte veel herrie), en ze hadden de radio aan met de raampjes open. De hele straat kon om 2 uur 's nachts meegenieten.
Het liefst heb ik dat de politie dan even langs komt (als ze tijd hebben, op hun dooie gemakkie, is geen haast bij) en aan deze heren vraagt of ze op kunnen hoepelen. Ze hoeven geen boete uit te schrijven of wat dan ook, vraag effe of die gasten ergens anders herrie gaan maken (langs de snelweg bijvoorbeeld).
Nee, collega kreeg te horen dat ze zelf maar eventjes naar die mannen moest lopen om het op te lossen. Collega nog even uitgelegd dat ze dat geen veilig idee vond midden in de nacht, maar de politie bleef resoluut niks doen. Dat was op een dinsdagnacht en dan maak je mij niet wijs dat de politie het te druk heeft met andere zaken.
Kijk, ik snap best dat je niet voor elk wissewasje de politie erbij moet halen, maar bij brand of tuig voor de deur zou het toch echt wenselijk zijn als ze even langs komen en het probleem ook daadwerkelijk verhelpen. Mijn ervaring is dat ze vaak weigeren langs te komen, en als ze langs komen wordt er niks opgelost.
Hoe vaak hoor je niet dat iemand een buurman heeft die voor enorme overlast zorgt en dat de politie zegt 'daar kunnen wij niks aan doen' ?
Hoe vaak zie je niet dat er groepjes gewoon rotzooi aan het trappen zijn terwijl de politie 20 meter verderop staat? Puur uitdagen, de politie gaat er dan niet op in maar wat mij betreft nemen ze ze allemaal een nachtje mee.
Passief gedrag, de situatie niet herkennen en ook een deel pure onmacht (waar ze zelf niks aan kunnen doen, wat mij betreft krijgt de politie
op straat 10x zoveel bevoegdheid). Als je ze nodig hebt, als je hun hulp inroept is het gewoon te vaak zo dat er daarna nog steeds niks is opgelost en de ellende alleen maar groter is geworden.
Een mooi voorbeeld is:
- *tring*, ja meneer, er is een klacht gekomen van die mevrouw daar op nummer 36 dat u uw hond niet overal op straat moet laten schijten. Dus niet meer doen he. Een prettige dag nog verder.
En een dag later zit er hondestront in je brievenbus. Hee thnx! Goed opgelost!