Bijna alle. De covers die hij zong tellen niet mee, en de outtakes ook niet. Z'n afgekeurde nummer "Not Guilty" vind ik persoonlijk beter dan de meeste McCartney-nummers op The White Album, maar goed... De enige 2 'originals' die missen in deze poll zijn "Do You Want To Know A Secret" van Please Please Me en "I'm Happy Just To Dance With You" van AHDN, waarvan de eerste door Lennon en McCartney geschreven is, en de laatste door Lennon.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:29 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik heb nu gestemd op Think for yourself. Ik vind Revolver ook een keisterke plaat, juist dankzij de Harrisonnummers. Ik vind Here comes the sun eigenlijk niet zo, een beetje een niemendalletje.
Zijn dit nu alle Harrison-nummers?
Ik heb bewust enkel de nummers die hij zelf geschreven heeft erin gezetquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:57 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Bijna alle. De covers die hij zong tellen niet mee, en de outtakes ook niet. Z'n afgekeurde nummer "Not Guilty" vind ik persoonlijk beter dan de meeste McCartney-nummers op The White Album, maar goed... De enige 2 'originals' die missen in deze poll zijn "Do You Want To Know A Secret" van Please Please Me en "I'm Happy Just To Dance With You" van AHDN, waarvan de eerste door Lennon en McCartney geschreven is, en de laatste door Lennon.
Oh, en "Think For Yourself" komt van Rubber Soul.
Prima, ik had het huidige plaatje maar even snel in paint gemaakt, in het midden van de nachtquote:Wat betreft het uitgerekte plaatje uit de openingspost, met de lichtelijk onleesbare groene letters die net niet genoeg lijken op de echte Beatles-letters : wat dacht je van deze?
Grappig is dat. Ik heb net even gekeken welke nummers ik okay vind en welke niet, maar Savoy truffle komt bij mij echt wel in de bovenste helft van het rijtje te staan! Van de genoemde 22 songs is het toch wel mijn nummer 6 of 7, denk ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:29 schreef psychedelicate het volgende:
Savoy Truffle is samen met Chains één van de slechtste nummers die ik ken van the Beatles. Ik heb een hekel aan die nummers en ik skip ze vrijwel altijd.
All things must pass is ook al heel mooi op Anthology.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:57 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Bijna alle. De covers die hij zong tellen niet mee, en de outtakes ook niet. Z'n afgekeurde nummer "Not Guilty" vind ik persoonlijk beter dan de meeste McCartney-nummers op The White Album, maar goed... De enige 2 'originals' die missen in deze poll zijn "Do You Want To Know A Secret" van Please Please Me en "I'm Happy Just To Dance With You" van AHDN, waarvan de eerste door Lennon en McCartney geschreven is, en de laatste door Lennon.
quote:Oh, en "Think For Yourself" komt van Rubber Soul.
Hm, eigenlijk had ik deze top 3 wel verwacht. Ik had While my en Something wat dichter bij elkaar verwacht, maar dat kan nog komen. Opvallender is eigenlijk dat Here comes the sun, dat in de finale van het Tournament kwam, nu op drie staat: zo zie je maar dat de opzet van zo'n tournament eigenlijk teveel bepaald...quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:12 schreef Arn0 het volgende:
While My Guitar Gently Weeps aan de leiding op dit moment, had ik niet verwacht.
Klopt, dat is natuurlijk puur afhankelijk van de loting ook.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Hm, eigenlijk had ik deze top 3 wel verwacht. Ik had While my en Something wat dichter bij elkaar verwacht, maar dat kan nog komen. Opvallender is eigenlijk dat Here comes the sun, dat in de finale van het Tournament kwam, nu op drie staat: zo zie je maar dat de opzet van zo'n tournament eigenlijk teveel bepaald...
Poll duurt nog een paar dagen, dus er kan nog van alles gebeurenquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:46 schreef Robijn1961 het volgende:
Spannend...While my guitar en Something dicht bij elkaar.
Wie verlost ons?
Ik ga hard meedenken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Poll duurt nog een paar dagen, dus er kan nog van alles gebeuren![]()
Heeft er iemand al een idee voor de volgende poll? Ik dacht misschien beste B-kant van een single? (en later eventueel beste A-kant).
Wel direkt de double A-sides uitsluiten dan. Anders staat je halve topic vol met discussie daaroverquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Poll duurt nog een paar dagen, dus er kan nog van alles gebeuren![]()
Heeft er iemand al een idee voor de volgende poll? Ik dacht misschien beste B-kant van een single? (en later eventueel beste A-kant).
Goed puntquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wel direkt de double A-sides uitsluiten dan. Anders staat je halve topic vol met discussie daarover.
Maar welke zijn dat dan.... Volgens mij We can work it out/Day tripper, Yellow Submarine/Eleanor Rigby, Penny Lane/Strawberry Fields en Something/Come together. De rest was echt A en B. Dus dan blijven er 18 B-kantjes over (P.S. I Love You, Ask Me Why, Thank You Girl, I'll Get You, This Boy, You Can't Do That, Things We Said Today, She's A Woman, Yes It Is, I'm Down, Rain, Baby You're A Rich Man, I Am The Walrus, The Inner Light, Revolution, Don't Let Me Down, Old Brown Shoe, You Know My Name (Look Up The Number).quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wel direkt de double A-sides uitsluiten dan. Anders staat je halve topic vol met discussie daarover.
Ik snap het wel, zijn 3 album-tracks uit '65 en '66 zijn best met elkaar te vergelijken, al zijn het natuurlijk 3 totaal verschillende nummers. "If I Needed Someone", "Think For Yourself", "I Want To Tell You". Rond hetzelfde tempo, op alledrie de nummers Harrison/Lennon/McCartney-harmonieën, etc.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |