abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71700866
Ik heb even een kloon account aangemaakt omdat ik het liefst mijn identiteit niet wil bekennen. Ik heb ook familieleden e.d. op Fok, maargoed. Ik ben een jongen van 16 jaar, en dat is tot zover wat ik bekend wil maken.

Vandaag ging het eens weer te ver. Het begon allemaal door een vogel. Vandaag wou ik mijn vogel naar mijn kamer halen om de vogel wat ruimte te geven, en om het te laten vliegen. Mijn moeder dumpt de vogel meestal ergens in een hoek in de gang, waar de vogel nauwelijks ruimte heeft. En dat vond ik niet kunnen. Ik heb al vaker met haar geprobeerd erover te bespreken, maar het lukt nooit. Bij haar is het "Plicht is plicht". Ik kan met haar überhaupt nooit ergens discussiëren, we kunnen het nooit ergens mee eens zijn met elkaar. Wat zij zegt, moet volgens haar.

Toen ik de vogel naar mijn kamer had gehaald, liet ik het ook meteen vrij zodat het een beetje rond kon vliegen. Toen kwam mijn moeder naar mijn kamer, ze wou de vogel weer bij de gang zetten. Ik weigerde dat, ik zei dat de vogel in mijn kamer moest blijven omdat zij de vogel nauwelijks ruimte biedt. Het werd allerlei geschreeuw, ze wou maar niet luisteren.

Uiteindelijk ging zij over de lijn en pakte mij vast. Ik duwde haar van me af omdat ik wist dat ze geweld zou gebruiken, en ze ging tegen het deur aan, en ik raakte per ongeluk met mijn elleboog haar gezicht. Geen gewonde plekken en dergelijks. Was een klein ongelukje. En toen werd het nog erger. De vogel was op mijn schouder, ze pakte de vogel bij d'r kop en kneep het dicht. Het leek wel alsof ze de vogel wou vermoorden. Toen werd ik woest, en duwde haar hard weg zodat zij de vogel los zou laten. Dat heeft ze ook gedaan, en ze viel op de grond. Toen deed ik de deur dicht omdat ik niet nog meer gezeik wou.

En drie kwartier lang ging zij tegen het deur aan bonken, ze wou me aanvallen. Toen ik de deur een klein beetje open deed, kwam zij met een ijzeren stok eraan. Ik wist dat het niet goed ging. Ik wou de politie bellen omdat ik me onveilig voelde. Maar ik vergat mijn mobiel in de keuken. Toen schreeuwde mijn moeder "Geef de huistelefoon die op de grond ligt!! Ik ga je zus bellen". Toen had ik de kans om de politie te bellen, en dat heb ik ook gedaan. Geraakte kans.

Uiteindelijk kwam de politie hierheen. Er waren er twee, de ene wou met mij spreken en de andere met mijn moeder. Ik heb de verhaal aan de politie uitgelegd, en mijn moeder stond steen en steenhard te liegen tegen de politie. Ze zei tegen de politie "Ik wou alleen maar met hem een gesprek hebben. Daarom bonkte ik tegen de deur." Bullshit. Dat geloofde de politie dus ook. Ze wou me aanvallen, ik heb aan de politie waar ik mee had gesproken uitgelegd dat het helemaal niet waar was. Ik zei ook tegen de politie: "Toen ik de deur een klein beetje open deed, zag ik haar met een ijzeren stok op mij af gaan".

De politie zei toen dat ik naar mijn moeder moest luisteren. Dat ik 'nog maar 16' was. Ik zei dat dit een democratisch land is, en dat ik ook mijn rechten heb. Als je ergens niet mee eens bent, dan bespreek je het, en valt überhaupt niet aan. Wat ik ook deed, de politie bleef mij maar geen gelijk geven en zei dat ik 112 onnodig heb gebeld en dat ik het zelf met mijn moeder moet bespreken. Hoe moet ik überhaupt met mijn moeder bespreken als zij mij blijft aanvallen? De politie wou maar niet luisteren. Ik heb de politie gebeld om mijn moeder te waarschuwen zodat ze de volgende keer niet zo ver gaat, maar ze gaven zelfs geen waarschuwing.

Nou lekker dan, zit ik daar alleen, nog steeds onveilig. Dit is namelijk niet de eerste keer dat het gebeurd is. Het gebeurd wel vaker, alleen deze keer heb ik de politie ingeschakeld. Niet zo erg als vandaag, maar ruzies komen wel vaker voor, ook met geweld. Sterker nog, 9 van de 10x met geweld.

Wat kan ik nou doen? Ik wil me veilig voelen, of ze nou ergens mee eens is of niet. Zij moet leren om een gesprek te hebben. Niet "Plicht is plicht". We leven verdomme niet in Iran. We leven in een democratisch land, Nederland. Ik wil mijn rechten, ik wil een normale discussie voeren zonder énig geweld. Wanneer onderneemt de politie nou actie? Natuurlijk was dit nog geen 'echt geweld' omdat zij mij niet te pakken had, maar wel een poging. Als ik de deur open liet, zou ze zeker mij gaan aanvallen. De vorige keer sloeg ze nog met een stok tegen mijn arm, nou lekker zo'n blauwe plek van 5 CM lang.

Zo, dat moest er even uit.
pi_71700958
Waar is je vader in het verhaal ? Kan je het met je zus bespreken zodat zij je kan helpen?

Kan dat niet dan is je huisarts de eerste persoon tot wie je je nu moet richten met je verhaal. Hij of zij kan en zal je verder helpen hiermee.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:38:08 #3
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_71700983
Ben je een jongen of meisje? Ik neem tenminste aan dat een 16 jarige jongen zijn moeder wel aankan
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
pi_71701001
tvp
pi_71701002
Had je de gordijnen dicht op je kamer?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_71701032
tvp

ik heb er gewoon geen woorden voor dit soort acties. succes TS!
Feyenoord Rotterdam
pi_71701041
Ik zal het inderdaad bespreken met je huisarts. De politie is vaak niet doordacht op dit vlak. De huisarts kan je doorverwijzen naar een hulp. Succes
Gellukig zijn is het makkelijkste wat er is, om het te blijven is een ander verhaal?
http://www.automaticoo.nl
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:42:30 #8
158452 IQM
I am the one
pi_71701042
Je bent homo of niet?
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:44:26 #9
250488 Teezie
niet(machine)
pi_71701066
Ik heb alles gelezen maar ik kon me lach niet inhouden allemaal dankzij deze zin:
quote:
Ik heb ook familieleden e.d. op Fok
Chubun Tomata
pi_71701091
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:42 schreef IQM het volgende:
Je bent homo of niet?
waarom dat nou weer? Als het normaal bedoelt was lees niet verder!

Hij wilt ze hart luchten. Voelt zich niet fijn en dan krijg je zo kut opmerking toegestuurd! Sommige fokkers hebben echt geen gevoel! Plaats een nuttige post of niks.
Gellukig zijn is het makkelijkste wat er is, om het te blijven is een ander verhaal?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:47:00 #11
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71701107
Een Heckler & Koch G3 geeft je een goed gevoel van veiligheid

(Of anders een ziekelijke obsessie voor blanke wapens)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:47:06 #12
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_71701109
Ik zit toch te denken he.. hoe kan een elleboog perongeluk iemand z'n gezicht raken
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:47:53 #13
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71701120
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:47 schreef Civilian het volgende:
Ik zit toch te denken he.. hoe kan een elleboog perongeluk iemand z'n gezicht raken
Gaat makkelijker dan je denkt, ik heb per ongeluk eens iemand z'n tand eruit geslagen met mijn onderarm terwijl dat niet helemaal de bedoeling was...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:47:59 #14
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_71701123
Als het nog een keer gebeurt, weer politie bellen. Die stomme idioten hebben ook geen psychologie gestudeerd en je hebt recht op veiligheid. Ze zullen vast wel een keer begrijpen dat het niet goed zit.

Bovendien een vertrouwenspersoon vinden. Altijd handig.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:48:07 #15
158452 IQM
I am the one
pi_71701126
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:46 schreef Automaticoo het volgende:

[..]

waarom dat nou weer? Als het normaal bedoelt was lees niet verder!

Hij wilt ze hart luchten. Voelt zich niet fijn en dan krijg je zo kut opmerking toegestuurd! Sommige fokkers hebben echt geen gevoel! Plaats een nuttige post of niks.
Wat is er nou weer kut aan homo zijn?
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_71701141
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:48 schreef IQM het volgende:

[..]

Wat is er nou weer kut aan homo zijn?
Niks maar wat is de relevantiemet dit onderwep?
pi_71701187
Ga met zo'n blauweplek dan ook direct naar het bureau! Vraag desnoods naar de jeugdrecherche.
(volgende keer dus doen.. blauwe plek = bewijs = documenteren = recherche aan het werk en opzoek naar een oplossing.)
dag
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 02:00:17 #18
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_71701286
Ik ben de enige die dit verhaal zeer twijfelachtig en ongeloofwaardig vind? Vooral met een kloon die niet meer reageerd. Gewoon een sluiplemming van dees als je het mij vraagt Ik word soms zo moe van haar...
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_71701375
Ik denk dat ie niet reageert omdat ie al een half uur slaapt misschien.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 02:09:39 #20
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_71701383
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 02:08 schreef Remake het volgende:
Ik denk dat ie niet reageert omdat ie al een half uur slaapt misschien.
een topic aanmaken en meteen gaan slapen
simpel
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_71701445
TS hier met een nieuwe kloon, wachtwoord van m'n andere kloon kwijt
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:36 schreef zeemonster het volgende:
Waar is je vader in het verhaal ? Kan je het met je zus bespreken zodat zij je kan helpen?

Kan dat niet dan is je huisarts de eerste persoon tot wie je je nu moet richten met je verhaal. Hij of zij kan en zal je verder helpen hiermee.
M'n vader is op vakantie in Turkije, en ik heb ook zojuist met mijn zus besproken, en zij geeft mij gelijk deze keer. Ze heeft ook met mijn moeder gesproken en aan haar verteld dat ze haar grenzen moet opzoeken.
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:38 schreef Rossoneri het volgende:
Ben je een jongen of meisje? Ik neem tenminste aan dat een 16 jarige jongen zijn moeder wel aankan
Jongen, maar ik ga toch geen geweld tegen m'n moeder gebruiken? Ze heeft al een hoge bloeddruk, ze kan zomaar flauwvallen of iets ergers.
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:39 schreef prupke het volgende:
Had je de gordijnen dicht op je kamer?
Ja
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:41 schreef o.us het volgende:
tvp

ik heb er gewoon geen woorden voor dit soort acties. succes TS!
Dank je wel.
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:42 schreef Automaticoo het volgende:
Ik zal het inderdaad bespreken met je huisarts. De politie is vaak niet doordacht op dit vlak. De huisarts kan je doorverwijzen naar een hulp. Succes
Ben ik ook van plan om dat te gaan doen. M'n moeder is nogal bang geworden sinds ik de politie had gebeld, ze werd namelijk ineens kalm toen zij de politieauto zag. En sindsdien zij ook met de politie sprak, werd ze ook kalm tegenover mij. En ik zag duidelijk dat ze bang werd.
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:42 schreef IQM het volgende:
Je bent homo of niet?
Nee.
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:47 schreef klaasdj het volgende:
Als het nog een keer gebeurt, weer politie bellen. Die stomme idioten hebben ook geen psychologie gestudeerd en je hebt recht op veiligheid. Ze zullen vast wel een keer begrijpen dat het niet goed zit.

Bovendien een vertrouwenspersoon vinden. Altijd handig.
Grappig genoeg verzonden ze de politie wel hierheen, maar toen ze hier waren was het 'een valse melding'. Het is een poging tot geweld, en dat is al voldoende om de politie in te schakelen.
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 02:00 schreef Bakkerbier het volgende:
Ik ben de enige die dit verhaal zeer twijfelachtig en ongeloofwaardig vind? Vooral met een kloon die niet meer reageerd. Gewoon een sluiplemming van dees als je het mij vraagt Ik word soms zo moe van haar...
Nee, die kloon ben ik niet.
pi_71702272
Erg lastig inderdaad. Jammer ook dat je je moeder bang moet maken om haar kalm te krijgen.

In ieder geval als het weer gebeurd, weer gewoon de politie bellen. Als je de mogelijkheid hebt een of andere camera richting de deur zetten en laten filmen. Inbreuk op privacy wellicht, maar als je moeder glashard blijft ontkennen kan het lastig worden. Combinatie van een blauwe plek op je arm en videobeelden van je meoder die met een stok aan het zwaaien is, is genoeg. Al blijft het jammer als je ruzies zo moet oplossen natuurlijk, maar misschien kan je moeder wat hulp krijgen ofzo.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_71702287
Hoe is het met de vogel
pi_71702650
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:31 schreef Kloon1247130140171 het volgende:
Bij haar is het "Plicht is plicht". Ik kan met haar überhaupt nooit ergens discussiëren, we kunnen het nooit ergens mee eens zijn met elkaar. Wat zij zegt, moet volgens haar.
Realiseer je heel goed dat je in haar huis woont en dat zij volledig voor je zorgt. Dat betekend inderdaad dat zij het voor het zeggen heeft. Je mag het er best niet mee eens zijn maar zij heeft simpelweg het laatste woord. Zoals de politie al zegt: Je bent pas 16.

Daarnaast: 112 is bedoelt voor direct levensgevaar. Dit heeft in de verste verte niets met direct levensgevaar te maken. Als je écht problemen wilt dan bel je de volgende keer wéér de politie. Het enige wat dat je gaat opleveren is een hele dikke boete. Doe je het daarna nog eens dan nemen ze je simpelweg mee. 112 bel je alleen als er iemand een hartaanval heeft, aangereden is, of dood ligt te bloeden. Niet als je het niet met je moeder eens bent.
pi_71704353
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 04:22 schreef Salvad0R het volgende:
Hoe is het met de vogel
Goed gelukkig
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 07:37 schreef Croga het volgende:

[..]

Realiseer je heel goed dat je in haar huis woont en dat zij volledig voor je zorgt. Dat betekend inderdaad dat zij het voor het zeggen heeft. Je mag het er best niet mee eens zijn maar zij heeft simpelweg het laatste woord. Zoals de politie al zegt: Je bent pas 16.

Daarnaast: 112 is bedoelt voor direct levensgevaar. Dit heeft in de verste verte niets met direct levensgevaar te maken. Als je écht problemen wilt dan bel je de volgende keer wéér de politie. Het enige wat dat je gaat opleveren is een hele dikke boete. Doe je het daarna nog eens dan nemen ze je simpelweg mee. 112 bel je alleen als er iemand een hartaanval heeft, aangereden is, of dood ligt te bloeden. Niet als je het niet met je moeder eens bent.
Het mag best haar huis zijn, ze mag best voor me zorgen, maar ze kan niet altijd gelijk hebben. Als ik vind dat ze de vogel op een krappe plek zet, heb ik de recht om het op een andere plek te zetten als ze simpelweg niet wilt luisteren. Ik heb al een aantal keren geprobeerd om met haar erover te praten, maar als het bij haar "plicht is plicht" blijft, dan moet ik mijn eigen keuzes maken. De vogel wilt ook een normaal leven leiden en niet stressgevoelig blijven. Hiervoor had ik een andere vogel, ik dacht toen ook maar "Laat het zitten". Het resultaat? Dood geplukt. Dat wil ik deze keer voorkomen, als ze een vogel wilt moet ze het überhaupt niet op een krappe plek zetten.

En klopt, 112 is bedoeld voor direct levensgevaar. Had ik andere keuzes dan? Als ik de deur openliet, zou ze met stokken/andere gereedschappen op mij af gaan en mij daarmee slaan. Zoals ze vaker doet. En nu kun je wel zeggen "Je bent een jongen van 16, sterker dan haar. Je kan haar best tegenhouden". Dat heb ik inderdaad vaker gehoord. Maar zoals ik al eerder heb geschreven, ze heeft een hoge bloeddruk. Een val van haar kan haar al iets ergs aanrichten. Als ik niets doe, krijg ik flink wat wonden. En als ik actie onderneem, doet ze haar zelf pijn, en krijg ik gezeik. Tja, welke opties had ik? Geen. Ze stopt nooit tot ze haar zin heeft gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')