Ik heb even een kloon account aangemaakt omdat ik het liefst mijn identiteit niet wil bekennen. Ik heb ook familieleden e.d. op Fok, maargoed. Ik ben een jongen van 16 jaar, en dat is tot zover wat ik bekend wil maken.
Vandaag ging het eens weer te ver. Het begon allemaal door een vogel. Vandaag wou ik mijn vogel naar mijn kamer halen om de vogel wat ruimte te geven, en om het te laten vliegen. Mijn moeder dumpt de vogel meestal ergens in een hoek in de gang, waar de vogel nauwelijks ruimte heeft. En dat vond ik niet kunnen. Ik heb al vaker met haar geprobeerd erover te bespreken, maar het lukt nooit. Bij haar is het "Plicht is plicht". Ik kan met haar überhaupt nooit ergens discussiëren, we kunnen het nooit ergens mee eens zijn met elkaar. Wat zij zegt, moet volgens haar.
Toen ik de vogel naar mijn kamer had gehaald, liet ik het ook meteen vrij zodat het een beetje rond kon vliegen. Toen kwam mijn moeder naar mijn kamer, ze wou de vogel weer bij de gang zetten. Ik weigerde dat, ik zei dat de vogel in mijn kamer moest blijven omdat zij de vogel nauwelijks ruimte biedt. Het werd allerlei geschreeuw, ze wou maar niet luisteren.
Uiteindelijk ging zij over de lijn en pakte mij vast. Ik duwde haar van me af omdat ik wist dat ze geweld zou gebruiken, en ze ging tegen het deur aan, en ik raakte per ongeluk met mijn elleboog haar gezicht. Geen gewonde plekken en dergelijks. Was een klein ongelukje. En toen werd het nog erger. De vogel was op mijn schouder, ze pakte de vogel bij d'r kop en kneep het dicht. Het leek wel alsof ze de vogel wou vermoorden. Toen werd ik woest, en duwde haar hard weg zodat zij de vogel los zou laten. Dat heeft ze ook gedaan, en ze viel op de grond. Toen deed ik de deur dicht omdat ik niet nog meer gezeik wou.
En drie kwartier lang ging zij tegen het deur aan bonken, ze wou me aanvallen. Toen ik de deur een klein beetje open deed, kwam zij met een ijzeren stok eraan. Ik wist dat het niet goed ging. Ik wou de politie bellen omdat ik me onveilig voelde. Maar ik vergat mijn mobiel in de keuken. Toen schreeuwde mijn moeder "Geef de huistelefoon die op de grond ligt!! Ik ga je zus bellen". Toen had ik de kans om de politie te bellen, en dat heb ik ook gedaan. Geraakte kans.
Uiteindelijk kwam de politie hierheen. Er waren er twee, de ene wou met mij spreken en de andere met mijn moeder. Ik heb de verhaal aan de politie uitgelegd, en mijn moeder stond steen en steenhard te liegen tegen de politie. Ze zei tegen de politie "Ik wou alleen maar met hem een gesprek hebben. Daarom bonkte ik tegen de deur." Bullshit. Dat geloofde de politie dus ook. Ze wou me aanvallen, ik heb aan de politie waar ik mee had gesproken uitgelegd dat het helemaal niet waar was. Ik zei ook tegen de politie: "Toen ik de deur een klein beetje open deed, zag ik haar met een ijzeren stok op mij af gaan".
De politie zei toen dat ik naar mijn moeder moest luisteren. Dat ik 'nog maar 16' was. Ik zei dat dit een democratisch land is, en dat ik ook mijn rechten heb. Als je ergens niet mee eens bent, dan bespreek je het, en valt überhaupt niet aan. Wat ik ook deed, de politie bleef mij maar geen gelijk geven en zei dat ik 112 onnodig heb gebeld en dat ik het zelf met mijn moeder moet bespreken. Hoe moet ik überhaupt met mijn moeder bespreken als zij mij blijft aanvallen? De politie wou maar niet luisteren. Ik heb de politie gebeld om mijn moeder te waarschuwen zodat ze de volgende keer niet zo ver gaat, maar ze gaven zelfs geen waarschuwing.
Nou lekker dan, zit ik daar alleen, nog steeds onveilig. Dit is namelijk niet de eerste keer dat het gebeurd is. Het gebeurd wel vaker, alleen deze keer heb ik de politie ingeschakeld. Niet zo erg als vandaag, maar ruzies komen wel vaker voor, ook met geweld. Sterker nog, 9 van de 10x met geweld.
Wat kan ik nou doen? Ik wil me veilig voelen, of ze nou ergens mee eens is of niet. Zij moet leren om een gesprek te hebben. Niet "Plicht is plicht". We leven verdomme niet in Iran. We leven in een democratisch land, Nederland. Ik wil mijn rechten, ik wil een normale discussie voeren zonder énig geweld. Wanneer onderneemt de politie nou actie? Natuurlijk was dit nog geen 'echt geweld' omdat zij mij niet te pakken had, maar wel een poging. Als ik de deur open liet, zou ze zeker mij gaan aanvallen. De vorige keer sloeg ze nog met een stok tegen mijn arm, nou lekker zo'n blauwe plek van 5 CM lang.
Zo, dat moest er even uit.