Mijn IQ is niet alleen 20 punten hoger, m'n erectie is ook 4 cm langer op internet dan in het echt.quote:Op maandag 21 september 2009 20:03 schreef terah het volgende:
Het valt me op dat internetters vrijwel allemaal een zeer hoog IQ hebben. Tuurlijk! Het is ook heel gemakkelijk je IQ te droppen als niemand je écht kent (ik durf te zweren dat de meesten hier gemiddeld zijn en de boel een beetje extra opleuken door hun IQ'tje een beetje op te pimpen en minstens twintig punten extra erbij op te tellen, niemand die het echt weet).
Over weten gesproken: leuk dat iemand veel kennis heeft, maar iets weten en iets begríjpen zijn twee totaal verschillende dingen. Kennis opdoen kan iedereen. Maar die kennis ook begrijpen kan niet iedereen. Het is maar dat je het weet...;-)
Misschien is het je niet opgevallen maar dit topic was al doodgebloed totdat iemand het zo nodig een maand later omhoog moest schoppen.quote:Op maandag 21 september 2009 15:57 schreef Fbabe het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat er op alles en iedereen gereageerd wordt, maar op het moment dat iemand ook echt eens iets zinnigs zegt (grasisbruin), deze volledig genegeerd wordt..
Dus @ grasisbruin, thanks voor je inbreng!
Mijn broer is er met een getrouwd geweest, wat een domme gans was dat.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:59 schreef AntiAnti het volgende:
Mijn vriend heeft een neef die getrouwd is met een vrouw die veel dommer is dan hij. Het gevolg hiervan is dat zij zich steeds slechter over zichzelf voelt en hij haar constant aanspreekt op de fouten die ze maakt. Maar zij zijn al getrouwd, jij kan nog altijd terug.
Omdat sommige dat gewoon gewend zijn en dan is voor diegene een "moeilijk" woord een gewoon woord.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef Xs2Shanna het volgende:
Waarom voel je je genoodzaakt om moeilijke woorden te gebruiken als je met haar praat? Je kan toch ook gewone normale simpele woorden gebruiken?
Ik heb dat overigens nooit begrepen, waarom mensen het nodig vind om met moeilijke woorden te praten.
Als je je om zoiets druk maakt, kun je er beter mee stoppen, zij is het voor jouw blijkbaar niet waard om een normaal leven te leven, ipv een intelligent leven, zoals jij dat blijkbaar wilt.
Niet iedereen houd van hete aardappels!
Het heeft niks met je verheven voelen boven anderen, het heeft te maken met dat je over bepaalde onderwerpen graag een goed gesprek wil voeren en als dat met je partner niet kan is dat een groot gemis.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:54 schreef Xs2Shanna het volgende:
We leren allemaal dezelfde taal. Als jij thuis word geleerd om met woorden te praten die de helft van de mensen niet begrijpt, moet je toch eens een ernstig woordje met je ouders spreken.
Mensen die zich verheven voelen boven anderen![]()
Pas je gewoon aan, aan de situatie, dat siert een mens veel meer.
Als die ouders net zo 'snugger' zijn leren ze dus die woorden niet, of verkeerd. Ik ken iemand die "rotonde" heel consequent uitspreekt als "rontonde". En ik denk ook niet dat ze het woord consequent kentquote:Op woensdag 23 september 2009 13:54 schreef Xs2Shanna het volgende:
We leren allemaal dezelfde taal. Als jij thuis word geleerd om met woorden te praten die de helft van de mensen niet begrijpt, moet je toch eens een ernstig woordje met je ouders spreken.
Die vind ik dan wel weer erg grappigquote:Op woensdag 23 september 2009 14:01 schreef snakelady het volgende:
Je zal bij elkaar moeten passen op meerdere vlakken, zowel sexueel als inteleqtueel.
Als jij rotonde als rontonde uitspreekt consequent vind ik dat gewoon irritant ja. Wat is het probleem? Ik heb mezelf daar niet mee hoor. Van haar kan ik het wel hebben omdat ze gewoon een raar mens is (op een positieve manier), maar ik zou daar geen relatie mee willen.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Als je op het punt komt dat je je gaat irriteren omdat je eigen niveau hoger ligt dan die van een ander, is het tijd om zelf daar iets aan te doen. Want JIJ bent immers diegene die zich irriteert, en je hebt ook alleen jezelf er maar mee.
Ik zeg niet dat je je aan moet passen. Ik begin geen relatie met iemand waarbij ik niet het gevoel heb dat we ook op intellectueel vlak overeen komen.quote:Niemand hoeft van mij te verlangen dat ik me aanpas, diegene heeft toch voor me gekozen zoals ik ben?! Dom, niet dom............. Ik vind dat helemaal niet relevant.
Mensen maken zich gewoon te druk om alles.
Als ik met een meisje ga daten gaan we over het algemeen gewoon samen wat drinken. Dan gaan we praten. Als je met elkaar praat leer je elkaar kennen. En dan merk ik snel genoeg of we, wat alle aspecten betreft, bij elkaar passen.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hoe doe je dat? Ga je van te voren eerst allebei een IQ test doen?
Ik vind "doe maar normaal dan doe je gek genoeg" een walgelijke clicheuitspraak bijvoorbeeldquote:Slap gezeur... doe gewoon normaal, dan ben je gek genoeg!
Stom spreekwoord, maar o zo waar.
Ja, tegelijk met de SOA-test, goed plan.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hoe doe je dat? Ga je van te voren eerst allebei een IQ test doen?
Slap gezeur... doe gewoon normaal, dan ben je gek genoeg!
Stom spreekwoord, maar o zo waar.
Wat wil je doen dan? Je eigen niveau verlagen?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Als je op het punt komt dat je je gaat irriteren omdat je eigen niveau hoger ligt dan die van een ander, is het tijd om zelf daar iets aan te doen. Want JIJ bent immers diegene die zich irriteert, en je hebt ook alleen jezelf er maar mee.
Niemand hoeft van mij te verlangen dat ik me aanpas, diegene heeft toch voor me gekozen zoals ik ben?! Dom, niet dom............. Ik vind dat helemaal niet relevant.
Mensen maken zich gewoon te druk om alles.
Inderdaad. Dat kan wel. Dus simpeler woorden gebruiken, er niks van zeggen als ze voor de 10e keer "rontonde" zegt, etc. Maar dat kost energie. Terwijl leuke filisofische of politieke gesprekken over van alles en nog wat juist energie geven.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:37 schreef conleche het volgende:
Wat wil je doen dan? Je eigen niveau verlagen?
Leg dan uit wat we niet begrijpen? Dit is wel erg makkelijk.quote:
Wat mij betreft gaat het wel over wat anders dan woorden verkeerd uitspreken of woorden niet kennen. Dat vind ik persoonlijk niet zo'n groot probleem. Het gaat erom of je elkaar wezenlijk begrijpt.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik zei vroeger, "enigste", dan zei mijn ex, het is enige.
Klaar, nooit meer gezegd.
Het is zo simpel. Je kan het op een speelse manier zeggen. Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik met niemand niet kan praten. Als ik voor mijn werk weg moet pas ik me aan, als ik met paarden mensen ben, pas ik me aan. Je kan het jezelf makkelijker maken, ipv de ander te veroordelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |