abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2009 @ 16:09:59 #251
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73040930
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:58 schreef Maeghan het volgende:
Hier moet ik toch even zeggen dat deze interpretatie van 'slim' weinig te maken heeft met intelligentie of opleidingsniveau. Ken echt megaveel 'intelligente' mensen met een partij vooroordelen waar je eng van wordt.
Ik vind vooroordelen dom. Dus dat zijn die uitzonderingen die de regel bevestigen zegmaar. Je hebt best domme WOers. PVV stemmen is een HELE harde afknapper bijvoorbeeld.
quote:
Verder zijn vooroordelen voor een groot deel onbewust. Je hebt ook van die testjes op internet, om je eigen vooroordelen te meten. Ik ben voor m'n gevoel toch een intelligent, goed ontwikkeld iemand die geen vooroordelen heeft, en dat bleek dan toch niet helemaal waar te zijn. En ook in het echt ben ik weleens tegen dingen aangelopen waardoor ik me realiseerde dat ik toch een beetje met oogkleppen op rondgelopen had.
Iedereen denkt in hokjes en stereotypen. Zo werken we nu eenmaal. Mijns inziens is een vooroordeel pas een vooroordeel als je je daar door laat leiden. Ik iemand die ik leer kennen bijvoorbeeld niet uit de weg omdat ze 'maar' VMBO gedaan heeft. Als ik online ga daten ga ik geen mensen opzoeken die VMBO gedaan hebben. Hoop dat je snapt waar ik de grens "vooroordeel" leg. Ik heb ook een beeld bij het stereotype VMBOer
quote:
Edit: misschien is 'slim' zijn wel de bereidheid om je vooroordelen te erkennen en opzij te zetten.
Absoluut. Ik heb ze ook. Maar ik kan en wil me daar wel overheen zetten.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 23 september 2009 @ 16:13:27 #252
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73041064
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:04 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik vind de definitie "slim" sowieso nog een ingewikkeld verhaal.

Wanneer is iemand slim?
Het is nogal kort door de bocht. Of ik een meid uiteindelijk leuk vind is een totaalplaatje. uiterlijk, uitstraling, intelligentie, enthousiasme, sportiviteit, interesses, etc.

"Slim" is voor mij een vergaarbak van zaken die ik associeer met een bepaald soort vrouw waar ik op val. Opleiding speelt wel mee, maar meer omdat slimmere meiden vaak een hogere opleiding doen, dus niet omgekeerd.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73041196
Dus in jouw eisenlijstje komt altijd voor : Intelligentie?

Dat is echt het laatste waar ik aan denk.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:20:19 #254
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73041298
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
Je moet 't niet zien als een harde eis in de zin van dat haar IQ boven de 140 moet liggen ofzo, maar ja wel ongeveer.
quote:
Verschil moet er wezen
pi_73041430
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:16 schreef Xs2Shanna het volgende:

Het is bij mij het eerste waar ik aan denk.

Dan heb ik de buitenkant al beoordeeld natuurlijk, maar dat gaat vanzelf.
pi_73041503
Maar wat is je verwachting van je partner dan?

Voor mij is het belangerijk dat ik lol kan hebben met iemand. Niet dat we s'avonds aan het eten zitten, en alleen maar saaie gesprekken moeten houden. Ik houd van humor, en gezelligheid, ik vind het belangrijk dat iemand voor je klaar staat als dat nodig is, iemand waar je lekker tegenaan kan kruipen...., maa rook iemand die zijn eigen hobby's heeft, zijn eigen intresses, en mij in mijn waarde laat (en andersom natuurlijk).

Intresses hebben niks met slim of intelligentie te maken. Maar het heeft te maken met het feit of je partner zich in jou hele leven en jou persoon intresseert........................

Daarom de vraag, wat is slim? Als je de wortel van elk getal kunt opsommen? Als je weet hoe het met politiek zit? Als je weet hoe het komt dat de aarde rond is en niet vierkant? Als ik zeg platts, zegt iedereen hier "huh"? Dan denk ik ook niet, die is dom zeg! Dan denk ik... ze hebben er nog nooit van gehoord.

Slim zijn is geen begrip. Ik geloof niet in domme mensen, ik geloof wel dat het met inzet te maken heeft.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:29:52 #257
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73041601
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:26 schreef Xs2Shanna het volgende:

Voor mij is het belangerijk dat ik lol kan hebben met iemand. Niet dat we s'avonds aan het eten zitten, en alleen maar saaie gesprekken moeten houden.
Hoezo zou een intelligent gesprek saai zijn? Ik vind niks tegen elkaar zeggen pas echt saai.
quote:
Ik houd van humor, en gezelligheid, ik vind het belangrijk dat iemand voor je klaar staat als dat nodig is, iemand waar je lekker tegenaan kan kruipen...., maa rook iemand die zijn eigen hobby's heeft, zijn eigen intresses, en mij in mijn waarde laat (en andersom natuurlijk).
Dat is ook belangrijk. Maar het een sluit het ander niet uit.
quote:
Intresses hebben niks met slim of intelligentie te maken. Maar het heeft te maken met het feit of je partner zich in jou hele leven en jou persoon intresseert........................
Als ik met m'n vriendin de algemene beschouwingen niet kan bespreken of andere zaken op het journaal, dan is dat een afknapper. Ik kan heel slecht tegen mensen die geen mening hebben over dit soort dingen.
quote:
Daarom de vraag, wat is slim? Als je de wortel van elk getal kunt opsommen?
Dat is heel slim maar dat boeit natuurlijk niks, da's geen gespreksonderwerp. Voor een wiskundige zou dat misschien wel weer een pluspunt zijn.
quote:
Als je weet hoe het met politiek zit?
Dat dus wel. Als een meid geen mening heeft over de hoofddoekbelasting van Wilders is dat een minpunt.
quote:
Als je weet hoe het komt dat de aarde rond is en niet vierkant?
Als je dat niet zou kunnen beredeneren is dat een minpunt ja
quote:
Als ik zeg platts, zegt iedereen hier "huh"? Dan denk ik ook niet, die is dom zeg! Dan denk ik... ze hebben er nog nooit van gehoord.
Je hebt het hier niet over een stukje algemene ontwikkeling maar over hele specifieke werkgerelateerde zaken. Ik wil liever geen vrouw die weet wat een UML diagram is
pi_73041634
Ik heb de match tussen intelligentie en saai nooit genoemd.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:34:40 #259
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73041756
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik heb de match tussen intelligentie en saai nooit genoemd.
Is dat het enige waar je op in gaat?

Je zegt dat je geen saaie gesprekken wil. Ik zeg dat ik 'intelligente' gesprekken leuk vind. Jij impliceert hiermee dat intelligente gesprekken saai zijn. Zo kwam het over in ieder geval.
pi_73042173
Ja sorry, ik ga nu precies de drukke uurtjes in op mijn werk. Ik zal morgenochtend beter reageren!!
pi_73043052
quote:

Voor mij is het belangerijk dat ik lol kan hebben met iemand. Niet dat we s'avonds aan het eten zitten, en alleen maar saaie gesprekken moeten houden. Ik houd van humor, en gezelligheid, ik vind het belangrijk dat iemand voor je klaar staat als dat nodig is, iemand waar je lekker tegenaan kan kruipen...., maa rook iemand die zijn eigen hobby's heeft, zijn eigen intresses, en mij in mijn waarde laat (en andersom natuurlijk).
Een voorbeeld wat ik al gaf met mijn ex, is dat hij mijn grapjes niet begreep. Gewoon omdat ze te 'ingewikkeld' waren, omdat hij geen algemene kennis had en dus niet begreep over wie het precies ging, of bijvoorbeeld geen taalgrapjes begreep oid. Dus intelligentie kan een 'vereiste' zijn om lol met iemand te kunnen maken, afhankelijk van je gevoel voor humor.
quote:
Niet 1 op 1 nee. Het is niet zo dat iemand die intelligent is automatisch andere interesses heeft dan iemand die minder intelligent is. In het algemeen is mijn ervaring echter wel dat minder intelligente mensen over het algemeen minder breed geinteresseerd zijn en toch meer gericht zijn op huisje, boompje, beestje - zolang ze hun eigen dingetjes hebben maken ze zich niet druk over de politiek in Zuid-Afrika of de biodiversiteit in Ghana. Dus op zich is er wel verschil vind ik.
quote:
Daarom de vraag, wat is slim? Als je de wortel van elk getal kunt opsommen? Als je weet hoe het met politiek zit? Als je weet hoe het komt dat de aarde rond is en niet vierkant? Als ik zeg platts, zegt iedereen hier "huh"? Dan denk ik ook niet, die is dom zeg! Dan denk ik... ze hebben er nog nooit van gehoord.

Op zich waar. Maar er is een grens. Als ik het heb over Helene Cixous, verwacht ik niet dat iedereen precies weet wie dat is. Als iemand haar niet kent, dan denk ik inderdaad 'hij/zij heeft er nog nooit van gehoord'. Maar als iemand niet weet wie George Bush is bijvoorbeeld, of nog nooit heeft gehoord van Einstein, dan ligt het voor mij toch iets anders. Dan heb je m.i. gewoon de algemene ontwikkeling van een garnalensalade.
quote:
Slim zijn is geen begrip. Ik geloof niet in domme mensen, ik geloof wel dat het met inzet te maken heeft.
Ik geloof wel in domme mensen en heb er genoeg ontmoet. Mensen die met alle inzet van de wereld niet verder kwamen dan ongeschoold werk of op hun tenen moesten lopen voor MBO2. En dat heeft niets met inzet te maken en het zou ook niet eerlijk zijn tegen die mensen te zeggen dat ze zich niet hard genoeg inzetten.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 23 september 2009 @ 17:20:45 #262
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73043157
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:17 schreef Maeghan het volgende:
Als ik het heb over Helene Cixous, verwacht ik niet dat iedereen precies weet wie dat is.
Mee, maar ik vind wel dat als jij over haar om wat voor'n reden dan ook enthousiast bent, je vriend nieuwsgierig zou moeten zijn
  woensdag 23 september 2009 @ 17:32:47 #263
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73043454
quote:

[quote]

Mijn man en ik hebben enorme lol, maar wel het soort humor wat mijn exschoonzus bv niet begreep.
In humor zit ook heel veel gradaties
Intresses hebben niks met slim of intelligentie te maken. Maar het heeft te maken met het feit of je partner zich in jou hele leven en jou persoon interesseert.

Een van mijn interesses ligt in politiek en actualiteiten, zou mijn partner daar nooit over kunnen praten en alleen telegraafnieuws volgen zou ik me daar verschrikkelijk aan storen
quote:
Je trekt het ook naar het uiterste, er zijn gewoon echt domme mensen, daar is niks mis mee alleen zou ik er geen relatie mee willen.
Als onze kinderen in groep 5 zitten en papa kan ze niet helpen met hun huiswerk omdat het te moeilijk is dan is het geen man voor mij, noem het egoistisch, vooroordelend of wat dan ook, maar zo is het nu eenmaal.
Net als dat ik geen relatie zou willen met een man die enorm dik is, gewoonweg omdat ik dat niet aantrekkelijk vindt ( o'jee, nu heb ik het gedaan)
quote:
Iedereen heeft zijn minpunten, ik ben bv niet goed in schrijftaal, dat heeft zijn redenen en nu gaat het al een stuk beter, daar heb ik inderdaad wel moeite voor moeten doen en heeft dus ook met inzet te maken.
Mensen die totaal geen inzet tonen of interesse tonen in zaken buiten hun bekende wereldje vind ik dom.
Ik heb overigens geen hoog IQ, sterker nog, heb niet eens een diploma ( wel strik- en zwemdiploma)
Maar ben daarnaast ook zelfstandig ondernemer en probeer me altijd verder te ontwikkelen, probeer op de hoogte te blijven van actuele zaken en probeer altijd interesse te tonen in andermans interesses.
Als ik een gesprek begin met iemand en diegene reageerd met de eerste zin al, "O'nee, houw op, is me veuls te moeilijk" dan vind ik dat een domme reactie, je kan er namenlijk nooit dommer van worden.
Is me overigens maar een keer overkomen, mijn ex-schoonzus dus.

Weet ik van een onderwerp niet veel of zelfs niks af dan ga ik er vragen over stellen zodat ik het beter kan begrijpen.
Gaat het echt mijn pet te boven dan ben ik er iniedergeval niks dommer mee geworden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_73063236
Toch weet ik nog niet wanneer je iemand slim noemt. Ze noemen mij ook slim, maar ik heb alleen maar een MBO opleiding. Ben je slim als je carriere maakt, of als van alles iets weet?

Ik weet het echt niet hoor.

Ik kan wel vertellen waarom ik nooit verder ben gegaan dan MBO, het trok mijn interesse gewoon niet. Wat dat betreft zullen jullie mij dus geen fijn persoon vinden. Ik krijg het niet voor elkaar om een boek open te slaan en er iets uit te leren. Het lukt me gewoon niet. Legt iemand het uit, hoeft iemand het maar 1 keer te vertellen, dan weet ik het. Maar zelf leren gaat me slecht. Ik heb ook zowel de middelbare als de mbo gehaald zonder ooit een boek open te slaan. Natuurlijk, ik kan veel beter, maar ik heb de concentratie en discipline daar niet voor. Ik ben op mijn 14e gaan werken, om mijn paard te onderhouden. En ik kan nu spreken van een aardige carriere, waar geen van mijn diploma's bij aan het woord gekomen zijn. Maar ik noem mijzelf absoluut niet slim, omdat ik niet weet wanneer iemand slim is. Waaraan meet je of iemand slim is, ik denk dat slim zijn en intresses veel samen hangen. Als politiek iemand niet intresseert, hoe het niet te betekenen dat diegene dom is, maar de intresses ergens anders liggen.
  donderdag 24 september 2009 @ 11:01:28 #265
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73063378
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:56 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik kan wel vertellen waarom ik nooit verder ben gegaan dan MBO, het trok mijn interesse gewoon niet. Wat dat betreft zullen jullie mij dus geen fijn persoon vinden.
Volgens mij komt daar jouw heftige reactie een beetje vandaan. Een al dan niet bewust inferieuriteitsgevoel omdat je 'maar' MBO gedaan hebt. Een teamgenoot van me heeft ook 'maar' MBO gedaan en dat is een hele leuke gast. Dus nee, ik vind je niet om alleen je MBO wel of niet leuk. Dat bepaal ik wel als we wat gedronken hebben
quote:
Ik krijg het niet voor elkaar om een boek open te slaan en er iets uit te leren. Het lukt me gewoon niet. Legt iemand het uit, hoeft iemand het maar 1 keer te vertellen, dan weet ik het. Maar zelf leren gaat me slecht. Ik heb ook zowel de middelbare als de mbo gehaald zonder ooit een boek open te slaan. Natuurlijk, ik kan veel beter, maar ik heb de concentratie en discipline daar niet voor. Ik ben op mijn 14e gaan werken, om mijn paard te onderhouden. En ik kan nu spreken van een aardige carriere, waar geen van mijn diploma's bij aan het woord gekomen zijn. Maar ik noem mijzelf absoluut niet slim, omdat ik niet weet wanneer iemand slim is. Waaraan meet je of iemand slim is, ik denk dat slim zijn en intresses veel samen hangen. Als politiek iemand niet intresseert, hoe het niet te betekenen dat diegene dom is, maar de intresses ergens anders liggen.
Voor een deel. Ik denk dat er ook een stuk algemene ontwikkeling bij komt kijken. Iemand die 't nieuws bijvoorbeeld helemaal niet volgt, tja, dat vind ik niet erg 'slim'.
pi_73063646
Ja, maar daar heb ik bewust voor gekozen! En dat is natuurlijk wat anders dan niet kiezen. Soms denk ik weleens, had ik maar doorgeleerd, maar dan kijk ik kritisch naar mijn leven, waarin ik een hoop kan veroordelen, en een goede baan heb, en mezelf gelukkig voel. Ik denk dat ambitie je persoonlijk verder kan brengen dan veel en hoge opleidingen.
pi_73063955
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:56 schreef Xs2Shanna het volgende:
Toch weet ik nog niet wanneer je iemand slim noemt. Ze noemen mij ook slim, maar ik heb alleen maar een MBO opleiding. Ben je slim als je carriere maakt, of als van alles iets weet?

Ik weet het echt niet hoor.

Ik kan wel vertellen waarom ik nooit verder ben gegaan dan MBO, het trok mijn interesse gewoon niet. Wat dat betreft zullen jullie mij dus geen fijn persoon vinden. Ik krijg het niet voor elkaar om een boek open te slaan en er iets uit te leren. Het lukt me gewoon niet. Legt iemand het uit, hoeft iemand het maar 1 keer te vertellen, dan weet ik het. Maar zelf leren gaat me slecht. Ik heb ook zowel de middelbare als de mbo gehaald zonder ooit een boek open te slaan. Natuurlijk, ik kan veel beter, maar ik heb de concentratie en discipline daar niet voor. Ik ben op mijn 14e gaan werken, om mijn paard te onderhouden. En ik kan nu spreken van een aardige carriere, waar geen van mijn diploma's bij aan het woord gekomen zijn. Maar ik noem mijzelf absoluut niet slim, omdat ik niet weet wanneer iemand slim is. Waaraan meet je of iemand slim is, ik denk dat slim zijn en intresses veel samen hangen. Als politiek iemand niet intresseert, hoe het niet te betekenen dat diegene dom is, maar de intresses ergens anders liggen.
Heb je gelezen wat ik typte? ik heb geen diploma.
Beetje soortgelijk verhaal, alleen zat ik op mijn 12de in de champigonenkwekerij.

Maar ik vind iemand slim als hij/zij interesse toont, wijzer wil worden ( hoeft niet perse uit boeken te zijn, levenswijsheid is ook enorm belangrijk) en open staat voor andere onderwerpen dan diegene gewoon is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_73068118
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:11 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja, maar daar heb ik bewust voor gekozen! En dat is natuurlijk wat anders dan niet kiezen. Soms denk ik weleens, had ik maar doorgeleerd, maar dan kijk ik kritisch naar mijn leven, waarin ik een hoop kan veroordelen, en een goede baan heb, en mezelf gelukkig voel. Ik denk dat ambitie je persoonlijk verder kan brengen dan veel en hoge opleidingen.
Maar waarom? Ik heb een universitaire opleiding gevolgd en ik ben er niet gelukkiger van geworden of rijker, ik heb er geen leuke baan mee kunnen vinden, niks. Ik werk al drie jaar in mbo-functies waarin ik me rotverveel, die lichamelijk belastend zijn en waar ik geen collega's heb waar ik normaal mee kan praten. Ik heb mijn bachelor gehaald en daarna twee masters niet afgemaakt, dus mijn familie vond dat ook nog eens heel fout dat ik met m'n studie stopte, werd heel erg onder druk gezet om door te gaan ondanks dat ik het eigenlijk al jaren niet naar m'n zin had. Terwijl ik achteraf maar van een ding spijt heb, en dat is dat ik niet eerder ben gestopt.

Ik vind het zonde als mensen niet alles uit zichzelf halen, maar er zijn meer manieren om dat te doen dan door een opleiding. En als je het nu naar je zin hebt is het goed.

En als je nog een opleiding wil doen om wat voor reden dan ook, kan dat altijd nog.
Sanity is (not) statistical
pi_73099714
quote:

Humor en intelligentie hebben heel veel met elkaar te maken. .

Volgens mij, dat heeft conleche al duidelijk uitgelegd naar mijn idee, gaat 't hier niet om iets weten, maar om een manier van denken, een abstractieniveau, waardoor je elkaar wel of niet goed begrijpt. Of je elkaar goed begrijpt en elkaars belevingswereld snapt, heeft onder meer te maken met intelligentie. Een te groot verschil is niet bevordelijk voor de relatie. Zoals ook uit onderzoeken blijkt dat hele grote verschillen in achtergrond/opvoeding een relatie kunnen bemoeilijken. Bij je partner wil je je thuis voelen, begrepen voelen, gewaardeerd voelen om wie je bent. Daarvoor is van belang dat de ander snapt wie jij bent, hoe je denkt en wat je gedachtegangen zijn. Het lijkt me toch vrij logisch.

Als jij denkt dat slim of dom zijn vooral te maken heeft met inzet, dan is het verschil daarin tussen twee mensen ook behoorlijk essentieel. Iemand die zich inspant om kennis op te doen tegenover iemand die daar behoorlijk onverschillig tegenover staat... tja, dat lijkt me niet zo'n goede match.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 28 september 2009 @ 15:42:15 #270
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_73181648
ze heeft een ander
pi_73262911
Never feel guilty for what you have thought of your wife, she probabely thought much worse about you
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')