abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73039017
quote:
[b]
En Shanna, jij past je dan aan als iemand je verbetert. Veel mensen doen dat niet, die zeggen iets als 'lekker boeiend' en doen het gewoon weer verkeerd, of worden boos omdat ze verbeterd worden. Of ze snappen je uitleg gewoon niet. En dan houdt het op een gegeven moment wel een beetje op. Ik had dat met mijn ex, we leefden in zulke verschillende werelden, hij begreep gewoon niet waar ik mee bezig was - kon zich geen voorstelling maken van de dingen die ik op mijn opleiding deed. Hij snapte mijn grapjes niet. Moet ik dan ophouden die grapjes te maken, terwijl dat iets is wat in mij zit en eigenlijk automatisch gaat en een behoorlijk onderdeel is van mijn persoonlijkheid? Moest ik dan niets meer zeggen over mijn opleiding, die een groot deel van mijn leven uitmaakte?
Kijk als iemand zo reageert, denk ik ook, laat dan maar zitten, maar dan nog kan ik me er niet echt drjuk over maken. Maar vaak voelen zogenoemde intelligente mensen (en dan bedoel ik dus mensen die bijvoorbeeld veel en hoge opleidingen hebben genoten) zich verheven boven mensen die niet gestudeerd hebben. Dat vind ik zo'n trieste waarneming.

Maar wat betreft je laatste zin, ben ik het niet mee eens. Bv, ik ben gek op paarden. Ik heb 3 paarden en ben ook zeer actief in de sport. Als ik thuis kom, wil ik het nieteens over paarden hebben, want die heb ik dan wel weer gezien. Als ik dan wil praten over paarden, dan bel ik wel een soortgenoot op... Mijn partner die dan niks met paarden heeft, hoef ik er niet mee lastig te vallen. Natuurlijk, als ik bv gevallen ben, vertel ik dat wel, maar niet wat voor problemen hij heeft, of wat voor kleur borstel ik vandaag gebruikte. Hetzelfde met werk gerelateerde dingen. Als ik moet uitleggen wat ik doe, verschijnt er bij iedereen een vraagteken boven zijn hoofd.... Of diegene nu gestudeerd heeft of niet. Dus praten over mijn werk (inhoudelijk) doe ik met collega's of klanten. Thuis hoef ik niet te zeggen, dat we in de nood komen, omdat platts automatisch gaat worden. Over onenigheden op de werkvloer bv praat ik dan wel.

Ik vind niet dat je van je partner kan verlangen dat hij zich volledig verdiept in jouw intresses, ik persoonlijk zou het nieteens willen.

Ik laat de keuze vrij, is hij geintresseerd, wil ik het hem graag uitleggen, wil hij het niet weten, vind ik het ook niet erg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xs2Shanna op 23-09-2009 15:14:40 ]
pi_73039021
Nou pff als iemand rontonde zegt dan denk ik niet meteen dat diegene dom is, het is immers een logische uitspraak linguistisch gezien... maar als iemand niet weet consequent is, tsja...
  woensdag 23 september 2009 @ 15:27:09 #228
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73039666
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:06 schreef AntiAnti het volgende:
Nou pff als iemand rontonde zegt dan denk ik niet meteen dat diegene dom is, het is immers een logische uitspraak linguistisch gezien... maar als iemand niet weet consequent is, tsja...
Je pakt nu een voorbeeld en snap de intentie van dat voorbeeld volgens mij niet zo goed.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 23 september 2009 @ 15:33:39 #229
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73039837
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:05 schreef Xs2Shanna het volgende:
Kijk als iemand zo reageert, denk ik ook, laat dan maar zitten, maar dan nog kan ik me er niet echt drjuk over maken. Maar vaak voelen zogenoemde intelligente mensen (en dan bedoel ik dus mensen die bijvoorbeeld veel en hoge opleidingen hebben genoten) zich verheven boven mensen die niet gestudeerd hebben. Dat vind ik zo'n trieste waarneming.
Dat is iets wat je er zelf van maakt. Ik zeg nergens dat ik me "verheven" voel boven iemand die wat minder slim is. Zoals ik al zei, die "rontonde" meid is een vriendin en daar ben ik pas nog mee naar Harry Potter geweest om maar een voorbeeld te noemen. Maar ik zou er geen relatie mee willen of kunnen hebben. gewoon omdat een relatie voor mij wel een stuk dieper gaat dan samen dansen of een mainstream film kijken.
quote:
Maar wat betreft je laatste zin, ben ik het niet mee eens. Bv, ik ben gek op paarden. Ik heb 3 paarden en ben ook zeer actief in de sport. Als ik thuis kom, wil ik het nieteens over paarden hebben, want die heb ik dan wel weer gezien. Als ik dan wil praten over paarden, dan bel ik wel een soortgenoot op... Mijn partner die dan niks met paarden heeft, hoef ik er niet mee lastig te vallen. Natuurlijk, als ik bv gevallen ben, vertel ik dat wel, maar niet wat voor problemen hij heeft, of wat voor kleur borstel ik vandaag gebruikte.
Dat doet er niet toe. Maar je zou het met je partner wel kunnen. Hij snap je interesses en als je het daar over zou willen hebben zou ie er, hoewel hij er misschien minder vanaf weet, wel over kunnen hebben.
quote:
Hetzelfde met werk gerelateerde dingen. Als ik moet uitleggen wat ik doe, verschijnt er bij iedereen een vraagteken boven zijn hoofd.... Of diegene nu gestudeerd heeft of niet. Dus praten over mijn werk (inhoudelijk) doe ik met collega's of klanten. Thuis hoef ik niet te zeggen, dat we in de nood komen, omdat platts automatisch gaat worden. Over onenigheden op de werkvloer bv praat ik dan wel.
Ik weet niet wat platts is maar dat zou je me ongetwijfeld prima uit kunnen leggen.
quote:
Ik vind niet dat je van je partner kan verlangen dat hij zich volledig verdiept in jouw intresses, ik persoonlijk zou het nieteens willen.
"Volledig" is wat anders dan er in ieder geval over te kunnen praten.
quote:
Ik laat de keuze vrij, is hij geintresseerd, wil ik het hem graag uitleggen, wil hij het niet weten, vind ik het ook niet erg.
En wat nou als je helemaal geen gedeelde interesses hebt? Wat doe je dan? Een van de leukste dingen van een relatie is met je vriendin een paar flessen wijn kopen (thuis of in de kroeg) en het gezellig over vanalles en nog wat hebben. Of het wat wordt met een meid is voor mij vrijwel volledig afhankelijk van hoe leuk we met elkaar praten op de eerste date. Als we nergens over kunnen praten, waarom dan een relatie beginnen?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73039928
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:21 schreef doperwt_ het volgende:

[..]

Kloon van maikuuul?
[..]

Dat is juist het frustrerende. Zij ervaart de wereld helemaal niet op het niveau waarop ik het ervaar. Dus ik denk niet dat ze het echt begrijpt. Ze erkent wel dat er een groot niveauverschil tussen ons is.
Hoe zou zij het volgende woord uit de OP hebben gespeld:
quote:
betekend
?

Om een idee te krijgen van het "niveau".
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_73039932
Zolang de intresse in elkaar goed zit, moet je tevreden zijn!!

Ik ben 3,5 jaar gegaan met iemand die elke avond vroeg "Moet je nu alweer naar de paarden?"
Had ik hem na 2 maanden al de deur uit moeten zetten? Dat is toch onzin.

Ik spreek overigens niemand persoonlijk aan Catbert.

Jij vind het een afknapper dat iemand rontonde zegt, ik zou het bij voorbaat al een afknapper vinden als iemand me mee op date vraagt, en hij stelt voor om naar de bioscoop te gaan. Hoe onpersoonlijk is dat! Doe mij maar een lekker gezellig restaurantje, waar we heerlijk kunnen eten, en praten, en daarna nog even gaan verder drinken, of een dansje wagen! En zo zie je maar.............. meningen verschillen.

Je kunt bij voorbaat al wel een beetje bepalen of iemand een geschikte partner is of niet.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:38:02 #232
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73039964
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:36 schreef trancethrust het volgende:
Om een idee te krijgen van het "niveau".
Stel je niet zo aan man, vrijwel iedereen maakt wel eens dat soort fouten. 'T is een forum, geen sollicitatiebrief.
pi_73039990
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:05 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Mijn ervaring is ook dat laagopgeleiden vaak dénken dat hoogopgeleiden dat van zichzelf denken, en daarom meteen onterecht in de verdediging schieten, of dat ze zelf gewoon een negatief zelfbeeld hebben. Er zijn best arrogante klojo's op aarde natuurlijk, maar er wordt door beide kampen te veel een waardeoordeel opgehangen aan uitspraken over intelligentie of opleidingsniveau. Ik ben met mijn opleidingsniveau echt heel vaak getreiterd door laagopgeleiden terwijl ik niets gedaan had om dat uit te lokken. Gewoon dat ik ergens nieuw binnen kwam, mensen vroegen op welke school ik zat, ik antwoord gaf, en meteen temidden van een hele groep belachelijk gemaakt werd (bijv op een nieuwe bijbaan). En dat mensen pas jaren later vriendelijk tegen me begonnen te doen omdat ze erachter kwamen dat ik ook gewoon normaal was, geen encyclopedieen las of alleen maar klassieke muziek luisterde (dat zijn vaak vooroordelen) en dat ik moeilijke woorden niet gebruikte om hun belachelijk te maken, maar omdat ze voor mij normaal waren en ik niet door had dat ze niet wisten wat ze betekenden (als iemand dat niet zegt, kan ik dat ook niet ruiken tenslotte).

Er kan van allebei de kanten dus wel wat verbeteren.
quote:
Maar wat betreft je laatste zin, ben ik het niet mee eens. Bv, ik ben gek op paarden. Ik heb 3 paarden en ben ook zeer actief in de sport. Als ik thuis kom, wil ik het nieteens over paarden hebben, want die heb ik dan wel weer gezien. Als ik dan wil praten over paarden, dan bel ik wel een soortgenoot op... Mijn partner die dan niks met paarden heeft, hoef ik er niet mee lastig te vallen. Natuurlijk, als ik bv gevallen ben, vertel ik dat wel, maar niet wat voor problemen hij heeft, of wat voor kleur borstel ik vandaag gebruikte. Hetzelfde met werk gerelateerde dingen. Als ik moet uitleggen wat ik doe, verschijnt er bij iedereen een vraagteken boven zijn hoofd.... Of diegene nu gestudeerd heeft of niet. Dus praten over mijn werk (inhoudelijk) doe ik met collega's of klanten. Thuis hoef ik niet te zeggen, dat we in de nood komen, omdat platts automatisch gaat worden. Over onenigheden op de werkvloer bv praat ik dan wel.

Begrijp wel wat je bedoelt - maar ik ging niet eens inhoudelijk in op m'n studie, ik verwachtte niet dat hij de inhoud van mijn boeken begreep. Maar ik had bijv. een probleem met een opdracht, en hij deed dat dan heel simpel af, zo van 'dan doe je toch even zus of zo'. Terwijl dat helemaal niet kon en dat kreeg ik 'm dan ook niet uitgelegd. En ik vind het toch redelijk normaal dat je probeert om op z'n minst te begrijpen wat je partner voor werk of opleiding doet - dan hoef je niet van alles te weten wat er speelt, maar een beetje interesse in hoe de dag van je partner eruit ziet vind ik wel normaal. Mijn huidige vriend vraagt ook gewoon dingen over m'n werk, wat voor soort dingen ik moet doen en of ik daar wel of geen plezier in heb, etc. en dat vind ik normaal. Niet dat ie nou dagelijks een verslag vraagt van wat ik iedere minuut van de dag doe hoor, maar hij kan wel vertellen wat ik ongeveer moet doen op m'n werk.

Persoonlijk heb ik misschien ook wat meer behoefte om mijn interesses te delen. Niet dat mijn vriend exact hetzelfde leuk moet vinden, maar ik vind het wel prettig als hij begrijpt waarom ik het wél leuk vindt. Hij leest bijvoorbeeld nooit, terwijl ik juist graag lees. Dan vind ik het leuk als hij vraagt of het boek wat ik net uit heb leuk of interessant was, of waar het over ging. Of als ik een boek heb gelezen over iets wat mij heel erg raakt, dat ik het dan met hem kan bespreken. Met mijn ex zou dat niet kunnen. Die zou totaal niet geinteresseerd zijn en ik zou hem ook niet eens uit kunnen leggen waar mijn boeken over gaan. Dat begreep hij gewoon niet. Hij was niet slim en had totaal geen algemene kennis.

Kortom, mijn vriend hoeft niet hetzelfde leuk te vinden of te denken als ik, maar vind het wel leuk als hij laat merken dat hij het interessant vindt om te weten wat ik leuk vind of wat ik denk, en dat we daar ook een gesprek over kunnen voeren. (Andersom natuurlijk ook). Als ik met mijn partner niet zou kunnen bespreken wat ik belangrijk vind in mijn leven, dan had het voor mij geen nut om samen te zijn.
Sanity is (not) statistical
pi_73039996
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:38 schreef Catbert het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan man, vrijwel iedereen maakt wel eens dat soort fouten. 'T is een forum, geen sollicitatiebrief.
Nou ja, wellicht hangt dat af van het niveau he.
pi_73040020
Ik denk dat het vooral verschilt, in wat je van je partner verlangt. Ik heb voor zoveel dingen zoveel mensen waar ik over dingen kan praten. Mijn partner hoeft niet die enige beste vriend en/of vriendin te zijn. Dus je hoeft ook niet alles met je partner te bespreken.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:42:12 #236
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73040066
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:36 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben 3,5 jaar gegaan met iemand die elke avond vroeg "Moet je nu alweer naar de paarden?"
Als een meid tegen mij zegt "moet je nu alweer naar de hockey" is het voor mij snel afgelopen. Aangezien het toch uitgegaan is, was dat misschien beter geweest?
quote:
Ik spreek overigens niemand persoonlijk aan Catbert.
Ik voel me niet aangesproken, ik vind het een interessante discussie. Ik krijg alleen wel het idee dat je beeld van elitaire types geprojecteerd wordt op mensen die hier aangeven op slimme meiden te vallen.
quote:
Jij vind het een afknapper dat iemand rontonde zegt, ik zou het bij voorbaat al een afknapper vinden als iemand me mee op date vraagt, en hij stelt voor om naar de bioscoop te gaan. Hoe onpersoonlijk is dat! Doe mij maar een lekker gezellig restaurantje, waar we heerlijk kunnen eten, en praten, en daarna nog even gaan verder drinken, of een dansje wagen! En zo zie je maar.............. meningen verschillen.
Ik snap de link niet zo goed. Je zegt zelf dat ieder zo z'n voorkeuren heeft (ik ga ook liever samen wat eten en drinken dan naar de bios), dat klopt. Ik vind slimme meiden leuker dan 'domme' meiden. Dan mag dat toch ook?
quote:
Je kunt bij voorbaat al wel een beetje bepalen of iemand een geschikte partner is of niet.
Precies. In een gesprek. En daarom vind ik je opmerking over het nemen van een IQ test een beetje vreemd, aangezien je het niveau van iemand ook erg goed kan peilen tijdens zo'n date.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:44:46 #237
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73040129
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:40 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik denk dat het vooral verschilt, in wat je van je partner verlangt. Ik heb voor zoveel dingen zoveel mensen waar ik over dingen kan praten. Mijn partner hoeft niet die enige beste vriend en/of vriendin te zijn. Dus je hoeft ook niet alles met je partner te bespreken.
Alles < ---------------- > midden < ----------------- > niets.
pi_73040134
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:36 schreef Xs2Shanna het volgende:
Zolang de intresse in elkaar goed zit, moet je tevreden zijn!!

Ik had diegene al na twee dagen de deur uitgezet.
Als iemand zo negatief is over iets wat voor jou belangrijk is, tja. Ik zou het opvatten als gebrek aan respect voor mij en mijn levensinvulling. Ieder z'n eigen keuze natuurlijk, maar dat zijn dus duidelijk wel dingen waar mensen nogal verschillend over kunnen denken.
pi_73040225
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:40 schreef Xs2Shanna het volgende:
Goed punt ja. Voor mij is m'n partner voor 95% de enige met wie ik dingen bespreek, omdat ik er behoefte aan heb om die dingen te bespreken met iemand die begrijpt hoe ik ben en waarom die dingen belangrijk zijn voor mij of waarom ik er zo over denk. Dat kan ik echt niet kwijt bij een gewone vriend of vriendin, of bij iemand die ik ken van een vereniging of sportclub. Voor mij is een partner bij uitstek degene waarmee ik over alles kan en wil en durf te praten.
pi_73040240
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Mijn ervaring is ook dat laagopgeleiden vaak dénken dat hoogopgeleiden dat van zichzelf denken, en daarom meteen onterecht in de verdediging schieten, of dat ze zelf gewoon een negatief zelfbeeld hebben. Er zijn best arrogante klojo's op aarde natuurlijk, maar er wordt door beide kampen te veel een waardeoordeel opgehangen aan uitspraken over intelligentie of opleidingsniveau. Ik ben met mijn opleidingsniveau echt heel vaak getreiterd door laagopgeleiden terwijl ik niets gedaan had om dat uit te lokken. Gewoon dat ik ergens nieuw binnen kwam, mensen vroegen op welke school ik zat, ik antwoord gaf, en meteen temidden van een hele groep belachelijk gemaakt werd (bijv op een nieuwe bijbaan). En dat mensen pas jaren later vriendelijk tegen me begonnen te doen omdat ze erachter kwamen dat ik ook gewoon normaal was, geen encyclopedieen las of alleen maar klassieke muziek luisterde (dat zijn vaak vooroordelen) en dat ik moeilijke woorden niet gebruikte om hun belachelijk te maken, maar omdat ze voor mij normaal waren en ik niet door had dat ze niet wisten wat ze betekenden (als iemand dat niet zegt, kan ik dat ook niet ruiken tenslotte).

Er kan van allebei de kanten dus wel wat verbeteren.
[..]
Snap wat je bedoeld hoor, maar waar mensen zijn, zijn vooroordelen. Daar doe je nu eenmaal niks tegen. Vaak ontstaan vooroordelen uieraard ook uit eigen ervaringen. Ik noem mezelf niet dom, maar ook niet slim, ik ben gewoon normaal. Ik kan me aanpassen aan verschillende mensen en situaties, en dat vind ik het belangrijkste. Voor mij doet het er niet toe wat voor opleiding ze hebben gedaan, als ik het maar gezellig met ze heb!

Verder is dit onderwerp denk ik te individueel. Niemand kan voor een ander bepalen tot hoever een ander zijn intresses moeten gaan.

Trouwens petje af voor je huidige vriend. Ik vind het heel sympatiek van mensen die zich willen intresseren voor wat een ander doet, zoals een boek lezen, en daar over vragen, maar niet zelf lezen.

Dat siert hem!
pi_73040320
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:26 schreef doperwt_ het volgende:

Niet elke relatie begint even perfect. In het begin is het vooral verliefdheid en sex die een rol speelt. Pas later kom je erachter of je intellectueel en emotioneel echt bij elkaar past. Daarom lopen zoveel relaties stuk na een één á twee jaar.
[..]
Ik herken dat helemaal niet. Ik merk tijdens de eerste ontmoeting al of ik ´dezelfde taal spreek´ als die ander. Niveau, intellect, hoe je het ook wilt noemen, blijkt uit alles wat iemand zegt, en hoe hij of zij reageert.
pi_73040333
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:49 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Snap wat je bedoeld hoor, maar waar mensen zijn, zijn vooroordelen. Daar doe je nu eenmaal niks tegen. Vaak ontstaan vooroordelen uieraard ook uit eigen ervaringen. Ik noem mezelf niet dom, maar ook niet slim, ik ben gewoon normaal. Ik kan me aanpassen aan verschillende mensen en situaties, en dat vind ik het belangrijkste. Voor mij doet het er niet toe wat voor opleiding ze hebben gedaan, als ik het maar gezellig met ze heb!

Verder is dit onderwerp denk ik te individueel. Niemand kan voor een ander bepalen tot hoever een ander zijn intresses moeten gaan.

Trouwens petje af voor je huidige vriend. Ik vind het heel sympatiek van mensen die zich willen intresseren voor wat een ander doet, zoals een boek lezen, en daar over vragen, maar niet zelf lezen.

Dat siert hem!
Ik vind mijn vriend ook heel sympathiek.

En jouw houding is ook prima. Wou dat meer mensen er zo over dachten. Dat zou de wereld een stuk leuker maken
pi_73040356
quote:
[b]Ik voel me niet aangesproken, ik vind het een interessante discussie. Ik krijg alleen wel het idee dat je beeld van elitaire types geprojecteerd wordt op mensen die hier aangeven op slimme meiden te vallen.
Hmmm... dus jij denkt dat we deze discussie hebben, omdat jij op slimme meiden (ik noem ze liever vrouwen) valt, en ik dan dom ben, omdat ik een andere mening heb? Dat ik daarom automatisch zo'n discussie houd?

pi_73040365
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:52 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik herken dat helemaal niet. Ik merk tijdens de eerste ontmoeting al of ik ´dezelfde taal spreek´ als die ander. Niveau, intellect, hoe je het ook wilt noemen, blijkt uit alles wat iemand zegt, en hoe hij of zij reageert.
Ik normaal ook. Maar ben zelf ook weleens bevangen geweest door een vakantieliefde die uiteindelijk dus bleef plakken en toen realiseerde ik me dat het helemaal niet werkte. Hormonen zijn rare (en soms nare) dingen.
pi_73040417
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:52 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Klopt, ik ook! Soms kun je het al na 5 minuten weten... Vaak ook aan de lichaamshouding.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:56:33 #246
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73040435
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:49 schreef Xs2Shanna het volgende:
Snap wat je bedoeld hoor, maar waar mensen zijn, zijn vooroordelen. Daar doe je nu eenmaal niks tegen.
Juist wel. Slimme mensen kijken verder dan vooroordelen, vragen door en passen hun beeld aan als dat nodig is. Natuurlijk plaatst elk mensen anderen in eerste instantie in een hokje, maar op het moment dat je meer contact met iemand hebt, of bijvoorbeeld op internet een discussie hebt, moet je wel oppassen dat dat 'hokje' geen vooroordeel wordt. Een vooroordeel is eigenlijk per definitie slecht, omdat dit eigenlijk inhoudt dat je ongeacht de persoon je al een beeld gevormd hebt, en hier ook naar handelt.
pi_73040516
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Juist wel. Slimme mensen kijken verder dan vooroordelen, vragen door en passen hun beeld aan als dat nodig is. Natuurlijk plaatst elk mensen anderen in eerste instantie in een hokje, maar op het moment dat je meer contact met iemand hebt, of bijvoorbeeld op internet een discussie hebt, moet je wel oppassen dat dat 'hokje' geen vooroordeel wordt. Een vooroordeel is eigenlijk per definitie slecht, omdat dit eigenlijk inhoudt dat je ongeacht de persoon je al een beeld gevormd hebt, en hier ook naar handelt.
Hier moet ik toch even zeggen dat deze interpretatie van 'slim' weinig te maken heeft met intelligentie of opleidingsniveau. Ken echt megaveel 'intelligente' mensen met een partij vooroordelen waar je eng van wordt.

Verder zijn vooroordelen voor een groot deel onbewust. Je hebt ook van die testjes op internet, om je eigen vooroordelen te meten. Ik ben voor m'n gevoel toch een intelligent, goed ontwikkeld iemand die geen vooroordelen heeft, en dat bleek dan toch niet helemaal waar te zijn. En ook in het echt ben ik weleens tegen dingen aangelopen waardoor ik me realiseerde dat ik toch een beetje met oogkleppen op rondgelopen had.

Edit: misschien is 'slim' zijn wel de bereidheid om je vooroordelen te erkennen en opzij te zetten.
pi_73040539
Ik heb alleen de eerste 2 pagina's gelezen, dus sorry als ik offtopic ga.
Ik denk dat het zonde is om je leven te delen of je tijd door te brengen met iemand waar je geen geweldige fascinerende en intrigerende gesprekken mee kunt hebben. In die tijd had je allang iemand kunnen ontmoeten waarmee je dat wel hebt (soulmate? ). Je moet niet te lang blijven hangen in relaties waarin je jezelf niet kunt uiten of jezelf niet helemaal op je gemak voelt.
pi_73040683
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:59 schreef PolkaDots het volgende:
Ik heb alleen de eerste 2 pagina's gelezen, dus sorry als ik offtopic ga.
Ik denk dat het zonde is om je leven te delen of je tijd door te brengen met iemand waar je geen geweldige fascinerende en intrigerende gesprekken mee kunt hebben. In die tijd had je allang iemand kunnen ontmoeten waarmee je dat wel hebt (soulmate? ). Je moet niet te lang blijven hangen in relaties waarin je jezelf niet kunt uiten of jezelf niet helemaal op je gemak voelt.
Fascinerend, intigrerend, of extreem leuke, vermakelijke, fantasievolle, vervullende, weet ik wat. Niveau heeft er volgens mij geen ene zak mee te maken. Je hebt leuke gesprekken met iemand of je hebt het niet.
pi_73040717
Ik vind de definitie "slim" sowieso nog een ingewikkeld verhaal.

Wanneer is iemand slim?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')