Ik hoef helemaal niemand te overtuigen. Als mensen denken dat het niet gaat gebeuren, kunnen ze uiten waarom ze dat denken. Als ik denk dat ik wel denk dat het gaat gebeuren, kan ik mijn bewijzen daar voor aanbrengen. Ik hoef toch niemand eerst te overtuigen dat wat ik zeg de absolute waarheid is, wanneer ik zelf nog niet eens weet of het de absolute waarheid is? Een open geest, wil om alternatieve dingen te onderzoeken, een kritische houding die echter niet alles afschiet wat alternatief is, maar die zichzelf vragen stelt en de antwoorden zoekt. Zo bouw je samen meer kennis op. Jij roept om een gezellige, familiale sfeer. Laten we dan als broeders samen onderzoeken, in plaats van ieder voor zich een beetje elkaar uit te dagen en maar te roepen om 'overtuig mij maar eerst'.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Jij komt met de stelling van "Wat als het hier ook zou gebeuren?". Dan lijkt het me jouw taak om mensen ervan te overtuigen dat het hier ook mogelijk is. Anders kan ik hier ook willekeurig dingen gaan roepen, in de veronderstelling dat mensen daar dan maar achtergrondinfo over gaan opzoeken.
Ja, en jij hebt een God nodig om daar blijkbaar mee te kunnen leven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Word eens wakker. Het leven is geen roze wolk. Er gebeuren een hoop nare dingen en die blijven gebeuren. Jij kan er aan helpen daar iets tegen te doen. Maak jezelf nuttig.
Ja, been there, done that, bought the T shirt. Ik heb genoeg drugs geconsumeerd en er ook de gevolgen van ondervonden. Je drugs zullen je niet redden wanneer de boel werkelijk in gaat storten. Je kan er mee de realiteit uit vliegen, maar je leven zal je niet behouden. En dat lijkt me ook voor jou belangrijk, of niet dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:22 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Ja, en jij hebt een God nodig om daar mee te leven.
Geen probleem mee.
Maar ga het niet verkondigen omdat jij het nodig hebt.
Ik doe het prima zonder god, dank je, ik mis niets.
En dat gene wat je hier op wil antwoorden; de dingen die ik mis.
Drugs. Werkt prima.
Voor jou is het God, voor mij een chemisch proces.
Nee, telkens hoeft niet, maar af en toe wat moeite en inzet zou wel gewaardeerd worden, in plaats van de eeuwige flauwe grappen, de kinderachtige opmerkingen en de onwil om te leren. Maar goed, dat is jouw keuze. Het verhoogt de kwaliteit van het forum in zijn geheel echter niet. En dat is waar de schoen wringt: als mod draag jij een verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van het forum, maar met je eigen posts maak je er een clownesk theekransje van samen met Dragorius. De serieuze users die echt wat om de onderwerpen geven willen dat niet. Maar tegelijkertijd is er geen mod om jullie aan te spreken op jullie gedrag als users, want jullie zijn de mods! En elke kritiek die jullie krijgen doen jullie af als onzin. Nou, daar zijn we mooi klaar mee. Ik stel dan ook voor dat jullie of stoppen met moderator te zijn, of serieuzer worden als user. Daar zou ik respect voor op kunnen brengen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:24 schreef ToT het volgende:
Nee zo werkt het neit Ali!Ik wil wel een prettige sfeer hier, maar om telkens maar google in te moeten kruipen als iemand iets roept schiet ook niet op. Hoe meer je je uitspraken onderbouwt, hoe sneller mensen genegen zullen zijn om DAN zelf te gaan zoeken.
Het is wat mediaconsument zei: je zet toch geen politieman in een clownspak op straat, met clowneks gedrag, maar wel met een pistool en een knuppel om in te grijpen. Dat heeft effect op de hele straat. Het trekt meer getroll en gedol aan van de mensen die er rondlopen. Het is gewoon niet goed voor het forum wat om wel vaak serieuze onderwerpen gaat die ook een basis in de realiteit hebben, klaar.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:36 schreef ChungLingSoo het volgende:
Ook mooi dat dit dan weer een forum moet worden waar de mods een clone nodig hebben om als user te reageren.
Oke dan. Verder is het misschien een idee om BNW op te delen in conspiracy en alternatief nieuws, wat ik al eerder zei. Gesprekje had wel een punt door te wijzen op meer tru achtige onderwerpen en meer bnw. TRU is echter meer new age forum geworden, dus die opdeling houdt het mssn overzichtelijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:38 schreef ToT het volgende:
Vooruit; als user zal ik proberen wat minder spontaan te reagren dan maar....
Dat is schromelijk overdreven. Het kinderachtige gedol is niet het enige alternatief voor een grafstemming.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:40 schreef ToT het volgende:
Tja er is ook gezegd dat juist een knipoog meer users hier trekt dan een grafstemming.
Gewoon 'NWO nieuwsberichten'. Dat kan toch wel? Een subforum daarvoor is overzichtelijker dan 1 topic. Nieuwsberichten van alternatieve media zijn wat anders dan de maanlanding conspiracy bv. Dat zal niet op nieuws terecht komen. Alternatief nieuws wel, mits voldoende onderbouwd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:45 schreef ToT het volgende:
Dat lijkt me weer niet goed, omdat alles uiteindelijk toch weer op één hoop wordt gegooid met de NWO.
Volgens een aantal vaste bezoekers van dit subforum (om maar van de term "believers" af te komen) heeft het een basis in de realiteit, maar volgens andere vaste bezoekers weer niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar ook hier zit weer een probleem: de mods begrijpen niet dat de onderwerpen die besproken worden ook een basis in de realiteit hebben. Dat er werkelijk serieus ernstige dingen aan de hand zijn. Dat de VS praktisch fascistisch is. Dat soort dingen moeten besproken worden. Maar als je daar met een knipoog naar kijkt, debunk je het onderwerp al zonder er tijd in te hebben gestoken. Dat is toch niet slim?
De scheidslijnen zijn vaak te vaag.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gewoon 'NWO nieuwsberichten'. Dat kan toch wel? Een subforum daarvoor is overzichtelijker dan 1 topic. Nieuwsberichten van alternatieve media zijn wat anders dan de maanlanding conspiracy bv. Dat zal niet op nieuws terecht komen. Alternatief nieuws wel, mits voldoende onderbouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |