En het engels gaat achteruit naarmate hij minder slaapt. Ik kan gewoon niet geloven dat dit goed voor je is.quote:
Eerste 2 weken zijn een hel ja, lichaam moet totaal wennen aan het nieuwe ritme. Het is echter al regelmatig bewezen dat dit slaapritme wel degelijk kan werken en je dus enorm veel productieve tijd kan schenken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:44 schreef Zeven7 het volgende:
[..]
En het engels gaat achteruit naarmate hij minder slaapt. Ik kan gewoon niet geloven dat dit goed voor je is.
da's nog maar de vraag... slapen heeft wel degelijk nutquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:04 schreef GuyFawkes het volgende:
Ik ga dit ook even volgen. Minder slaap is altijd goed natuurlijk, mits je gezondheid er niet onder lijdt.
maar ook op lange termijn? Misschien kost het je uiteindelijk wel jaren van je leven omdat je lichaam en geest toch niet voldoende bij kunnen tanken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:09 schreef frenkck het volgende:
[..]
Eerste 2 weken zijn een hel ja, lichaam moet totaal wennen aan het nieuwe ritme. Het is echter al regelmatig bewezen dat dit slaapritme wel degelijk kan werken en je dus enorm veel productieve tijd kan schenken.
do 23 apr 2009, 14:00quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:47 schreef APK het volgende:
Ik vind dat blog eigenlijk niets meer dan een enorme domme egotrip en op vragen die meneer niet uitkomen wordt hier geen antwoord gegeven.
Een beroemd wetenschapper (Nikola Tesla) beweerde niet meer dan 2 à 3 uur te slapen per dag, hij is hiermee toch 86 jaar geworden. In die tijd ver boven gemiddeld.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:42 schreef Zeven7 het volgende:
[..]
maar ook op lange termijn? Misschien kost het je uiteindelijk wel jaren van je leven omdat je lichaam en geest toch niet voldoende bij kunnen tanken.
TS: weet je of daar onderzoek naar gedaan is? Heeft überhaupt iemand dit echt jarenlang volgehouden?
Zo is het want er is tijd genoeg om die vragen te beantwoorden immers!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:47 schreef APK het volgende:
Ik vind dat blog eigenlijk niets meer dan een enorme domme egotrip en op vragen die meneer niet uitkomen wordt hier geen antwoord gegeven.
Er is weinig tot geen wetenschappelijk onderzoek gedaan. Het enige wat bekend is dat historische figuren waarvan bekend is dat ze een polyfasisch slaappatroon hadden, een uitermate productief leven hadden en ouder werden dan de gemiddelde leeftijd. Alle mensen die dit slaappatroon hebben gehad, die terug zijn geschakeld naar een gewoon slaappatroon (of everyman patroon) deden dit omdat het gewoon niet zo heel handig is om 6 keer te moeten nappen per dag. Maar daarbuiten beweren voor zover ik blogs en reports heb gelezen, 100% van de gevallen die uberman hebben gedaan, zich veel beter voelden als normaal.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:42 schreef Zeven7 het volgende:
[..]
maar ook op lange termijn? Misschien kost het je uiteindelijk wel jaren van je leven omdat je lichaam en geest toch niet voldoende bij kunnen tanken.
TS: weet je of daar onderzoek naar gedaan is? Heeft überhaupt iemand dit echt jarenlang volgehouden?
Apen eten ook wel eens hutspot. Mits zij daar de kans toe krijgen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:19 schreef FANN het volgende:
[..]
da's nog maar de vraag... slapen heeft wel degelijk nut
http://nl.wikipedia.org/w(...)r_het_nut_van_slapen
maar buiten dat vind ik slapen ook best wel lekker eigenlijk![]()
TS heb je trouwens al vreemde dromen gehad?
Of droom je nu niet?
Ook best jammer als je niet meer droomtsoms zijn dromen best geinig...
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 04:04 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Apen eten ook wel eens hutspot. Mits zij daar de kans toe krijgen.
Dan ga ik dit ook doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:04 schreef GuyFawkes het volgende:
Ik ga dit ook even volgen. Minder slaap is altijd goed natuurlijk, mits je gezondheid er niet onder lijdt.
Lamlendig leven? 8 uur per dag slapen ja.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:34 schreef Aguirre het volgende:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n interessant experiment, omdat het steevast uit zal lopen op een mislukking. Op de aardkloot is er klaarblijkelijk maar een mannetje bekend die het een half jaar (nou nou nou!) vol wist te houden en er uiteindelijk de brui aan gaf omdat het ritme inderdaad slecht viel te incorporeren met de rest van de wereld? Stel dat je er een jaar of tien weet uit te slepen met het geslaagde uberman-schema, betreur je dan niet de gedachte dat je, ondanks dat je zes uur extra lamlendigheid op een dag voorhanden hebt, tevens een even zo lamlendig leven hebt geleid - geheel en al ingericht naar de dwingende wensen van de slaap?
Acht uur per dag vind ik persoonlijk ook overdreven, maar klaarblijkelijk heeft de gemiddelde mens het zich in de loop van zijn ontwikkeling eigen gemaakt (en noodzakelijk) om die hoeveelheid nodig te hebben om een beetje te kunnen functioneren. Als je aan drie of vier uur genoeg hebt, prima, maar dit slaapschema richt zich geheel op het opdelen van de dag in verschillende stukken. Het is gewoon gigantisch lastig om die brokken een beetje een normale plek in je leven te geven, of je moet een werkloze kluizenaar op een hutje in de hei zijn. Daarbij moet je ook niet de waarde van slaap onderschatten: naast het feit dat het lekker is en je zonder die slaap heus niet opeens extra veel zinvolle activiteiten gaat ontplooien als je wel wakker bent (of je bent een workaholic), is slaap natuurlijk vitaal om cognitieve functies te onderhouden en te verbeteren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:45 schreef frenkck het volgende:
[..]
Lamlendig leven? 8 uur per dag slapen ja.
Sinds ik ben gestopt met werken zet ik geen wekker meer en word gewoon vanzelf wakker na 7-8 uur slaap. Ik neem aan dat dat dus de slaaphoeveelheid is die je nodig hebt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:11 schreef Aguirre het volgende:
[..]
Acht uur per dag vind ik persoonlijk ook overdreven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |