Ik heb even dat blog van die andere polyphasic sleep gast een beetje gelezen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:34 schreef Stefan het volgende:
Kun je wel normaal eten trouwens? En koffie drinken? Of alcohol?
Als je geeneens alcohol kan nuttigen met deze slaapmethode is die hele methode not-done.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 02:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb even dat blog van die andere polyphasic sleep gast een beetje gelezen.
En hij zegt dat je wel caffeine kan drinken om een nap over te slaan maar dat je daarna niet optijd wakker word en ook niet uitgeslapen.
Voor alcohol zal wel hetzelfde gelden.
Het idee van korter slapen vind ik op zich wel interressant maar op deze manier hoeft het voor mijn niet
Ja maar alcohol nuttigen schiet ook niet echt op. Als je een beetje doordrinkt kan je toch nooit maar 20 min slapen. En als dat wel lukt wil ik niet weten watvoor 'kater' je dan hebt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 02:22 schreef Diabox het volgende:
[..]
Als je geeneens alcohol kan nuttigen met deze slaapmethode is die hele methode not-done.![]()
Ik slaap altijd 6 uur per nacht (behalve in vakantie's). Toen ik nog kranten liep meestal 4 1/2 uur - 5 uur per nacht.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 02:52 schreef Omniej het volgende:
Nou ja, je hebt natuurlijk verschillende manieren om polyfasisch te slapen... Op deze Wikipedia staan een paar verschillende patronen; biphasic (1 lange slaap en halverwege de dag nog 1 korte), everyman (één langere slaap van een uurtje of 3 en dan nog 3 korte naps van 30 min. ofzo verspreid over de dag), Uberman (6 periodes van 30 min. verspreid over de dag) en Dymaxion (4 periodes van ongeveer een uur, verspreid over de dag).
De laatste drie (Everyman, Uberman en Dymaxion) zijn als je het mij vraagt allemaal even onpraktisch, omdat je nooit langer dan 4-5 uur achter elkaar wakker bent en vaak zelfs korter. Sowieso alleen zonder baan een optie dus, of je moet een eigen bedrijfje hebben waarbij je lekker van huis uit kunt werken en dus elke paar uur even kunt gaan pitten.
Enige afwijkende slaappatroon dat over blijft is biphasic... Maar dat komt er in feite op neer dat je 's nachts een uurtje of 6 slaapt en 's middags nog één uurtje meepakt. Dat vind ik weer te weinig afwijkend van het 'normale' slaappatroon en uiteindelijk slaap je op die manier nog steeds een goede 7 uur; met mijn normale slaappatroon komt het ook geregeld voor dat ik die 7 uur niet eens haal, dus ook dit patroon is onzin.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:43 schreef Idler het volgende:
Omgedraaid lijkt het me wel relaxt, gewoon na elke vier uur slaap even twintig minuten wakker zijn en dan weer![]()
Een soort winterslaap.
Maar ben / was je al boven de 20-25 jaar oud?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 03:08 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik slaap altijd 6 uur per nacht (behalve in vakantie's). Toen ik nog kranten liep meestal 4 1/2 uur - 5 uur per nacht.
Ben 18, was 17 toen ik kranten liep en ik lag niet voor de tv te slapen, en ik deed/doe 4x in de week sporten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:44 schreef wittesneeuw het volgende:
[..]
Maar ben / was je al boven de 20-25 jaar oud?
Wordt steeds moeilijker om het met 4 uurtjes te doen... (en de mensen die zeggen dat het ze wel lukt, die liggen s' avonds voor de tv te slapen waardoor ze alsnog op minstens 8 uur uitkomen)
Naps van 20 minuten blijken het meest effectief, zeggen mensen met ervaring. Geen idee waarom, maar het is gewoon zo vrees ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:35 schreef Sloper het volgende:
Zou dit principe ook werken met minder maar langere naps? Dus bijv. 3x 1 uur? Dan is het al een stuk beter te combineren...
Wacht maar totdat je de 25 gepasseerd bent. Ik kon in mijn middelbare / hogeschool periode makkelijk leven met 3-4 uurtje slaap per nacht.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:29 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ben 18, was 17 toen ik kranten liep en ik lag niet voor de tv te slapen, en ik deed/doe 4x in de week sporten.
Ik kan niet wachten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:41 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Wacht maar totdat je de 25 gepasseerd bent. Ik kon in mijn middelbare / hogeschool periode makkelijk leven met 3-4 uurtje slaap per nacht.
Dat hoef ik nu echt niet meer te proberen.
Overigens is het niet alleen de leeftijd wat hier invloed op heeft, ook je bezigheden (werken, een gezin, etc)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |