abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72410662
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:01 schreef GSMboy het volgende:
http://renaissancebeyond.blogspot.com/

I'll give up..
Einde dus..

Slotje

Never gonna give you up
Never gonna sleep you down
Hier zegt 'ie nog dat hij door is gegaan. Wat op de blog staat is nog dag 18.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72417389
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:39 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Hier zegt 'ie nog dat hij door is gegaan. Wat op de blog staat is nog dag 18.
Schei uit, dit is gewoon klaar.

De topicstarter was sowieso geen FOK!ker maar gewoon iemand die FOK! meende te kunnen gebruiken voor zijn weblog. M.a.w. spam. Hij postte in dit topic al nauwelijks en natuurlijk, dat kan.

Enfin, dit topic was gewoon een bedtimestory voor TS. .
pi_72428524
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:03 schreef Stali het volgende:

[..]

De topicstarter was sowieso geen FOK!ker maar gewoon iemand die FOK! meende te kunnen gebruiken voor zijn weblog. M.a.w. spam. Hij postte in dit topic al nauwelijks en natuurlijk, dat kan.

Heel wijs
pi_72428995
Och man, dit was gewoon één achterlijk idee.
Überman is niet te doen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:36:08 #230
268487 Suisse
Confederazione Svizzera
pi_72429028
Suc6 met het krijgen van een Chronisch Vermoeidheids Sydroom.
Schweizerische Eidgenossenschaft
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
pi_72434695
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:03 schreef Stali het volgende:

[..]

Ach, ik nam het toch al niet te serieus.
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:12:14 #232
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72435198
Interessant topic, jammer dat het doodgebloed is, toen ik nog geen fysieke problemen had en een tikkie jonger was (jaar of 18) sliep ik eigenlijk praktisch niet, hooguit een uurtje of 2 en de rest was ik buiten en dat ruim 2 jaar lang.
De jaren ervoor was ik al niet bepaald degene in huis die veel sliep, een uurtje of 5 en ik had het wel gehad, was klaarwakker en ging tv kijken ofzo, toen was ik alleen nog niet dusdanig actief en bezig op vele fronten om het nut te zien van weinig slaap.

Overdag naar school, daarna naar het werk en daarna heerlijk genietend van al het moois in de buitenlucht her en der in Nederland (lang leve de gratis OV kaart) en zodoende ging ik vaak vanuit Groningen rechtstreeks weer door naar Rotterdam om op tijd te zijn voor mijn studie (die ik veelvuldig skipte) en daarna ging ik weer iets anders doen.
Letterlijk iedere dag zat volgeplanned, geen uurtje onbenut en altijd wel bezig met dingen en hooguit een uur of 2,3 max. in huis aanwezig ongeacht het weer.

Dat ging zowaar ruim een jaar prima, niets geen vermoeidheid en het lijf vond het allemaal wel prima en toen ik eindelijk enige vastigheid kreeg in de zin van een relatie was dat ook verleden tijd, dan lig je ineens graag in je nest.
Hoe dan ook, m'n lijf gaf gewoon geen tekenen van vermoeidheid, geen gegeeuw overdag, niet in slaap flikkeren als ik in de nacht op de bank lag om een film te kijken met wat vrienden, constant maar sporten en bewegen en zolang ik genoeg at/dronk kwam ik hetzelfde over als menig andere puber, alleen met een andere dagindeling.

Nu zoveel jaar later loop ik in de medische molen met klachten die hoofdzakelijk vallen onder de noemer chronische vermoeidheid, maar een verband hebben ze nog niet kunnen vinden/achterhalen en een logische verklaring dat het voor mij destijds geen problemen opleverde ook niet.
Denk ook niet dat het goed voor je is trouwens om zo weinig te slapen, buiten de zaken die al bekend zijn (concentratieproblemen, eetritmes die verziekt raken enz.) zal het onbewust ook een boel in je lichaam verzieken denk ik.
pi_72438271
Slaap je nu wel hele nachten door, Lastpost?
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:01:18 #234
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72438397
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:57 schreef Stali het volgende:
Slaap je nu wel hele nachten door, Lastpost?
Ja, meer dan ik ooit gedaan heb.
Wel zwaar onrustig, veelal tussenperiodes dat ik wakker word en ondertussen moet er een rustig lounge muziekje op staan anders word ik ook spontaan wakker.
Maar nu kom ik met gemak aan de 8 uur slaap, gemiddeld zelfs 9 en dat lijkt gevoelsmatig nog steeds te kort te zijn voor m'n lichaam om te herstellen.

Ik heb zelf sterk het vermoeden dat mijn ritmes in die periode er heel langzaam voor hebben gezorgd dat ik nu in de shit zit qua fysieke gesteldheid, maar dat blijven vermoedens natuurlijk.
De echte problemen zijn er nu ruim 3 jaar en ze hebben geen flauw idee waar ze het zoeken moeten, ondertussen probeer ik steeds meer een fatsoenlijk ritme te vinden zodat ik niet totaal verrot en versleten ben als de middag begint.
pi_72438600
Kan me wel indenken dat je niet happig bent op dit soort experimenten. Een mens heeft gewoon slaap nodig en in jouw verhaal lijkt het net alsof je al je energie toen opgemaakt hebt en nu met de gebakken peren zit.
Slaap schijn je niet te kunnen inhalen dus dat dat extreem actieve jaar zal de oorzaak niet zijn maar kan me wel indenken dat je dat af en toe denkt. Wel vervelend, hoop dat je van die vermoeidheid af komt.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:02:19 #236
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_73432618
Ok ik kan dit experiment enigzins begrijpen. Het lijkt me echter pas echt lastig worden als je een keer dronken bent.

Dan slaap je gewoon door
pi_73433036
Ik vraag me nog steeds af wat het nut ervan is, wat doe je in die extra vrije tijd?
pi_73447009
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:16 schreef JDx het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wat het nut ervan is, wat doe je in die extra vrije tijd?
Uh wat niet?
Als je al geen invulling kan geven aan die extra tijd, hoezo leef je dan uberhaubt?
pi_73455289
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:24 schreef frenkck het volgende:

[..]

Uh wat niet?
Als je al geen invulling kan geven aan die extra tijd, hoezo leef je dan uberhaubt?
Dat vraag ik me elke dag af.
pi_73456027
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:01 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ja, meer dan ik ooit gedaan heb.
Wel zwaar onrustig, veelal tussenperiodes dat ik wakker word en ondertussen moet er een rustig lounge muziekje op staan anders word ik ook spontaan wakker.
Maar nu kom ik met gemak aan de 8 uur slaap, gemiddeld zelfs 9 en dat lijkt gevoelsmatig nog steeds te kort te zijn voor m'n lichaam om te herstellen.

Ik heb zelf sterk het vermoeden dat mijn ritmes in die periode er heel langzaam voor hebben gezorgd dat ik nu in de shit zit qua fysieke gesteldheid, maar dat blijven vermoedens natuurlijk.
De echte problemen zijn er nu ruim 3 jaar en ze hebben geen flauw idee waar ze het zoeken moeten, ondertussen probeer ik steeds meer een fatsoenlijk ritme te vinden zodat ik niet totaal verrot en versleten ben als de middag begint.
Hm, ik herken mezelf erg in jouw verhaal. Wat zijn de klachten waar je tegenwoordig last van hebt?
pi_74861782
Ik ben er eindelijk in geslaagd een einde aan het geheel uit te schrijven.

Crosspost van http://renaissancebeyond.blogspot.com

Polyphasic Sleeping Experiment : How it failed

Excuse me for not making an end post to the polyphasic-sleeping adventure. I ended up oversleeping a few times in a few days time. I still don't quite understand the cause. Or my alarm failed on me, not going off, or I had slept past them completely, waking up at a random time, a few hours after I went for the 20 minute nap. That happened at the end of august. I kept trying to keep up until the start of september, putting more alarms and being more strict on myself, but the amount of sleep-deprivation without real adjustment to the new system, made it impossible. I had to go to a multi-day poker-tournament in Prague at the start of september, and that was the complete end of it. Since there was quite some money involved, I wanted to be well rested, so I went back to a monophasic sleeping rhytm again since then.

As aftertalk, I can say that even though my experiment didn't succeed, I am happy that I was able to have an experience like this. For some reason, this experiment made me much more aware in my daily life, and this effect continued even after returning back to a normal sleeping rhytm. Also, my sleeping system seems to have permanently changed after doing this. Even after returning back to monophasic sleeping for longer than 2 months, my dream-sleep, that usually only occurs after 90 minutes sleep, occurs much earlier in my sleep. When I take a nap of shorter than an hour now, I have very vivid dreams every time. Also, my lucid dreaming rate has gone up spectacularly, without doing special effort for it.
In a usual night of sleep, I can remember double as many dreams as before this experiment, without writing anything down or any other effort. I wonder if I am just more often in dreaming phases, or if I'm just more aware of them.
Another very positive after-effect, is that I don't need the 8 hours of sleep anymore that I used to need. Since september, I have enough with six hours, and I feel more energy than ever. Recently I'm even going more towards five/four hours, but there are other reasons for that, that I will get into in future posts.
Weirdly enough, the spectacular improved quality of my skin that I experienced during this experiment, went back to how it used to be, when I went back to monophasic. I can't really find an explanation for that.

Definitely read next post if you found the part about polyphasic sleeping interesting. This blog is getting a new active, although different life very soon. (as in, from tomorrow)
pi_74871664
Leuk stukje aftermath! Ben benieuwd wat je nieuwe experiment is...
pi_76834905
Het nieuwe project is niet echt een experiment.

Zie dit topic 3000km Trektocht doorheen Japan
pi_76879962
Tsja, beetje hopeloze projecten als je 't mij vraagt.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 02:21:40 #245
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_76880008
Ik vraag me alleen af hoe het nou zit met je slaappatroon als je een trektocht maakt.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')