abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76834881
Sinds drie weken geleden ben ik een trektocht begonnen vanaf het Zuidelijkste punt van Japan, Kaap Sata, die me moet leiden naar het meest Noordelijke punt, Kaap Soya. (99% te voet)

Mijn beweegredenen zijn langs de ene kant mijn nieuwsgierigheid naar het Japanse platteland, de mensen die er wonen, en het echte Japan. Langs de andere kant ben ik gemotiveerd door een eerder inwendige spirituele zoektocht.

Ik upload regelmatig foto`s, en houd er ook een blog op na.

Foto`s zijn te vinden op http://picasaweb.google.com/f6.popkorn

Het blog vind je hier http://renaissancebeyond.blogspot.com/
pi_76834955
Leuk. Zijn de mensen er erg gastvrij?

O.T. Ben jij de broer van Bram?
pi_76835082
Vet
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 15 januari 2010 @ 01:36:08 #4
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76835129
* Ofyles2 ook benieuwd is...
pi_76836557
Stoer zeg! Hoe lang denk je hier mee bezig te zijn? Waarom heb je dit seizoen gekozen om in te wandelen? Ik ga je blog volgen!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 03:40:50 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_76836644
Hoeveel kost het je, en hoe regel je dat met slapen en eten enzo? Is dat hier in NL georganiseerd, of loop je met allemaal Japanners mee, of in je eentje?
pi_76840516
Mooi avontuur
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_76848709
Klinkt goed succes dr mee!
pi_76850561
TVP 'tje voor later. Ik ga deze zomer naar Japan, misschien doe ik nog wat inspiratie op.
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_76850813
Wow! Indrukwekkend. Ik ga deze zomer zelf voor de 2e keer naar Japan. Wel met een JR pass.
Ik ga je blog zeker volgen
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:52:22 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_76852380
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:20 schreef Strolie75 het volgende:
Wow! Indrukwekkend. Ik ga deze zomer zelf voor de 2e keer naar Japan. Wel met een JR pass.
Ik ga je blog zeker volgen
Wat is een JR pass? ja, dat zou ik theoretisch kunnengooglen, en ja, dat ook minder moeite hebben gekost dan deze extra zin typen, maar nu staat ie er al...
pi_76852588
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat is een JR pass? ja, dat zou ik theoretisch kunnengooglen, en ja, dat ook minder moeite hebben gekost dan deze extra zin typen, maar nu staat ie er al...
Pas van 1, 2 of 3 weken waarmee je onbeperkt met de trein mag in Japan. Ook bullet trains, behalve de Nozomi (allersnelste). Dan moet je een toeslag betalen.

Erg voordelig aangezien je het er al uit haalt met een retourtje Tokyo-Kyoto (wat erg duur is)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:59:48 #13
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_76852687
Wow

En hoe is je Japans? Wat het engrish van de Japanners is nogal slecht
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:07:40 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_76852993
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:57 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Pas van 1, 2 of 3 weken waarmee je onbeperkt met de trein mag in Japan. Ook bullet trains, behalve de Nozomi (allersnelste). Dan moet je een toeslag betalen.

Erg voordelig aangezien je het er al uit haalt met een retourtje Tokyo-Kyoto (wat erg duur is)
Wow, klinkt goed. Toen ik er was (2001), was het met zo'n bustour, dus heb geen trein gezien (behalve dan het station vlakbij Sanrio-Land, in Tokyo)

Zou graag weer eens teruggaan naar Japan (niet Tokyo, maar meer de goedkopere en oudere steden), maar het lijkt me niet echt english-friendly,en nogal duur. Vooral eten lijkt me problematisch, als je niet weet wat er op de menukaart staat
pi_76853200
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:07 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wow, klinkt goed. Toen ik er was (2001), was het met zo'n bustour, dus heb geen trein gezien (behalve dan het station vlakbij Sanrio-Land, in Tokyo)

Zou graag weer eens teruggaan naar Japan (niet Tokyo, maar meer de goedkopere en oudere steden), maar het lijkt me niet echt english-friendly,en nogal duur. Vooral eten lijkt me problematisch, als je niet weet wat er op de menukaart staat
JR pas is wel duur (ik betaalde rond de 360 euro voor drie weken, geloof ik) maar nog altijd goedkoper dan steeds losse tickets kopen, als je tenminste een beetje rond wil reizen. Zelf wil ik ook graag eens terug naar Japan (begin 2008 heb ik er 3 weken gereisd). De kosten vielen me alles mee. Eten was super goedkoop, slapen vaak ook goedkoper dan in Europa. Ik betaalde voor hostels (wel meestal dorm rooms, maar niet met super veel mensen) tussen de 10 en 20 euro per nacht. Dus laat je niet tegenhouden! Met eten vinden had ik zelfs geen problemen als vegetarier, dus dan moet het een normaal-etend persoon al helemaal lukken. Ze hebben daar toch van die plastic voorbeeld-maaltijden
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:20:45 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_76853561
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:12 schreef gifkwal het volgende:

[..]

JR pas is wel duur (ik betaalde rond de 360 euro voor drie weken, geloof ik) maar nog altijd goedkoper dan steeds losse tickets kopen, als je tenminste een beetje rond wil reizen. Zelf wil ik ook graag eens terug naar Japan (begin 2008 heb ik er 3 weken gereisd). De kosten vielen me alles mee. Eten was super goedkoop, slapen vaak ook goedkoper dan in Europa. Ik betaalde voor hostels (wel meestal dorm rooms, maar niet met super veel mensen) tussen de 10 en 20 euro per nacht. Dus laat je niet tegenhouden! Met eten vinden had ik zelfs geen problemen als vegetarier, dus dan moet het een normaal-etend persoon al helemaal lukken. Ze hebben daar toch van die plastic voorbeeld-maaltijden

Die pass is dan idd vrij duur, maar ALS je van plan bent bijna iedere dag er gebruik van te maken, dan zal het wel goed zijn

Hostels en met anderen op 1 kamer is geen optie voor mij: I need my privacy
Dan maar wat extra betalen, of wat minder heen en weer reizen en voor langere periode een kamer huren, tegen korting ofzo

Ik denk sowieso niet dat ik op korte termijn heen ga, want als ik ga, dan ga ik waarschijnlijk vanuit Hong Kong (is meestal goedkoper om daar te boeken, dan vanuit NL), en ik ga dit jaar niet naar HK.

We hebben destijds 1 nacht in een hotelletje gezeten vlakbij Mt. Fuji, en daar vlogen vuurvliegjes
Maar dat hele land is prachtig, zowel natuur als de steden en woonwijken Dat eten zal dan idd wel goedkomen
pi_76862125
Cool!

Hoe heb je het geregeld met het visum? Je kunt het niet binnen 3 maanden lopen... Wil zelf exact hetzelfde gaan doen. Afgelopen herfst de lengte van het land liftend afgelegd. Heb er ook al aan zitten denken om het te gaan fietsen maar ik weet dat ik niet kan rusten zonder het te hebben gelopen.

Ik ga je iig volgen de komende maanden dat ik weer saai thuis zit.
pi_76879003
Wow!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 06:49:06 #19
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_76882215
TVP Ben zelf ook een reis aan het plannen naar Japan
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
pi_76888980
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_76893566
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 03:30 schreef gifkwal het volgende:
Stoer zeg! Hoe lang denk je hier mee bezig te zijn? Waarom heb je dit seizoen gekozen om in te wandelen? Ik ga je blog volgen!
Ik heb er zo`n 6 maanden voor uitgetrokken. Theoretisch is het wel sneller te doen, maar ik doe het rustig aan
Ik heb dit seizoen gekozen omdat ik de zomer wil ontwijken. Lente is optimaal, en winter in zuid-japan valt best mee. Zomer is overal in Japan veel te warm om te wandelen, laat staan elke dag 30 kilometer.
pi_76893655
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 03:40 schreef Yi-Long het volgende:
Hoeveel kost het je, en hoe regel je dat met slapen en eten enzo? Is dat hier in NL georganiseerd, of loop je met allemaal Japanners mee, of in je eentje?
Ik zou het goedkoper kunnen doen, als ik elke dag zou camperen, maar ik ga liever iets eten dan zelf koken etc, dus ik heb er wel tussen de 500 en 800 euro per maand voor over.
Organisatie is redelijk minimalistisch. Ik wist nog niet welk traject ik ging lopen voordat ik begon te stappen. (op mijn eentje dus)
  FOK!fotograaf zaterdag 16 januari 2010 @ 16:36:26 #23
159915 -Menn0-
MNO
pi_76893673
Wat gaaf zeg!! Mooie foto's ook!

Ben stiekem best wel jaloers
,,/
pi_76893732
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 01:29 schreef koentje123 het volgende:
Leuk. Zijn de mensen er erg gastvrij?

O.T. Ben jij de broer van Bram?
Mensen zijn best wel gastvrij ja. Ik krijg af en toe verblijfplaats aangeboden o.a.

Hoe weet je dat mijn broer Bram heet, btw?
pi_76895703
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 01:26 schreef Renaissance het volgende:
Sinds drie weken geleden ben ik een trektocht begonnen vanaf het Zuidelijkste punt van Japan, Kaap Sata, die me moet leiden naar het meest Noordelijke punt, Kaap Soya. (99% te voet)

Mijn beweegredenen zijn langs de ene kant mijn nieuwsgierigheid naar het Japanse platteland, de mensen die er wonen, en het echte Japan. Langs de andere kant ben ik gemotiveerd door een eerder inwendige spirituele zoektocht.

Ik upload regelmatig foto`s, en houd er ook een blog op na.

Foto`s zijn te vinden op http://picasaweb.google.com/f6.popkorn

Het blog vind je hier http://renaissancebeyond.blogspot.com/
Wat een fantastische reis moet dat zijn!
Off ->op die foto met stenen pokémons is de pokémon naast pikachu piplup XD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')