Wat is een JR pass? ja, dat zou ik theoretisch kunnengooglen, en ja, dat ook minder moeite hebben gekost dan deze extra zin typen, maar nu staat ie er al...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:20 schreef Strolie75 het volgende:
Wow! Indrukwekkend. Ik ga deze zomer zelf voor de 2e keer naar Japan. Wel met een JR pass.
Ik ga je blog zeker volgen
Pas van 1, 2 of 3 weken waarmee je onbeperkt met de trein mag in Japan. Ook bullet trains, behalve de Nozomi (allersnelste). Dan moet je een toeslag betalen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat is een JR pass? ja, dat zou ik theoretisch kunnengooglen, en ja, dat ook minder moeite hebben gekost dan deze extra zin typen, maar nu staat ie er al...
Wow, klinkt goed. Toen ik er was (2001), was het met zo'n bustour, dus heb geen trein gezien (behalve dan het station vlakbij Sanrio-Land, in Tokyo)quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:57 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Pas van 1, 2 of 3 weken waarmee je onbeperkt met de trein mag in Japan. Ook bullet trains, behalve de Nozomi (allersnelste). Dan moet je een toeslag betalen.
Erg voordelig aangezien je het er al uit haalt met een retourtje Tokyo-Kyoto (wat erg duur is)
JR pas is wel duur (ik betaalde rond de 360 euro voor drie weken, geloof ik) maar nog altijd goedkoper dan steeds losse tickets kopen, als je tenminste een beetje rond wil reizen. Zelf wil ik ook graag eens terug naar Japan (begin 2008 heb ik er 3 weken gereisd). De kosten vielen me alles mee. Eten was super goedkoop, slapen vaak ook goedkoper dan in Europa. Ik betaalde voor hostels (wel meestal dorm rooms, maar niet met super veel mensen) tussen de 10 en 20 euro per nacht. Dus laat je niet tegenhouden! Met eten vinden had ik zelfs geen problemen als vegetarier, dus dan moet het een normaal-etend persoon al helemaal lukken. Ze hebben daar toch van die plastic voorbeeld-maaltijdenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wow, klinkt goed. Toen ik er was (2001), was het met zo'n bustour, dus heb geen trein gezien (behalve dan het station vlakbij Sanrio-Land, in Tokyo)
Zou graag weer eens teruggaan naar Japan (niet Tokyo, maar meer de goedkopere en oudere steden), maar het lijkt me niet echt english-friendly,en nogal duur. Vooral eten lijkt me problematisch, als je niet weet wat er op de menukaart staat
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:12 schreef gifkwal het volgende:
[..]
JR pas is wel duur (ik betaalde rond de 360 euro voor drie weken, geloof ik) maar nog altijd goedkoper dan steeds losse tickets kopen, als je tenminste een beetje rond wil reizen. Zelf wil ik ook graag eens terug naar Japan (begin 2008 heb ik er 3 weken gereisd). De kosten vielen me alles mee. Eten was super goedkoop, slapen vaak ook goedkoper dan in Europa. Ik betaalde voor hostels (wel meestal dorm rooms, maar niet met super veel mensen) tussen de 10 en 20 euro per nacht. Dus laat je niet tegenhouden! Met eten vinden had ik zelfs geen problemen als vegetarier, dus dan moet het een normaal-etend persoon al helemaal lukken. Ze hebben daar toch van die plastic voorbeeld-maaltijden
Ik heb er zo`n 6 maanden voor uitgetrokken. Theoretisch is het wel sneller te doen, maar ik doe het rustig aanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 03:30 schreef gifkwal het volgende:
Stoer zeg! Hoe lang denk je hier mee bezig te zijn? Waarom heb je dit seizoen gekozen om in te wandelen? Ik ga je blog volgen!
Ik zou het goedkoper kunnen doen, als ik elke dag zou camperen, maar ik ga liever iets eten dan zelf koken etc, dus ik heb er wel tussen de 500 en 800 euro per maand voor over.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 03:40 schreef Yi-Long het volgende:
Hoeveel kost het je, en hoe regel je dat met slapen en eten enzo? Is dat hier in NL georganiseerd, of loop je met allemaal Japanners mee, of in je eentje?
Mensen zijn best wel gastvrij ja. Ik krijg af en toe verblijfplaats aangeboden o.a.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:29 schreef koentje123 het volgende:
Leuk. Zijn de mensen er erg gastvrij?
O.T. Ben jij de broer van Bram?
Wat een fantastische reis moet dat zijn!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:26 schreef Renaissance het volgende:
Sinds drie weken geleden ben ik een trektocht begonnen vanaf het Zuidelijkste punt van Japan, Kaap Sata, die me moet leiden naar het meest Noordelijke punt, Kaap Soya. (99% te voet)
Mijn beweegredenen zijn langs de ene kant mijn nieuwsgierigheid naar het Japanse platteland, de mensen die er wonen, en het echte Japan. Langs de andere kant ben ik gemotiveerd door een eerder inwendige spirituele zoektocht.
Ik upload regelmatig foto`s, en houd er ook een blog op na.
Foto`s zijn te vinden op http://picasaweb.google.com/f6.popkorn
Het blog vind je hier http://renaissancebeyond.blogspot.com/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |