huh?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:52 schreef cerror het volgende:
Na lang wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat je je eigen site spamt.
Al heb je een interessant experiment bedacht dat me erg boeit.
Interessant. Maar ook nogal vaag. Iedere vier uur een powernap? Zeker geen werk, geen studie, geen mensen om rekening mee te houden?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:50 schreef Renaissance het volgende:
Hoe lang houd ik het uit? Kan dit eigenlijk wel lukken?
Omdat ik nogal lui ben, ga ik daar beslist niet kijkenquote:Omdat ik nogal lui ben (niet ironisch in dit geval), kan je de details en verloop van mijn 'avontuur' volgen op mijn blog Life Beyond Boundaries
Ik ook! Alhoewel ik 6 uur moet beginnen met werken :Squote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:55 schreef Stali het volgende:
Ik ga om twee uur lekker tot half negen maffen. Succes ermee..
Die bussen en een elftal negers voel ik ook elke dag van de week als ik 5 dagen per week om half 9 achter een bureau wordt verwacht.. Met een systeem als dit zou ik me mss juist wel beter gaan voelenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:59 schreef GauloisesB. het volgende:
Heb me er een tijdje terug ook in verdiept en wilde het gaan proberen, maar toch niet gedaan.
Gast; doe het niet. De eerste 2 weken voel je je elke dag, de hele dag, alsof je overreden bent door 5 bussen en daarna geneukt bent door een elftal negers. Als ik de gebruikers mag geloven.
Na die twee weken schijnt het wel ok te zijn, maar toch; wat ga jij 5 uur 's nachts doen? Dat is het kutte van Uberman: bijna niemand doet het, dus niemand is wakker op jouw tijden en iedereen vindt je maar raar.
En hoe ga jij dat doen? Wat ga je tegen je baas zeggen? "ik doe ff een schoonheidsslaapje?" Consequent zijn is lastig. Je kunt nooit een dagje weg oid.
Wat ik hoor van mensen die het een tijdje hebben gedaan, is dat je na 3 a 4 maanden weer terugvalt in je oude ritme van 8 uur slaap. Omdat de buffer van je lichaam dan op is. En dan krijg je weer die 2 weken waarin je je voelt als overreden door een bus en een elftal negers.
Don't. Just don't. Meer na- dan voordelen.
Het is een mythe dat je jezelf depriveert van slaap door dit systeem toe te passen. Hetgene waardoor je je slaperig gaat voelen is een tekort aan REM-slaap. Als je een strikt agenda hebt van 20-min powernaps, past je lichaam zich aan om telkens rechstreeks in REM-slaap te gaan, wat uiteindelijk resulteert in evenveel REM-slaap als iemand die 8 uur slaapt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:59 schreef GauloisesB. het volgende:
Heb me er een tijdje terug ook in verdiept en wilde het gaan proberen, maar toch niet gedaan.
Gast; doe het niet. De eerste 2 weken voel je je elke dag, de hele dag, alsof je overreden bent door 5 bussen en daarna geneukt bent door een elftal negers. Als ik de gebruikers mag geloven.
Na die twee weken schijnt het wel ok te zijn, maar toch; wat ga jij 5 uur 's nachts doen? Dat is het kutte van Uberman: bijna niemand doet het, dus niemand is wakker op jouw tijden en iedereen vindt je maar raar.
En hoe ga jij dat doen? Wat ga je tegen je baas zeggen? "ik doe ff een schoonheidsslaapje?" Consequent zijn is lastig. Je kunt nooit een dagje weg oid.
Wat ik hoor van mensen die het een tijdje hebben gedaan, is dat je na 3 a 4 maanden weer terugvalt in je oude ritme van 8 uur slaap. Omdat de buffer van je lichaam dan op is. En dan krijg je weer die 2 weken waarin je je voelt als overreden door een bus en een elftal negers.
Don't. Just don't. Meer na- dan voordelen.
Zoals? Hoe benut je die 'extra' zes uur?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:10 schreef Renaissance het volgende:
Ik ben wel voorbereidt op meer alleen tijd doorbrengen, maar dat geeft me dan weer tijd om al die dingen te doen waar ik tot nu toe geen tijd voor heb gehad.
Wel dus. Je moet Uberman 24/7 uitvoeren. 1 slaap missen is niet erg, maar meerdere op 1 dag wel. Omdat je al zo weinig REM-slaap krijgt, moet je echt je momenten pakken. Als je er op 1 dag 2 of 3 overslaat, zit je al aan een tekort en komt je ritme weer in de war...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:10 schreef Renaissance het volgende:
en kan het op 6 van de 7 dagen in de week perfect in mijn agenda passen. (een keer missen of uurtje verplaatsen zal wsl geen ramp zijn)
Boeken, mediteren, boeken, gamen, sociaal contact, boeken, een nieuwe taal leren, ...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:12 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Zoals? Hoe benut je die 'extra' zes uur?
ik bedoel daarmee een dutje, geen hele dag obviously.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:16 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Wel dus. Je moet Uberman 24/7 uitvoeren. 1 slaap missen is niet erg, maar meerdere op 1 dag wel. Omdat je al zo weinig REM-slaap krijgt, moet je echt je momenten pakken. Als je er op 1 dag 2 of 3 overslaat, zit je al aan een tekort en komt je ritme weer in de war...
Bedenk van tevoren goed of je week in week uit 24/7 dit vol kunt houden. Anders ga je je heel kut voelen.
Zeg, maar jij gaat dit doen op FOK! incluis verslag? Er zijn altijd wel FOK!ers online om dit te volgen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:17 schreef Renaissance het volgende:
[..]
Boeken, mediteren, boeken, gamen, sociaal contact, boeken, een nieuwe taal leren, ...
Serieus, ik heb me sinds mijn 13 jaar oud geen seconde verveeld, ik vind wel wat om me mee bezig te houden
Gamenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:12 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Zoals? Hoe benut je die 'extra' zes uur?
Dat haalt toch helemaal de charme weg van het doorgaan met gamen? Je wilt toch denken van 'kut, weer te lang doorgegaan maar toch die twee klote levels he-le-maal door" i.p.v. oh, ik heb toch eindeloos de tijd om dat te halen. Dat laatste lijkt m.i.z. echt gewoon teveel op werken.quote:
Dat kunnen die mensen in de verslagen wel zeggen, maar als je bijvoorbeeld een hele dag wakker bent geweest (24 uur) en je schrijft bv iets op papier, dan kan je dat de volgende dag na een nacht slapen bijna niet meer lezen. Maar op het moment dat je het schreef dacht je dat er niets aan de hand was en dat je handschrift net zo netjes is als normaal.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:10 schreef Renaissance het volgende:
Ik heb enkele verslagen gelezen van mensen die geslaagd zijn om in dit patroon te leven, maar zijn puur voor praktische redenen terug omgeschakeld naar een meer flexibel slaappatroon. Ik heb geen enkel verslag gelezen van iemand die succesvol in het ritme is geraakt, die zich kwa fitheid niet beter voelde dan met een traditioneel slaapritme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |