abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71671034
Na dit forum al een tijdje in het oog te houden eindelijk eens een account gemaakt

Vandaag was de eerste dag van een experiment dat ik uitprobeer.
Na de nodige research, heb ik als doel gesteld om mijn slaapritme aan te passen van de normale 8 uur per nacht, naar een systeem van korte power-naps van 20 minuten, exact om de vier uur. Ik had in het verleden al enkele keren gelezen over dit systeem, en was altijd nieuwsgierig om het te proberen, maar de praktische zaken van mijn omgeving beletten mij om het effectief uit te proberen. (er is effectief een wetenschappelijke verklaring waarom een mens evengoed op 2 uur slaap kan leven dan op 8 uur)
Dit regiment heet de Uberman schedule, en verschillende mensen hebben bewezen dat dit doenbaar is met de juiste planning, wilskracht en discipline.
Als ik hypothetisch stel dat mijn experiment zou slagen, dan zou ik in een enkele dag 6 uur meer tijd hebben dan ik voorheen had, zonder me slaperig te voelen (na de uiterst zware aanpassingsperiode van de eerste 1 a 2 weken)

Hoe lang houd ik het uit? Kan dit eigenlijk wel lukken?
Omdat ik nogal lui ben (niet ironisch in dit geval ), kan je de details en verloop van mijn 'avontuur' volgen op mijn blog Life Beyond Boundaries

Waarschuwing: Dit is in geen geval aanmoediging aan anderen om dit ook te proberen De veiligheid van dit experiment is niet wetenschappelijk bewezen, dus dat ik dit doe is grotendeels op eigen risico. (voor jouw entertainment )
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 01:52:31 #2
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_71671050
Na lang wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat je je eigen site spamt.
Al heb je een interessant experiment bedacht dat me erg boeit.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_71671054
waarom zou je dit in hemelsnaam willen?

als je te weinig tijd hebt, moet je gewoon minder werken
Nothing to see here, carry on
pi_71671056
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:52 schreef cerror het volgende:
Na lang wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat je je eigen site spamt.
Al heb je een interessant experiment bedacht dat me erg boeit.
huh?

Doe mn url dan gewoon weg als je dat perse wil
Maakt mij niet uit of mensen mijn verhaal kunnen lezen of niet. Het lijkt me aangenaam volgen als buitenstaander nochtans

(je kan ook trouwens admin ipcheck laten doen, wat wsl bewijst dat ik deze site al sinds enkele weken af en toe bezoek. Nu ja, doe wat je gepast lijkt als moderator.)
pi_71671075
Ik ga om twee uur lekker tot half negen maffen. Succes ermee. .
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 01:59:12 #6
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71671105
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:50 schreef Renaissance het volgende:
Hoe lang houd ik het uit? Kan dit eigenlijk wel lukken?
Interessant. Maar ook nogal vaag. Iedere vier uur een powernap? Zeker geen werk, geen studie, geen mensen om rekening mee te houden?
quote:
Omdat ik nogal lui ben (niet ironisch in dit geval ), kan je de details en verloop van mijn 'avontuur' volgen op mijn blog Life Beyond Boundaries
Omdat ik nogal lui ben, ga ik daar beslist niet kijken Post maar lekker hier, als je dan toch zo dapper bent geweest om hier een account aan te maken.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 01:59:50 #7
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_71671116
Heb me er een tijdje terug ook in verdiept en wilde het gaan proberen, maar toch niet gedaan.

Gast; doe het niet. De eerste 2 weken voel je je elke dag, de hele dag, alsof je overreden bent door 5 bussen en daarna geneukt bent door een elftal negers. Als ik de gebruikers mag geloven.

Na die twee weken schijnt het wel ok te zijn, maar toch; wat ga jij 5 uur 's nachts doen? Dat is het kutte van Uberman: bijna niemand doet het, dus niemand is wakker op jouw tijden en iedereen vindt je maar raar.

En hoe ga jij dat doen? Wat ga je tegen je baas zeggen? "ik doe ff een schoonheidsslaapje?" Consequent zijn is lastig. Je kunt nooit een dagje weg oid.

Wat ik hoor van mensen die het een tijdje hebben gedaan, is dat je na 3 a 4 maanden weer terugvalt in je oude ritme van 8 uur slaap. Omdat de buffer van je lichaam dan op is. En dan krijg je weer die 2 weken waarin je je voelt als overreden door een bus en een elftal negers.

Don't. Just don't. Meer na- dan voordelen.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_71671122
Interessant
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 02:00:43 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_71671127
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:55 schreef Stali het volgende:
Ik ga om twee uur lekker tot half negen maffen. Succes ermee. .
Ik ook! Alhoewel ik 6 uur moet beginnen met werken :S
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_71671150
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:59 schreef GauloisesB. het volgende:
Heb me er een tijdje terug ook in verdiept en wilde het gaan proberen, maar toch niet gedaan.

Gast; doe het niet. De eerste 2 weken voel je je elke dag, de hele dag, alsof je overreden bent door 5 bussen en daarna geneukt bent door een elftal negers. Als ik de gebruikers mag geloven.

Na die twee weken schijnt het wel ok te zijn, maar toch; wat ga jij 5 uur 's nachts doen? Dat is het kutte van Uberman: bijna niemand doet het, dus niemand is wakker op jouw tijden en iedereen vindt je maar raar.

En hoe ga jij dat doen? Wat ga je tegen je baas zeggen? "ik doe ff een schoonheidsslaapje?" Consequent zijn is lastig. Je kunt nooit een dagje weg oid.

Wat ik hoor van mensen die het een tijdje hebben gedaan, is dat je na 3 a 4 maanden weer terugvalt in je oude ritme van 8 uur slaap. Omdat de buffer van je lichaam dan op is. En dan krijg je weer die 2 weken waarin je je voelt als overreden door een bus en een elftal negers.

Die bussen en een elftal negers voel ik ook elke dag van de week als ik 5 dagen per week om half 9 achter een bureau wordt verwacht.. Met een systeem als dit zou ik me mss juist wel beter gaan voelen

En 's nachts is er genoeg te doen hoor Er is geen enkel moment van de dag dat zo hard gaat als de uren tussen 10 en 4 uur 's avonds
pi_71671159
Wie wil er nou 22 uur per dag wakker zijn..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71671166
Ik zou bang zijn dat ik niet kan slapen wanneer de 20 min. powernap tijd ingaat. Dan is gelijk je hele schema verneukt.

Klinkt moeilijk uitvoerbaar allemaal maar wel interessant. Succes ermee
pi_71671198
Btw, waarom zou een mens in vredesnaam nog maar weer voor de zoveelste keer zo'n experiment willen doen? Het is niet nieuw en een mens moet nu eenmaal slapen. Ik ga nu. Succes met de wake. .

En Twifight, sterkte met het vroege opstaan straks. .
pi_71671204
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:59 schreef GauloisesB. het volgende:

Het is een mythe dat je jezelf depriveert van slaap door dit systeem toe te passen. Hetgene waardoor je je slaperig gaat voelen is een tekort aan REM-slaap. Als je een strikt agenda hebt van 20-min powernaps, past je lichaam zich aan om telkens rechstreeks in REM-slaap te gaan, wat uiteindelijk resulteert in evenveel REM-slaap als iemand die 8 uur slaapt.

Ik heb enkele verslagen gelezen van mensen die geslaagd zijn om in dit patroon te leven, maar zijn puur voor praktische redenen terug omgeschakeld naar een meer flexibel slaappatroon. Ik heb geen enkel verslag gelezen van iemand die succesvol in het ritme is geraakt, die zich kwa fitheid niet beter voelde dan met een traditioneel slaapritme.

Je hebt wel gelijk bij de andere nadelen, maar ik heb in deze periode van mijn leven veel vrijheid, en kan het op 6 van de 7 dagen in de week perfect in mijn agenda passen. (een keer missen of uurtje verplaatsen zal wsl geen ramp zijn)
Ik ben wel voorbereidt op meer alleen tijd doorbrengen, maar dat geeft me dan weer tijd om al die dingen te doen waar ik tot nu toe geen tijd voor heb gehad.

Op die 5 bussen en 11 negers probeer ik me voor te bereiden. De eerste week wordt zowieso de zwaarste.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 02:12:49 #15
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71671217
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 02:10 schreef Renaissance het volgende:
Ik ben wel voorbereidt op meer alleen tijd doorbrengen, maar dat geeft me dan weer tijd om al die dingen te doen waar ik tot nu toe geen tijd voor heb gehad.
Zoals? Hoe benut je die 'extra' zes uur?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 02:16:37 #16
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_71671249
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 02:10 schreef Renaissance het volgende:
en kan het op 6 van de 7 dagen in de week perfect in mijn agenda passen. (een keer missen of uurtje verplaatsen zal wsl geen ramp zijn)
Wel dus. Je moet Uberman 24/7 uitvoeren. 1 slaap missen is niet erg, maar meerdere op 1 dag wel. Omdat je al zo weinig REM-slaap krijgt, moet je echt je momenten pakken. Als je er op 1 dag 2 of 3 overslaat, zit je al aan een tekort en komt je ritme weer in de war...

Bedenk van tevoren goed of je week in week uit 24/7 dit vol kunt houden. Anders ga je je heel kut voelen.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_71671256
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 02:12 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Zoals? Hoe benut je die 'extra' zes uur?
Boeken, mediteren, boeken, gamen, sociaal contact, boeken, een nieuwe taal leren, ...
Serieus, ik heb me sinds mijn 13 jaar oud geen seconde verveeld, ik vind wel wat om me mee bezig te houden
pi_71671263
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 02:16 schreef GauloisesB. het volgende:

[..]

Wel dus. Je moet Uberman 24/7 uitvoeren. 1 slaap missen is niet erg, maar meerdere op 1 dag wel. Omdat je al zo weinig REM-slaap krijgt, moet je echt je momenten pakken. Als je er op 1 dag 2 of 3 overslaat, zit je al aan een tekort en komt je ritme weer in de war...

Bedenk van tevoren goed of je week in week uit 24/7 dit vol kunt houden. Anders ga je je heel kut voelen.
ik bedoel daarmee een dutje, geen hele dag obviously.
pi_71671273
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 02:17 schreef Renaissance het volgende:

[..]

Boeken, mediteren, boeken, gamen, sociaal contact, boeken, een nieuwe taal leren, ...
Serieus, ik heb me sinds mijn 13 jaar oud geen seconde verveeld, ik vind wel wat om me mee bezig te houden
Zeg, maar jij gaat dit doen op FOK! incluis verslag? Er zijn altijd wel FOK!ers online om dit te volgen.
Dit gaat natuurlijk niet enkel over die website of wel?
pi_71671286
Succes.

Heel veel plezier met je hallucinaties en waanbeelden t.g.v. slaaptekort
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 02:23:47 #21
12221 Tijn