quote:ARNHEM - Een 46-jarige man uit Arnhem is donderdagavond overleden nadat hij vanaf de Nelson Mandelabrug in zijn woonplaats in de Rijn was gesprongen. Dat meldde de politie.
Duikers van de brandweer hebben ongeveer een uur naar de drenkeling gezocht. Nadat hij was gevonden is tevergeefs geprobeerd hem te reanimeren.
De man is omstreeks half negen sprongen. Waarom hij sprong is niet duidelijk. Het was volgens een woordvoerster van de politie waarschijnlijk geen zelfdoding.
De man was volgens ooggetuigen de brug opgelopen in het gezelschap van twee andere mannen. De drie zouden elkaar hebben uitgedaagd.
Bron
Feestquote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Feesteikel springt van een brug af
laat vast een gezin achter
Lastig he, posts lezen.quote:
Wat zit je nou te zieken man. Er is iemand dood gegaan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Lastig he, posts lezen.
Als ik in Arnhem zou wonen, zou ik ook allang van die brug gesprongen zijn.quote:
Er zijn -met name in het midden van de rivier- inderdaad veel onzichtbare draaikolken onder water. Als je daar inkomt, ben je verloren.quote:
Iemand die je niet kent en volledig zelf zijn dood heeft gekozen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat zit je nou te zieken man. Er is iemand dood gegaan.
OOOOH WAT ERG.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat zit je nou te zieken man. Er is iemand dood gegaan.
Ja leuk. Wat een domme reply zeg.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Kijk iemand die het snapt, het lijkt onschuldig met een wat overmoedige bui.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:35 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Er zijn -met name in het midden van de rivier- inderdaad veel onzichtbare draaikolken onder water. Als je daar inkomt, ben je verloren.
Je plaatst een feest smiley op een bericht dat er iemand is verongelukt. Hoe ziek ben je dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik mag mijn mening toch wel geven? Of bepaal jij voor mij even dat ik dat niet mag doen omdat het jou niet aanstaat?
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Je plaatst een feest smiley op een bericht dat er iemand is verongelukt. Hoe ziek ben je dan?
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
D
O
O
D
![]()
Kom op, sommige mensen VRAGEN er toch om
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:41 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het was ook wel ondragelijk warm vandaag.. Laten we wel wezen.
Ben het met je eens dat vanaf brug in Arnhem in de Rijn springen geen goed idee is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
D
O
O
D
![]()
Kom op, sommige mensen VRAGEN er toch om
quote:(Novum) - Een man uit Arnhem is donderdagavond omgekomen na een sprong van een brug in de Rijn. Duikers van de brandweer haalden de 46-jarige man uit het water, maar reanimatiepogingen leverden niets meer op. Inmiddels is gebleken dat drie mannen elkaar uitdaagden om te springen, maar alleen het slachtoffer sprong echt.
Hoe ziek ben je als 46-jarige vent om van een brug te springen..quote:De politie weet nog niet waarom de mannen in het water wilden springen. Nader onderzoek moet uitwijzen of ze onder invloed van drank of drugs waren. De Twee mannen die met het slachtoffer waren zijn op het politiebureau verhoord.
Verschillende hulpdiensten hebben de afgelopen weken gewaarschuwd voor het gevaar van een duik van een brug. Veel mensen zoeken nu op die manier verkoeling. Een sprong van een brug is levensgevaarlijk door stromingen, spullen in het water en passerende boten. Meerdere mensen zijn al bij vergelijkbare ongevallen om het leven gekomen.
Je kan het politiek-correcte ook overdrijven. Als er zes mensen overlijden in een Spaanse touring-car bus moet Nederland kennelijk in nationale rouw en de Majesteit moest zelfs huillen. Dat een gemiddeld weekendje doehetzelven meer slachtoffers vraagt wordt koppig genegeerd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijjk, lekker lachen om dat er iemand dood is. Get alife sukkell
Die stroomt harder dan je zou verwachtenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:43 schreef Cahir het volgende:
Waarom is het dom om in de rijn te springen?
Hoe ziek ben je als je als 46 jarige van een brug springt? Dan spoor ik nog wel aardig dacht ik, met m'n smileysquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Je plaatst een feest smiley op een bericht dat er iemand is verongelukt. Hoe ziek ben je dan?
Je weet er toch geen zak van. Wat is het nou voor idioots om hier wat te gaan lachen en feest te vieren en op die man te schelden? Is het politiek correct om dat neit te doen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:44 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je kan het politiek-correcte ook overdrijven. Als er zes mensen overlijden in een Spaanse touring-car bus moet Nederland kennelijk in nationale rouw en de Majesteit moest zelfs huillen. Dat een gemiddeld weekendje doehetzelven meer slachtoffers vraagt wordt koppig genegeerd.
Je kent de man niet, het lijkt vrij duidelijk dat hij iig dom bezig was en je verwacht dat we nu een virtuele traan laten? RIP voor de nabestaanden is de uitdrukking op Fok toch: dat toont wel wat een inlevingsvermogen posters hebben.
Man is dom, man is dood. Er gaan elke dag mensen dood en meestal met minder suffe oorzaken.
zie TTquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:43 schreef Cahir het volgende:
Waarom is het dom om in de rijn te springen?
Hou op, schei uit.. ik heb er jarenlang gewoond.. Blij dat ik er weg ben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:28 schreef Juicyhil het volgende:
Die neiging had ik ook toen ik onlangs in Arnhem was.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:45 schreef Loveless85 het volgende:
MAG IK HET PLAATJE POSTEN VOOR POPOLON?![]()
Is het condoleanceregister al open? Ik wil tekenen!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
oooh ik vind het zo erg he dat die man opzettelijk van een brug is gesprongenik denk dat ik morgen maar een kaarsje ga branden voor hem.
Er staat nergens dat ie erin sprong om er een einde te maken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Maak je zelf nog belachelijker. Niks mee gemaakt in het leven zeker.
Het heeft blijkbaar wel zoveel indruk gemaakt dat je er een post of 10 aan wijdt om te melden hoe weinig het jou boeit.. Je kunt ook je schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
oooh ik vind het zo erg he dat die man opzettelijk van een brug is gesprongenik denk dat ik morgen maar een kaarsje ga branden voor hem.
M.a.w iemand met gezond verstand springt daar niet vanaf toch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het lijkt onschuldig maar de Rijn is verradelijk.
Dat klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
M.a.w iemand met gezond verstand springt daar niet vanaf toch?
Die vent had dus duidelijk geen gezond verstand. Hij heeft de mensheid een dienst bewezen door zichzelf uit te schakelen, dus daarom de darwin award voor hemquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
IEmand met gezond verstand weet ook dat er mensen geestesziek kunnen zijn..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Neh, die zit al in FB te klagen dat deze thread dicht moet terwijl wij ons allemaal netjes aan het onderwerp houden en hij nota bene zelf offtopic gaat met perverse postings over rukkenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Tijd voor je pilletjes SCH?
Scheelt de maatschappij een hoop kosten bedoel jequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:54 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
IEmand met gezond verstand weet ook dat er mensen geestesziek kunnen zijn..
En toch mis ik ook die niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:54 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
IEmand met gezond verstand weet ook dat er mensen geestesziek kunnen zijn..
Het kost de maatschappij vooral veelquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:55 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Scheelt de maatschappij een hoop kosten bedoel je
Ik mag mijn standpunt niet uitleggen en verdedigen ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:50 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het heeft blijkbaar wel zoveel indruk gemaakt dat je er een post of 10 aan wijdt om te melden hoe weinig het jou boeit.. Je kunt ook je schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag.
Aber natürlich, maar jouw standpunt was na 1 post ook al wel duidelijk.. Hoop je dan. xDquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik mag mijn standpunt niet uitleggen en verdedigen ?
xD is voor ubergaysquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:58 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Aber natürlich, maar jouw standpunt was na 1 post ook al wel duidelijk.. Hoop je dan. xD
uiteraard. het is niet van 'och het is maar water'. Dat water heeft oppervlaktespanning. Met voldoende snelheid levert dat echt een grote kracht op.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:57 schreef raptorix het volgende:
Ik ben ook wel van vrij hoge objecten in water gesprongen, denk aan meter of 15, maar het is echt niet verstandig om dat head first te doen, het is echt enorme klapper en de kans dat je "out" gaat is best reeel dan, sowieso als je dit soort dingen doet zonder ervaring is het verstandig om eerst eens van lagere punten te springen, ik weet niet hoe hoog die brug is, maar 10 meter is al een fucking klapper die je maakt.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:00 schreef Cmonv het volgende:
Van bruggen springen is alleen voor echte bazen.
En een paar pijlers van een brug die nét onder water liggen willen ook weleens roet in het eten gooienquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
uiteraard. het is niet van 'och het is maar water'. Dat water heeft oppervlaktespanning. Met voldoende snelheid levert dat echt een grote kracht op.
Nee, er staat in dat het allemaal nog niet zo duidelijk is. Wat er wel in staat is dat hij dood is. Of het nou domheid, dronkenschap, een opwelling, een suicide, een ongeluk is, of hij is geduwd whatever: het enige dat zeker is, is dat hij overleden is. Dat is afschuwelijk voor de mensen die hem kennen, voor de mensen die erbij waren of die het hebben zien gebeuren. En voor de rest is het niet iets om dramatisch over te doen maar zeker niet om feest te vieren en grappig over te doen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:49 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er staat nergens dat ie erin sprong om er een einde te maken.
Een middagje terrashangen en wat Freddies naar binnen werken ook.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En een paar pijlers van een brug die nét onder water liggen willen ook weleens roet in het eten gooien
Ik vind het niet afschuwelijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, er staat in dat het allemaal nog niet zo duidelijk is. Wat er wel in staat is dat hij dood is. Of het nou domheid, dronkenschap, een opwelling, een suicide, een ongeluk is, of hij is geduwd whatever: het enige dat zeker is, is dat hij overleden is. Dat is afschuwelijk voor de mensen die hem kennen, voor de mensen die erbij waren of die het hebben zien gebeuren. En voor de rest is het niet iets om dramatisch over te doen maar zeker niet om feest te vieren en grappig over te doen.
Die mevrouw in dat filmpje duikt toch wel met haar hoofd eerst. Maar je kunt dus beter rechtstandig springen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:57 schreef raptorix het volgende:
Ik ben ook wel van vrij hoge objecten in water gesprongen, denk aan meter of 15, maar het is echt niet verstandig om dat head first te doen, het is echt enorme klapper en de kans dat je "out" gaat is best reeel dan, sowieso als je dit soort dingen doet zonder ervaring is het verstandig om eerst eens van lagere punten te springen, ik weet niet hoe hoog die brug is, maar 10 meter is al een fucking klapper die je maakt.
Volgens mij heb jij het bericht niet zo goed gelezen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En meer weet je niet.quote:Waarom hij sprong is niet duidelijk. Het was volgens een woordvoerster van de politie waarschijnlijk geen zelfdoding.
De man was volgens ooggetuigen de brug opgelopen in het gezelschap van twee andere mannen. De drie zouden elkaar hebben uitgedaagd.
Dat is een gozerquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Die mevrouw in dat filmpje duikt toch wel met haar hoofd eerst. Maar je kunt dus beter rechtstandig springen?
Ik lees nergens dat er iemand feest aan het vieren is ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:07 schreef SCH het volgende:
maar zeker niet om feest te vieren en grappig over te doen.
Klopt. Tenminste als je het filmpje bedoelde dat ik posttequote:
\quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat er iemand feest aan het vieren is ?
Daarnaast, de hazelnootrukkende opmerking kwam van jou, misschien bedoelde je het grappig maar het is erg ongepast.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:11 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Klopt. Tenminste als je het filmpje bedoelde dat ik postte
Ok. Ken je die hele docu. ook "The Bridge"? Waar dit fragment uitkomt...quote:
Ja, dat is mij ook iets te hoog van het goeiequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:06 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Helaas springen veel mensen van "The Golden Gate" af in SF... Echt een ziekelijke val als je het zo ziet.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:13 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ja, dat is mij ook iets te hoog van het goeie
Ik ga die documentaire eens opzoeken!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:14 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
1 gozer heeft het overleefd... Je wil niet weten wat voor een breuken etc. hij had.. Maar hij kon het navertellen..
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:15 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ik ga die documentaire eens opzoeken!
Heb hem op m'n C staanquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:13 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ok. Ken je die hele docu. ook "The Bridge"? Waar dit fragment uitkomt...
Dat is minder domquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Da's de John Frostbrug. Hij sprong van de Nelson Mandelabrug...
[ afbeelding ]
Danku!quote:
'I was thinking: 'Oh, great, I didn't die jumping off The Golden Gate bridge...a shark is going to eat me''quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:14 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
1 gozer heeft het overleefd... Je wil niet weten wat voor een breuken etc. hij had.. Maar hij kon het navertellen..
" It must have been the hand of God and I believe that till the day I die"quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:25 schreef starla het volgende:
[..]
'I was thinking: 'Oh, great, I didn't die jumping off The Golden Gate bridge...a shark is going to eat me''
Nee hoor want van die *verkeerde brug* zijn ook al twee idioten gesprongen die nu niet meer onder ons zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is de verkeerde foto, verkeerde brug. Best dom idd.
Ja, dat religieuze is weer té Amerikaans voor mij, maar goedquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:27 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
" It must have been the hand of God and I believe that till the day I die"
Iets met een steen en een ezel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nee hoor want van die *verkeerde burg* zijn ook al twee idioten gesprongen die nu niet meer onder ons zijn.
Ja natuurlijk... wel zo geestesziek worden. Ernstig psychotisch etc. onder toeziend oog van zijn geprezen God, maar bij de sprong laat hij hem slechts alles breken en in een coma belanden...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:28 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, dat religieuze is weer té Amerikaans voor mij, maar goed
God de barmhartigequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:31 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ja natuurlijk... wel zo geestesziek worden. Ernstig psychotisch etc. onder toeziend oog van zijn geprezen God, maar bij de sprong laat hij hem slechts alles breken en in een coma belanden...
Als jij die internetlol niet snapt, dan snap ik niet waarom jij nog steeds zeer actief op Fok bent.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:11 schreef SCH het volgende:
[..]
\
Kom op zeg. Feestsmileys en allerlei domme opmerkingen en jouw posts over mensen met een geestesziekte er nog boven op. Het is puur rukken op zoiets, terwijl er iemand dood is. Ik snap die internetlol niet, je hebt toch ergens nog wel een beetje gevoel?
Is je verwijt niet aan de verkeerde gericht?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:37 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als jij die internetlol niet snapt, dan snap ik niet waarom jij nog steeds zeer actief op Fok bent.
Fok is een open riool dat zich voordoet als een discussiekanaal. Er wordt niet gediscussieerd maar met stront gegooid. Maar jij blijft maar 'discussiëren'.
Nee, het is geen verwijt, maar een vraag die aan jou is gericht: "Waarom ben jij nog steeds zo actief op het riool dat Fok is?"quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Is je verwijt niet aan de verkeerde gericht?
Waarbij je je bij onderwerpen als deze óók kunt afvragen OF je wel een discussie kunt hebben over een nieuwsbericht als in de openingspost. Ik denk van niet .quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:37 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als jij die internetlol niet snapt, dan snap ik niet waarom jij nog steeds zeer actief op Fok bent.
Fok is een open riool dat zich voordoet als een discussiekanaal. Er wordt niet gediscussieerd maar met stront gegooid. Maar jij blijft maar 'discussiëren'.
Dat is dan vast de reden geweest waarom je in dit topic niet hebt gepost!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarbij je je bij onderwerpen als deze óók kunt afvragen OF je wel een discussie kunt hebben over een nieuwsbericht als in de openingspost. Ik denk van niet .
Yep, genoeg discussies gehad vandaagquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:55 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is dan vast de reden geweest waarom je in dit topic niet hebt gepost!
Iemand die in Arnhem woont, weet gewoon dat een duik in de Rijn reuze link is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, er staat in dat het allemaal nog niet zo duidelijk is. Wat er wel in staat is dat hij dood is. Of het nou domheid, dronkenschap, een opwelling, een suicide, een ongeluk is, of hij is geduwd whatever: het enige dat zeker is, is dat hij overleden is. Dat is afschuwelijk voor de mensen die hem kennen, voor de mensen die erbij waren of die het hebben zien gebeuren. En voor de rest is het niet iets om dramatisch over te doen maar zeker niet om feest te vieren en grappig over te doen.
SCH ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 03:24 schreef Salvad0R het volgende:
Onderstroming is a bitch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |