Sinds novemben vorig jaar ben ik in dienst bij mijn werkgever (bijbaan) met een nulurencontract. Nu heb ik dat altijd prima gevonden, ik werkte namelijk toch altijd wel 20+ uur dus geld kreeg ik sowieso wel. Nu ben ik echter bezig met een hypotheek en kom ik door dit nulurencontract niet in aanmerking voor een hypotheek met NHG.
Ik wil dus graag dat zij mij een contract voor een X aantal uur gaan geven. Dat zou voor hen in de praktijk niets moeten uitmaken, omdat ik toch altijd wel dat X aantal uur zal gaan werken. Ik heb dit ook aangegeven dat ik dit graag zou willen, maar ik ben bang dat voordat ik dat contract echt heb we wel weer een aantal weken, zoniet maanden, verder zijn. Daar wil ik liever niet op wachten.
Nu kwam ik het volgende tegen betreffende een nulurencontract:
quote:
- De werkgever betaalt u alleen loon voor de uren die u werkt. Deze afspraak moet op papier staan.
- Bovenstaande afspraak geldt alleen voor de eerste zes maanden van de arbeidsrelatie. Na die zes maanden moet de werkgever loon doorbetalen, ook als er geen of minder werk is, tenzij daarover andere afspraken gemaakt zijn in uw cao. De hoogte van de doorbetaling wordt bepaald door het gemiddeld aantal gewerkte uren in de laatste drie maanden.
Nu is dat mooi meegenomen, maar kan ik hiermee ook een urencontract afdwingen voor het gemiddelde aantal uur dat ik heb gewerkt of is het alleen doorbetaling? Dus stel ik heb de afgelopen 3 maanden X uur gewerkt, dat ik een contract
moet krijgen voor dat X aantal uur ipv het nulurencontract?
Ik zit overigens in de CAO Welzijn en Maatsch. dienstverlening, ik heb daarin zo snel geen uitzonderingen kunnen vinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lausteen op 06-08-2009 22:25:31 ]