abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71948784
ik haak de laatste ronde gelijk al hakend aan het vierkantje wat ik al heb
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:41:06 #177
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_71960963
Prachtige lockerhoes! Ik wil ook wel aan de wintersjaal, maar oefen eerst nog ff op bloemetjes. De patroontjes die hier gepost werden heb ik al geprobeerd, net als deze
Mijn moeder heeft een heeeele grote tas met haakkatoen afgegeven, lang leve haar zolder! Ik heb nu dus lekker veel kleurtjes en verschillende diktes garen om de komende tijd mee te experimenteren.
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:57:02 #178
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71963989
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:46 schreef knorretje het volgende:
ik haak de laatste ronde gelijk al hakend aan het vierkantje wat ik al heb
Haha. te laat. Ik heb al een stapeltje losse vierkantjes. Misschien een idee voor als ik ooit nog een sjaal ga maken.

Die bloemetjes zien er verdomd ingewikkeld uit Yvonnetje.

Ik had nog wat foto's beloofd van wat ik tot nu toe heb gedaan:

Dit zijn wat dingetjes die ik een hele tijd geleden al heb gemaakt:

(ik heb in deze serie ook nog een appel en mandarijn liggen)

(zowel de sjaal als het kind zijn door mij geknutseld )
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:05:18 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71964288
Die hoes is tof Knor! Van zoiets zou ik idd ooit wel eens een deken willen maken.
Hmmmzzz... ik weet van mezelf dat dit van die tijdelijke bevliegingen zijn dus ik vind het zo zonde om dan al dat spul aan te schaffen, maar ik vind dat wat jullie maken zo mooi!

Jouw vierkantjes zijn ook erg mooi m@x!
pi_71964903
Wat leuk allemaal! Heb vanmiddag tijdens het winkelen al naar haakgaren gekocht, maar toch maar niks meegenomen. Heb ik echt de tijd niet voor.
Zag nog een boekje met allemaal beschrijvingen van gehaakte beestjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_71964946
Ooh M@x wat een leuke vierkantjes! Ik zie het plaid al helemaal voor me. Met welke youtube link heb je die geknutseld?

Ik werd trouwens gisteren blij verrast thuis. We zijn het huis van mijn ouders aan het leegruimen ivm een verhuizing, en ik zie ineens een vaag kokertje liggen. Dus ik maak het open: haaknaalden, een stuk of 12 van mini tot mega! Nu nog een zooi garen ergens vandaan toveren en ik ga ook zo'n plaid knutselen...!

Heeft iemand een goede internethandel gevonden, waar er mooi en veel garen te koop is tegen redelijke prijsjes? Of gewone winkels natuurlijk? Dit studentje heeft niet zoveel centjes op het moment en wil van de winter graag warm onder het plaidje zitten
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:23:26 #182
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71964961
m@x mag ik wat meer info over die vierkantjes?

*idee heeft*
niet dat ik er iets van kan maar goed...
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:47:30 #183
3142 m@x
pi_71965939
Bedankt voor de complimentjes. Er moeten ook nog groene vierkantjes bijkomen maar ik heb de juiste kleur groen nog niet gevonden.

Ik heb deze linkjes gebruikt:

Deeltje 2

Na wat oefenen blijkt het best simpel te zijn. Als ik alleen nog 1 keer iemand 'double crochet' hoor zeggen slinger ik mijn laptop het raam uit.

En nog een waarschuwing: je hebt er echt megaveel katoen voor nodig. Ik krijg vier vierkantjes van ongeveer 10x10 uit 1 bol katoen. Voor een beetje deken heb ik denk ik 200 vierkantjes nodig. Dat zijn 50 bollen katoen
pi_71966788
Jeutje wat een nagels heeft die griet! Maar, duidellijk filmpje, dank je wel!!

En inderdaad, haken kost veel draad, vandaar dat ik op zoek was naar een goedkope sjop waar ik het liefst een grote baal kan kopen
pi_71968335
Ja op die manier wordt het inderdaad nog een dure deken...
Ik had geen idee dat er maar zo weinig uit een bolletje kwam!
* Pandora73 is haaknoob
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:58:25 #186
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71975768
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:07 schreef Pandora73 het volgende:
Ja op die manier wordt het inderdaad nog een dure deken...
Ik had geen idee dat er maar zo weinig uit een bolletje kwam!
Dat is toch ook als je zelf kleding maakt? Die stof is volgens mij net zo duur als kleding in de winkel(hangt een beetje van de winkel af natuurlijk).
Zeg ajb dat het waar is! Ik zag een niet zo dure naaimachine vandeweek en een leuke cursus. Maar ik heb geen tijd voor een nieuwe hobby
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_71976598
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:58 schreef mmascha het volgende:

[..]

Dat is toch ook als je zelf kleding maakt? Die stof is volgens mij net zo duur als kleding in de winkel(hangt een beetje van de winkel af natuurlijk).
Zeg ajb dat het waar is! Ik zag een niet zo dure naaimachine vandeweek en een leuke cursus. Maar ik heb geen tijd voor een nieuwe hobby
Ik ben net gezwicht voor een naaimachine... Al is het maar voor kussenhoezen, dekbedhoezen, om gordijnen te kunnen omzomen, naadjes van blouses te kunnen herstellen enzovoorts.
Ik ga echt geen kleding naaien, is veuls te ingewikkeld voor mij...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:52:28 #188
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71977090
Oh, haken

ik kan vrij goed breien (al zeg ik het zelf) en ik kan een randje haken, maar dat is dan ook alles

* Muck gaat het topic doorspitten
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:09:01 #189
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71977491
quote:

[..]

klopt, kleding kopen (iig voor de kinderen) is goedkoper dan zelf maken Tegen een H&M of zelfs Esprit kan ik bijna niet op en dan heb ik het nog niet eens over de tijd die er in zit.

Pandora, ik vind het best een dure machine.. zeker voor een 'huismerk' die niets extra's biedt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:12:14 #190
112545 Muck
pi_71977584

OMG
pi_71977622
May the Force be with you!
Geweldig!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:17:28 #192
112545 Muck
pi_71977695
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:13 schreef Pandora73 het volgende:
May the Force be with you!
Geweldig!
nu wil ik het helemaal leren

mijn vriend: "schat, is dat een tomaat met oogjes?!"
pi_71977897
die met Starwars is wel helemaal geweldig!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:47:06 #194
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_71978445
Die Starwars, cool!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_71979033
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:17 schreef Muck het volgende:

[..]

nu wil ik het helemaal leren

mijn vriend: "schat, is dat een tomaat met oogjes?!"
En was het antwoord toen "Ja, goed gezien!" of een hele boze blik? Indien het laatste, wat had het dan voor moeten stellen?
*nieuwsgierig is*
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:13:00 #196
112545 Muck
pi_71979167
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:07 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

En was het antwoord toen "Ja, goed gezien!" of een hele boze blik? Indien het laatste, wat had het dan voor moeten stellen?
*nieuwsgierig is*
hij zag een plaatje op internet, omdat ie geen flauw idee had waarover ik het had, en dat was inderdaad een gehaakte tomaat.

Nu kijkt hij nog verbaasder
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:40:33 #197
112545 Muck
pi_71979946
Dames, het klinkt vast maf, maar ik heb zojuist voor het eerst van mijn leven vasten gehaakt, en dat is me toch makkelijk ! nu ben ik helemaal trots
pi_71980598
quote:

[..]

het enige voordeel van zelf kleding maken is dat je er voor kan zorgen dat het een betere pasvorm heeft en dat het kledingstuk niet door tig mensen om je heen ook gedragen wordt, dus iets 'unieks' Goedkoper is het doorgaans beslist niet.

(soms kun je natuurlijk mazzel hebben en goedkoop een lapje scoren, als je dan weinig fournituren etc verbruikt kun je misschien net zo goedkoop uit komen als een wibra)
pi_71980718
Pyttpytt, ik heb 3 bollen haakkatoen en 2 haaknaalden van hobbydoos.nl vandaan. Was bij mekaar zo'n 13 euro inclusief verzenden. Je krijgt korting als je vooruit betaalt. Had het binnen een paar dagen in huis.

Ik was een beetje bang geworden van de slechte ervaringen hier met linkshandig haken, maar van wat ik tot nu toe heb aangeklooid (oefenen met behulp van de left handed crochet filmpjes op youtube) gaat het eigenlijk wel aardig, gelukkig. Misschien ligt het dan toch aan het draad?

voor Muck
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:08:28 #200
3142 m@x
pi_71980733
Dit is toch duidelijk een tomaat met oogjes

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: