Allo

200 betonblokken gesleept vandaag, genoeg endorphine aangemaakt. Zou endorphine te krijgen zijn bij de DA drogisterij dan zou ik het wel weten. Maar het hart laten kloppen an sich brengt ook voldoening zonder de endorphine achteraf. Ben nu bezig met solliciteren naar administratief werk maar soms denk ik wel eens dat de bouw beter is voor mij. In ieder geval werk waar ik met mijn lichaam actief ben inplaats van de hele dag op een stoel te zitten passief waarbij ik aambeien krijg van het zitten. Werken met computers dat me sowieso niet zo trekt. Computer staat amper 20 minuten aan per dag hier. Heb dan ook geen zin om tijdens het werk teveel achter zo'n scherm te zitten.
3e keer zelf mijn haar geknipt vandaag, al een hele tijd niet meer bij de kapper geweest

Nooit echt zin in gehad ook. Tondeuse erover heen gehaald dus weer. Standje 2, volgende keer eens standje 1 en dan misschien eens helemaal kaal ooit. Lekker fris en niet steeds een afspraak bij de kapper hoeven maken en dan met tegenzin daar heen moeten gaan. Heb ook geen haar om lang te laten groeien dus kort is sowieso okey voor mij.
Vandaag 3 keer 5 minuten gemediteerd. Van tenen tot en met haren gegaan. Eerst aandacht naar de voeten en tenen, dan de onder benen. Dan de boven benen. De dijen. De buik. De borstkast. En de mond, de oren, de ogen en de haren. Ervaren wat het lichaam zegt bij de aandacht brengen naar die delen van het lichaam. Word ik wakker uit de meditatie dan is het even clear and present without thoughts about anything or everything.
Een meditatie van 5 minuten per keer en het voelt daarna aan als een opluchting en een bevrijding van de geest. Lichaamsscan noemen sommigen het. Je kunt het 1 uur doen maar ik doe het liever kort en krachtig. Sinds vandaag ermee begonnen en nu maar doorzetten, 5 tot 10 minuten en een gevoel daarna alsof het hoofd 10 keer zoveel ruimte heeft.
Nu tijd om even rolling stones te luisteren. Kaars aan buiten en een beetje verheugen op de winter ook. Duisternis met eigen licht.
Ik zeg weer even dag. Heb niet alles gelezen hier, misschien vrijdag wat langer online wezen. Straks maar mediteren en dan weer even van de wereld wezen

En dat rijmt een aantal keren
[ Bericht 9% gewijzigd door Topspin op 10-08-2009 22:07:03 ]