abonnement Unibet Coolblue
pi_71660231
Vervolg van: Creatieve uitspattingen deel 17


Met mijn laatste post:
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:46 schreef Pyttpytt het volgende:
Top! Waar? Ik werd in een winkeltje in Utrecht nogal als een dom gansje behandeld.
"ik zoek iets om te haken"
-"ja dat kan met alles he."


Wilde ook een knuffie gaan maken voor nieuw neefjelief, maar das echt lastig. Ik snap die patroontjes nog steeds niet... Misschien moet ik me maar eens op borduren gaan storten ofzo...


[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 07-08-2009 13:30:57 ]
pi_71660358
Wat stom zeg
Wij hebben hier een brei/borduur winkel in de straat en daar zijn ze ook heel vriendelijk.
pi_71660780
Pssst Pyttpytt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71661436
hmmm, wageningen is wel wat ver van de afsluitdijk... jammer...
Bij ons in het dorp hebben ze ook wel wat, maar niet heel erg veel. dan moet ik echt naar Anna Paulowna (dan het dichtst bij qua hobbywinkel) ze is wel heel vriendelijk hier in het dorp. denkt echt met je mee. maar wat borduren betreft haal ik m'n garen liever ergens anders. hier in het dorp heeft ze van anchor het garen, maar ik wil van DMC. (anchor vind ik een stuk stugger dan DMC, het zal wel tussen m'n oren zitten...)

hier weer vrolijk verder met m'n borduurwerk (nu de leesplank), m'n knipkaarten (kerstkaarten alweer...) en m'n haken lekker alles door elkaar! (ligt eraan hoe licht het is en hoe hard het waait als ik buiten ben wat ik aan het doen ben... )
pi_71662037
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:25 schreef mijsje het volgende:


hier weer vrolijk verder met m'n borduurwerk (nu de leesplank), m'n knipkaarten (kerstkaarten alweer...) en m'n haken lekker alles door elkaar! (ligt eraan hoe licht het is en hoe hard het waait als ik buiten ben wat ik aan het doen ben... )
Dat doe ik ook! Wel alleen haken , maar wel 2 verschillende dingen door elkaar, want anders wordt het saai! Ik heb het kanten ding uit het boek eerst maar even laten zitten. Ik ben nu bezig met een sjaal met van die open vierkantjes en ondertussen probeer ik een oma-vierkant uit het boek te haken. Het gaat goed! Die sjaal is echt simpel, dus dat is geen probleem en het oma-vierkant gaat ook de goede kant uit.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:48:24 #6
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71662086
Wat heeft dit topic nog met OUD te maken?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:53:17 #7
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_71662237
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:25 schreef mijsje het volgende:
hier weer vrolijk verder met m'n borduurwerk (nu de leesplank), m'n knipkaarten (kerstkaarten alweer...) en m'n haken lekker alles door elkaar! (ligt eraan hoe licht het is en hoe hard het waait als ik buiten ben wat ik aan het doen ben... )
Ik doe ook altijd van alles door elkaar, maar nu al kerstkaarten maken...
Dit topic heeft met OUD te maken omdat er kinderspul gemaakt wordt?! Hier mijn kinderbijdrage, een geboorteslinger voor het zoontje van een vriendin van mijn collega
Geluk is een richting, geen punt
pi_71662308
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:48 schreef m@x het volgende:
Wat heeft dit topic nog met OUD te maken?
Geïnspireerd door al het moois wat ouders hier hebben gehaakt voor hun kroost, wilde ik ook leren haken en een knuffie voor neefjelief te maken. Ben dan wel zijn moeder niet, maar 't is voor een babietje, mag ik het ajb in oud postenn...? Je mag het toch wel over het 'hoe' achter een creatieve uitspatting hebben?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:55:56 #9
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71662313
Ja duh, dat was inderdaad volgens mij de bedoeling van dit topic. Maar kerstkaarten en pannenlappen vind ik geen kinderspul. Er worden in andere topics mensen op de vingers getikt omdat ze niet ontopic blijven. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Anders kan ik hier ook al mijn creaties in gaan posten terwijl ze geen fluit met OUD of kinderen te maken hebben.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:02:34 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71662495
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:55 schreef m@x het volgende:
Ja duh, dat was inderdaad volgens mij de bedoeling van dit topic. Maar kerstkaarten en pannenlappen vind ik geen kinderspul. Er worden in andere topics mensen op de vingers getikt omdat ze niet ontopic blijven. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Anders kan ik hier ook al mijn creaties in gaan posten terwijl ze geen fluit met OUD of kinderen te maken hebben.
m@x, het klinkt heel makkelijk, maar je post precies wat ik dacht toe ik dit topic begon te lezen.

Tips en trucs uitwisselen is uiteraard geen probleem, maar idd heeft m@x wel gelijk, pannelappen en kerstkaarten en echte 'hoe doe ik dit eigenlijk' vragen die niet betrekking hebben op echte OUD dingen maar op voorbeeldjes uit boeken horen hier idd niet.
Het moet toch idd wel enige link met OUD hebben, anders kan ik hier ook gaan posten hoe creabea ik ben geweest op de muur van de woonkamer bij wijze van spreken.

Dus.... mag het ietsje meer on-topic alsjeblieft?
***
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:03:22 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71662513
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:55 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Geïnspireerd door al het moois wat ouders hier hebben gehaakt voor hun kroost, wilde ik ook leren haken en een knuffie voor neefjelief te maken. Ben dan wel zijn moeder niet, maar 't is voor een babietje, mag ik het ajb in oud postenn...? Je mag het toch wel over het 'hoe' achter een creatieve uitspatting hebben?
Je hebt mij niet horen zeggen dat je het niet over het knuffie van je neefjelief mag hebben. Ik zou het erg prettig vinden als je me wat dat betreft geen woorden in de mond legt. Maar ik vind het zonde van het topic als het alleen nog maar geneuzel is over haaksteekjes e.d. Ik wil juist zien wat er gemaakt is. Als je wil leren haken zit je volgens mij in OUD niet goed, dan moet je in een ander subforum zijn.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:04:15 #12
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71662544
Oh haai BE We zitten lekker tegelijk te posten geloof ik

En hoe crea bea ben je op de muur van je woonkamer geweest?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:07:06 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71662626
Haaai!

Knuffels voor neefjes mogen hier uiteraard prima gepost worden. Maar leren hoe je een knuffel voor dat neefje maakt hoort in LIF of mss wel UVT (daar loopt ook een brei-topic).

Oh, en die muur van de woonkamer is al weer heel oud. Was het eerste dat in me op kwam.
***
pi_71662894
Nou laatste offtopc post dan maar, aangezien ik niets af krijg dus hier dan maar weinig te vinden heb, wat is uvt...?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:22:23 #15
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71662989
Het subforum 'uitgaan en vrije tijd'
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_71663027
Uitgaan en Vrije Tijd, het subforum waar het onder andere over hobbies gaat. Maar daar kan ik dus niets over haken vinden.
Maar euh, iemand leuke patroontjes om knuffeltjes te haken? Ik wil dat graag proberen, maar kan het niet vinden... Of verzinnen de haakdames die allemaal zelf?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71663077
Ik geloof dat ik degene was waardoor het topic nogal offtopic ging. Sorry daarvoor!

Ik zal een haaktopic aanmaken in LIF! Post hier zo wel de link...
pi_71663113
dus, als ik het goed begrijp, mag je hier wel een foto plaatsen van iets wat je voor een baby/kind hebt gemaakt, maar mag je geen andere dingen trots laten zien en moet je ook ergens anders praten over hoe je je dingen maakt en waar je je spullen vandaan haalt? nou, zeg dat dan meteen... (linkje naar het goede haaktopic? )

-edit- oke, linkje komt er dus zo aan...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:28:57 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71663195
Waar je dingen haalt is niet per se taboe hoor.
Als iemand een supergaaf wolletje of stofje heeft gebruikt mag je best vragen waar ze dat vandaan hebben. Of een 'heeft er iemand een linkje van een site waar ik leuke kinderstoffen kan kopen' mag ook nog wel, zolang het maar niet op een heel handwerk-topic uit loopt.
De intentie is idd om trots te showen en niet heel veel meer.
***
pi_71663216
De openingpost stelt niet zoveel voor, maar goed... Haken: hoe doe je dat?
pi_71663357
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:22 schreef m@x het volgende:
Het subforum 'uitgaan en vrije tijd'
Daar had ik het niet gezocht. haha. Ook wel iets, haken bij het uitgaan... lekker hip!
Dank iig
pi_71663449
Dank je wel pronkjewail, ik volg je
pi_71663846
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:34 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Daar had ik het niet gezocht. haha. Ook wel iets, haken bij het uitgaan... lekker hip!
Dank iig
Binnen de categorie "vrije tijd" vallen toch ook de hobby's?
Sterker nog, binnen het UVT forum heb je ook ene subforum dat "Hobbies, Vrije Tijd & Gezelschapsspellen" heet, met als omschrijving:
"Iets kwijt over je hobby, passie, leuke activiteiten in je vrije tijd, of over het spelen tegen familie en vrienden? Meld het hier!"

Daar had ik het gezocht.
Maar, on-topic maar weer... Als ik een leuke knuffel gehaakt heb kom ik weer buurten!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:55:38 #24
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71668345
Ik heb een andere naaimachine dus ik hoop binnenkort eindelijk weer eens wat te kunnen maken/laten zien
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71669427
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:29 schreef pronkjewail het volgende:
De openingpost stelt niet zoveel voor, maar goed... Het grote haaktopic
het heet nu: LIF / Het grote haaktopic.
lol, in de quote neemt de link meteen de goede naam aan, maar in de post van pronkjewail was het nog de oude titel...
pi_71673859
Creatieve uitspattingen deel 17

voor de volledigheid...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:47:14 #27
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71675363
ik vind het een beetje gemuts over nix...

sorry ik doe nix crea bea's maar geniet van dit forum gewoon zien wat er langs komt...

zelfde als: het naaien tot we erbij ener vallen topic...

wat maakt het nou allemaal uit ??
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:30:20 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71680278
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:47 schreef BuupWerk het volgende:
ik vind het een beetje gemuts over nix...

sorry ik doe nix crea bea's maar geniet van dit forum gewoon zien wat er langs komt...

zelfde als: het naaien tot we erbij ener vallen topic...

wat maakt het nou allemaal uit ??
Dat dit OUD is en niet een heel apart eigen forum an sich.
Als iemand iets te melden heeft over een nieuwe auto kan dat hooguit even kort in de SC, maar een heel topic over die auto hoort simpelweg niet in OUD, zelfs niet als gebleken is dat het een superhandige auto is met kinderstoeltjes etc. etc.

Jelief, ik zal het linkje even in de OP zetten, had ik even niet gezien nog.

Zullen we dan nu on-topic verder gaan en afwachten wat voor prachtige creaties er nog langs gaan komen hier?
***
pi_71756920
zo dan... een koffiepotknuffel...

een koffiepotje!
met als leuk detail:

de bovenkant en

de onderkant...

de kleur is wat vervaagd op de onderste twee foto's, maar de kleur ligt het dichtste bij de bovenste foto.

[ Bericht 0% gewijzigd door mijsje op 10-08-2009 13:12:34 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:31:37 #30
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71757079
Het naaitopic is juist precies het goede voorbeeld van hoe het zou moeten
Alles naairgerelateerd in dat topic.. hier worden de dingen geshowd die voor de kinderen gemaakt worden

(sorry BE )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_71820526
Ik moet even pimpen hier! Ik ben namelijk echt a-creatief. Maar omdat ik me best wel heel erg verveel, sinds ik vanaf april thuis zit, besloot ik maar eens iets leuks te maken voor mijn buik-meiske!

Hij is nog niet af, maar ik was al best trots op de omtrek



En hoe het uiteindelijk worden moet:

Lotte!
Noah!
pi_71820661
Wow Linda, dat ziet er prachtig uit! Je mag met recht trots zijn!
pi_71820749
Hihi, dank je. Ik vind 'm zo leuk, zou het liefst met een stoeltje op de stoep gaan zitten Vanaf buiten issie namelijk mooier dan binnen...
Lotte!
Noah!
pi_71823023
Mooi lin
pi_71823515
Wauw Linda! heel mooi gedaan.
Wat netjes zeg!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71823538
wauw lin, supergoed gelukt!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_71824476
Linda, heb je dit getekend op een rolgordijn of zo? Ik vind de tekening heel goed gelukt, maar snap niet precies war ik naar zit te kijken...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71824501
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:46 schreef Pandora73 het volgende:
Linda, heb je dit getekend op een rolgordijn of zo? Ik vind de tekening heel goed gelukt, maar snap niet precies war ik naar zit te kijken...
Het raam van de babykamer. Maar heb de foto van buitenaf gemaakt. En doordat het nog niet ingeverfd is, spiegelt het glas nog heel erg
Lotte!
Noah!
pi_71824815
Ah, oke! Je hebt het glas geverfd dus. Nu snap ik het
* Pandora73 is soms een beetje traag...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71827149
Ik heb een jurkje voor haar gehaakt





er komen nog een zakje en bloem op
pi_71827174
wat dottig Kleurdoos!
pi_71827218
hij lijkt alleen te kort op de eerste foto..maar het is net lang genoeg (2e foto)

ik heb er maar 5 uurtjes over gedaan
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:16:27 #43
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71828458
Leuk kleurdoos!

Weet iemand misschien waar ik leuke patroontjes kan vinden om knuffeltjes te maken van restjes stof?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:19:13 #44
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71828561
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71828578
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:16 schreef krijtlijk het volgende:
Leuk kleurdoos!

Weet iemand misschien waar ik leuke patroontjes kan vinden om knuffeltjes te maken van restjes stof?
Klik!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:37:32 #46
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71829152
Ownee! Die zijn te leuk! En ik heb geen naaimachine.
* mmascha rent weer terug naar het haaktopic!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:39:41 #47
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71829219
Tof bedankt!
Als ik er eentje heb gemaakt dan laat ik het hier wel zien
  † In Memoriam † woensdag 12 augustus 2009 @ 21:57:42 #48
37843 lady-wrb
kortaf
pi_71832172
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:39 schreef krijtlijk het volgende:
Tof bedankt!
Als ik er eentje heb gemaakt dan laat ik het hier wel zien
kan je meteen in je profiel je hobbies aanpassen
pi_71833835
Wat leuk kleurdoos! Mijn moeder wil zoiets maken maar dan in poppenvariant.
Mag iets met foto's ook hier? Soort gepimpte fotolijst. wel beetje crea, maar niet zoals de rest. Ohnee, is nog steeds niet af.
pi_71833940
ik denk dat deze ook nooit meer gedragen wordt hoor, zweetmateriaal. maar ik bewaar m iig voor een pop.. want die gaat ze vast wel leuk vinden
pi_71842584
ook niet met een wit rompertje/witte maillot eronder en dan in het najaar? of verwacht je dat ze er dan al uit gegroeid is? maar voor de pop bewaren is sowieso leuk!
pi_71846909
nah t was eigenlijk meer voor de lol (mijn lol) maar t is geen fijn spul om aan te hebben volgens mij. En het is al zo'n zweetpeen
pi_71847347
voor de pop dus
pi_71854689
Leuk Kleurdoos! Gewoon nog eentje maken van katoen, toch?

En het theepotje is ook al zo schattig. Goed om geen dier maar een serviesstuk als lievelingsknuffel te hebben!

Ik heb nog iets gevonden om mij op uit te leven: slofjes. Nieuw zijn die best duur en met een stukje leer en stof kom je een heel eind.



En hij past in zijn olifantenshirt

Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71854727
ooooooh Oeke

de slofjes zijn echt super en je ventje in zn eigenste shirtjes! das toch wel echt de kroon op je werk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71856268
Oeke wat leuk! Mooie slofjes hoor!

Mijn raamschildering is klaar Was echt heel erg leuk om te doen!
Lotte!
Noah!
pi_71856304
oh het is echt heel erg mooi geworden Linda! Heel netjes gedaan!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71856393
Mooi is dat geworden, Linda! Ik denk dat je kindje daar graag naar zal kijken strakjes.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71856444
Oeke wat een leuke slofjes! Ik ben jaloers!

Linda wat mooi gelukt zeg.
pi_71856539
Oeke, wat lief! doe je ook op bestelling? echt superlief!

Linda, wat is het mooi geworden! Zo alleen de omranding was al leuk, maar nu ingekleurd is het nog leuker!
(als je hem er ooit af wil halen, ooit... dan kun je met een ijskrabber voor de autoruit makkelijk de verf erafkrabben voor je de ramen gaat wassen... scheelt een hoop rommel... en de schilfers kun je makkelijk opzuigen... heb ik op school in m'n klas ook gedaan... )
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:56:02 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71857028
Gaaf oeke,

En linda je schildering is kei mooi gelukt
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_71857334
Dank allemaal

En Mijsje, die ga ik onthouden, thnx!
Lotte!
Noah!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:08:36 #63
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71857373
Oeke, je slofjes zijn ook leuk geworden!
Maar je shirts blijven echt toppers hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:10:26 #64
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71857420
Ohhhh dat shirtje Oeke, wat doé je met me! En dat leuke kindje erin
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_71858666
oeh die slofjes hebben!
pi_71858886
Oeke, leuke slofjes, en geweldig shirt! (Natuurlijk is het model dat het showt ook een schatje he )

Linda, hij is echt heel erg leuk geworden!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71859664
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:00 schreef Pandora73 het volgende:
Oeke, leuke slofjes, en geweldig shirt! (Natuurlijk is het model dat het showt ook een schatje he )

Linda, hij is echt heel erg leuk geworden!
Zie je nu wel dat het een raam is?
Lotte!
Noah!
pi_71860236
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:28 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Zie je nu wel dat het een raam is?

Ik zag trouwens best dat het een raam was, maar dacht dat het op het gordijn geschilderd was, maar het was dus op het glas.
Beetje blonT he...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71860298
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:47 schreef Pandora73 het volgende:

[..]


Ik zag trouwens best dat het een raam was, maar dacht dat het op het gordijn geschilderd was, maar het was dus op het glas.
Beetje blonT he...
Het is je vergeven
Lotte!
Noah!
pi_71860330
hij is super linda!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_71860456
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:50 schreef pinquit het volgende:
hij is super linda!
Dank! Alleen aan de binnenkant issie best wel streperig...is dat altijd of heb ik iets verkeerd gedaan?
Lotte!
Noah!
pi_71860525
nee dat is dus altijd. is ie al droog?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_71860704
Ja, het droogde echt heel snel! Ik ga even proberen een foto van de binnenkant te maken voor je

Edit: D'r koppie in detail:



[ Bericht 46% gewijzigd door Linda2205 op 13-08-2009 22:10:19 ]
Lotte!
Noah!
pi_71860964
nou dat ziet er toch goed uit die strepen hou je gewoon, door de kwast niks aan te doen, behalve heel dik erop verven, maar dan kan t dus ook gaan scheuren.

ik vind m super gelukt!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_71861021
Ja, inderdaad, dat merkte ik ook, als het er dik opzat, dat je dan geen strepen kreeg. Maar ik kreeg het niet streeploos overal even dik
Lotte!
Noah!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:04:13 #76
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71910794
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:39 schreef krijtlijk het volgende:
Tof bedankt!
Als ik er eentje heb gemaakt dan laat ik het hier wel zien
Ik ben hier niet zo goed in heb ik gemerkt



Jullie mogen raden wat het is
pi_71910869
Een hondje
Lotte!
Noah!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:09:42 #78
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71910907
pi_71910940
Een hertje

Haha, maakt toch niet uit wat het is? Ik vind 'm er erg leuk uitzien
Lotte!
Noah!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:11:24 #80
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71910951
Een lammetje!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:12:19 #81
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71910976
En Linda, wat een mooie raamschildering!
Oeke, je creaties zijn briljant! Wat prachtig gedaan!
pi_71910978
Owja, dat kan ook
Lotte!
Noah!
pi_71911008
Neeheee, tis overduidelijk een lammetje!!!! He, Krijtlijk?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:14:27 #84
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71911030
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:11 schreef Spuuglokje het volgende:
Een lammetje!
Jahoeee!!! We hebben een winnaar!
Knap van je!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:15:23 #85
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71911049
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:14 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Jahoeee!!! We hebben een winnaar!
Knap van je!
Nee, knap van jou! Ik vind 'm heel lief gelukt.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:16:40 #86
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71911079
ik vind m best wel mislukt maar toch bedankt
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:16:47 #87
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71911085
Ohhhh wat een schatje!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_71911114
Is toch overduidelijk een lammetje? En ik vind m leuk!!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:17:55 #89
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71911115
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:16 schreef krijtlijk het volgende:
ik vind m best wel mislukt maar toch bedankt
Ik vind hem écht schattig!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:22:58 #90
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71911205
Nou, heel lief allemaal, dankjewel!
Maar hoe krijg je zo'n beestje nou netjes dicht nadat je het hebt volgestopt met vulling?
Ik heb het nou met naald en draad gedaan maar de rafels zitten nu aan de buitenkant (zie je niet op de foto, zit aan de onderkant) maar hoe zou je dit netjes kunnen doen?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:23:56 #91
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71911220
Ohhh lief lammetje
Die heb ik ook gemaakt voor mijn dochter, van witte flanel met roodbonteruitjesbuik En een speeldoosje erin verstopt
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:24:55 #92
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71911239
de rafels dun naar binnen vouwen en dan de naad dichten met de ik-en-jij steek, ook bekend als de jij-en-ikke steek.
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:31:53 #93
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71911387
Even gegoogelt op jij-en-ik steek Ah volgens mij heb ik dat ook gedaan, maar dan met de rafels naar buiten.
pi_71911388
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:23 schreef Pandora73 het volgende:
Uitgaan en Vrije Tijd, het subforum waar het onder andere over hobbies gaat. Maar daar kan ik dus niets over haken vinden.
Maar euh, iemand leuke patroontjes om knuffeltjes te haken? Ik wil dat graag proberen, maar kan het niet vinden... Of verzinnen de haakdames die allemaal zelf?
http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php

Daar kan je een hoop patronen vinden voor kinderen, knuffels ook voldoende.
Mama van Isa en Ties
pi_71911578
Trouwens super leuke dingen weer gemaakt een lammetje, raamschildering, slofjes en ik zag een super lief lachebekkie in olifanten shirt
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:54:58 #96
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71911767
Ik wil zo goed kunnen haken dat ik deze kan maken ! http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=18
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71911770
Wat een lief lammetje!
pi_71980723
Ik bakte zojuist een handgevilte bloem...
pi_71981454
Marlieske, bedankt voor de tip! Mooie site!

Taartjesfee... Volgens mij als je dit met 1 vierkantje kan dan komt de rest vanzelf... En de dames hier doen allemaal net of vierkantjes echt eitjes zijn...

Prinses, mooi hoor!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71987537
Krijtlijk, ik vind dat een lief lammetje hoor! Moeilijk vind ik bij dieren/poppen om de gezichtsuitdrukking goed te krijgen, dat is zo belangrijk.

Prinses, lieve bloem is dat.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:01:17 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71990803
Krijtlijk, dat lammetje is echt zo tof!
***
pi_72000775
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:31 schreef Pandora73 het volgende:
Marlieske, bedankt voor de tip! Mooie site!

Taartjesfee... Volgens mij als je dit met 1 vierkantje kan dan komt de rest vanzelf... En de dames hier doen allemaal net of vierkantjes echt eitjes zijn...

precies !! het is een kwestie van de slag te pakken krijgen, het 1e vierkantje gaat ongemakkelijk, moet je misschien wel een aantal keer op nieuw doen, tweede vierkantje lijkt er al meer op en bij nummer 5 heb je de slag te pakken en maak je de eerste 4 gewoon weer overnieuw om vervolgens de rest van de deken af te maken. Het is echt een kwestie van de steken door hebben, de slag te pakken hebben en dooroefenen. (en dan zijn ze echt een eitje)
pi_72001438
Krijtlijk, die is leuk!!
Waar heb je het patroon vandaan?

En wat zijn jullie ontzettend creatief hier.. Wou dat ik iets meer geduld had
pi_72094018
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:08 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik bakte zojuist een handgevilte bloem...
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag vilt vastgehad en wat voelt dat klote aan zeg, kreeg gelijk kippenvel
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:08:24 #105
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_72095049
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 08:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Krijtlijk, die is leuk!!
Waar heb je het patroon vandaan?

En wat zijn jullie ontzettend creatief hier.. Wou dat ik iets meer geduld had
Hiero!
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=140343.0
Die had de_taartjesfee voor mij gevonden!
pi_72095053
Dat was denk ik synthetische vilt, de vilt die ik maak van schapenwol voelt gewoon lekker zacht.
pi_72095549


mn allereerste zelfgenaaide/stikte/wollige jurkje

lastig wassen alleen
  † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:47:32 #108
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72096194
wat leuk.
is dat je eerste product op de naaimachine?
pi_72096451
jah
pi_72096660
Netjes hoor KD!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:06:28 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72096746
heb je die kleine gekocht of ergens een normale geleend?
ben toch wel nieuwsgierig of zo'n plastic gevalletje nou echt werkt.
(dr stond er hier onlangs een bij de kringloop, ik had m bijna meegenomen om m voor de leuk op een plank te zetten)
  † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:07:10 #112
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72096762
wat ben je toch creatief, kleurdoos.
pi_72096976
whats in a name he
met een mini trouwens
pi_72098065

jurkje nummer 2 op dezelfde manier maar nu met paddo's en enorme zak (textielstift)
pi_72098178

en deez, 1 voor mij en 1 voor haar
pi_72098856
Wat zijn ze leuk die jurkjes! Nu nog een foto met dat mooie model van jou erin.

Trouwens, leuk he, een naaimachien!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72100247


tada
pi_72100290
Prachtig Kleurdoos... Zowel het jurkje als je meisje!!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72100339
ahw KD, wat schattig!
  maandag 24 augustus 2009 @ 08:58:21 #120
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72104839
schetige jurkjes Kleurdoos
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72104911
Geweldig, die beenwarmertjes erbij!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72104989
kleurdoos wat geweldig mooi

ik kan niet meer wachten tot ik mijn naaimachine krijg.
mama van 3 kids!
pi_72105279
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:08 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Hiero!
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=140343.0
Die had de_taartjesfee voor mij gevonden!
Tnx dames!
Ik had voor mijn zusje al een knuffel gemaakt voor de geboorte van haar zoontje. En voorgenomen dat nooit meer te doen. Maar dit lammetje is veel te lief om niet gemaakt te worden
  woensdag 2 september 2009 @ 14:21:41 #125
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72370200
Even pimpen met mijn moeders creatie voor de verjaardag van de kinderen:

Een tent voor over de tafel!





En bovenop, dus op het tafelblad, een grote stoffen flap met daarop aan één kant de zon (dag) en aan de andere kant de maan (nacht). Daar wordt meteen actief meegespeeld, heel leuk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72370285
Oh wat mooi Suug! Is dat het verjaardagscadeau van je ouders? Ik vind 'm super!
Lotte!
Noah!
pi_72370314
echt super Sjoeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72370432
Wauw echt mooi! Zou dat nou moeilijk te maken zijn? Voor iemand doe goed kan naaien, ik niet dus. Ik denk aan leuk verjaardagscadeau die mijn schoonmoeder misschien wel kan maken.
pi_72370459
Heel leuk! Met die raampjes erin kunnen ze jullie begluren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72370726
De appel valt niet ver van de boom Suug, ook al zo creatief die moeder van jou Prachtig!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72375532
wow sugar, die is echt leuk!
pi_72378101
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wauw echt mooi! Zou dat nou moeilijk te maken zijn? Voor iemand doe goed kan naaien, ik niet dus. Ik denk aan leuk verjaardagscadeau die mijn schoonmoeder misschien wel kan maken.
Zo te zien zijn het vrijwel alleen maar rechte stukken, dus heel erg moeilijk zal het niet te naaien zijn. Ik denk dat er meer tijd en denkwerk in het ontwerpen en het knippen gaat zitten dan in het naaien zelf... Eerst de zijwanden opbouwen/inrichten met raampjes enzo, dan die aan elkaar zetten, en dan de bovenkant eraan vast... Zo zou ik het doen denk ik.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72378171
Sugar wat een geweldig cadeau zeg
pi_72378461
Wow! Wat een tent zeg! En dan ook nog zo'n geweldige verkleedkist. Ik zou niet meer in mijn bed willen slapen denk ik, maar in de tent met mijn verkleedkleren aan.
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 20:47:22 #135
7074 moussy
kuttekop
pi_72379105
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Zo te zien zijn het vrijwel alleen maar rechte stukken, dus heel erg moeilijk zal het niet te naaien zijn. Ik denk dat er meer tijd en denkwerk in het ontwerpen en het knippen gaat zitten dan in het naaien zelf... Eerst de zijwanden opbouwen/inrichten met raampjes enzo, dan die aan elkaar zetten, en dan de bovenkant eraan vast... Zo zou ik het doen denk ik.
Volgens mij kan het nog wel eens tegenvallen, de hoeveelheid werk die er in zit. Ik vind hem iig érg mooi! voor oma!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_72379331
geweldig zeg! oooh echt heel erg leuk. en pandora, grappig, ik zou juist beginnen met de bovenkant. als die netjes op maat is kunnen de zijflappen er om de beurt aangezet worden, en tot slot die weer aan elkaar stikken.
pi_72379386
Zo zou ik het ook doen, Bix.
Leuk om te maken
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72381515
Hmmm, misschien wil mijn moeder wel samen met mij proberen zoiets te maken. Ik vind zo'n leuk topic. Al die crea's. Ik ben ook heel crea. in mijn hoofd
pi_72382045
Te gekke tafeltent Sugar! Ik heb zoiets weleens in de winkel gezien, was echt heel prijzig.
  woensdag 2 september 2009 @ 22:03:14 #140
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72382077
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:47 schreef moussy het volgende:

[..]

Volgens mij kan het nog wel eens tegenvallen, de hoeveelheid werk die er in zit. Ik vind hem iig érg mooi! voor oma!
niet alleen de hoeveelheid werk, maar ook de hoeveelheid stof en andere fournituren..

Het weerhoud mij er nog steeds van er aan eentje te beginnen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72383146
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:47 schreef moussy het volgende:

[..]

Volgens mij kan het nog wel eens tegenvallen, de hoeveelheid werk die er in zit. Ik vind hem iig érg mooi! voor oma!
O dat denk ik ook wel, maar de vraag was of het moeilijk was qua naaien... En dan denk ik - als onervaren leek - dat gezien het feit dat het toch voor zover ik kan zien en bedenken allemaal rechte stukken zijn, het naaiwerk niet heel moeilijk hoeft te zijn.

Maar inderdaad, respect en voor oma!!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 2 september 2009 @ 23:06:07 #142
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72384685
Wat een gaaf cadeau van oma zeg! Echt heel creatief en ziet er echt super uit
  woensdag 2 september 2009 @ 23:08:52 #143
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72384798
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:25 schreef Linda2205 het volgende:
Oh wat mooi Suug! Is dat het verjaardagscadeau van je ouders? Ik vind 'm super!


Ik had het mijn moeder gevraagd, of ze zoiets wilde maken. En ze was meteen heel enthousiast en heeft alles zelf zo ingevuld en bedacht. Ik vind het zó leuk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72498084
Een jurkje voor mijn nichtje van twee jaar gemaakt:



Detail van het schoudertje:


Haar naam betekent appel en toen ik dit stofje zag liggen, kon ik het niet weerstaan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72498242
Oeke! Wauw zeg!
Hardloper.
IG @webkim
pi_72498605
dat mag je zeggen!
hoe heet je nichtje? (ben benieuwd welke naam er appel betekent... )
pi_72498742
Ik doe even een PM, Mijsje. Vrij zeldzame naam is het.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72499015
pi_72499706
Wat een schatje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72499735
Oeke wat maak je toch altijd een mooie en creatieve dingen!
pi_72500074
Oeke, wat een geweldig jurkje!
pi_72500241
oooooh Oeke! Die knoopjes ook! wat supertof weer
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72501754
Oeh Oeke wat mooi en knap, wat kun jij netjes naaien zeg!!
Waar heb je dat stofje gekocht? Ik wil heel graag jumpsuitjes maken van zulk soort stofjes.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_72501897
erg leuk, oeke! (heet ze pommetje? ).
pi_72502109
Bix, jij bent wel goed in namen raden he? Bijna. Maar liever niet hier.

Twinkly, het stofje heb ik gekocht toen ik nog zwanger was, zolang lag dit projectje al op me te wachten. En het was er niet meer laatst. Helaas. Ik heb het gekocht bij de Boerenbonthal op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72502254
ok, sorry! ik moest gewoon meteen aan pommetje horlepiep denken. vandaar.
  maandag 7 september 2009 @ 08:47:08 #157
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72511131
Oeke wat een mooi jurkje! En die knoopjes erbij, perfect!
  maandag 7 september 2009 @ 08:48:27 #158
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72511144
Ohhhh zo`n jurkje zou ik ook wel willen voor mijn gebakje! Superleuk
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 7 september 2009 @ 09:06:12 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72511380
Erg leuk gemaakt, Oeke! Ik zou het idd ook graag willen hebben als ik nog zo'n iniminidochter had!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72511489
Leuke dingen komen hier weer voorbij zeg. Jrukjes en t mutsje van KD, appeljurkje van oeke
En die tent super!!
  maandag 7 september 2009 @ 09:15:54 #161
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72511531
Wat een mooie dingetjes maken jullie allemaal!
echt heel leuk!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72512006
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:15 schreef bixister het volgende:
ok, sorry! ik moest gewoon meteen aan pommetje horlepiep denken. vandaar.
hihi dat is de neef van mijn vader
(bram biesterveld)

Ik ben trouwens bezig met een enorm project
Het heet 'in het bos' en ik ben er walgelijk druk mee.
kutbos
pi_72515151
Mijn meiske kreeg een keimooi kraamkadootje
mogen jullie raden van wie



hij is zo mooi, ik vind de kleuren zo onwijs tof <3
Oeke rules!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 7 september 2009 @ 12:14:40 #164
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72515401
Wauw Zowel de baby als het mooie rompertje!
  maandag 7 september 2009 @ 12:15:37 #165
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72515425
Heel schattig Huup. Ze staat er ook zo lekker stoer en 'buffed' op!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72515502
Wat mooi Oeke zowel het jurkje als die van Huup
pi_72515519
Huup, wat een bos haar!!
Maar je hebt een prachtig kindje gebakken hoor.

En een heel mooi rompertje ook, Oeke kan er wat van.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 7 september 2009 @ 12:21:11 #168
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72515576
Oeke, wat een gave dingen maak jij!

Ben zelf ook weer eens aan het vilten geslagen dit weekend... het is weer pompoenentijd



pi_72523511
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Heel schattig Huup. Ze staat er ook zo lekker stoer en 'buffed' op!
haha ja met dr ingezakte Elviskuif

Tan wat een leukerd!!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 7 september 2009 @ 17:28:09 #170
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72523721
oeke wat mooi! En Huup ook, goed gecrea`d!
Tan wat gaaf dat vilten! Dat wil ik ook kunnen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72523976
Huup, wat schattig, en inderdaad, leuk rompertje!
leuk Tan! ik weet hoe je wol kan vilten over een vorm heen, maar hoe je dit hebt gedaan... ik vind het knap!
pi_72524108
Tan, hij is weer geweldig! Laat de herfst maar komen!
pi_72524566
Tan, hoe doe je dat in vredesnaam??? Ik snap er niks van...
Hartstikke leuk, vooral dat muisje ook!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72524866
Oeke wat mooi! Zowel het jurkje als de flamingo.

Tan wat gaaf! Knap zeg!
pi_72525110
Oeke zoooo mooi! Wat netjes genaaid zeg!

Ik heb voor Floortje laatst een overgooiertje in dat zelfde stofje gemaakt, was er ook verliefd op! (heb 'm ook in roze met rode appeltjes )

En ik heb nog een super leuk jurkje af, maar die laat ik pas na donderdag zien (is voor een heel lief meisje wat donderdag 2 wordt... en Lishe mag m nog niet zien natuurlijk ).


Mn nieuwe hobby! Ik heb echt nóg wat dochters nodig geloof ik
pi_72525122
Wat een leuke dingen schuiven er hier toch voorbij echt leuk hoor.

Tan, een muis in een pompoen.....hoe koddig! Ziet er zo gezellig herfstig uit!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_72525240
Ik heb mn moeder trouwens overgehaald om slofjes te haken voor Tyler. Nu nog een patroon vinden.
pi_72525299
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:21 schreef Tan het volgende:
Oeke, wat een gave dingen maak jij!

Ben zelf ook weer eens aan het vilten geslagen dit weekend... het is weer pompoenentijd

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wat leuk !
en flamingolie


ik heb in een uur tijd een tas gehaakt
pi_72526132
wow kleurdoos! coole tas! heb je dat van dat spaghetti-spul gedaan? (ik weet dat je het heel anders spelt... )
  maandag 7 september 2009 @ 18:40:20 #180
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72526144
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:52 schreef Pandora73 het volgende:
Tan, hoe doe je dat in vredesnaam??? Ik snap er niks van...

Voor de basis heb ik gewone zuivere schapenwol genomen, dat is ongeverfd en ongekaarde wol en stukken goedkoper dan de geverfde wol. Met een speciale viltnaald prik ik daar net zo lang in tot het een massieve klomp wordt. Ik hou daarbij al rekening met het maken van een gat waarin het muisje komt door daar een holletje te vormen en dat strak in te steken. Daarover span ik oranje gekaarde wol. Dat steek ik met dezelfde techniek vast. Op plekken waar inkepingen zitten steek ik langer en vaker.

Voor het muisje vorm ik bruine wol in een kegeltje met de hand, dat steek ik vast, tot ongeveer ter hoogte van de oortjes, van de loshangen wol vorm ik oortjes en steek dat ook weer vast (ik gebruik een stuk schuimrubber als ondergrond, anders steek je in je vingers of in de tafel). En zo kun je alles naar wens vormen. Een soort kleien zeg maar, alleen moet je het vaststeken met die viltnaald.

Voor de spiraal heb ik een stuk ijzerdraad genomen. Eén uiteinde heb ik om een streng wol gebogen. de wol heb ik er strak omheen gedraaid en het uiteinde van de wol weer om het andere uiteinde van het ijzerdraad gedraaid. Dit ook weer voorzichtig vastgestoken met de viltnaald (wel voorzichtig als de naald op het ijzerdraad steekt kan de naald afbreken).
Dan heb je dus een lange stengel met ijzerdraadvulling, dat kun je dan weer rond een potlood in een spiraal draaien en op de pompoen vaststeken.
Voor het blad heb ik een plat stuk groene gekaarde wol in een bladvorn geduwd en dat weer vastgestoken tot een compact vilten blad, dat kun je dan weer in alle vormen vouwen en vaststeken op plekken waar nodig.


Ik heb verder niet echt een voorbeeld gehad, wel zag ik ooit van gewoon vilt een soortgelijk project, maar dan genaaid. Dat heb ik wel in mijn hoofd gehad bij het maken, maar het vormt zichzelf gewoon tijdens het vilten.

Op internet staat het wel beter uitgelegd: droogvilten of naaldvilten heet het. Ik heb het een beetje krom opgeschreven zo zie ik...

@Kleurdoos, die tas is gaaf!!!! Haken... dat kan ík dus weer niet (of denk dat ik het niet kan, maar geen behoefte om het te leren).
pi_72526257
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:40 schreef mijsje het volgende:
wow kleurdoos! coole tas! heb je dat van dat spaghetti-spul gedaan? (ik weet dat je het heel anders spelt... )
nope van eh dunnedikkedraadcombidinges
geen zpaggeti oid
pi_72528538
Spuug (of iemand anders) heb je een patroon om slofje te haken?
  maandag 7 september 2009 @ 20:37:08 #183
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72530591
Mag mijn babykamerdinges der ook bij in? Ik weet wel dat er vrij weinig van dittes gepost wordt maar dacht dat het toch wel hier hoorde...
Het is nog niet helemaal af zoals je kunt zien... Morgen wil ik kijken of ik een mooie manier vind om deze tekening in de lijst te krijgen. Ik zat zelf te denken aan broderiekant rondom de tekening en dan de achtergrond ook weer zwart.

I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 7 september 2009 @ 20:45:01 #184
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72530961
Ooooh wat een prachtig konijn en die lijst ervoor is ook super zeg. Je hebt smaak, Rocka!

Ingrid, normaal zou ik het patroon wel uittikken voor je, maar ik heb er helaas even geen tijd voor. Een groot project neemt al mijn creatieve tijd in beslag op dit moment. Sorry! Misschien heeft iemand anders een patroon?
pi_72530965
oooh wat onwijs mooi Rocka!

broderiekant eromheen klinkt inderdaad mooi eromheen
ik ben benieuwd naar de kamer als hij af is!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 7 september 2009 @ 20:45:33 #186
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72530985
wauw
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 7 september 2009 @ 20:46:17 #187
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72531029
En het vilten maaksel van Tan is weer schitterend. Zo prachtig perfect afgewerkt ook, wat knap van je!
  maandag 7 september 2009 @ 20:46:49 #188
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72531053
is het een groot project van ongeveer een 2,5 of iets kleiner dan meter spuug? ( )

en tnx voor de complies. Lijst is van Ikea! Is niet te meisjesachtig toch?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72531064
Mooi Rocka!

Spuug geen probleem hoor. Succes met je project.
  maandag 7 september 2009 @ 20:52:03 #190
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72531276
Wahaha nee Rocka, het wordt zo'n 38 of 39 cm (de kop moet er nog aangenaaid, dus ik kan het nog niet precies zeggen). Ik moet nog pootjes en staart. Maar lijf, kop, oren, ogen zijn af. Ik ben te perfectionistisch, duurt eeuwen. Als je het straks niet mooi vindt word ik gek.
En die lijst is helemaal niet te meisjesachtig. Dat wordt prachtig.
pi_72531358
kleurdoos, dat materiaal is ook heel mooi. het is lekker dik! ik vind het helemaal leuk!
Rocka, wat kun je toch mooi tekenen! Maak je weer eens een kleurplaat?
(de lijst is niet meisjesachtig hoor, de kleur doet et em. )
  maandag 7 september 2009 @ 20:55:44 #192
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72531422
ik ben zeer benieuwd!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72534210
Mooi Rocka!

En leuke tas Haakdoosje

Hier Floortjes jurkje:


En nu we het toch over appels hebben, het appel-shirtje wat ik voor haar maakte:
(ze is nogal dol op 'appoews' )


En nog een sneakpeak van wat er nu onder de naaimachine ligt :

Had ik al gezegd dat ik een nieuwe hobby heb?

[ Bericht 23% gewijzigd door DeLiedje op 07-09-2009 22:43:05 ]
pi_72536066
Mooi rocka!
en appelsdingies supercute
  maandag 7 september 2009 @ 22:41:09 #195
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72536353
Appows! Floortje
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72536710
Dubbel dank je wel Taartje
  maandag 7 september 2009 @ 22:50:13 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72536792
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:00 schreef DeLiedje het volgende:
Mooi Rocka!

En leuke tas Haakdoosje

Hier Floortjes jurkje:
[ afbeelding ]

En nu we het toch over appels hebben, het appel-shirtje wat ik voor haar maakte:
(ze is nogal dol op 'appoews' )
[ afbeelding ]

En nog een sneakpeak van wat er nu onder de naaimachine ligt :
[ afbeelding ]
Had ik al gezegd dat ik een nieuwe hobby heb?
Leuk! Daarom had ik het ook zo leuk gevonden als er hier een meisje was gekomen... voor jongetjes naaien is een stuk minder leuk vind ik zelf...

Dat laatste stofje schreeuwt trouwens elke keer als ik bij Ikea ben 'Mei Tai' tegen me.
Maar ik ben te lui en ik draag niet genoeg om er de puf voor te hebben.
***
pi_72536964
oeh dat laatste jurkje ook al
pi_72537041
BE, wie weet komt er nog wel een keer een meisje bij..!

DeLiedje, wat een geweldige kleertjes! is die laatste het donderdagjurkje??!

Tan, knap gedaan zeg! lijkt me een heel gepriegel.

Kleurdoos, die tas is echt super! en zo snel je bent echt een razende haakster.

sjiek konijn, rocka. en wat krijgt ie een mooi plekkie zo in die lijst!
pi_72537693
Dank jullie!

BE, ik ging helemaal los bij ikea... 3,99 per meter!! Had mezelf maar even een budget opgelegd, want mn kast puilt al uit onder de stofjes waarvan ik steeds vind dat ik ze moet hebben...
Heb er 'maar' 5 meegenomen .
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:55 schreef bixister het volgende:
DeLiedje, wat een geweldige kleertjes! is die laatste het donderdagjurkje??!
Nee, die laat ik nog een verrassing...
  maandag 7 september 2009 @ 23:31:07 #201
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72538706
Wat een prachtige dingen maken jullie toch! Ik kijk elke keer vol bewondering naar al die mooie creaties!

Oeke, wat maak jij mooie dingen zeg! Wil je geen webshop beginnen? Denk dat heel wat babies wel een origineel Oeke babytruitje/rompertje willen hebben!

Tan, naar aanleiding van jouw mooie gevilte beestjes heb ik ook maar eens gekeken hoe het moet, maar nee, niet voor mij weggelegd denk ik. Ziet er superleuk uit!

Kleurdoos, jij hebt jezelf het haken aangeleerd toch? Die mutsen die je maakt zijn echt heel leuk!

Deliedje, leuke jurkjes! (En wat een lief meisje)

Rockabella, mooie tekening! Denk dat het heel mooi zal staan in de lijst met een broderierandje.

Was ik maar zo creatief
  maandag 7 september 2009 @ 23:55:50 #202
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72539551
Dus..tijd om herfstknutsels te maken..en zo kan ik mooi m`n borduurkunsten weer eens oppoetsen

I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72542019
Taartjesfee
  dinsdag 8 september 2009 @ 07:09:28 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72542050
Geweldige dingen hier!

Die jurkjes van DeLiedje zijn ook heel erg leuk zeg!!! En dat appelshirtje zou ik ook heel graag willen hebben! Maak je ook op bestelling?

En dat vilten spul: wat knap dat jullie dat kunnen maken, man!

Rocka, ik vind jouw konijn heel tof. Leuk hoe 'eigen' jij bent in de dingen die jij maakt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 8 september 2009 @ 07:29:26 #205
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72542126
Oohh die paddenstoel is ook leuk! Heb hier ook een opdracht liggen om een paddenstoel te maken, Junah wil er graag eentje met een kabouterfamilie en egeltjes erbij om mee te spelen. Voorlopig ben ik nog zoet

En die jurkjes zijn zo gaaf!! Ik wil ook een meisje, ik wil ook jurkjes

Rocka, mooie tekening! Ik denk zelf gewoon een zwart passe partout ook mooi is, ik ben bang dat een broderiekantje het weer te druk maak en afleidt van de tekening omdat de lijst ook al wat drukker is.
pi_72542179
TF wat cute! maak je er ook Kab00ters bij ?

Oja Rocka..dat andere konijn, hang je die ook op in de kinderslaapkamer?
Misschien wel leuk om idd een hele familie te maken en dan allemaal in verschillende kitcherige lijstjes
pi_72542410
oooh TF wat een cuty!!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72544553
ooooh wat leuk Taartjesfee!!

Vraagje, misschien weten jullie dat, wat is tricot in het engels? In een patroonbeschrijving staat dat ik tricotstof nodig heb en ik wil graag op Etsy kijken of ze nog leuke stofjes hebben.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:32:31 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72544708
ik meen uit mijn hoofd dat het dan jersey heet

TF gaaf, Tan ook erg leuk
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72545809
WAt mooi TF!
pi_72546077
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:32 schreef _evenstar_ het volgende:
ik meen uit mijn hoofd dat het dan jersey heet
thx En rib knit Maar ze hadden niets leuks.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_72549130
Woei, wat een talent wandelt hier rond! Echt supermooie dingen allemaal!

Tan, ik sta steeds verbaasd van jouw mooie viltcreaties, ze zijn zo mooi en verfijnd!

Rocka, wat een mooie tekening, en past helemaal in die lijst. Broderie is mooi, maar kantkloskant zou ik ook mooi vinden. Maar het is misschien ook wel een beetje druk, dat zou je moeten proberen. Of zwart kant met een witte ondergrond? Ben heel benieuwd naar de rest van het kamertje.

Deliedje, leuk, hetzelfde stofje een ander jurkje. En een mooi model! Dat andere jurkje word ook al zo mooi. Heerlijk om zulke dingen te maken, he? Ik heb nog zo'n stoer patroon voor een hansop, als Ko in maat 86 past ga ik daarmee aan de gang! (moet de drang om jurkjes te maken een beetje compenseren )

TF, wat een mooie paddestoel Daar is het gebakje natuurlijk helemaal verguld mee.

Twinkly, misschien kun je wel wat vinden op de stoffenbeurs of op het stoffenspektakel, als die nog bij jou in de buurt komt tenminste.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je patronen voor jumpsuits!

En Kleurdoos, ik ben echt benieuwd naar het bos wat je aan het maken bent!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:35:43 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_72549237
stoffenspektakel zit morgen hier in gorkum jammer dat ik niet kan, had best rond willen snuffelen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_72549532
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:31 schreef oeke het volgende:
Twinkly, misschien kun je wel wat vinden op de stoffenbeurs of op het stoffenspektakel, als die nog bij jou in de buurt komt tenminste.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je patronen voor jumpsuits!
Heeej thanks ik kende dat helemaal niet en ze komen inderdaad dichtbij!!!!!!
Ik heb dit patroon besteld:
http://www.patronenwinkel.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=241
en mijn moeder heeft een super gaaf boekje uit 1979 geloof ik met allemaal retro kinderkleertjes Maar de jumpsuits die daar in staan zijn wat wijder om de romp dan het bovenstaande patroon. Ik weet zo de titel niet maar ze neemt het boekje binnenkort mee
Moet alleen nog mijn lief overtuigen dat het echt veel goedkoper is om ze zelf te maken, hij denkt nml dat ze gewoon bij de hema te koop zijn was het maar waar
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_72552659
Help!
Ik weet dat er een haaktopic ergens moet zijn (In LIF volgens mij) maar ik kan het niet vinden, en volgens mij zitten er hier ook een paar enorm goede haaksters.
Ik heb een gehaakte poncho gekregen waar ik erg blij mee ben, maar ik wil hem graag nog een beetje 'opleuken' dus ik dacht er nog wat bloemetjes enzo in leuke felle kleurtjes op te maken. Het probleem is dat ik zelf he-le-maal niet kan haken.... een rondje internet gaf me echter het idee dat het eigenlijk niet zo erg moeilijk kan zijn, en na een middagje prutsen met behulp van 'naaien enzo' lukken de verschillende steken me nu heel aardig.
Maar wat ik eigenlijk graag zou willen maken is zoiets:
Hoe doe ik dat nu? Welke steken gebruik ik? Waar begin ik, heb ik een patroon nodig, en waar vind ik die?

Alvast heel erg bedankt!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:57:35 #216
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72552911
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:48 schreef elvy het volgende:
Help!
Ik weet dat er een haaktopic ergens moet zijn (In LIF volgens mij) maar ik kan het niet vinden, en volgens mij zitten er hier ook een paar enorm goede haaksters.
Ik heb een gehaakte poncho gekregen waar ik erg blij mee ben, maar ik wil hem graag nog een beetje 'opleuken' dus ik dacht er nog wat bloemetjes enzo in leuke felle kleurtjes op te maken. Het probleem is dat ik zelf he-le-maal niet kan haken.... een rondje internet gaf me echter het idee dat het eigenlijk niet zo erg moeilijk kan zijn, en na een middagje prutsen met behulp van 'naaien enzo' lukken de verschillende steken me nu heel aardig.
Maar wat ik eigenlijk graag zou willen maken is zoiets: [ afbeelding ]
Hoe doe ik dat nu? Welke steken gebruik ik? Waar begin ik, heb ik een patroon nodig, en waar vind ik die?

Alvast heel erg bedankt!
Het grote haaktopic
ctrl + F en dan haak intypen deed de truuk
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72552990
Je begint met een magic ring
http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/

Dan ga je verder in de steken met normale haaksteken
http://www.jessica-tromp.(...)s_how_to_crochet.htm

Op internet kun je heel veel gratis patroontjes vinden bv
http://www.crochetpatterncentral.com/directory/flowers.php

En als je niet snapt hoe het moet dan is Youtube je beste vriend
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:31:58 #218
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72555576
Klaar!



Tan, dank voor je advies maar ik houd in dit geval wel van opvallend druk als de rest van de kamer strak is Iets van eyecatcher oid...
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2009 @ 17:35:20 #219
7074 moussy
kuttekop
pi_72555665
Oh mooi Rocka!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_72555733
Echt heel mooi, Rocka!
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:41:53 #221
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72555844
Thanks! Ik ben er helemaal blij mee
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72555895
Mooi geworden Rocka!
pi_72556007
rocka, mooi geworden zo!

[ Bericht 84% gewijzigd door bixister op 08-09-2009 17:59:04 ]
pi_72556113
oh hij is echt heel mooi rocka!
heel lievig ook echt! goed geslaagd vind ik
is het zo nu zoals je het in je hoofd had?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72556190
Wat is dat leuk geworden Rocka!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:57:37 #226
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72556300
nou rocka, nu ik het resultaat zie neem ik mijn woorden terug Erg mooi zo, heel leuk... hoe krijg je dat kantrandje zo in die vorm?
pi_72556435
Mooi rocka
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:05:35 #228
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72556512
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Klaar!

[ afbeelding ]

Tan, dank voor je advies maar ik houd in dit geval wel van opvallend druk als de rest van de kamer strak is Iets van eyecatcher oid...
Ontzettend gaaf!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72556594
Moooooooooiiiiiii Rocka!
pi_72556600
Hartstikke bedankt voor de adviezen allemaal, ik ga zo gelijk weer even proberen!
Bedankt ook voor de hulp bij het zoeken van een topic, daar ben ik echt zo'n n00b in! En met google lukte het niet
You tube lukt helaas niet hier in Kenia, daar is de verbinding hier niet sterk genoeg voor. Maar met de andere voorbeeldjes kom ik er vast wel uit, dank dus!

Oh en Rocka wat móóóói dat konijn!!!!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:33:19 #231
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72559165
Rocka, gaaf zo!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72559252
Rocka heel mooi zo!
pi_72559826
wow Rocka, het is heel mooi geworden!
pi_72559920
Wat zijn jullie creatief met z'n allen en wat een leuke dingen worden er gemaakt!
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:46:39 #235
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72562136
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:57 schreef Tan het volgende:
nou rocka, nu ik het resultaat zie neem ik mijn woorden terug Erg mooi zo, heel leuk... hoe krijg je dat kantrandje zo in die vorm?
Effe een detailfotootje. Simpel dus Plakken in het rond. Ik heb de strakke rand die er aan zat weggeknipt, anders werd het niet zo speels. En een knip- of snijrandje vind ik gewoon lelijk, vandaar deze oplossing. Een passe partout had gekund maar daar wordt het ook gelijk zo officieel van. Nu is het wel sjiek ergens maar past het volgens mij prima op een babykamertje.

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72562511
daar ben ik het wel mee eens Rocka, ik vind het ruitjes stofje leuker dan een passe partout
pi_72563043
Cool Rocka Heb je die tekening zelf gemaakt? Ik vind het konijn lijken op de konijnen uit de film "Watership Down"
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:37:47 #238
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72564379
Ja, ik heb meerdere tekeningetjes gemaakt voor deze lijst en kwam op die die je zag uit.
Eerst wilde ik iets als o.a. deze:

Ik heb er een stuk of 6-7 geprobeerd, allemaal andere konijnen maar dat was het toch niet helemaal (vooral omdat ik niks met konijnen heb )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72565248
waarom dan een konijn? wordt je kindje een Roger? een Bugs? een 'Broer'?
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:05:50 #240
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72565527
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:59 schreef bixister het volgende:
waarom dan een konijn? wordt je kindje een Roger? een Bugs? een 'Broer'?
Omdat ik een heel leuke konijnenlamp gekocht had voor op het kamertje en het me daarna wel leuk leek het als thema te gebruiken (zwart wit grijs past daar goed bij )
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:12:23 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_72565807
Ik vind het er echt super uitzien Rocka!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72566722
wat grappig rocka! ik ben heel benieuwd naar 't totaalplaatje straks.
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:35:33 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72566785
Twinkly, dat van Waterschapsheuvel was precies wat ik ook zei!

Hij is heel tof geworden Rocka!
***
pi_72566853
Heel mooi geworden, Rocka Dat ruitje is erg leuk!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:37:41 #245
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72566892
Echt super Rockabella, heel leuk zo met dat ruitje en dat broderierandje.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_72566977
Rocka, wat leuk gedaan zeg!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72567882
Rocka wat mooi! Echt heel gaaf geworden met dat kantje en dat ruitje erachter .

Ben heel benieuwd naar je kamertje ook!!
pi_72573186
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, ik heb meerdere tekeningetjes gemaakt voor deze lijst en kwam op die die je zag uit.
Eerst wilde ik iets als o.a. deze:
[ afbeelding ]
Ik heb er een stuk of 6-7 geprobeerd, allemaal andere konijnen maar dat was het toch niet helemaal (vooral omdat ik niks met konijnen heb )
0_0 Jij kunt echt super mooi tekenen!!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 9 september 2009 @ 08:10:44 #249
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72573320
bedankt voor alle leuke reacties
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72573373
Leuke paddestoel TF
Mooi Rocka!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72573556
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, ik heb meerdere tekeningetjes gemaakt voor deze lijst en kwam op die die je zag uit.
Eerst wilde ik iets als o.a. deze:
[ afbeelding ]
Ik heb er een stuk of 6-7 geprobeerd, allemaal andere konijnen maar dat was het toch niet helemaal (vooral omdat ik niks met konijnen heb )
die vind ik ook nog steeds zo mooi..kan je er niet iets anders mee doen? Op stof drukken en dan een kussentje van maken ,op een speelgoedkist schilderen oid?
  woensdag 9 september 2009 @ 08:38:54 #252
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72573568
Ik denk dat ik die nog wel in een lijstje prop maar ik kan de lijstjes niet weer vinden
(ps. met schilderen is het krijterige en levensechte effect weg )
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 9 september 2009 @ 09:49:22 #253
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72574728
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:07 schreef Twinkly het volgende:
Ik vind het konijn lijken op de konijnen uit de film "Watership Down"
Ik dacht zelf meteen aan Peter Rabbit.

Wel leuke tekeningen. Mooi ook zo met wit potlood op zwart papier, heb ik zelf nog nooit gedaan, maar het geeft een heel gaaf effect vind ik.

*Krijgt meteen ideetjes voor het kerstkaartje van dit jaar* (alhoewel je dit volgens mij niet mooi kunt inscannen en uitprinten, of het kost meteen handenvol inkt... hmm nee, toch maar wit papier)
  woensdag 9 september 2009 @ 10:01:13 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_72574996
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:49 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik dacht zelf meteen aan Peter Rabbit.

Wel leuke tekeningen. Mooi ook zo met wit potlood op zwart papier, heb ik zelf nog nooit gedaan, maar het geeft een heel gaaf effect vind ik.

*Krijgt meteen ideetjes voor het kerstkaartje van dit jaar* (alhoewel je dit volgens mij niet mooi kunt inscannen en uitprinten, of het kost meteen handenvol inkt... hmm nee, toch maar wit papier)
Beatrix Potter inderdaad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 9 september 2009 @ 10:11:01 #255
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72575206
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, ik heb meerdere tekeningetjes gemaakt voor deze lijst en kwam op die die je zag uit.
Eerst wilde ik iets als o.a. deze:
[ afbeelding ]
Ik heb er een stuk of 6-7 geprobeerd, allemaal andere konijnen maar dat was het toch niet helemaal (vooral omdat ik niks met konijnen heb )
Op deze tekening ben ik nog steeds helemaal v'liefd!
Ik zou er wel een boek over willen schrijven, over dat heertje
wat mij nou zo aanspreekt is dat het in mijn ogen niet zo'n lievig konijn is als Peter Rabbit, ik vind 'm iets heel eigens hebben
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 9 september 2009 @ 10:13:41 #256
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72575261
Dat was ook eerst mijn plan Een boekje over knijntjes en dit was de papa
Weet je wat, Macka, ik stuur 'm naar je toe! Je hebt nog steeds wat tegoed van me en het komt er maar niet van het af te maken en bluh... ik weet niet eens waar de schetsen liggen op dit moment! Vast en zeker bij die k**lijstjes die ik al dagen zoek!

Maarreh, goed idee?

ps. in vol daglicht lijkt ie heel echt. Deze foto was met de aaiphone en ook nog bij slecht lamplicht gemaakt...
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 9 september 2009 @ 10:16:18 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_72575301
Het lijkt een beetje een wijze konijneleraar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 september 2009 @ 10:39:33 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72575799
Oooooooh......Rocka........te......mooi........ Schitterend, echt waar.
pi_72575830
Mijn vriendin is ook zo heerlijk creatief.
Kreeg van de week een shirtje voor Tess:


♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † woensdag 9 september 2009 @ 15:51:07 #260
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72584751
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Dat was ook eerst mijn plan Een boekje over knijntjes en dit was de papa
Weet je wat, Macka, ik stuur 'm naar je toe! Je hebt nog steeds wat tegoed van me en het komt er maar niet van het af te maken en bluh... ik weet niet eens waar de schetsen liggen op dit moment! Vast en zeker bij die k**lijstjes die ik al dagen zoek!

Maarreh, goed idee?

ps. in vol daglicht lijkt ie heel echt. Deze foto was met de aaiphone en ook nog bij slecht lamplicht gemaakt...
Als het jou geruststelt, natuurlijk wel
Maar je vindt het toch niet erg dat ik deze niet op mijn lijf laat zetten he
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 9 september 2009 @ 17:34:07 #261
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72588538
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:51 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Als het jou geruststelt, natuurlijk wel
Maar je vindt het toch niet erg dat ik deze niet op mijn lijf laat zetten he
Stom.
Zal ik nog een plaatje van de playboybunny meesturen?
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 10 september 2009 @ 17:32:50 #262
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72617530
Geen rondslingerende haarspeldjes meer

I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72618083
moet je ze natuurlijk wel terughangen
Ik pleur ze gewoon in een bakje, minder werk

maar wel leuk gemaakt zo in een lijstje
pi_72618242
Wat een onwijs leuk idee en mooi uitgewerkt ook
pi_72618328
hijs zo leuk!

hij gaat hier op het paddestoelenkastje <3
mooi plekje voor alle clipjes, klemmetjes en speldjes die ik al heb verzameld!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72618334
Lief is dat, TF
Ik vind wel dat je nog niet genoeg speldjes hebt hoor!

Edit: Oh, het is voor Huups meisje! Die heeft wel genoeg speldjes denk ik zo!

Schattig shirtje voor Tess, Vicky!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72618527
ik gok dat ze er zelf ook een heeft misschien Oeke! weet het niet zeker natuurlijk
maar ik heb er vanmiddag 1 gekregen bij de kraamkadootjes en ik vind em superleuk
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72618705
Is ook heel leuk!
En met stippen
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 10 september 2009 @ 18:19:33 #269
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72618877
Ik heb er voor Saar eenzelfde gemaakt Daar hangen alleen wel heel veel meer speldjes aan
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 10 september 2009 @ 18:23:02 #270
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72619000
Leuk idee
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 10 september 2009 @ 18:33:32 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72619390
wat leuk!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 10 september 2009 @ 19:03:29 #272
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72620363
Wat een superleuk cadeautje, Taartjesfee! Nooit meer zoeken naar 2 bij elkaar horende speldjes en het is nog decoratief ook.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:34:26 #273
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_72623661
Mooi dingetjes zijn er weer gemaakt! vooral het knijntje van Rockabella vind ik leuk

Ik heb deze keer een broek gemaakt van donkerblauwe ribstof met nepzakken en nepgulp, maar deze is helaas nog te groot en de knielappen zitten te laag (maar misschien dat die straks wel op de goeie hoogte zitten als hummel wat gegroeid is)



Maar man man wat een pokkewerk zeg. Ik heb er eigenlijk helemaal het geduld niet voor, daarom zit ik ook meestal achter de naaimachine als hummel slaapt want dan kan ik er goed hard bij vloeken al dat rotding weer eens iets doet wat ik niet wil
pi_72626484
Krijtlijk wat een stoere broek zeg

En TF wat leuk gemaakt! Hier zitten de speldjes in een blikje en dat is steeds zo'n gepiel om 2 dezelfde te vinden

En ik heb nog snel bekleding voor de kinderwagen gemaakt.

Alleen zit de kinderwagenbak nog niet op het frame, dus het oogt nog wat rommelig. Heb er een hoeslakentje met stipjes en een met ruitjes bij gemaakt (de 2 stofjes die ook in het lakenrandje voorkomen)





Laat de beeb nu maar komen
  donderdag 10 september 2009 @ 22:47:40 #275
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_72628888
Weet je zeker dat het een konijn is, Rocka? De oren doen uitermate 'haas' aan. (Je laatste konijnpost dan.)
I <3 creatieve moeders topics!
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:52:08 #276
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72629067
Ik heb geen verstand van knaagdieren
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72629685
Das het leuke van als je zelf wat maakt, dan mag je zelf bepalen dat het een konijn is, ook al lijkt het misschien wel een haas Hij is echt geweldig Rocka. En die andere in die lijst ook
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:04:13 #278
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72634658

Vermoeid B-manneke <3
Zit nog te twijfelen of ik em zal hangen in de babykamer. Wilde eigenlijk zwart/wit foto's gaan doen nl.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:07:55 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_72634724
Die is ook al zo mooi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72634943
Wow, wat kan jij mooi tekenen Rocka!
pi_72641627





cupcake
pi_72641694
oeh, en mooi rocka!
pi_72641925
Ik moest twee keer kijken, dacht dat dit van TaartjesFee was, maar nee, Kleurdoos...
Geweldig leuk gedaan hoor!


Rocka, wat voor ondergrond gebruik je? Het lijkt wel canvas of zo? En zit er nou een vouw in, of zie ik dat verkeerd? (Het lijkt net of er door de pet en het oog een lijn loopt, soort litteken of zo maar dat zou wel heel sneu zijn...)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72642858
Ben ook bezig met een tweede, betere versie IMHO
pi_72643507
Oh Rocka, wat mooi! Jij kan écht super mooi tekenen zeg!

Kleurdoos, wat een cute cupecakemutsje
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:59:43 #286
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72644234
Hihi schattig kleurdoos
Doet me denken aan die tv-serie voor peuters: Fifi

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72645469
bloemenmuts! goed idee !
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:21:20 #288
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72653247
Oooeeeh Rocka, die is lief! Net een huilend zigeunermannetje.
Ehm, is als compliment bedoeld, ik zeg het er maar vast bij.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 19:26:19 #289
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72653419
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:04 schreef RockabeIIa het volgende:
[ afbeelding ]
Vermoeid B-manneke <3
Zit nog te twijfelen of ik em zal hangen in de babykamer. Wilde eigenlijk zwart/wit foto's gaan doen nl.
Heerlijk ventje en heerlijk talent heb je Rocka
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:42:33 #290
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72654001
Stiemie, wat een mooi dekentje!
En die muts is lief.
En de tekening van Rocka, tsja, die is gewoonweg schitterend.
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:45:37 #291
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72654109
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:21 schreef Moonah het volgende:
Oooeeeh Rocka, die is lief! Net een huilend zigeunermannetje.
Ehm, is als compliment bedoeld, ik zeg het er maar vast bij.
Hij kan ook nog zo lekker loenzen als ie moe is, dat maakt het een nog zieliger schoffie

Pandora, de bovenste lijn is een opliggende naad van pet, rond de ogen is een vouw. Blijft een natuurproduct, geschept papier he... Niks aan te doen, je ziet het soms vrijwel niet eer je aan je werkstukje begint omdat het papier zo door en door zwart is.

Tnx voor de complimenten
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72655682
Roze beddengoed.

B is zielig.

Die cupcakemuts.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 11-09-2009 23:20:43 (;)) ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72660932
Wat een leuke dingen allemaal!!

het konijn, de muffinmuts, de lakentjes tess shirt en ga zo maar door
  zaterdag 12 september 2009 @ 11:15:05 #294
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72668403
Wat een geweldige dingen weer Ik ga morgen denk ik beginnen aan het paddenstoelenproject, heb er nou al zin in, maar eerst het huishouden
Ik denk dat ik toch ook maar eens moet leren haken Verder dan vingerhaken kom ik niet
pi_72668715
Rocka wat kun jij mooi tekenen zeg!

Kleurdoos, wauw! Is haken moeilijk? Ik ben net begonnen met naailes en niet creatief
Kan ik ergens op internet een goede uitleg over haken vinden? Ik moet en zal ook mutsjes haken
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72668833
gisteravond een muts en sjaal gemaakt voor bij haar nieuwe jas

  zaterdag 12 september 2009 @ 12:25:43 #297
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72669850
Ik hou van de kleurcombinatie rood/roze/oranje
pi_72669981
ik ook
en nu ken ik gelijk het trucje van LIEF!
maar die naaien er een labeltje aan en verkopen het voor 50 euro.
Ik doe iets verkeerd
  zaterdag 12 september 2009 @ 12:32:49 #299
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72670000
erg schattig en wel het mooiste mutsje dat je tot nu toe gemaakt hebt (vind ik)
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:05:52 #300
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72670758
Rocka, mooi knien hedde ge dao gemak . Maar ehm, komt er dan heleaal geen kleur in de babykamer? Vroeg ik me ineens af, je houdt van zwart-wit en rock enzo, maar zo kleurloos ook voor de baby?
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:07:13 #301
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72670800
En kleurdoos, je hebt de smaak te pakken hè. Leuk hoor, ook deze combi weer .

Shit vol .
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:11:19 #302
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72670898
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:07 schreef Guuzewuus het volgende:
En kleurdoos, je hebt de smaak te pakken hè. Leuk hoor, ook deze combi weer .

Shit vol .
mooi shit vol!
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')