Ze verkopen het nog niet omdat het er simpel weg niet is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:37 schreef onearmedman het volgende:
Ik wil dit jaar goggles (vorig jaar alleen zonnebril gebruikt), handschoenen (1 kwijt), en zo'n horloge die ik enkele pagina's terug langs zag komen..
Alleen ze verkopen nog nergens wintersport spul, handschoenen moet ik binnenkort wel hebben voor een weekend snowworld waar ik de beginselen onder controle wil krijgen..
Heb vorig seizoen de Oakley Wisdom Fire Iridium aangeschaft. Erg relaxte goggle. Super contrast bij normaal weer (stralend blauw tot bewolkt) en past goed op m'n helm. Wel gelijk even een Premission lens voor slecht weer en een Wisdom Vault erbij kopen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:37 schreef onearmedman het volgende:
Ik wil dit jaar goggles
Als je van sneeuwblindheid houdt wel ja. Oranje is voor slecht weer, niet voor fel zonlicht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:50 schreef onearmedman het volgende:
Oranje lens lijkt me wel prettig, als het weer opeens heel zonnig is kan ik mijn zonnebril uit mijn zak halen. Hoewel je volgens mij met oranje lens in volle zon ook goed weg komt..
dat is natuurlijk onzin.... Sneeuwblindheid is beachadigig door uv-straling... Als je een oranje gepolariseerde lens hebt is er niets aan de hand.....quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:52 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Als je van sneeuwblindheid houdt wel ja. Oranje is voor slecht weer, niet voor fel zonlicht.
Je zegt het al, "als". Niet alle oranje sneeuwbrillen hebben een UV-filter. Goed naar het CE keurmerk en labeltje kijken dus.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:59 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat is natuurlijk onzin.... Sneeuwblindheid is beachadigig door uv-straling... Als je een oranje gepolariseerde lens hebt is er niets aan de hand.....
Dat is waar, maar om meteen dure goggles te kopen + een extra lens is wel een investering. Daarnaast vind ik het voor bewolkt weer echt noodzakelijk, omdat ik dan met een zonnebril gewoon helemaal geen diepte zie, bij zon zou het meer een luxe zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:52 schreef Fugie het volgende:
Van lens wisselen is echt een eitje bij een goede bril. Bovendien kan er aan een losse lens minder kapot dan aan een losse bril
volgens mij als je een goggle van een beetje merk koop zijn ze zeker uv bestendig volgens mij (oakley, dragon, anon, electric, scott, etc)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:32 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Je zegt het al, "als". Niet alle oranje sneeuwbrillen hebben een UV-filter. Goed naar het CE keurmerk en labeltje kijken dus.
Zonnebril is voor skieersquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:46 schreef Fugie het volgende:
Ik ga nooit meer zonder goggle. Dat is 100000x relaxter dan een zonnebril.
Zeker wel. Alle brillen in europa zijn verplicht een uv filter te hebben! Tenzij je hem op de markt gekocht hebt ofzo, dan gaat het nog wel eens fout. Maar als je een bril in een winkel koopt zal er altijd een uv-filter op zitten. Dan hoeft het niet eens zo'n hele dure bril te zijn. Bijvoorbeeld zelfs al die cheap-ass Sinner brillen hebben er 1.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:32 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Je zegt het al, "als". Niet alle oranje sneeuwbrillen hebben een UV-filter. Goed naar het CE keurmerk en labeltje kijken dus.
Waarom een Oalkey kopen als er andere merken zijn met veel betere deals en die net zo goed zijn. Ik heb zelf een Oakley gehad, maar was er eigenlijk minder tevreden over dan de Anon brillen die ik nu heb en de Dragon brillen die we verkopen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:48 schreef onearmedman het volgende:
Ik zat ook te denken aan de oakley crowbar
[ afbeelding ]
of de oakley a frame
[ afbeelding ]
Of de wisdom dus...
Volgens mij zijn het alledrie goeie goggles, zal ook een beetje van afhangen hoe ze zitten.
Omdat ze goed gerecenceerd worden, maar tips over goedkope alternatieven zoals dit zijn meer dan welkom.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom een Oalkey kopen als er andere merken zijn met veel betere deals en die net zo goed zijn. Ik heb zelf een Oakley gehad, maar was er eigenlijk minder tevreden over dan de Anon brillen die ik nu heb en de Dragon brillen die we verkopen.
Zoals ik al zei, Dragon heeft hele goeie brillen terwijl ze 100 euro kosten met een extra lens (type DX)
Electric heeft ook een tijd zo'n actie gehad. Ik weet alleen niet of ze dat tegenwoordig nog steeds hebben.
www.gnarly.nl is van mijquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:23 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Omdat ze goed gerecenceerd worden, maar tips over goedkope alternatieven zoals dit zijn meer dan welkom.
Ik heb overigens geen idee wat voor winkel jij werkt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |