abonnement Unibet Coolblue
pi_71705255
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Beetje vage foto trouwens. Ik zit de hele tijd te kijken wat nou precies onder is en wat boven. Zeg maar de stijlhang. Hij lijkt superstijl als je zo ff kijkt, maar dan zie je ineens de bergen erachter en dan klopt het weer niet helemaal met de achtergrond ofzo. kweenie, hij is vaag
haha, ja, hij was niet helemaal recht genomen haha. Ik zal es proberen hem te roteren.
Je kan trouwens wel de horizonlijn van de wolken aanhouden om hem recht te zien
pi_71708043
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:41 schreef warrel het volgende:

[..]

Dankjewel voor de beschrijving! Ik ga er de volgende keer op letten.

Ik heb trouwens nog een vraag, al moet ik dan misschien in een ski-topic zijn. Maar ik wil graag een embleem op m'n tas met 'I love skiers'
Ik flirt altijd met skiers zodat ze me over de platte stukken helpen als ik m'n vaart verloor
http://www.bsmartergraphi(...)g/skate_surf_026.htm misschien ziet hier ook nog wel een 'I Love skiers' sticker tussen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:55:34 #28
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71712747
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:06 schreef MarcoD het volgende:
Wil je dat dan
Nog een vraag wanneer komt de 09-10 collectie in de winkels? rond oktober/novembeer toch ongeveer?
ehm nee maar dat is een ander verhaal

Sommige merken komen eind augustus/begin september al binnen. Anderen pas eind september/begin oktober. Maar tegen die tijd moet alles er toch wel zijn. Anders mis je bij de core-boarders al de boot...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_71724181
Hellooo! Vanuit new york!
Heb gister een new board gehaald. Komt ie:

Burton Mayhem 09/10 (laatste dus).


Ook even nieuwe schoenen gehaald, burton rulers, ook de allerlaatste.
Kreeg ook een gratis t-shirt erbij, helemaal top.

Alles bij elkaar koste het 480 euro (omgerekend).

Niet duur ofwel?
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:51:42 #30
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71725204
Dat supermanvliegen op je snowboard tijdens de les, dat moest ik ook. Ik heb toendertijd twee uurtjes les gehad. En daar heb ik die week toen op voortgeborduurd, het jaar erop was er geen plek bij de snowboardleraar en heb ik vooral geskied, mede omdat ik niet durfde te vallen met mn 3 mnd. zwangerschap

Mijn snowboardkennisjes mochten ook vaak meeliften en nu en dan nam ik nog wel eens een lief kindje mee aan de stok. Ik heb zelfs eens twee meegesleept... dat was wel zwaar.... achja... spierballuh!

Oja... m'n tvp'tje
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:23:36 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71726325
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:51 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Dat supermanvliegen op je snowboard tijdens de les, dat moest ik ook. Ik heb toendertijd twee uurtjes les gehad. En daar heb ik die week toen op voortgeborduurd, het jaar erop was er geen plek bij de snowboardleraar en heb ik vooral geskied, mede omdat ik niet durfde te vallen met mn 3 mnd. zwangerschap

Mijn snowboardkennisjes mochten ook vaak meeliften en nu en dan nam ik nog wel eens een lief kindje mee aan de stok. Ik heb zelfs eens twee meegesleept... dat was wel zwaar.... achja... spierballuh!

Oja... m'n tvp'tje
[ afbeelding ]
Ik zei eigenlijk dat dat supermanvliegen niet hoeft. Je armen op die manier houden is alleen maar vermoeiend

Het kan wel als oefening, maar ik vind het altijd wat overdreven.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:44:26 #32
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_71726752
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:23 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik zei eigenlijk dat dat supermanvliegen niet hoeft. Je armen op die manier houden is alleen maar vermoeiend

Het kan wel als oefening, maar ik vind het altijd wat overdreven.
Inderdaad. Het is meer een manier om mensen te leren hoe men hun schouders moet gebruiken om de bocht te maken.
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:35:04 #33
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71729592
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:44 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is meer een manier om mensen te leren hoe men hun schouders moet gebruiken om de bocht te maken.
Maar zwaar overdreven. De oefening die ik al eerder uitgelegd heb werkt vaak beter aangezien het heel makkelijk is voor te stellen en te onthouden. Geloof me, ik heb er ervaring mee
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:31:12 #34
71115 Rnej
I walk the line
pi_71740022
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:44 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is meer een manier om mensen te leren hoe men hun schouders moet gebruiken om de bocht te maken.
schouders gebruiken? ... neeeh, KANTEN! :-) .. schouders draaien amper....
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:18:18 #35
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71741284
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:31 schreef Rnej het volgende:

[..]

schouders gebruiken? ... neeeh, KANTEN! :-) .. schouders draaien amper....
Dude, je schouders draaien echt wel de bocht in op het moment dat je die gaat inzetten. Op die manier gaan alle verdere bewegingen bijna vanzelf.

Tuurlijk, het moet geen overdreven beweging zijn, maar op het moment dat je je schouders niet meer gebruikt krijg je van die mafloekels die alleen maar het board onder zich door laten gaan. Dan is het net alsof ze de tango aan het dansen zijn ofzo....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_71753286
Stompe bochtjes op een goede snelheid vraagt wat minder schouderwerk en werk je meer met je kanten.
Op een normale snelheid gebruik je zeker wel je schouders. Als je nog niet zo lang bezig bent wordt er nog gewerkt vanuit het principe : in draai in en mijn voeten/benen volgen. Dan zijn de bochten ook net wat langer (minder direct). Als je hier wat langer mee bezig bent gaan de bochten directer worden en lijkt het alsof je je schouders niet meer gebruikt, maar het principe bovenlichaam eerst, onderlichaam volgt is er nog steeds, alleen gaat alles veel directer en sneller waardoor je het allemaal wat minder merkt.

Hebben mensen overigens al geboekt voor komende winter?? (zo ja, waar? )
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:52:49 #37
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71755944
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:07 schreef DrD00m het volgende:
Stompe bochtjes op een goede snelheid vraagt wat minder schouderwerk en werk je meer met je kanten.
Op een normale snelheid gebruik je zeker wel je schouders. Als je nog niet zo lang bezig bent wordt er nog gewerkt vanuit het principe : in draai in en mijn voeten/benen volgen. Dan zijn de bochten ook net wat langer (minder direct). Als je hier wat langer mee bezig bent gaan de bochten directer worden en lijkt het alsof je je schouders niet meer gebruikt, maar het principe bovenlichaam eerst, onderlichaam volgt is er nog steeds, alleen gaat alles veel directer en sneller waardoor je het allemaal wat minder merkt.

Hebben mensen overigens al geboekt voor komende winter?? (zo ja, waar? )
Ik boek nooit. Ik ga gewoon naar de snowboardschool waar ik altijd les geef en zeg dat ik langs wil komen een paar weekjes en dat als het nodig is ik nog wel een paar lesjes wil geven. Gelijk een gratis liftpas en goedkope vakantie (in Gerlos, Oostenrijk)
Daarna waarschijnlijk nog de afsluitingsweek in Valtho. 5 daagjes s'ochtends les geven en dan s'middags lekker vrij knallen. Mits de sneeuw goed is. Anders lekker chillen in de zon. Of gewoon het funpark in.

Op zich maakt het niet uit of de bochten wat minder direct zijn of juist wel. Als ze kortere bochten kunnen maken is dat prima aangezien ze dan ook minder vaart krijgen. Beginners raken vaak in paniek op het moment dat ze snelheid krijgen en dan doen ze niet meer wat ze moeten doen. Dus eigenlijk is hoe korter hoe beter. Zo lang ze het maar met de juiste techniek doen.
Je probeert ze eigenlijk ook steeds kortere bochten te laten maken aangezien het later op de piste in je voordeel werkt (denk aan een stijler stuk)

ik heb sowieso liever dat ze te overdreven indraaien dan te weinig. Vooral omdat indraaien het "schopeffect" tegen werkt. Om kortere bochten te maken gaan mensen hun achterste been omschoppen en tegenroteren. En als je iets niet wilt is het tegenroteren. Daar moeten ze de doodstraf op zetten
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_71756417
Ik heb het mijn vriendin geleerd door haar eerst te leren hoe ze moet staan op haar plank wanneer ze naar beneden gaat (handje vast ) en hoe ze moet vallen. Daarna haar geleerd hoe ze moet remmen (dmv het draaien van haar shouders en meedraaien van haar achterste voet). Na een tijdje kon ze goed naar beneden komen (waarbij ze steeds meer snelheid nam) en tussendoor afremmen. Daarna haar geleerd dat sturen niks minder is dan de rembeweging half in te zetten. Nu lukt het haar zelfs door in 1x vloeiend van een FS bocht naar een BS bocht te gaan en andersom.

Zou ook best eens zo'n Änwarter willen halen, maar mijn Duits is niet echt waar je over naar huis schrijft.

En mensen... post ook eens wat foto's !
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:23:43 #39
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71756820
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:09 schreef DrD00m het volgende:
Ik heb het mijn vriendin geleerd door haar eerst te leren hoe ze moet staan op haar plank wanneer ze naar beneden gaat (handje vast ) en hoe ze moet vallen. Daarna haar geleerd hoe ze moet remmen (dmv het draaien van haar shouders en meedraaien van haar achterste voet). Na een tijdje kon ze goed naar beneden komen (waarbij ze steeds meer snelheid nam) en tussendoor afremmen. Daarna haar geleerd dat sturen niks minder is dan de rembeweging half in te zetten. Nu lukt het haar zelfs door in 1x vloeiend van een FS bocht naar een BS bocht te gaan en andersom.

Zou ook best eens zo'n Änwarter willen halen, maar mijn Duits is niet echt waar je over naar huis schrijft.

En mensen... post ook eens wat foto's !
Bij je anwarter hoeft je duits helemaal niet zo super te zijn. Toen ik hem deed (7 jaar geleden inmiddels ) toen kon ik ook bijna geen woord.
Het is allemaal wel in het duits, maar gaande de week leer je ook steeds meer wordjes en vaktermen. Daarnaast doen ze er niet zo heel moeilijk over als je er een keer een engels woord doorheen gooit.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:23:38 #40
71115 Rnej
I walk the line
pi_71774368
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dude, je schouders draaien echt wel de bocht in op het moment dat je die gaat inzetten. Op die manier gaan alle verdere bewegingen bijna vanzelf.

Tuurlijk, het moet geen overdreven beweging zijn, maar op het moment dat je je schouders niet meer gebruikt krijg je van die mafloekels die alleen maar het board onder zich door laten gaan. Dan is het net alsof ze de tango aan het dansen zijn ofzo....
mja maar ik interpreteer "schouders gebruiken om bochten te draaien" als die mensen die met hun bovenlijf wapperen om hun onderlijf mee te krijgen .. je schouder draait een graadje of 15 in de richting waar je op gaat.. ? give or take?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:04:31 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71783995
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:23 schreef Rnej het volgende:

[..]

mja maar ik interpreteer "schouders gebruiken om bochten te draaien" als die mensen die met hun bovenlijf wapperen om hun onderlijf mee te krijgen .. je schouder draait een graadje of 15 in de richting waar je op gaat.. ? give or take?
Ja ok maar wat je dan krijgt is dat mensen gaan tegen roteren aangezien je bijna niet superveel met je bovenlichaam kan indraaien om hem om het board om te gooien. Dan ga je uiteindelijk toch wel tegenroteren aangezien je uit balans raakt.

Je moet natuurlijk niet over roteren, maar je moet het maar eens zelf proberen als je weer op je plank staat. Gewoon je handen boven de uiteinden van je board houden (niet belachelijk ver van je lichaam maar gewoon een beetje van je af, zoals je normaal ook rijdt) en dan heel rustig je voorste hand over de frontside kant van je board bewegen als je een frontside bocht maakt en over je backside als je een backside bocht gaan maken. Het helpt super en is heel wezelijk voor leerlingen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_71795350
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

ehm nee maar dat is een ander verhaal

Sommige merken komen eind augustus/begin september al binnen. Anderen pas eind september/begin oktober. Maar tegen die tijd moet alles er toch wel zijn. Anders mis je bij de core-boarders al de boot...
Ok thanks, ik vraag het omdat ik een nieuwe plank wil en omdat ik mijn oude plank kwijt kan en ik dus wat aan het zoeken ben voor het aankomend jaar en ik niet maar de halve keus wil hebben.
Wat ga jij het aankomende jaar allemaal verkopen? gaat lib tech nu wel door?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:51:04 #43
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71805973
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:01 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ok thanks, ik vraag het omdat ik een nieuwe plank wil en omdat ik mijn oude plank kwijt kan en ik dus wat aan het zoeken ben voor het aankomend jaar en ik niet maar de halve keus wil hebben.
Wat ga jij het aankomende jaar allemaal verkopen? gaat lib tech nu wel door?
Wederom Lib Tech, Gnu en Bataleon.
Het moet nu wel door gaan met Lib Tech. Als het dit jaar niet door gaat komen ze nooit meer in Nederland van de grond. Maar mede door reorganisatie problemen is het vorig jaar fout gegaan. De importeur heeft dit jaar de garantie gegeven dat ze alles 3x checken en ze er alles aan doen om op alles voorbereid te zijn. Dus ik heb er alle vertrouwen in
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_71809127
Ik heb al wat gelezen over de lib tech boardjes voor het aankomende seizoen maar Ik ben er nog niet echt uit wat nou precies waarvoor bedoeld is (het staat niet altijd even duidelijk omschreven) wat is een echt all mountain board? Mag richting freestyle gaan?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_71810425
Ik ben nu terug van mijn trip naar NYC, en mn board is goed meegekomen. T is echt een prachtboard
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:22:15 #46
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71817016
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 05:59 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb al wat gelezen over de lib tech boardjes voor het aankomende seizoen maar Ik ben er nog niet echt uit wat nou precies waarvoor bedoeld is (het staat niet altijd even duidelijk omschreven) wat is een echt all mountain board? Mag richting freestyle gaan?
Ik vind eigenlijk alles een beetje richting freestyle gaan. De 1 wat meer dan de ander, maar ze hebben allemaal een freestyle inslag. Een echt amerikaans merk he, dan krijg je dat.

De T.Rice heb ik vorig seizoen gereden en dan vind ik 1 van de boards die nog het meest all mountain is. De TRS is ook nog all mountain, maar de T.Rice heeft een klein beetje set back waardoor ik die iets meer all mountain vind.

BTX (Banana Tech) zorgt voor een aantal grote voordelen.
1. bochten draaien gaat veel makkelijker
2. "pressen" gaat ook super simpel. Dus alleen op je nose staan enzo.
3. Landen van grote sprongen gaat ook heel goed. Minder kans op happertjes.
4. Poeder rijden is echt gruwelijk op dat ding.

Vooral poeder rijden is echt relaxt. Je staat bijna centraal op je board en toch kun je er poeder mee knallen alsof het een echt puur poeder board is. En dat ook nog eens terwijl ik het board korter reed dan mijn normale lengte.

Hij houdt zich erg goed op hoge snelheid. Alleen carven en de grip op ijs vind ik wat minder. Misschien dat dat ook iets is wat mij vooral op valt en de gemiddelde wintersporter geen last van zal hebben.

Kortom, als je de hele berg als een speeltuin gebruikt en poeder wil rijden, maar niet persé de hele dag zo hard mogelijk door wil knallen is het een super plank. Als je van dat laatste houdt kun je beter een camber ("normale" voorspanning) board nemen. Bataleon is dan ook een goede optie.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_71827396
Als ik het goed begrijp is hij dus overal geschikt voor, hele dagen hard doortrappen doe ik niet maar af en toe wel, voor de rest is het van de piste af, af en toe wat springen in het park en op de berg en soms stukje door de poeder (nog niet serieus) en een beetje spelen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:21:14 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71835107
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:39 schreef MarcoD het volgende:
Als ik het goed begrijp is hij dus overal geschikt voor, hele dagen hard doortrappen doe ik niet maar af en toe wel, voor de rest is het van de piste af, af en toe wat springen in het park en op de berg en soms stukje door de poeder (nog niet serieus) en een beetje spelen.
Dan is het een super plankje

Ik heb er vorig seizoen het hele seizoen op gereden. Echt alles mee gedaan en dit waren mijn bevindingen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_71836073
Niemand iets te melden over mijn aankopen?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 01:55:06 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71838319
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:57 schreef Flaccid het volgende:
Niemand iets te melden over mijn aankopen?
Het is een Burton...

geintje

Op zich volgens mij een erg goeie deal.
Je kunt je er ook geen buil aan vallen. Rulers zijn prima schoenen en een Mayhem is ook een prima boardje. Dus ik zou er tevreden mee zijn



Btw welke lengte heb je eigenlijk (het board dan he)

en ik voel een OP update eraan komen in de sectie "gear"
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')