klopt, maar als die naar marokko vlucht wacht hem hetzelfde lot... criminelen in marokko zijn niet veilig...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:47 schreef Vandergeld het volgende:
Ik hoorde net op het RTL nieuws dat de zwaarste nog vrij rondloopt.. Toch lullig ben je vrij, noemen ze je alsnog het dikkertje
En niemand hier is veilig mét criminelen. No mercy.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:52 schreef massin het volgende:
[..]
criminelen in marokko zijn niet veilig...
weet ik eigenlijk niet... maar als ik de minister van justitie/buza was (weet niet wie daar over gaat) zou ik zeggen van: jullie mogen m houdenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:53 schreef Flurry het volgende:
Hebben ze een uitleveringsverdrag met Belgie dan? Met Nederland namelijk niet. Was geniaal een aantal jaar terug dat een Marokkaanse Nederlander die hier voor moord was veroordeeld en naar Marokko was gevlucht daar was gepakt en in Marokko z'n Nederlandse straf moest uitzitten.
de vrouw is nogsteeds spoorloos ??quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:04 schreef Den_Tokke het volgende:
Eén van hun overvallen is niet ver weg van mij gebeurd... en de vrouw die hen heeft helpen ontsnappen woont enkele straten verder van me... ik ben bang
ja de vrouw is nog steeds voortvluchtig, net als haar vriendje Sekakki... en nee ik ben niet echt bang, want ze zijn waarschijnlijk al in het buitenland.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:05 schreef massin het volgende:
[..]
de vrouw is nogsteeds spoorloos ??
bang?
Mooie kraakwoning in de aanbieding hoor ik alquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:06 schreef Den_Tokke het volgende:
[..]
ja de vrouw is nog steeds voortvluchtig, net als haar vriendje Sekakki... en nee ik ben niet echt bang, want ze zijn waarschijnlijk al in het buitenland.
Volgens mij geen extra strafquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:51 schreef zoalshetis het volgende:
hoeveel extra straf kan je krijgen bij uitbraak? verdubbeling?
Nederland zou eens een stuk land moeten kunnen kopen in Marokko, een hek er omheen zetten en dequote:uitleveren?? of daar laten??
echt wel. je mag niet zomaar ontsnappen. dat is tegen de wet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:04 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Volgens mij geen extra straf
lijkt me eigenlijk een prima plan eigenlijk. zeker als je ziet waar hun loyalieit écht ligt en welke taal ze wel begrijpen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:47 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Nederland zou eens een stuk land moeten kunnen kopen in Marokko, een hek er omheen zetten en de
Nederlandse vlag planten. Dan noemen we het kamp Holland en kunnen Marokkaanse
criminelen daar blijven en heen gestuurd worden.
Uiteraard met Marokkaanse bewakers, is het ook nog eens goed voor de werkgelegenheid.
Zullen wel een aantal wetten en int. verdragen in de weg staan voor deze utopie.![]()
OT: Lekker daar laten.
Niet te moeilijk doen: gewoon celruimte huren en ze hun NL paspoort afnemen of in dit geval het Belgische paspoort.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:47 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Nederland zou eens een stuk land moeten kunnen kopen in Marokko, een hek er omheen zetten en de
Nederlandse vlag planten. Dan noemen we het kamp Holland en kunnen Marokkaanse
criminelen daar blijven en heen gestuurd worden.
Uiteraard met Marokkaanse bewakers, is het ook nog eens goed voor de werkgelegenheid.
Zullen wel een aantal wetten en int. verdragen in de weg staan voor deze utopie.![]()
OT: Lekker daar laten.
Voor diegene die hier geboren zijn is het een langdurig vlinderreisje zeg maar.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lijkt me eigenlijk een prima plan eigenlijk. zeker als je ziet waar hun loyalieit écht ligt en welke taal ze wel begrijpen.
denk overigens dat er in dat kamp meer dan alleen de nederlandse vlag wappert.
de domheid zit 'm in de genen zo blijkt.. it's a racial thing.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:48 schreef Chadi het volgende:
Wat een lul ook.. daar moet je dus niet heen vluchten
Ontsnappen uit de gevangenis is in België NIET strafbaar...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
echt wel. je mag niet zomaar ontsnappen. dat is tegen de wet.
In nederland ook niet. Ontsnappen is niet strafbaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:42 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ontsnappen uit de gevangenis is in België NIET strafbaar...
Hier zit het ander in elkaar dan bij jullie in Nederland
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:42 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ontsnappen uit de gevangenis is in België NIET strafbaar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
In nederland ook niet. Ontsnappen is niet strafbaar.
Haha inderdaad. Echt super die Marokkaanse autoriteiten: niet uitleveren, maar wel berechten voor wat ze in het buitenland hebben gedaan, naar Marokkaanse maatstaven. Kunnen we veroordeelde Marokkaanse misdadigers niet vaker laten "ontsnappen" naar Marokko? "Oeps, we zijn er weer een kwijt, z'n vliegtuig landt om 14.40 in Marrakesh".quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:38 schreef Vandergeld het volgende:
Ik zou toch liever in Belgie in het gevang zitten dan in Marokko
Je verliest wel je kans op vervroegd vrijkomen. Scheelt vaak toch weer 1/3e van je straf dat je langer moet doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
En als dit zo is, dan is het land nog zieker dan ik dacht.
jij wel en ik ook, maar voor deze crimineel in kwestie komt het beter uit denk ik. weer een of ander koningsgestuurd feest en veel gevangen krijgt gratie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:38 schreef Vandergeld het volgende:
Ik zou toch liever in Belgie in het gevang zitten dan in Marokko
gelukkig is iedereen in nederland opgesloten, die opgesloten moet zitten. volgens ons aller albayarak zijn de gevangenissen zelfs leeg en moeten ze een andere bestemming krijgen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:28 schreef trainfreak het volgende:
In België is de kans op gevangenisstraf de laatste tijd wel zeer klein omdat ze overvol zitten.
Je kan op straat gerust iemand neersteken en de dag erna loop je weer vrij rond.
(Hopelijk breng ik niemand op ideeën...)
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
maar je moet wel je straf uitzitten, dus als je gepakt word, ga je wel de gevangenis weer in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ontsnappen is niet strafbaar, omdat iedereen het probeert, gegeven de mogelijkheid. Immers is gevangenzitten geen pretje, en vrijheid lonkt dan echt wel, hoe kort ook.
Als je echter dingen vernielt, of mensen aanvalt tijdens je ontsnapping, komt dat weer wel bij je straf opFor every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
Je bedoelt de beesten van Alanya? Hakan K. komt in 2011 vrij.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ging ook zo in de moord en verkrachting op vrouwen in alanya. de daders zouden levenslang krijgen voor het gebruiken van een lange schroevendraaier tijdens de verkrachtingen. een vrouw is compleet uit elkaar getrokken. na een paar jaar was ie vrij. vrouw-man verhouding is wat zoek in die barbaarse landen.
hakan k is allang vrij. 2008 als ik het me goed herinner.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:16 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Je bedoelt de beesten van Alanya? Hakan K. komt in 2011 vrij.
'Bevolking zou deze maniakken hebben gelyncht'
NIET BEKEND, OZKAN GOLPINAR
Gepubliceerd op 26 mei 1995 00:00, bijgewerkt op 15 januari 2009 21:58
Als het aan de inwoners van de zuid-Turkse badplaats Alanya ligt, worden de mannen die zondag vier vrouwen hebben verkracht, van wie twee zijn gedood, reeds morgen aan de hoogste boom geknoopt. De daders hebben inmiddels bekend en worden binnenkort voorgeleid.
Van onze verslaggever
Özkan Gölpinar
AMSTERDAM
De vrouwen waren in Alanya in een taxi-busje gelokt en overgebracht naar de Gökbel-vlakte, ongeveer twintig meter verderop. Nadat de mannen hun slachtoffers hadden verkracht, sneden zij hen de keel door en gooiden hen voor dood in een ravijn.
Twee vrouwen wisten uit het ravijn te komen en konden met hulp van enkele boeren naar het plaatselijke ziekenhuis worden overgebracht. De derde Nederlandse vrouw, een 35-jarige Hilversumse, heeft vrijwel zeker de ontvoering niet overleefd. De Georgische vrouw is dood.
Het Turkse bureau voor toerisme in Amsterdam zegt geschokt te zijn en spreekt zijn afschuw uit over de gebeurtenissen in Alanya. 'Die sexmaniakken hebben geluk gehad dat ze door de politie van Alanya zijn opgepakt. Anders zouden ze zeker door de plaatselijke bevolking worden gelyncht.
'Het probleem is dat nu iedereen gaat denken dat het in Alanya gevaarlijker zou zijn voor toeristen dan elders. Dat klopt niet. Overal ter wereld vinden verkrachtingen plaats. En beesten blijven beesten, in welk land zij ook wonen.'
De Turkse minister van toerisme, I. Gürpinar, reisde gisteren naar Alanya om zich persoonlijk op de hoogte te stellen van de situatie. Hij zei te vrezen dat het drama een negatieve invloed zal hebben op het toerisme naar Turkije.
Die vrees werd ook geuit in de meeste Turkse kranten, zij het iets minder diplomatiek. 'Wie tot zoiets in staat is, is volkomen gestoord', meldde de Turkse krant Hurriyet op woensdag. Een dag later kopte deze krant vervolgens met: 'Deze beesten moeten bespuwd worden.' De krant Milliyet ging zelfs een stap verder door de portretten van de daders te publiceren.
Naast alle emotionele reacties zijn er ook Turken die proberen rationele verklaringen te vinden voor het ongewoon harde geweldsdelict in Alanya. Volgens hen moeten de oorzaken worden gezocht in problemen waarmee verschillende steden in Turkije hebben te kampen.
Volgens een ambtenaar van het stadhuis in Alanya is het toeristenplaatsje de laatste jaren enorm gegroeid. 'Net als de gehele kuststreek van Turkije heeft ook Alanya te maken met overbevolking door de groei van het toerisme', zegt de ambtenaar. 'Diverse boeren worden gedwongen hun land te verkopen omdat daar hotels gebouwd moeten worden.
'Het grootste probleem is echter dat deze boeren, met dat beetje geld dat zij voor hun land krijgen niets kunnen kopen. En omdat zij ook niet kunnen omschakelen op ander werk blijft voor hun daarom niets anders over dan te verdienen aan toeristen. Zo ontstaat er een economische scheefgroei die steeds groter wordt.
'De staat investeert daarnaast miljoenen in hotels en uitgaansgelegenheden maar voor de plaatselijke bevolking wordt er nog geen school gebouwd. Door dit soort zaken krijgt ze een hekel aan de rijke toeristen.'
Bovendien, zegt de ambtenaar, proberen jongeren met 'andere diensten' geld te verdienen. Dat leidt tot spanningen als toeristen daarvan niet gediend zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)kken_hebben_gelyncht
Dat is toch geen straf? Hoe kan je nou niet gestraft worden voor ontsnappen? Je wordt ook extra gestraft als je een stopteken van de politie negeert. Maar als je ontsnapt, dan hoef je slechts nog je resterende tijd uit te zitten...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Je verliest wel je kans op vervroegd vrijkomen. Scheelt vaak toch weer 1/3e van je straf dat je langer moet doen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij wel en ik ook, maar voor deze crimineel in kwestie komt het beter uit denk ik. weer een of ander koningsgestuurd feest en veel gevangen krijgt gratie.
Wat vervelend. Zijn we niet te hard tegen onze criminelen dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:05 schreef Bensel het volgende:
[..]
maar je moet wel je straf uitzitten, dus als je gepakt word, ga je wel de gevangenis weer in.
Het causaal verband ontgaat me hier nogal.quote:ontsnappen is niet strafbaar, omdat iedereen het probeert, gegeven de mogelijkheid.
Gegijzeld worden tijdens een bankoverval is ook geen pretje. Maar die mensen hebben daar niet zelf voor gekozen, deze MocroBelgische criminelen WEL.quote:Immers is gevangenzitten geen pretje, en vrijheid lonkt dan echt wel, hoe kort ook.
Wat mij betreft is een spuitje voldoende.quote:Als je echter dingen vernielt, of mensen aanvalt tijdens je ontsnapping, komt dat weer wel bij je straf op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |