Neem de gemiddelde particuliere koper die een nieuwe auto wil.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:48 schreef 68Chevelle het volgende:
"snel" zelfs?, beredeneer dat eens
Dat is puur overheidsbeleid, en heeft niks met de prijs/kwaliteit in kwestie te maken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Neem de gemiddelde particuliere koper die een nieuwe auto wil.
Als je een bepaald budget hebt (laten we zeggen een 25000 euro) kom je redelijk snel uit bij een Europeaans merk als je bijvoorbeeld een middenklasser zoekt. Misschien nog een Japanner.
Amerika heeft op dat gebied gewoon weinig tot niks te bieden voor de Europeaanse automobilist.
Ja, en in Donker Afrika heb je genoeg aan 3 kwartjes voor de rest van je leven.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:16 schreef 68Chevelle het volgende:
Dat is puur overheidsbeleid, en heeft niks met de prijs/kwaliteit in kwestie te maken.
In de VS heb je een Camaro voor de prijs waar je hier een Seat Leon koopt.
Toen de Europese automakers auto's maakten die steeds veiliger en zuiniger waren, bedoel je?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:19 schreef SilentChaos het volgende:
Geil! HEBBEN![]()
![]()
Verder: Gezeik altijd over europese auto's en amerikaanse auto's...
Amerikaanse wagens hebben veel meer luxe standaard voor minder geld, bovendien waren ze ongeveer 30 jaar eerder met dingen standaard maken die nu pas bij europese auto's een beetje normaal worden (airco, stuurbekrachtiging, meesturende koplampen en zelfs ABS hadden ze al in 1969 etc etc.)
Dat is waar ja...Die prijzen hier zijn absurd voor de leuke importwagensquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:20 schreef bietelboer het volgende:
Heeft wel prijs kwaliteit te maken, een Duitse(vw audi bmw etc)/Japanse(honda toyoto) is gewoon kwalitatief beter dan een overpriced amerikaan die je hier kunt kopen...
Maar wel de praktijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:23 schreef SilentChaos het volgende:
Dat is waar ja...Die prijzen hier zijn absurd voor de leuke importwagens
Zeik BPM![]()
Nee, pislul! (schelden....GET IT ON!):P wat ik wil zeggen is dat wij hier met zo'n protectionistisch kutsysteem betreffende BPM/BTW/slurptax hebben, dat mensen niet eens meer verder durven te kijken dan een leaseLeon of een lullige Toyota Yaris.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, en in Donker Afrika heb je genoeg aan 3 kwartjes voor de rest van je leven..
Dat is toch geen argument? Mensen die hier een middenklasser willen kopen hebben met prijzen van hier te maken en niet die in Oekieboekiestan.
Of is het gewoon te moeilijk voor je om toe te geven dat de gemiddelde Europeaan helemaal niks aan een Amerikaanse auto heeft?
Europeaanse?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar wel de praktijk.
Llos daarvan heeft Amerika een Europeaanse autokoper die een "gewone" middenklasser wil niet veel te bieden.
Waarom woon je hier nog eigenlijk? Zo te lezen hoor je beter thuis in "the land of the free and the home of the brave".quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:26 schreef 68Chevelle het volgende:
Nee, pislul! (schelden....GET IT ON!):P wat ik wil zeggen is dat wij hier met zo'n protectionistisch kutsysteem betreffende BPM/BTW/slurptax hebben, dat mensen niet eens meer verder durven te kijken dan een leaseLeon of een lullige Toyota Yaris.
quote:Die Hummerbestuurder op de A20 had een beter keuze gemaakt een paar maanden terug dan zijn slachtoffer.
Europeanen bieden middelmaat, niks meer en niks minder.
Ja, dat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:29 schreef SilentChaos het volgende:
Europeaanse?
Europese autokopers bedoel je![]()
Ja, vind het toch enigszins vreemd dat het Japanners wel lukt om hier concurrerende auto's te verkopen voor concurrerende prijzen. Al hebben die in hun thuisland waarschijnlijk minder afzetmarkt dan de Amerikanen en moeten ze dus wel exporteren.quote:In Amerika zijn zat middenklassers van prima kwaliteit, maar ja, totaal zinloos om zoiets naar NL te brengen...
En ach...wat maakt't uit of je in een Opel Astra of een Saturn Astra rijdt
Jij wel......ze werken voor een belachelijk laag uurloon in vergelijking met de andere continenten.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, dat..
[..]
Ja, vind het toch enigszins vreemd dat het Japanners wel lukt om hier concurrerende auto's te verkopen voor concurrerende prijzen. Al hebben die in hun thuisland waarschijnlijk minder afzetmarkt dan de Amerikanen en moeten ze dus wel exporteren.
Dan nog, een gemiddelde Amerikaan in een autofabriek verdient me dunkt ook niet megaveel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:34 schreef 68Chevelle het volgende:
Jij wel......ze werken voor een belachelijk laag uurloon in vergelijking met de andere continenten.
zoek eens op google naar de term: UAW workerquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan nog, een gemiddelde Amerikaan in een autofabriek verdient me dunkt ook niet megaveel.
Wie en wanneer beschouwt iets alszijnde "Premium" dan?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Er is natuurlijk ook een reden waarom Amerikanen Europese auto's (Audi, Mercedes en BMW bijvoorbeeld) als premium beschouwen ten opzichte van auto's van eigen bodem. Ze zijn gewoon beter.
Ah, bedankt, zo vind ik wel wat interessante info:quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:39 schreef 68Chevelle het volgende:
zoek eens op google naar de term: UAW worker
en:quote:There has been much made of how well United Auto Workers (UAW) members are paid. One figure often used is $73 an hour. And it's also claimed that this pay level puts the U.S. auto manufacturers at a big competitive disadvantage. But that number is inflated and labor costs are not even that important a reason for the loss of U.S. auto market share. The real problem is that U.S. automobiles sell for a lower price but their quality is relatively poor, so consumers prefer the more expensive Japanese models.
en:quote:The auto industry has used the $73 an hour figure in discussions about its UAW negotiations. But the New York Times points out that this number includes three things that don't all belong together -- wages, overtime, and vacation pay ($40/hour), health care and pension benefits ($15/hour), and retiree pension benefits ($15). That last thing does not belong because it's a fixed cost. If you compare the salary and benefits of a UAW worker to those of a Japanese one who gets less generous benefits, the numbers are much closer -- UAW ($55) vs. Japanese workers ($45).
Allen van deze bron: Tweede hit op Google.quote:The more important numbers are the ones that help explain why the U.S. auto manufacturers have lost so much market share and are now at death's door. Labor costs account for 10% of the cost to produce a U.S. vehicle so cutting UAW pay to $45 an hour would not make much of a difference. That's because U.S. labor costs are a mere $800 per vehicle higher than Japanese ones -- yet the typical U.S. vehicle sells for $2,500 less than the comparable Japanese model.
Amerikanen die in Amerika wonen beschouwen over het algemeen Europese auto's als premium ten opzichte van auto's van eigen bodem.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:40 schreef 68Chevelle het volgende:
Wie en wanneer beschouwt iets alszijnde "Premium" dan?
Die Daewoo's die in het Verre Oosten in elkaar worden geschroefd en van een Chevrolet-badge worden voorzien bedoel je?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:46 schreef SilentChaos het volgende:
Chevrolet loopt best lekker nu in Europa hoor....
Maar sinds de jaren 80 drukken de japanners ook de europese markt weg...Hetzelfde gebeurt nu, iets later, in de VS... Dus zo vreemd is't niet...
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, zonder argumenten dus, maar gewoon met vooroordelen?
Pardon, dan heb ik mij ernstig vergaloppeerd..
En ik heb niet eens een auto.!!!!11111
Toen in de jaren '70 de japanners deze kant op kwamen met hun auto's, hebben toch echt wat europese bedrijven flink achter de oren moeten krabben...Normaalgesproken hadden die mensen namelijk gewoon bijv. een Daf\Opel gekocht en die kochten nu een toyota/datsun etc...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die Daewoo's die in het Verre Oosten in elkaar worden geschroefd en van een Chevrolet-badge worden voorzien bedoel je?
Mijns inziens drukken de Japanners hier niks weg. Als je (bijvoorbeeld) een middenklasser wilt, heb je hier (reëel gezien) de keuze uit een groot aantal Japanners en Europeanen die ongeveer hetzelfde kosten. De Amerikanen bieden weinig tot niks.
Maar aangepast voor gebruik in Europa.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:02 schreef SilentChaos het volgende:
Toen in de jaren '70 de japanners deze kant op kwamen met hun auto's, hebben toch echt wat europese bedrijven flink achter de oren moeten krabben...Normaalgesproken hadden die mensen namelijk gewoon bijv. een Daf\Opel gekocht en die kochten nu een toyota/datsun etc...
En trouwens...Al die japanse wagens waren in die tijd flink gekopieërd van alle amerikanen, alleen dan wat kleiner...Kijk naar een oude Celica en een oude Mustang en het verschil is nihilEn de opels uit de jaren '60-'70 zijn ook kopieen van Amerikanen
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:57 schreef Googolplexian het volgende:
Snap het topic nou eens ... stelletje postnatale aborties!
68Chevelle ... je rijdt in een auto die zo relatief zo lelijk is dat ALLE anderen mooier zijn, en dat zegt wat. Die grafbak van je en al die koetsen uit "Het Land Der Dikke Grootverbruikers Die Denken Dat Groter Beter Is Behalve In Hun Broek Of Hoofd" zijn gebouwd om die dikke grootverbruikers nog enigzins stabiel door die 20 meter brede "steegjes" te manouvreren. In een land als Nederland sta je net zo voor lul als met een moker in een operatiekamer. Ja ... paar honderd jaar geleden stond je misschien niet voor lul met die moker, dus die vergelijking gaat gewoon goed op.en dat noemt zich auto-liefhebber
zo dus, mensen ... kommop, he
Mjah ... die superieure techniek is natuurlijk moeilijk te bevatten voor gewone mensen zoals jijzelf.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:09 schreef D. het volgende:
[..]
Maar jij hebt een Honda, dus we kunnen jou moeilijk serieus nemen.
Alsof je dan zonder stemverheffing nog uitkomt boven het hoongelach van toeschouwers!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:18 schreef bietelboer het volgende:
Zet maar een muscle car van 15 jaar oud naast mijn 15 jaar oude Honda, paar rondje Zandvoort en dan praten we verder
Totdat je hem op de dragstrip zet....quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:18 schreef bietelboer het volgende:
Zet maar een muscle car van 15 jaar oud naast mijn 15 jaar oude Honda, paar rondje Zandvoort en dan praten we verder
Waarschijnlijk wordt er weinig gelachen na de eerste bocht ... als de toeschouwers niet te wreed zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alsof je dan zonder stemverheffing nog uitkomt boven het hoongelach van toeschouwers!!!!!1111
We zullen hem echt niet uitlachen hoor, we hebben gewoon medelijdenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alsof je dan zonder stemverheffing nog uitkomt boven het hoongelach van toeschouwers!!!!!1111
mwa ding weegt 900 kilo met een kleine 200 pk kom ik aardig van me plek hoorquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:24 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Totdat je hem op de dragstrip zet....
Ja ... want DAAR zie je echt wat een auto kan!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:24 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Totdat je hem op de dragstrip zet....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |