De bewijslast ligt imo bij de politie. Onschuldig tenzij anders bewezen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat je vriend een groot probleem heeft door die biertjes. Jullie kunnen niet aantonen dat hij die pas ná het ongeluk heeft gedronken. Het was natuurlijk slimmer geweest als jullie meteen na het ongeluk aan de politie hadden verteld dat hij gereden had, toen hij nog niets gedronken had. Dan had hij kunnen blazen en hadden ze gezien dat hij nuchter was.
inderdaad, laat de aanklager maar bewijzen dat je vriend wél gedronken had vóór het ongeluk (hoewel het natuurlijk niet zo'n slimme actie was op dat moment om aan het bier te gaan).quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef Dromer het volgende:
[..]
De bewijslast ligt imo bij de politie. Onschuldig tenzij anders bewezen.
Maar waarschijnlijk krijgt tS pas gelijk bij de rechter.
Ja, daar viel ik ook al over inderdaad. Auto in de prak en dan dit:quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef RedemptioN het volgende:
over de kop geslagen en vervolgens niet eens even 112 bellen omdat ze een ongeluk hebben gehad? jij dacht ik haal ze wel ffkes op en laat ze niet eens checken oid?
geloofwaardigheid ver te zoeken, ook nog eens eerste post...right
En de politie heeft bewijs... namelijk een alcoholtest.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef Dromer het volgende:
[..]
Zal die bewijslast mogelijk omgedraaid kunnen worden omdat zij de plaats van het ongeval verlaten hebben? Hierdoor hebben ze het de politie onmogelijk gemaakt vast te kunnen stellen of er alcohol in het spel zit.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef Dromer het volgende:
[..]
Hoe wist de politie in godsnaam waar ze wezen moestenquote:Tien minuten na aankomst arriveerde de politie bij ons thuis en hebben ze de vriend van mijn vriend meegenomen omdat hijde eigenaar van de auto was en de politie dacht dat hij de bestuurder was bleek later.
Jij belde hun toen ze over de kop vlogen? Telepathisch of gewoon niet op de weg gelet want druk met telefoon?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:59 schreef essie1978 het volgende:
Mijn vriend heeft met de auto van zijn vriend gereden,vriend zat ernaast was dronken dus vandaar en is uit de bocht gevlogen over de kop geslagen en in de greppel terecht gekomen en een verkeersbord daarmme vernield. Dit is gebeurd om vier uur snachts,mijnvriend had op dit moment niet gedronken. Op dit moment belde ik hun en ben ze natuurlijk gelijk op gaan halen het was vlakbij ons huis.Wij zijn naar huis gegaan want vriend had een snee in zijn hoofd en maakte een verwarde indruk. We waren ook best in paniek en schok want de auto lag helemaal in elkaar.Ik was allang blij dat er niemand ernstig gewond was. Tien minuten na aankomst arriveerde de politie bij ons thuis en hebben ze de vriend van mijn vriend meegenomen omdat hijde eigenaar van de auto was en de politie dacht dat hij de bestuurder was bleek later. Mijn vriend en ik hebben een aantal biertjes genuttigd omdat we aardig van de rel waren.
gelukkig hoef je niet het tegendeel te kunnen bewijzenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:14 schreef Scorpie het volgende:
Chronologisch gezien kan de politie natuurlijk valide maken dat je vriend in de nacht van het ongeluk gezopen heeft, plus het feit dat hij gereden heeft. Jij kan daarentegen niet het tegendeel bewijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |