abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71625704
Hoi allemaal,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn vriend heeft met de auto van zijn vriend gereden,vriend zat ernaast was dronken dus vandaar en is uit de bocht gevlogen over de kop geslagen en in de greppel terecht gekomen en een verkeersbord daarmme vernield. Dit is gebeurd om vier uur snachts,mijnvriend had op dit moment niet gedronken. Op dit moment belde ik hun en ben ze natuurlijk gelijk op gaan halen het was vlakbij ons huis.Wij zijn naar huis gegaan want vriend had een snee in zijn hoofd en maakte een verwarde indruk. We waren ook best in paniek en schok want de auto lag helemaal in elkaar.Ik was allang blij dat er niemand ernstig gewond was. Tien minuten na aankomst arriveerde de politie bij ons thuis en hebben ze de vriend van mijn vriend meegenomen omdat hijde eigenaar van de auto was en de politie dacht dat hij de bestuurder was bleek later. Mijn vriend en ik hebben een aantal biertjes genuttigd omdat we aardig van de rel waren.
Om zeven uur in de ochtend zijn we gaan slapen en mijn vriend had 5 flesjes bier op. Om acht uur in de ochtend heeft de politie onze achterdeur ingetrapt(ja ECht!) wij hebben niks gehoord dat zij stonden te kloppen en de hond was zelfs niet aangeslagen,Dus stonden ze in mijn slaapkamer,om mijn vriend mee te nemen. Echt te belachelijk voor woorden alsof we een xtc labaratorium thuis hadden.. Op het bureau heeft mijn vriend een alcoholtest moeten doen die op 257 nog wat uitkwam,maar dit kwam door de biertjes thuis. Nu wordt hij gedagvaard voor twee dingen:
1. Rijden met alcohol op,terwijl dit niet zo was natuurlijk.
2. Verlaten na een plaats ongeval,dit begrijp ik wel want dit was ook zo,maar dit kunnen we uitleggen.

Mij vraag hoe staat hij ervoor en wat is de max.straf voor verlaten na plaats ongeval.
400 uur is het ongeluk gebeurt en 0800 heeft mijn vriend geblazen dus kan men dit toch nooit hard maken dat hij heeft gereden met alcohol op?
Hij moet naar de politierechter,is het verstandig om een advocaat te nemen? We willen ook niet een klap geld kwijt zijn voor een advocaat want dit kunnen we gewoonweg niet betalen..
Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Groet Esther
pi_71625757
Ik denk dat het wel lastig wordt om te bewijzen. Je vriend had ook geen bier moeten drinken want je kan er natuurlijk op rekenen dat de politie bij hem verhaal komt halen zeker als die vriend van hem zegt dat jouw vriend heeft gereden.
Haters gonna hate.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:02:07 #3
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_71625780
Geen rechtsbijstandverzekering?

Erg geloofwaardig klinkt dit verhaal niet (eerst crashen en je dan meteen bezuipen), maar het lijkt me dat ze wel moeten kunnen bewijzen dat je vriend het niet pas na het ongeluk op een zuipen heeft gezet.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2009 @ 16:03:38 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71625817
Ik denk dat je vriend een groot probleem heeft door die biertjes. Jullie kunnen niet aantonen dat hij die pas ná het ongeluk heeft gedronken. Het was natuurlijk slimmer geweest als jullie meteen na het ongeluk aan de politie hadden verteld dat hij gereden had, toen hij nog niets gedronken had. Dan had hij kunnen blazen en hadden ze gezien dat hij nuchter was.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:03:49 #5
263811 frastanz
verdammt weit weg.
pi_71625823
Lastige situatie.
pi_71625852
Het klinkt mij ook niet als erg geloofwaardig....
En hoe wist jij dat ze over de kop gevlogen waren als jij hun hebt gebeld?
En bij het meenemen van de vriend door de politie is niet verteld dat hij de bestuurder helemaal niet was?

Mocht het verhaal toch waar zijn, denk ik dat je toch beter een advocaat kunt nemen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:05:21 #7
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_71625859
over de kop geslagen en vervolgens niet eens even 112 bellen omdat ze een ongeluk hebben gehad? jij dacht ik haal ze wel ffkes op en laat ze niet eens checken oid?

geloofwaardigheid ver te zoeken , ook nog eens eerste post...right
PSN: diTani
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:05:44 #8
45722 Dromer
pi_71625870
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat je vriend een groot probleem heeft door die biertjes. Jullie kunnen niet aantonen dat hij die pas ná het ongeluk heeft gedronken. Het was natuurlijk slimmer geweest als jullie meteen na het ongeluk aan de politie hadden verteld dat hij gereden had, toen hij nog niets gedronken had. Dan had hij kunnen blazen en hadden ze gezien dat hij nuchter was.
De bewijslast ligt imo bij de politie. Onschuldig tenzij anders bewezen.
Maar waarschijnlijk krijgt tS pas gelijk bij de rechter.
pi_71625891
Hij is niet ter plekke staande gehouden met een alcoholtest. Dus dat mag duidelijk zijn.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:08:28 #10
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71625959
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef Dromer het volgende:

[..]

inderdaad, laat de aanklager maar bewijzen dat je vriend wél gedronken had vóór het ongeluk (hoewel het natuurlijk niet zo'n slimme actie was op dat moment om aan het bier te gaan).
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_71625973
Wat een fantasieverhaal weer.
pi_71625984
Dat krijg je d'r van als je die vriend wilt laten opdraaien voor de schade. Waarom heb je niet gewoon meteen tegen de politie gezegd wie er achter het stuur zat toen ze die vriend kwamen halen?
pi_71626005
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef RedemptioN het volgende:
over de kop geslagen en vervolgens niet eens even 112 bellen omdat ze een ongeluk hebben gehad? jij dacht ik haal ze wel ffkes op en laat ze niet eens checken oid?

geloofwaardigheid ver te zoeken , ook nog eens eerste post...right
Ja, daar viel ik ook al over inderdaad. Auto in de prak en dan dit:

Wij zijn naar huis gegaan want vriend had een snee in zijn hoofd en maakte een verwarde indruk.

Dat doe je toch niet? Dat bel je meteen het alarmnummer.
Als het verhaal waar is had de bestuurder wrs. ook teveel gedronken.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:11:51 #14
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_71626035
quote:

[..]

En de politie heeft bewijs... namelijk een alcoholtest.
Dat daar niet uit af te leiden is of meneer een paar biertjes thuis genuttigd heeft, of veel te veel tijdens het stappen, maakt dan denk ik weinig uit.
NIEUW: Foto's!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:12:05 #15
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71626042
Wacht even, dan begrijp ik het beter.

1 de auto slaat over de kop en komt in een greppel terecht.
2 jij haalt ze op zonder de politie te bellen
3 laat die auto daar liggen
4 gaat naar huis om te zuipen

Oftewel: jij gaat naar huis bier drinken na een auto ongeluk waarbij je vriend een verwarde indruk maakt met een snee in zijn hoofd zonder eerst een ambulance/politie te bellen?

Of je bent niet goed wijs en je kan niet nadenken, of ik verwacht een lemming over 5 min.
stom
pi_71626057
quote:

[..]

Zal die bewijslast mogelijk omgedraaid kunnen worden omdat zij de plaats van het ongeval verlaten hebben? Hierdoor hebben ze het de politie onmogelijk gemaakt vast te kunnen stellen of er alcohol in het spel zit.

Ten eerste, waarom verlaat je de plek? Welke reden kun je bedenken zonder dat je je bedenkt dat hier misschien politie bij moet komen?
Ten tweede, waarom ga je alcohol drinken na een ongeluk waarbij je je kan afvragen of de politie niet wil weten of er alcohol in het spel is?

Je schiet niet zomaar uit een bocht dus de politie zal onderzoeken wat daar de onderliggende reden van is en dan is het vinden van alcohol in het bloed niet bijzonder gunstig.

nog een vraag. Als de politie die vriend meeneemt 10min na het ongeluk op verdenking van rijden onder invloed. Waarom blijf je dan thuis en ga je niet mee naar het politieburo om de zaak uit te leggen. Nee, je kiest ervoor om liever thuis jezelf ook te bezatten met alcohol. Ik vind het nogal een tokkieverhaal zo.
  Boks-Chick woensdag 5 augustus 2009 @ 16:12:55 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71626068
Ik geloof er eerlijk gezegd ook niet veel van. Om de punten hiervoor al aangedragen, en omdat je werkelijk echt idioot bent (geschrokken of niet) dat je niet 112 belt na zoiets, wanneer ook nog eens een keer je auto ondersteboven in een greppel ligt Dat alleen al is zo vreselijk ongeloofwaardig

Wat ook nooit kan kloppen is dit natuurlijk:
quote:
Tien minuten na aankomst arriveerde de politie bij ons thuis en hebben ze de vriend van mijn vriend meegenomen omdat hijde eigenaar van de auto was en de politie dacht dat hij de bestuurder was bleek later.
Hoe wist de politie in godsnaam waar ze wezen moesten Van wie de auto is, is snel genoeg te achterhalen, maar om dan als een soort helderziende te weten dat de eigenaar van de auto bij een vriend in huis is, en dat ook nog eens binnen tien minuten... Nee erg vreemd.

Uberhaupt, hoe kan het dat jij alle tijd hebt om er heen te rijden, de situatie op te nemen, van de schrik te bekomen, met de jongens de auto in te gaan (ben je toch al snel 15-30 min. mee bezig) en dan weg te gaan, al die tijd geen politie, jij rijdt weg, en binnen no time is de politie op de plek van het ongeluk, en weet ook nog eens binnen 10 minuten na jouw aankomst bij jou thuis (met mijn eerste punt in gedachte) voor jou op de stoep te staan.... Nee, het verhaal klopt van geen kanten.
lolwut
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:14:39 #18
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71626114
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:59 schreef essie1978 het volgende:
Mijn vriend heeft met de auto van zijn vriend gereden,vriend zat ernaast was dronken dus vandaar en is uit de bocht gevlogen over de kop geslagen en in de greppel terecht gekomen en een verkeersbord daarmme vernield. Dit is gebeurd om vier uur snachts,mijnvriend had op dit moment niet gedronken. Op dit moment belde ik hun en ben ze natuurlijk gelijk op gaan halen het was vlakbij ons huis.Wij zijn naar huis gegaan want vriend had een snee in zijn hoofd en maakte een verwarde indruk. We waren ook best in paniek en schok want de auto lag helemaal in elkaar.Ik was allang blij dat er niemand ernstig gewond was. Tien minuten na aankomst arriveerde de politie bij ons thuis en hebben ze de vriend van mijn vriend meegenomen omdat hijde eigenaar van de auto was en de politie dacht dat hij de bestuurder was bleek later. Mijn vriend en ik hebben een aantal biertjes genuttigd omdat we aardig van de rel waren.
Jij belde hun toen ze over de kop vlogen? Telepathisch of gewoon niet op de weg gelet want druk met telefoon?

Vriend van je vriend heeft een snee in zijn hoofd en is verward? En je gaat niet naar het ziekenhuis? Of was je bang dat ze erachter zouden komen dat jouw vriend dronken achter het stuur heeft gezeten en probeer je hier te testen of jullie je leugen hard kunnen maken?

Hoe wist de politie dat de eigenaar van de auto in jullie huis was?

Al met al een heel raar verhaal en vooral onverantwoordelijk gezien dat het je eerste post is, twijfel ik ook aan de waarheid van het verhaal..

Edit: ik deed een beetje lang over mijn post, er waren meer slimme mensen

[ Bericht 3% gewijzigd door Nijns op 05-08-2009 16:21:54 ]
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:14:45 #19
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71626119
Vreemd verhaal dit
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_71626122
Chronologisch gezien kan de politie natuurlijk valide maken dat je vriend in de nacht van het ongeluk gezopen heeft, plus het feit dat hij gereden heeft. Jij kan daarentegen niet het tegendeel bewijzen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:14:51 #21
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71626123
en die bezopen gast zo van "ik hlebhh hellllemaawwl nie gerejeehh, hij waztthh!"
en jullie zo van "neem maar mee hoor, daar moet op gedronken worden!"

ik wou dat ik zulke vrienden als jullie had!
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_71626124
Een advocaat hoeft niet duur te zijn. Kijk op http://www.rvr.org/nl/sub(...)Inkomensgrenzen.html. Kost je je eigen bijdrage.

Sowieso is het over het algemeen wel aan te raden om bij strafrechtelijke kwesties een advocaat te nemen - hoewel het niet verplicht is. Echter, hij of zij kan je wel adviseren of proceshouding, onderzoekswensen etc. Met name bij alcoholzaken komen nog wel eens wat onvolkomenheden voor, en een advocaat (een goede althans) weet die eerder op te sporen en uit te buiten dan jij. Simpelweg omdat hij of zij vaker in de zittingszaal staat dan jij en meer dossiers gezien heeft dan jij.

Als je een advocaat nodig hebt, laat het even weten, dan stuur ik je wat contactgegevens door.
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:17:27 #23
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71626194
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:14 schreef Scorpie het volgende:
Chronologisch gezien kan de politie natuurlijk valide maken dat je vriend in de nacht van het ongeluk gezopen heeft, plus het feit dat hij gereden heeft. Jij kan daarentegen niet het tegendeel bewijzen.
gelukkig hoef je niet het tegendeel te kunnen bewijzen
je bent namelijk ontschuldig totdat onomstotelijk kan worden bewezen dat je schuldig bent, alhoewel de politie je af en toe wel graag het tegendeel wil laten geloven...
pi_71626240
Waarom hebben jullie de eerste keer dat de politie er was niet meteen gezegd dat je vriend de bestuurder was?

Geloofwaardigheid van je verhaal is echt minimaal.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2009 16:20:01 ]
pi_71626265
Opmerkelijk dat je verlaten plaats ongeval ten laste wordt gelegd, er is toch sprake van een eenzijdige aanrijding?
pi_71626307
ik had om kwart voor vier mijn vriend aan de telefoon hij zei dat hij binnen tien minuten thuis was, na een kwartier belde ik nog een x nam hij niet meer op, belde toen de vriend van mijn vriend en die nam in paniek op dat ze over de kop waren geslagen en dat ik ze op moest komen halen. Ik wist ook niet wat er aan de hand was,dus dan is het toch logisch dat je ze op gaat halen..Ik wist in eerste instantie ook niet wie er had gereden etc. en of er alcohol in het spel was..
pi_71626312
Wanneer komt het verhaal over wat er écht gebeurd is?
pi_71626317
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:21 schreef Consurechter het volgende:
Opmerkelijk dat je verlaten plaats ongeval ten laste wordt gelegd, er is toch sprake van een eenzijdige aanrijding?
Hij heeft anders wel schade veroorzaakt. (oa een verkeersbord)

Daarnaast kunnen er natuurlijk nogal wat gevaarlijke situaties ontstaan als je een auto zo laat liggen. (Misschien lekt er wel benzine uit --> kortsluiting --> brand)

Het maakt het ook moeilijker voor de politie om uit te zoeken wat de oorzaak van het ongeval is. (b.v. of er alcohol/drugs in het spel waren. )

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2009 16:26:10 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:23:54 #29
45722 Dromer
pi_71626337
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:21 schreef Consurechter het volgende:
Is het dan geen ongeval meer?
pi_71626422
Sowieso heb je 12 uur om je alsnog te melden op het politiebureau nadat je de overtreding hebt begaan. De agenten zijn dus onbevoegd jouw woning binnengetreden, dus het bewijs van alcohol gebruik is onrechtmatig verkregen.
  Boks-Chick woensdag 5 augustus 2009 @ 16:27:19 #31
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71626434
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:22 schreef essie1978 het volgende:
ik had om kwart voor vier mijn vriend aan de telefoon hij zei dat hij binnen tien minuten thuis was, na een kwartier belde ik nog een x nam hij niet meer op, belde toen de vriend van mijn vriend en die nam in paniek op dat ze over de kop waren geslagen en dat ik ze op moest komen halen. Ik wist ook niet wat er aan de hand was,dus dan is het toch logisch dat je ze op gaat halen..Ik wist in eerste instantie ook niet wie er had gereden etc. en of er alcohol in het spel was..
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:12 schreef BrandX het volgende:
Hoe wist de politie in godsnaam waar ze wezen moesten Van wie de auto is, is snel genoeg te achterhalen, maar om dan als een soort helderziende te weten dat de eigenaar van de auto bij een vriend in huis is, en dat ook nog eens binnen tien minuten... Nee erg vreemd.

Uberhaupt, hoe kan het dat jij alle tijd hebt om er heen te rijden, de situatie op te nemen, van de schrik te bekomen, met de jongens de auto in te gaan (ben je toch al snel 15-30 min. mee bezig) en dan weg te gaan, al die tijd geen politie, jij rijdt weg, en binnen no time is de politie op de plek van het ongeluk, en weet ook nog eens binnen 10 minuten na jouw aankomst bij jou thuis (met mijn eerste punt in gedachte) voor jou op de stoep te staan.... Nee, het verhaal klopt van geen kanten.
ik herhaal met name het laatste deel uit mijn post. Leg eens uit? Hoe kan dat?
lolwut
pi_71626446
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:23 schreef Dromer het volgende:

[..]

Is het dan geen ongeval meer?
Bij een ongeval (art 7 WVW) moet er sprake zijn van letsel bij anderen.
pi_71626469
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:23 schreef The_End het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel schade veroorzaakt. (oa een verkeersbord)

Daarnaast kunnen er natuurlijk nogal wat gevaarlijke situaties ontstaan als je een auto zo laat liggen. (Misschien lekt er wel benzine uit --> kortsluiting --> brand)

Het maakt het ook moeilijker voor de politie om uit te zoeken wat de oorzaak van het ongeval is. (b.v. of er alcohol/drugs in het spel waren. )
Uiteraard, maar er is dan geen bevoegdheid voor de agenten om de woning binnen te dringen.

TS: Vraag de machtiging voor betreden van de woning eens op.
pi_71626475
Vraag me af waarom ze TS ook niet gelijk hadden meegenomen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  Boks-Chick woensdag 5 augustus 2009 @ 16:29:25 #35
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71626488
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:26 schreef Consurechter het volgende:
Sowieso heb je 12 uur om je alsnog te melden op het politiebureau nadat je de overtreding hebt begaan. De agenten zijn dus onbevoegd jouw woning binnengetreden, dus het bewijs van alcohol gebruik is onrechtmatig verkregen.
of er is meer aan de hand. Misschien toch wel iets of iemand geraakt bij het uit de bocht vliegen, of misschien was dat raken wel oorzaak waardoor ze uit de bocht vlogen.
En als die vriend van hun met zijn dronken kop zegt dat zijn vriend die nog thuis zit verantwoordelijk is voro het ongeluk? Dan is het voor de politie aannemelijk om te kunnen zeggen: degene die thuis zit heeft de politie valse info gegeven doordat degene thuis (de bestuurder dus) zonder veschaffing van verdere info de politie iemand verkeerd hebben laten arresteren.

(edit: zin ff logischer gemaakt )
lolwut
pi_71626543
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:27 schreef Consurechter het volgende:
De bestuurder en de passagier waren waarschijnlijk gewond.
pi_71626551
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:29 schreef BrandX het volgende:

[..]

of er is meer aan de hand. Misschien toch wel iets of iemand geraakt bij het uit de bocht vliegen, of misschien was dat raken wel oorzaak waardoor ze uit de bocht vlogen.
En als die vriend van hun met zijn dronken kop zegt dat zijn vriend die nog thuis zit verantwoordelijk is voro het ongeluk? Dan is het voor de politie aannemelijk om te kunnen zeggen: degene die thuis zit heeft de politie valse info gegeven doordat degene thuis (de bestuurder dus) zonder veschaffing van verdere info de politie iemand verkeerd hebben laten arresteren.

(edit: zin ff logischer gemaakt )
Dat zou natuurlijk kunnen, maar je hebt als ik mij niet vergis 12 uur de tijd om je alsnog te melden op het bureau.

Daarnaast maakt het verder niet uit dat je iemand anders laat arresteren, je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 16:38:05 #38
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71626680
Wat is dit voor een kutverhaal Dit gelooft toch werkelijk geen hond?

Wat ik denk is dat er veel meer aan de hand is en dat je hier het verhaal verteld zoals je denkt dat je ermee weg komt. Ik denk dat jouw vriend die dus reed, ook had gedronken, zij het minder dan de eigenaar van de auto.

Maar hoe wist de politie dat ze bij jullie moesten zijn? De papieren lagen miscshien nog in de auto, dus dan weten ze de eigenaar zo te achterhalen, maar de eigenaar was niet thuis, die was bij jullie. Politie wist dat door een helderziende ofzo?

Daarnaast, die gast heeft een gat in zijn hoofd en maakt een verwarde indruk (gek he, als je gedronken hebt en net zo'n klapper hebt mee gemaakt) en jullie bellen NIET de hulpdiensten maar gaan naar huis toe en zetten het op een zuipen? Dat laatste is denk ik verzonnen om een uitleg te kunnen geven waarom jouw vriend alcohol in zijn bloed had terwijl hij wel had gereden.

Dit verhaal rammelt aan zoveel kanten dat het niet eens grappig meer is. Hier ga je nooit mee weg komen? Geen advocaat kunnen betalen nee? Vervelend voor jullie. En euh...de deur intrappen? Dat gebeurd echt niet zomaar lijkt me, dan is er al eerst een paar hard geklopt en kenbaar gemaakt dat er politie aan de deur staat. En de hond die niet aansloeg? Me dunkt dat als er 's morgens vroeg ineens een hoop kabaal is aan de deur, dat elke hond wel aan slaat.

Wat een kutkutkut verhaal dit zeg
Breitling - Instruments for Professionals
pi_71626690
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:27 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Ik heb het nog een paar keer gelezen. Er staat 'letsel of schade bij anderen'. Hij heeft schade veroorzaakt en had dus niet zo maar weg mogen gaan.
pi_71626740
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:38 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik heb het nog een paar keer gelezen. Er staat 'letsel of schade bij anderen'. Hij heeft schade veroorzaakt en had dus niet zo maar weg mogen gaan.
Ok akkoord, blijft staan dat deze schade niet voldoende is om een machtiging binnentreden woning af te geven en het bewijsmateriaal betreft dronkenschap dus onrechtmatig verkregen is.
pi_71626754
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:32 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk kunnen, maar je hebt als ik mij niet vergis 12 uur de tijd om je alsnog te melden op het bureau.
Tenzij de politie je eerder vindt.
pi_71626786
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eens, echter dat was hier het geval na het onbevoegd binnen treden van de woning.
pi_71626813
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:42 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Eens, echter dat was hier het geval na het onbevoegd binnen treden van de woning.
Ik vraag me af hoe onbevoegd het is. Waarom zou de politie onbevoegd de woning binnen treden?
pi_71626848
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:38 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is dit voor een kutverhaal Dit gelooft toch werkelijk geen hond?

Wat een kutkutkut verhaal dit zeg
Dus dat!!
pi_71626890
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe onbevoegd het is. Waarom zou de politie onbevoegd de woning binnen treden?
Aangezien ze duidelijk geen toestemming hebben gehad van de bewoner, die lag namelijk op bed. Dus moet er een machtiging worden gegeven en daarvoor is het vergrijp niet erg genoeg.
pi_71626900
Dit klinkt wel heel erg ongeloofwaardig...
pi_71626915
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:46 schreef Consurechter het volgende:
Aangezien ze duidelijk geen toestemming hebben gehad van de bewoner, die lag namelijk op bed. Dus moet er een machtiging worden gegeven en daarvoor is het vergrijp niet erg genoeg.
Rijden/ongeval veroorzaken door drank niet erg genoeg? Waarom niet?
pi_71626916
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:46 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Doorrijden na een ongeval is een misdrijf.
pi_71626953
Anoniem de plaats van de aanrijding verlaten

Soms vindt één van de partijen bij een ongeval, door wat voor oorzaak dan ook, het niet noodzakelijk om zijn identiteit bekend te maken. Het verlaten van de plaats van het ongeval zal, zonder naamsbekendmaking, kunnen leiden tot een ernstig strafbaar feit. Indien je als bestuurder niet binnen korte termijn de politie informeert over de aanrijding en alsnog de informatie verschaft over de aanrijding inclusief je persoonsgegevens, zal dit kunnen leiden tot een ernstig verkeersmisdrijf.

Je moet er rekening mee houden dat je op een iets later tijdstip door de politie in je woonplaats wordt aangehouden en overgebracht naar een politiebureau voor verhoor. De gevolgen: een afgang ten opzicht van de familie, de buurtbewoners, een proces-verbaal en een mogelijke gevangenisstraf of forse geldboete.

http://lmgtfy.com/?q=recht+plaats+ongeval+verlaten
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:49:17 #50
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71626971
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jups, zelfs als het een dier betreft.

Daarnaast is het ongeloofwaardig dat je niet naar een dokterspost gaat als je verward bent en zo'n ongeluk hebt gehad plus een verwonding aan je hoofd. Nog meer ongeloofwaardig is het dan als je vervolgens bier gaat drinken.
pi_71627003
TS is ook gewoon aanwezig, maar reageert niet meer...
pi_71627013
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:47 schreef The_End het volgende:

[..]

Rijden/ongeval veroorzaken door drank niet erg genoeg? Waarom niet?
hoho, de drank is pas bewezen na de aanhouding.
Kort gezegd moet een gevangenisstraf op staan van ten minste 4 jaar, voor een machtiging mag worden afgegeven. Daarnaast is het niet toegestaan, tenzij dat uitdrukkelijk bepaald is, de woning te betreden als de bewoner afwezig is. (Let op: de politie moet dus bewijs hebben gehad dat de bewoner aanwezig was)
pi_71627057
Hoe dom kan je zijn
stupidity has become as common as common sense was before
pi_71627089
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Klopt, maar aangezien de identiteit bekend was en hij niemand heeft achtergelaten die hulp behoefde was het geen probleem. Het enige dat imo ten laste kan worden gelegd is de vernieling van het verkeersbord/berm. Maar dat is bij lange na geen grond om iemand uit z'n bed te lichten.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:56:18 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_71627132
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:22 schreef essie1978 het volgende:
Ik wist ook niet wat er aan de hand was,dus dan is het toch logisch dat je ze op gaat halen..
Nee, het is logisch dat je naar die plek gaat, niet dat je vervolgens zonder de instanties in te lichten thuis gaat zitten drinken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_71627133
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:54 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Klopt, maar aangezien de identiteit bekend was en hij niemand heeft achtergelaten die hulp behoefde was het geen probleem. Het enige dat imo ten laste kan worden gelegd is de vernieling van het verkeersbord/berm. Maar dat is bij lange na geen grond om iemand uit z'n bed te lichten.
Als men vermoedt dat er drank in het spel is, dan lijkt het mij wel toegestaan om je van het bed te lichten?
pi_71627205
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Als men vermoedt dat er drank in het spel is, dan lijkt het mij wel toegestaan om je van het bed te lichten?
Ja, wie weet heeft die vriend die eerst was meegenomen wel gezegd dat de bestuurder ook alcohol op had oid.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:59:36 #59
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71627218
Kan TS niet door de kloon-scan ofzo? Waar blijven die modjes?
pi_71627263
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Waarom zou men dat vermoeden en ik weet dan nog niet of het is toegestaan, hoewel het uiteraard wel meer in de buurt komt. Ik denk alleen dat TS nog iets verzwijgd.
pi_71627375
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:01 schreef Consurechter het volgende:
Waarom zou men dat vermoeden en ik weet dan nog niet of het is toegestaan, hoewel het uiteraard wel meer in de buurt komt. Ik denk alleen dat TS nog iets verzwijgd.
Zou je denken?
pi_71627389
quote:

[..]

Waarom zou men dat niet vermoeden? Iemand rijdt midden in de nacht een auto aan gort en de politie vindt geen bestuurder, heeft ook geen telefoontje gehad. Dat lijkt mij eigenlijk al wel voldoende om enige alarmbellen over te laten gaan.
pi_71627391
quote:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat er in de auto bijv. lege flessen/blikjes drank zitten of uit de auto zijn geslingerd, dat dat vermoeden ontstaat. Verder kan het ook nog zijn dat de vriend van TS iets of iemand heeft aangereden zonder het te merken.

Dat TS dingen verzwijgt is zowat een feit, daarvoor zitten er veel te veel gaten en onduidelijkheden in het verhaal.. Maar misschien probeert TS slechts te toetsen wat de houdbaarheid is van de versie van het verhaal dat hij hier brengt..
pi_71627424
Met een beetje mazzel vinden ze het bloed van die vriend op het stukje auto waar die zijn hoofd aan heeft opengehaald en dan zijn ze er snel genoeg achter wie reed

Verder: ongeloofwaardig baggerverhaal.
pi_71627510
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat er in de auto bijv. lege flessen/blikjes drank zitten of uit de auto zijn geslingerd, dat dat vermoeden ontstaat. Verder kan het ook nog zijn dat de vriend van TS iets of iemand heeft aangereden zonder het te merken.

Dat zou allemaal kunnen maar dat is meer speculeren, vooralsnog zou ik graag willen weten wat er in de machtiging binnen treden woning staat die de TS kan opvragen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:14:36 #66
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71627541
quote:

[..]

Dat TS dingen verzwijgt is zowat een feit, daarvoor zitten er veel te veel gaten en onduidelijkheden in het verhaal.. Maar misschien probeert TS slechts te toetsen wat de houdbaarheid is van de versie van het verhaal dat hij hier brengt..
Dat zeg ik net al
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 17:14:46 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71627545
quote:

[..]
Maar misschien probeert TS slechts te toetsen wat de houdbaarheid is van de versie van het verhaal dat hij hier brengt..
Nou als je daarvoor helemaal een topic opent als dit en zelf de gaten niet ziet in dat verhaal dan kun je toch wel stellen dat de persoon achter de user die dit topic heeft geopend nog te dom is om te poepen zeker
Breitling - Instruments for Professionals
pi_71627552
Haha, wat een onzinverhaal. Hoe dom kun je zijn zeg, je gaan bezatten nadat je over de kop bent gevlogen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_71627577
Er rammelt sowieso iets aan het verhaal. Hoe kon de politie nu weten waar ze de eigenaar vandaan moesten halen als deze niet thuis zat, maar bij de starter van dit topic.
pi_71627591
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Er rammelt sowieso iets aan het verhaal. Hoe kon de politie nu weten waar ze de eigenaar vandaan moesten halen als deze niet thuis zat, maar bij de TO van dit topic.
Getuigen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:17:53 #71
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71627607
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:22 schreef ruud.nl het volgende:
Wanneer komt het verhaal over wat er écht gebeurd is?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:19:25 #72
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71627642
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Getuigen.
Die getuigen wisten toch ook niet waar de eigenaar van de auto naartoe werd gebracht? Tenzij ze het kenteken van TS hebben gezien.. Maar dan nog lijkt het me sterk als de politie binnen 10 minuten gecheckt heeft dat de eigenaar van de auto niet thuis is en naar het huis van TS is gegaan. (ja, tenzij ze buren zijn )
pi_71627689
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:19 schreef Nijns het volgende:

[..]

Die getuigen wisten toch ook niet waar de eigenaar van de auto naartoe werd gebracht? Tenzij ze het kenteken van TS hebben gezien.. Maar dan nog lijkt het me sterk als de politie binnen 10 minuten gecheckt heeft dat de eigenaar van de auto niet thuis is en naar het huis van TS is gegaan. (ja, tenzij ze buren zijn )
Als de kornuiten van TS bezopen waren, weet je natuurlijk niet wat er allemaal gebeurd is wat zij niet hebben gezien.
pi_71627883
Als je niks te verbergen hebt verlaat je ook niet een plaats van een ongeval.

Heel simpel lijkt me.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:37:11 #75
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71629521
Godver TS als je vanavond niet het echte verhaal hebt verteld dan kan ik niet slapen!!
stom
  Boks-Chick woensdag 5 augustus 2009 @ 18:37:16 #76
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71629523
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:32 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Daarnaast maakt het verder niet uit dat je iemand anders laat arresteren, je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:42 schreef Consurechter het volgende:

[..]

tuurlijk niet, de politie wist toch voordat ze binnen vielen al dat hij daar was?
lolwut
pi_71629912
spannend!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:20:37 #78
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_71630570
Dit verhaal kan gewoon niet waar zijn, Ik weiger te geloven dat mensen zo stom/naief/onnozel kunnen zijn.
Het is of niet het hele verhaal, of het is - zoals eerder genoemd - om te testen of het verhaal geloofwaardig over komt en anders is TS de nieuwe kloon van DRA.

Overigens ook wel erg irritant dat iemand die echt de ballen verstand van recht heeft zichzelf "Consurechter" noemt
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_71631296
Hoe dan?
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:37 schreef BrandX het volgende:

[..]

[..]

[..]

tuurlijk niet, de politie wist toch voordat ze binnen vielen al dat hij daar was?
  Boks-Chick woensdag 5 augustus 2009 @ 19:52:13 #80
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71631403
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:48 schreef Consurechter het volgende:
Hoe dan?
[..]
Omdat ze eerder al op gewone wijze de eigenaar hadden opgehaald uit het huis. Dus als de eigenaar op het bureau zegt: "die dude die mij aan jullie mee heeft gegeven, die bestuurde de auto" dan is het heel simpel toch?
lolwut
pi_71632393
Los van het feit dat dat geen bewijs is, is er ook geen grond om de woning uberhaupt binnen te dringen.
  Boks-Chick woensdag 5 augustus 2009 @ 20:31:21 #82
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71632517
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:26 schreef Consurechter het volgende:
Los van het feit dat dat geen bewijs is, is er ook geen grond om de woning uberhaupt binnen te dringen.
lolwut
pi_71635106
Prachttopic weer. Dit is waarom ik WGR regelmatig lees. Jij dacht "m'n vriend is in de war van de klap dus als ie nou wat bier drinkt dan wordt ie weer helder" ?
Hallon!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:58:34 #84
45722 Dromer
pi_71636870
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:59 schreef BlueMage het volgende:
Prachttopic weer. Dit is waarom ik WGR regelmatig lees. Jij dacht "m'n vriend is in de war van de klap dus als ie nou wat bier drinkt dan wordt ie weer helder" ?
Die blijft leuk, ja.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:06:50 #85
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_71637158
tjs mij lijkt het (en de rechter denk ik ook) dat men onder invloed gereden heeft en zo probeert eronderuit te komen.
pi_71637294
Het echte verhaal is dat de vriend van de TS gezopen heeft, in paniek haar opbelde, zij hem opgehaald heeft om vervolgens thuis te gaan zitten afwachten tot de politie gezellig binnen kwam zeilen. Vervolgens dachten ze in de clear te zijn maar de bloedproef gooide roet in het eten. Nu probeert de TS het op deze manier recht te praten, wat overduidelijk niet gaat lukken.
pi_71638065
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, het is logisch dat je naar die plek gaat, niet dat je vervolgens zonder de instanties in te lichten thuis gaat zitten drinken.
Dat dus. Helemaal van de leg zijn omdat je een auto op zn dak legt en ipv 112 te bellen doodleuk naar huis gaan en vijf biertjes achterover slaan. Of hij was al straalbezopen of hij is gewoon niet helemaal goed.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:55:56 #88
45722 Dromer
pi_71649044
Tja.. dat het verhaal rammelt snappen we allemaal.
Maar als de politie pas na uren gaat meten wordt het voor hen toch lastig bewijzen, denk ik. En daar komt het toch op neer: bewijzen.. niet de grootste waarschijnlijkheden.
pi_71649216
In mijn ogen ben je de pineut , politie heeft alle bewijslast.
Aan de andere kant had je de politie gebeld bij het ongeluk was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:11:31 #90
45722 Dromer
pi_71649503
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:01 schreef ikkes het volgende:
Aan de andere kant had je de politie gebeld bij het ongeluk was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Welke bewijslast? Dat ie 4 uur na het ongeluk bezopen was? Kunnen ze bewijzen dat ie in de tussentijd niks heeft kunnen drinken?
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 13:56:31 #91
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71651080
Dit heb ik bij As the World Turns ook eens gezien. Gebeurt ook alleen in soaps, TS is een verzinster gok ik!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71651558
Kortom: verhaal is niet geloofwaardig
Waar is TS?
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 14:24:37 #94
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71651618
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:24 schreef jitzzzze het volgende:
nou inderdaad, tekst en uitleg willen we.

Gooi maar gewoon het echte verhaal op tafel, we weten toch wel dat dit verzonnen is
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 14:29:57 #96
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71652157
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:01 schreef ikkes het volgende:
De bewijslast is precies nul komma nul
pi_71712486
Iemand hier nog iets over gehoord? Krantenberichtje gelezen o.i.d.? Of is het echt helemaal verzonnen?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:20:43 #99
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71713408
Mijn god, waarom geven we dit soort zwakzinnigen in godsnaam rijbewijzen?
pi_71725409
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:59 schreef BlueMage het volgende:

Alcohol drinken na een ongeluk met een hoofdwond
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:25:09 #101
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71726354
Ik kan me niet voorstellen dat de politie die vriend meegenomen heeft zonder even precies te vragen wat er gebeurt is. En als ze er wel naar gevraagd hadden was het heel anders gelopen. Dat is het grote gat in het verhaal.
Vampire Romance O+
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:22:30 #102
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_71729240
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:16 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Alcohol drinken na een ongeluk met een hoofdwond
Nee, de bijrijder was degene met een hoofdwond, die is 'gewoon' 10 minuten na het ongeluk bij TS opgehaald door de politie, waarna de bestuurder en TS zich gingen bezatten - je weet wel, gewoon vanwege alle stress enzo
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:24:21 #103
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_71729284
...
pi_71729545
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:54:58 #105
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71754306
Te stom voor woorden dat je niet zelf de politie gebeld hebt. Eigen schuld dus.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_71754355
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:22 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Nee, de bijrijder was degene met een hoofdwond, die is 'gewoon' 10 minuten na het ongeluk bij TS opgehaald door de politie, waarna de bestuurder en TS zich gingen bezatten - je weet wel, gewoon vanwege alle stress enzo
idd

Ook al kunnen ze mogelijk niet bewijzen dat de bestuurder dronken was op het moment van het ongeval zullen ze wel alle registers open trekken om hem de zwaarst mogelijke straf te bezorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')