abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71620749
Een paar weken terug was er die zaak met ene Bouwe S (tevens FOK! user (Blizzard) ) die zelf upskirt foto's en filmpjes had opgenomen en daardoor flink in de problemen kwam.

Over deze zaak hadden ik en mijn vriendin het vorige week: in hoeverre is dit strafbaar? Is het alleen het opnemen en verspreiden ook strafbaar of ook het publiceren? Er zijn immers 100-en sites zijn met dit soort materiaal en juist HIJ wordt hier voor zijn (sociale) leven voor gestraft.

Stel dat iemand die filmpjes van Blizzardcandids had gehaald en op een forum had gepost? of dat iemand die filmpjes op een site had gezet. Mijn vriendin dacht dat het verspreiden van andermans materiaal ook niet 100% legaal is, maar ik denk er anders over. Er staat bijv. nog steeds een filmpje op Geenstijl (mirror). Is dat dan wél legaal?
Love is in the air!
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 13:00:43 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71621033
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:53 schreef Landgeld het volgende:
Geenstijl (mirror). Is dat dan wél legaal?
Welke?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:05:44 #5
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71621054
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:53 schreef Landgeld het volgende:
Een paar weken terug was er die zaak met ene Bouwe S (tevens FOK! user (Blizzard) ) die zelf upskirt foto's en filmpjes had opgenomen en daardoor flink in de problemen kwam.

Over deze zaak hadden ik en mijn vriendin het vorige week: in hoeverre is dit strafbaar? Is het alleen het opnemen en verspreiden ook strafbaar of ook het publiceren? Er zijn immers 100-en sites zijn met dit soort materiaal en juist HIJ wordt hier voor zijn (sociale) leven voor gestraft.

Stel dat iemand die filmpjes van Blizzardcandids had gehaald en op een forum had gepost? of dat iemand die filmpjes op een site had gezet. Mijn vriendin dacht dat het verspreiden van andermans materiaal ook niet 100% legaal is, maar ik denk er anders over. Er staat bijv. nog steeds een filmpje op Geenstijl (mirror). Is dat dan wél legaal?
Natuurlijk is het stelen en het beschikbaar maken ervan illegaal. Maar Geenstijl linkt alleen maar en linken is niet illegaal. Dat is ook juist de reden dat ze blijven proberen om Geenstijl te vervolgen voor die links.
stom
pi_71621452
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:05 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

Natuurlijk is het stelen en het beschikbaar maken ervan illegaal. Maar Geenstijl linkt alleen maar en linken is niet illegaal. Dat is ook juist de reden dat ze blijven proberen om Geenstijl te vervolgen voor die links.
Maar ik ken genoeg forums waar dagelijks materiaal op wordt gepost of sites waar dit soort foto's gepost worden.
Love is in the air!
pi_71622969
Tvp.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:29:53 #8
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_71623399
Strafbaar is het als het onder 'aanranding' valt.
Verder kan men je wel dwingen te publicatie's te verwijderen indien men herkenbaar op de foto staat.

En het verspreiden van andermans materiaal, de maker heeft copyright dus die kan verwijdering afdwingen. De geportretteerde heeft portretrecht en zou dat lijkt me ook kunnen.

Dus pas tot iemand opstaat (wat niet snel zal gebeuren denk ik) kan je verspreiden.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:55:21 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71624052
Geenstijl had het overigens gemirrord op Dumpert
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:30:30 #10
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71624960
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:29 schreef _Flash_ het volgende:
Strafbaar is het als het onder 'aanranding' valt.
Verder kan men je wel dwingen te publicatie's te verwijderen indien men herkenbaar op de foto staat.

En het verspreiden van andermans materiaal, de maker heeft copyright dus die kan verwijdering afdwingen. De geportretteerde heeft portretrecht en zou dat lijkt me ook kunnen.

Dus pas tot iemand opstaat (wat niet snel zal gebeuren denk ik) kan je verspreiden.
Je hebt ook zoiets als portretrecht. Je mag niet eens een foto van een ander ongevraagd op het internet pleuren.

En die andere sites waar het dagelijks op gebeurt, ja die zijn ook strafbaar bezig.
stom
pi_71643329
Maar hoe zit dat dan bij sites als....:

http://www.deleukstefoto.nl
http://www.oops-humor.nl
http://drone.nl
http://www.voyeurweb.com (Engels)

.....waarbij naast materiaal ook 'ander' materiaal gepost wordt en je regelmatig bijv. upskirt tegenkomt.

Ik neem aan dat ze dit content niet zélf hebben gemaakt...... Netzoals forums waar soms ook honderden/duizenden van dit soort foto's gepost worden...
Love is in the air!
pi_71643405
Ben ik de enige die het opvallend vind dat TS al deze links zo uit zijn mouw kan schudden?
deal with it
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:26:47 #13
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71643436
Zo iemand die op zo'n foto staat moet wel eerst aangifte doen he. Dan kunnen ze later, m.b.v. een advocaat, proberen te eisen dat ze de foto's eraf halen. Dat is ook gebeurd die naaktfoto's van Manon Thomas op Dumpert enzo.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:25 schreef RTB het volgende:
Ben ik de enige die het opvallend vind dat TS al deze links zo uit zijn mouw kan schudden?
Haha, bedankt TS, vanavond eens kijken
stom
pi_71643489
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Ik neem aan dat ze dit content niet zélf hebben gemaakt...... Netzoals forums waar soms ook honderden/duizenden van dit soort foto's gepost worden...
Dat soort sites zullen heus niet aangepakt worden. Pas als iemand zichzelf herkend, aangifte doet OF wanneer het in de media komt (zoals bij blizzardcandid) zal het misschien strafbaar kunnen zijn.
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_71643533
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:26 schreef Waldkorn het volgende:
Zo iemand die op zo'n foto staat moet wel eerst aangifte doen he. Dan kunnen ze later, m.b.v. een advocaat, proberen te eisen dat ze de foto's eraf halen. Dat is ook gebeurd die naaktfoto's van Manon Thomas op Dumpert enzo.
Maar is het al nietl strafbaar om de foto's erop te zetten, daar ging onze discussie over en is de upskirt man uit Groningen ook opgepakt...
Love is in the air!
pi_71650272
Volgens mij valt wel mee volgens mij.... het mag misschien niet, maar wordt ook niet aangepakt denk ik. Anders zijn ze nog wel even bezig Het is interessanter als je zelf iets zou maken en dat gaat publiceren zoals die gozert uit Grunn!
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:03:35 #17
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71654151
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:31 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Maar is het al nietl strafbaar om de foto's erop te zetten, daar ging onze discussie over en is de upskirt man uit Groningen ook opgepakt...
Ja dat is dus strafbaar. Maar ze kunnen/gaan je niet pakken voor het plaatsen van die foto's zonder dat een slachtoffer zich eerst aandient. Ze kunnen aan een foto niet zien of het vrijwillig is gemaakt en met toestemming verspreid of niet.
stom
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:06:03 #18
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71654225
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:05 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

Als ze een mirror maken linken ze niet maar hebben ze het beschikbaar gemaakt op eigen servers.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:15:23 #19
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71654491
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:06 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Als ze een mirror maken linken ze niet maar hebben ze het beschikbaar gemaakt op eigen servers.
Precies, en daarom moesten die foto's van o.a. Manon Thomas eraf.
stom
pi_71656528
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:06 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Maar de foto's op bovenstaande sites zijn toch ook 'beschikbaar gemaakt' op eigen servers...? Mag dát wel dan (totdat iemand vraagt of je het er vanaf wilt halen?)
Love is in the air!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:02:12 #21
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71657217
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:35 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Maar de foto's op bovenstaande sites zijn toch ook 'beschikbaar gemaakt' op eigen servers...? Mag dát wel dan (totdat iemand vraagt of je het er vanaf wilt halen?)
lol /sarcasme
stom
pi_71696428
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:02 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

lol /sarcasme
Hoebedoel je? Ik vraag me dit serieus af Netzoals .oops-humor.nl is ook kroegpagina.nl/oops/ bijv. een pagina/site die erotisch getinte foto's van anderen online zetten. In hoeverre is dat strafbaar.

Ik vind het leuk om naar te kijken hoor, no offense, maar had er een discussie over!
Love is in the air!
pi_71698995
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:26 schreef Waldkorn het volgende:
Appels en peren. "Eisen dat ze de foto's eraf halen" is een civielrechtelijke kwestie, het plaatsen van de naaktfoto's van mevrouw Thomas was een onrechtmatige daad. TS vraagt echter naar de strafbaarheid, dat is een strafrechtelijke kwestie.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:21:09 #24
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_71703558
heeft iemand nog iets gehoord van dhr. Samplonius?
Starbucks, waar blijf je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')