abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:50:24 #1
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71620667

Op 24 augustus is het zo ver, dan gaat de zomereditie van de Nationale Restaurant Week van start. De kans voor iedereen om bij alle deelnemende eetgelegenheden voor ¤20,- of ¤25,- voor respectievelijk een drie-gangen-lunch en drie-gangen-diner te eten. Net als in februari kun je voor dit geld bij de culinaire top van Nederland genieten van wat er allemaal op tafel komt, zonder dat je al te diep in je buidel moet tasten. Restaurants als Librije’s Zusje in Zwolle, La Rive in Amsterdam en Ron Blaauw in Ouderkerk a/d Amstel bieden op deze manier een groot publiek de mogelijkheid om te proeven van de gastronomische hoogstandjes die de chefkoks van deze michelintenten kunnen bereiden. Maar ook als je niet voor de top van de voedselketen wil gaan zijn er genoeg mogelijkheden, want bijna 900 restaurants doen mee aan deze editie. Waar je ook woont, er is dus altijd wel een tent in de buurt waar je de vakantie op passende wijze kan afsluiten.

Vanaf vandaag is het mogelijk om via de website, http://www.restaurantweek.nl, te reserveren en dat kunnen we natuurlijk niet onopgemerkt aan jullie voorbij laten gaan. Namens organisator DiningCity mogen we dan ook drie maal een diner voor twee personen weggeven. Dit diner zal uiteraard plaatsvinden tijdens de Restaurant Week op een locatie bij jou in de buurt. Wat je hiervoor moet doen is erg simpel. Plaats in een reactie op dit topic een kort, lang mag natuurlijk ook, verhaaltje over wat voor prak er vanavond, of elke andere willekeurige avond, op jouw bord ligt en waarom je dus wel behoefte hebt om eens echt te genieten. Geef hierbij gelijk aan in welke stad je woont en op welke avonden je beschikbaar bent, zodat we sneller kunnen regelen dat er een leuke plek voor je gereserveerd wordt als je wint. Morthill zal als onafhankelijke jury al jullie verhaaltjes gaan doorlezen en de uiteindelijke drie winnaars kiezen. Deelnemen kan tot woensdag 12 augustus om 23.59u. Winnaars worden vervolgens zo snel mogelijk op de hoogte gesteld per PM, zorg dus dat je die kan ontvangen.

Als je het leuk vindt om te schrijven hebben we nog een speciaal verzoekje. Met al die top restaurants die deelnemen is het natuurlijk leuk om te horen wat jullie vinden van eten dat je normaal niet op je bord krijgt. Als je een duidelijke mening hebt over de tent waar je gegeten hebt tijdens de Restaurant Week, of dat nu positief is of negatief, schrijf er dan een review over en stuur deze als PM naar Morthill. Ze hoeven niet lang te zijn, met een paar honderd woorden zijn we al erg tevreden. Elke dag zullen er een of meerdere geplaatst worden op de frontpage van FOK!. De mogelijkheid dus om een gepubliceerd schrijver te worden en ook nog eens lekker je ongefundeerde mening kwijt te kunnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door MissHobje op 24-08-2009 11:38:32 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_71621057
Leuk!
En er staan over de vorige restaurantweek ook nog wat reviews (ik noem het recensies) die via mijn sig te vinden zijn.
De komende restaurantweek zullen we weer minimaal 2 nieuwe schrijven gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:20:11 #3
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_71621478
Ik heb sinds twee maanden een vriend, en die eet nauwelijks iets, en als hij iets eet is het iets wat reeds lang overleden is met diepvries aardappelschijfjes uit een pan die slechts half gaar zijn. Ook drinkt hij alleen fanta, en af en toe wijn bij gelegenheid..

Mijn pogingen tot hem vitaminen en normaal eten geven zijn tot dusver niet erg succesvol geweest, hij zegt dat hij van lekker eten houd maar dan wel het liefst buiten de deur. Thuis moet het makkelijk en zonder inspiratie. Als het geel en bruin is vind hij het goed genoeg.

Hij heeft geen voorraad, alles wat er te vinden is in dat huis is diepvries, zoals bapao's, pizza's, aardappelschijfjes en schnitzels van hele zielige dieren. Geen uien, geen kruiden, geen olijfolie, geen knoflook, geen rijst, helemaal niets behalve een paar potten mayo en appelmoes.
Thuis heeft hij ook niets geleerd, want zijn vader maakt altijd alleen maar nasi van een groentepakket met een pakje saus en kipfilet..Het is een regelrecht drama.

Ik zou hem dus graag willen laten zien dat eten een beleving van betekenis kan zijn, dat het je kan verassen en inspireren en dat je als je een klein beetje moeite doet een groot resultaat kunt hebben. Ik ben zelf namelijk dol op koken en mijn culi hart breekt als ik hem zie eten

Dus ik hoop dat jullie op Fok! mij de gelegenheid willen geven om hem te laten zien dat er meer te beleven valt op je bord dan een berg halfgare aardappels en een te doorbakken stuk vlees..Hij heeft Frans bloed dus er moet ergens een vonkje zijn dat kan oplichten, zodat hij zijn voorouders met trots kan vervullen..

Help mij! Culinaire heropvoeding is dringend nodig bij dit geval..

Ook omdat ik het geld niet heb om hem eens goed mee uit eten te nemen (ben student) lijkt het me heel fijn als ik in staat ben om naar een wat exclusievere gelegenheid te gaan dan normaal, zodat hij eens kan zien wat écht goed eten is. Ik heb zelf de koksopleiding gedaan dus ik ben erg bedroefd als ik zie hoe hij leeft.

Ik woon in Amersfoort en in principe is iedere avond goed, we doen allebei onregelmatig werk dus er is wel iets in te plannen

[ Bericht 5% gewijzigd door Windigo op 05-08-2009 13:36:45 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:32:16 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_71621775
Dit verhaal is een klaagzang over het eten dat mij in het algemeen wordt voorgeschoteld. Mijn moeder kan niet koken!
En waarom dan wel?
1. Alle groentes zijn altijd kapot gekookt en ontdaan van alle smaak en structuur.
2. Het enige toevoegsel dat ze kent is zout, daar smaakt dus alles naar. Dat gaat snel vervelen en bovendien is veel zout ook niet gezond.
3. Ze gebruikt nauwelijks knoflook!
4. De variatie is ver te zoeken. Doorgaans is het slappe groente met aardappels en gekookt vlees. Of van die macaroni die al koud is wanneer het je bord bereikt.
5. Het vlees bevat nooit een krokant aangebakken laagje, maar is altijd nattig. Dat komt ook omdat ze jus aanmaakt met water, terwijl het vlees nog in de pan ligt.
6. De pasta is vrijwel altijd slap en doorgekookt, waardoor deze op mijn bord uit elkaar valt.

Ik moet er dus echt even uit!

Ik ben me er overigens van bewust dat dit een lullig stukje is, zeker voor mijn moeder. Tevens ben ik een verwend en ondankbaar kreng.

Plaats: Nijmegen, welke avond maakt niet uit.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:33:04 #5
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_71621800
Dames en heren, dit topic is voor de inzendingen. Gezellig gekeuvel en reacties op de inzendingen zien we graag in het lopende Restaurant Week Topic
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_71621849
Hé. Het is weer 6 uur. Ik als fijne student heb net mijn bankrekening gecheckt en via het 'Fokke en Sukke kookboek' in de categorie 'Blut' kom ik uit bij (natuurlijk) pasta. Pasta is er altijd wel in huis, aangezien dit redelijk lang goed blijft. En ach, als het wat oud is. Kokend water doodt bacteriën toch? Plus het scheelt weer geld aan kruiden!!

Op het lijstje van dingen die je altijd in huis moet hebben volgens Fokke en Sukke kom ik uit bij tomatenpuree. Hé. Pasta bolognese op een studenten manier ; ergo: Gekookte pasta met tomatendrap zonder vlees, groente of andere smaakmakers. Ik denk hé. Als ik nou eens in de vriezer zoek naar een stuk brood maak ik gewoon een soort italiaanse pizza ( alleen dan smerig, goedkoop en jammerlijk mislukt. )

Het is half 8. Ik zit op de bank met een goedkoop blik Hollandia. De keuken staat vol prut en afwas en mijn koude blik bier schreeuwt als het ware 'nee' tegen me. Ik laat de afwas staan. ( Een week of drie. ) Het avondeten is klaar en ik bereid me voor op een avond bankhangen. Wat is het studentenleven toch fijn.

Ik woon in Groningen. Ben vaak in Assen en werk zelf in een restaurant. Ik kan niet winnen want crew, maar toch een verhaaltje.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:11:20 #7
63722 z80
I fink you freaky
pi_71622880
omdat ik alleen ben is het vaak een simpele pot op schoot voor de tv.
mocht ik winnen dan heb ik ook een keertje echt eten wat voor me wordt klaar gemaakt.

edit
kan elke dag.
en omgeving Nijmegen of Arnhem

[ Bericht 18% gewijzigd door z80 op 05-08-2009 19:58:51 (dag + plaats vergeten) ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_71623391
Ik eet graag vleesgerechten maar als student en beginnend -op jezelf wonende- kok is meer inspiratie van harte welkom ('standing on the shoulders of giants' zeg maar). En omdat je bij de restaurantweek goed verrast kunt worden en je leuke ideetjes op kunt doen voor je eigen kookkunsten in restaurants die normaliter budgettair lastig binnen te komen zijn zou ik hier graag voor in aanmerking komen! Vorig jaar was het in ieder geval een succes, hopelijk dit jaar mede dankzij Fok!
ma/di/wo. - Leiden / Amsterdam

[ Bericht 3% gewijzigd door Angelgamer op 05-08-2009 14:36:36 ]
pi_71623748
In ons kleine appartementje, met een klein fornuisje, klein keukentje en een klein koelkastje kunnen we ons helaas geen grootse maaltijden veroorloven. Vanavond staat dan ook wéér een roerbakgerechtje met kip op het menu.

Geen bedje van sla, geen sint-jacobsschelpmoes gegarneerd met knoflookaardappeltjes in tijmsaus voor ons, nee, gewoon een pak Albert Heijn roerbakgroente (¤ 1,75) en kip (¤ 2,54), bij elkaar in één pan, zodat het afwas bespaart.

En dat terwijl we dagelijks langs de heerlijkste restaurants moeten rijden naar ons werk in Rotterdam en Den Haag, likkebaardend en dromend van die ene dag dat we onze smaakpapillen mogen verwennen!
Appartement in Leidschendam *te huur* of *te koop*. 20 minuten van Den Haag Centraal, vlak bij A12, A4 en winkelcentrum Leidsenhage!
Meer informatie op Funda ~ ¤ 130.000
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:43:12 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_71623763
Ik zou graag dingen willen proeven, liefst zoveel mogelijk verschillende smaken want ik ben het allemaal kwijtgeraakt..
In november vorig jaar heb ik een epileptische aanval gehad en daarbij heb ik ook een schedelbasisfractuur en een hersenbloeding opgelopen en daardoor ben ik mijn reuk en smaak grotendeels kwijtgeraakt.
In het begin rook ik zelfs steeds een hele vieze geur overal en dat proefde ik ook in mijn eten terug
Gelukkig gaat het steeds beter en ruik ik die geur niet meer maar in sommige etenswaren proef ik het nog wel, varkensvlees bijvoorbeeld en wijn smaakt tegenwoordig ook enorm zuur

Maar waarom wil ik dan winnen als het toch niet lekker smaakt?
Nou, omdat ik nieuwe smaken wil proberen, sommige dingen lust ik niet meer maar andere dingen vind ik nu wel lekker.. rauwe ham en bier bijvoorbeeld vond ik vroeger niet lekker maar tegenwoordig wel.
Alleen zit je vaak met het dillema "koop ik het of niet?", wat als ik het toch niet lekker vind, dan is het zonde van het geld.

Ik woon in zeist en de dag maakt me verder niet uit.. 't is toch vakantie
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:44:44 #11
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_71623799
Enkel goedkope kant en klaar maaltijden op mijn bord dus ben benieuwd hoe een echte maaltijd in een restaurant op elke avond in de week in Den Haag en omgeving smaakt. Loop er vaak langs maar een keer een restaurant in gaan......
pi_71624293
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:44 schreef gunk77 het volgende:
Enkel goedkope kant en klaar maaltijden op mijn bord dus ben benieuwd hoe een echte maaltijd in een restaurant op elke avond in de week in Den Haag en omgeving smaakt. Loop er vaak langs maar een keer een restaurant in gaan......
Loop is langs de groente- en vleesafdeling in de supermarkt joh, gaat een wereld voor je open

Anyway, ik wil graag uit eten omdat uit eten gaan nou eenmaal tof is. Ga geen zielig overdreven verhaaltje ophangen zoals iedereen hier, dus dat is mijn rede

Oh, Amstelveen/Uithoorn en elke avond is prima
[P]otverdorie
pi_71624310
Elke dag kijk ik er als een berg tegenop; etenstijd. Ik stel het avondeten vaak zo lang mogelijk uit; met een groot hongergevoel smaakt ongekookte witlof namelijk goddelijk zoet en werk ik een goed gevuld bord spinazie à la crème weg zonder te kokken. Eigenlijk is het best treurig nu ik dit zo allemaal opschrijf. Ik snap best wel dat men AVG’tjes beschouwt als een prima maaltijd, maar helaas laat mijn portemonnee het niet toe om supplementen als zoals kruiden toe te voegen. Het maakt daarom niks uit wat ik daarom klaarmaak, alles smaakt hetzelfde. Als je een willekeurig persoon zou blinddoeken en een hapje van mn broccoli en een hapje van mn bloemkool zou laten nemen, zou diegene het verschil niet kunnen maken.
Gelukkig heb ik af en toe ook afwisseling, zoals bij elk ander student staat pasta geregeld bij mij op tafel. Dit is namelijk goedkoop in plaats van lekker en goed af te wisselen met pasta pesto en pasta ketchup..

Gun mij alsjeblieft een feestje voor mijn smaakpapillen, ik ben elke dag beschikbaar in Leiden en omgeving
pi_71625117
Eten, ik hou van eten. Bakken, koken ik doe het met liefde en ik hou ook heel erg veel van uit eten gaan. Nu heb ik met mijn allerliefste partner (die voor geen meter kan koken), de afspraak dat als ik 2x een goed bloedresultaat heb, dat hij me dan eens zou trakteren op zo'n ster restaurant. Elke twee maanden zwijmel ik weer. Ik ben nu al 4!! jaar bezig en zelfs met 2 maandelijks bloedprikken is het me niet gelukt

Vorige maand had ik 1x een goed resultaat, misschien dat eindelijk de hypofyse goed gaat werken... maar goed, zul je zien, zelfs met zo'n super resultaat (van 18 naar 7,4, en hij moet onder de 3), vond hij niet dat hij me weleens uit eten kon nemen.

Vandaag staan dus weer handige hamburgers op het menu waarbij ik dus met moeite wat kan koken, want met de nieuwste medicijnenverhoging wil ik eigenlijk alleen slapen. Gisteren sate gegeten van de snackbar. BLERGH!

Daarom wil ik graag winnen zodat ik mezelf uit eten kan nemen en dan samen met m'n MAMS weg kan! Die kan een lekker etentje namelijk ook wel heel goed gebruiken. Zij heeft glutenallergie, tarwe allergie, verschillende vissoorten, kruiden (peterselie, koriander, curry, kummel etc.) en ook nog wat groenten (selderij). Het blijft altijd super moeilijk om met haar bijzonder te gaan eten. Laatste keer restaurantweek was geen succes, want toen ik haar wilde trakteren wilde de kok in de eerste instantie niet vertellen wat het menu zou zijn. Na eindeloos smeken wilde hij wel luisteren naar wat ze allemaal wel niet kon eten, waarna we nog een boullion kregen met selderij erin Nu heeft ze wel zo'n adreline pen bij zich, maar ik zit dus niet te wachten op het moment dat ze hem kan gaan gebruiken.

Ik woon in Delft, zij in Rijswijk, in bezit van een auto en we kunnen volgens mij alle avonden behalve vrijdagavond! En anders gooit ze het maar om!
pi_71626291
Weten jullie nog hoe het vroeger was? Woensdag gehaktdag, vrijdag visdag. Een duidelijk ritme en elke week hetzelfde te eten op dezelfde dagen. Hoera voor de gezonde afwisseling.

Zo gaat het bij ons nog steeds...
Maandag, een schnitzel met aardappelen en spinazie, rechtstreeks uit het vriesvak
Dinsdag, waar we avontuurlijk doen en iets 'buitenlands' eten. Dat wil zeggen een lekkere pasta en sausje uit pakje AKA wereldgerecht
Woensdag, weer snel terug naar holland met een andijviestamppot met een traditionele worst erbij natuurlijk
Donderdag, de kipkerriemetrijst en ja let op! niet uit de lijn wereldgerechten maar gewoon saus uit pot oja en de toverrijst niet vergeten
Vrijdag, vis (waar hebben we dat eerder gehoord) met aardappelen en brocollie met een heerlijk kaassausje uit zak
Zaterdag, gaan we weer op de buitenlandse culinaire reis naar de......Pizzeria op de hoek voor een lekkere Margarita
Zondag, de nog makkelijkere dag dan zaterdag en dat betekent dat er worstenbroodjes uit het pak worden gehaald en heerlijk in de oven opgewarmd
Maandag..........nouja lees het rijtje hierboven maar

Als de shock door naar een van deze toprestaurants te gaan niet te groot zal zijn zou ik graag naar een restaurant gaan die vlakbij Oss of Dordrecht ligt en alle dagen behalve donderdag en vrijdagavond
pi_71627011
wij zijn helemaal gaar in dit weer. dus een potje voor de koter en magnetronmaaltijden voor ons. we wonen in diever, kunnen bijna altijd mits de koter meemag
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:55:31 #17
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_71627111
waarom niet?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_71628677
Nou vanavond was het weer zover de standaard bij warme dagen :
Sla , met wat gebakken aardappeltjes en een stukje vleesch ! Het is te warm om lang in de keuken te staan in deze tijd van het jaar , en dus ben ik wel toe aan het feit dat een ander lekker voor me kookt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:01:20 #19
263468 fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
pi_71628679
Wat ik nou niet begrijp is dat jullie je aan die AH maaltijden gaan bezigen terwijl elk consumentenboek aangeeft dat al die instantmaaltijden gewoon ongezond is ook al zegt men bij AH anders. Je kan toch ook zelf wat snel in elkaar zetten in plaats van die magnetron elke keer. Het is gewoon duurder als je die AH zooi eet,ook al lijkt het optisch goedkoper vanwege de prijs die je elke keer betaalt. 10 x ¤ 1,75 =...... is ook op termijn duurder dan gewoon in 1 keer ¤ 13,50 en waarmee je langer vooruit kunt. In dit topic weet ik elke dag dat ik thuis kom,ook al benik bekaf een goeie hap neer te zetten zonder mijzelf uren in de keuken te hoeven bezigen. Tis kwestie van een beetje vooraf plannen(in het weekend) en dan e.e.a invriezen en later weer gebruiken en toevoegen met aardappelen,rijst oid. Enige wat je standaard in huis moet hebben is rijst en aardappelen. Nou dat kost ook geen vermogen op termijn.

Over de restaurantweek: Hoe wordt die selectie gedaan m.b.t de recensies van mensen die ergens gegeten hebben? Is het natte vingerwerk en kijken hoe de maan staat of afhankelijk van de gemaakte foto's(dus geen wazige,donkere zooi met je mobiel) of het hele geschreven stuk met bijbehorende foto's.
Ik heb vanaf maandag 24 augustus t/m zaterdag 29 augustus elke dag in een restaurant al geboekt met het vrouwtje. Dus ik weet niet of het wel zinvol is er iets over in te sturen als er geen duidelijkheid hierover is.
Begrip: iets wat je krijgt als je het gegeven hebt.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:20:04 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71629136
Ik kan kort zijn: Spongebobpasta-terreur.

Need I say more? .

(regio 030, ontsnappen moet lukken op elk gewenst tijjdstip).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71630902
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:01 schreef fokkerspy het volgende:
Over de restaurantweek: Hoe wordt die selectie gedaan m.b.t de recensies van mensen die ergens gegeten hebben? Is het natte vingerwerk en kijken hoe de maan staat of afhankelijk van de gemaakte foto's(dus geen wazige,donkere zooi met je mobiel) of het hele geschreven stuk met bijbehorende foto's.
Ik heb vanaf maandag 24 augustus t/m zaterdag 29 augustus elke dag in een restaurant al geboekt met het vrouwtje. Dus ik weet niet of het wel zinvol is er iets over in te sturen als er geen duidelijkheid hierover is.
We kijken gewoon of het een beetje leesbaar geschreven is en als je er foto's bij wilt leveren of die inderdaad niet extreem slecht zijn. Er zal geen strenge selectie plaatsvinden of zo, we willen gewoon graag jullie mening horen zonder dat er te ongefundeerd gevloekt en gediscrimineerd wordt
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 20:05:33 #22
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71631823
Mijn prak van vanavond is niet zo interessant. Sappige broccoli, goudbruin shoarmavlees met m'n geheime ingrediënt erdoor, mooie droge witte rijst. Kort verhaal. Maar het bord van m'n tafelbuurvrouw, dat levert heel wat meer vertelstof op.

Om te beginnen haar bord. Haar bord is groen. En dat is niet goed. Want mijn bord is blauw en groot. Tafelbuurvrouw geeft op hoge toon aan dat ze ook zo'n bord wil. We wisselen van bord. Ik schep ons beiden wat rijst op. Zij pakt haar vork. Ook niet goed, want de vork is niet groen. Ze krijgt een groene vork. Ik schep ons beiden wat broccoli op. Neeeee, gilt ze panisch. De broccoli ligt te dicht bij de rijst. Ik schuif 'm naar de andere kant van haar bord. Zo goed? Ze knikt. En dan komt het vlees. Te weinig. Ik schep nog wat op. Nu is het teveel. Ze barst in krijsen uit, loopt bij me weg en gaat al snikkend en schokschouderend bij een andere tafelgenoot op schoot zitten. Ze wil niet meer eten.

Gelukkig ken ik haar goed genoeg om te weten dat appelmoes het beste smeermiddel is. Ze eet appelmoes, ze eet wat broccoli, ze eet rijst. Al valt de helft op de grond. Iemand anders eet het vlees op.
Er is nog een klein drama omdat er geen roze toetje is, maar gelukkig neemt ze genoegen met een gele. Goddank, denk ik aan het eind van de maaltijd, er is wat eten in gegaan. Het is een heel gewone driejarige, die tafelbuurvrouw van me. Aan de overkant zit haar zusje van anderhalf, die voortdurend een keel opzet omdat zij juist meer meer meer eten wil. En omdat zij ook appelmoes wil. En yoghurt. En een geel toetje.
Een doorsnee maaltijd in een gezin met twee kleine kinderen. Rijst en groenten op de vloer. Gezichtjes onder de yoghurt, handen onder de appelmoes. Mijn trommelvliezen die geteisterd zijn door protestgehuil. Partner die soms de nagels in zijn handen heeft staan van zelfbeheersing.

Stuur mij en mijn partner daarom uit eten. In een restaurant waar we plezier zullen hebben van een volwassen gesprek en van de rustige ambiance. Desnoods met achtergrondmuziek.
Ik beloof plechtig dat ik ontspannen zal eten van de eerste tot de laatste minuut. Dat ik niet zal klagen over het servies, de schikking van het eten op mijn bord en de grootte van de porties.
Tevens beloof ik dat ik niet zal morsen, niet mijn bord aan mijn mond zal zetten, niet tot mijn ellebogen in de saus zal graaien, en niet na het eten midden op tafel zal klimmen en onder het roepen van “oppe, oppe” gaan staan wachten tot de ober mij er af tilt.
En ik zal de oppas pas bellen op een tijdstip waarvan het aannemelijk is dat mijn kinderen al gegeten hebben en haar verhaal rustig aanhoren. Dát wordt genieten!

[regio Den Haag, en iedere avond is geschikt]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71632309
Nou vandaag dus een lekkere biefstuk van de AH, krijg ik te horen dat de diepvriesbiefstukjes van de lidl lekkerder zijn. Gebakken aardappeltjes erbij met appelcompote heerlijk maar mevrouw vind die stukjes niet lekker dus dan maar appelmoes, Waarom zo simpel. Iedere dag na 19:00 pas thuis en dan nog koken is gewoon niet leuk want alle goede gerechten duren al gauw een uur of meer om te maken en dan eet je dus pas na 8en Ook ben ik wat verwend na onze amerikareis waar je voor weinig overal kunt uit eten en zelfs de fastfood ketens betere hap presenteren als hier in nederland ! (Regio helmond/eindhoven eigenlijk iedere avond behalve vrijdags ivm werk)
pi_71632825
Ik wil wel een lekker beschuitje met Yvonne eten
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_71634484
Hoi,

Een verhaaltje over ons ´diner´, zomaar een avondje uit ons drukke leven. Als jong stel met twee kinderen van 3 en een half met beiden een baan schiet even gezellig en romantisch samen tafelen er soms behoorlijk bij in. Eten gebeurd bij ons altijd stipt om 5 uur. Of papalief met zijn wisselende werkuren er is of niet om 5 uur staat er een prak op tafel want nieslief moet wel om 6 uur werken. Als er oppas nodig is eet die ook gezellig mee. Doordeweeks staat snel en makkelijk op het lijstje. Gisteren gevulde groentesoep met witte bolletjes, vandaag een blik witte bonen in tomatensaus, aardappels en een simpele worst. Pasta minimaal een keer per week; gehakt, saus uit een potje, uitje erbij, tomaatje uit de tuin, paar blokjes spinazie en klaar is de saus.

In de weekenden is er meer tijd om te koken. Vooral papalief is daar erg goed in, hij maakt de lekkerste gerechten met een voorkeur voor Grieks of Italiaans. Zijn Wiener Schnitsel wordt gemaakt volgens het recept van oudtantelief uit Wenen met de Brosel uit Wenen want dat is onbetwist het lekkerste. Dat de keuken daarna een slagveld is maakt niet uit. Of het nou de twins zijn die eten in het rond strooien of papalief die iets te enthausiast de eieren klutst.

Zijn droom is dan ook om ooit nog eens een keertje in de Librije te kunnen eten. Romantisch even met zijn tweeen heerlijk eten.

Als verassing voor hem heb ik er al eens aan zitten denken maar tijd, geld, etc het zit er gewoon niet in.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_71635333
Bah. Alleen al de kleur. Nu snap ik waarom gifgroen gif-groen genoemd wordt. Zo beschrijf ik de al niet te smakelijke spruitjes die hier eenzaam op mijn bord liggen. Aan het begin van de maaltijd vond ik het er minder treurig uitzien; het lapje vlees en de aardappelen vergezellen de al dan niet te feestelijke maaltijd met spruitjes.

Opeens vraag ik me af waarom ik zelf niet een keer kook, en altijd mijn ouders het niet al te interessante, (lees: saaie, ondankbare) werk laat doen. Dan bedenk ik me dat ik eerlijk gezegd er te lui voor ben. Ik prefereer een restaurant. En om mijn luiheid te benadrukken, het liefst in de buurt. Nuenen, of voor de mensen die net zo goed in aardrijkskunde, topologie zijn als ik: omgeving Eindhoven.

Omdat ik vrijwel alleen zondag t/m dinsdag tijd heb, 's avonds, eet ik meestal na het werk, rond 20.00 een opwarmmaaltijd, van wat er nog over is van het avondeten. Het leven is zuur. Net zo zuur als deze spruitjes. Dan nog snel maar even naar de patatzaak hier om de hoek. Lekker dichtbij.
pi_71641279
Hotwings van KFC op elke willekeurige dag in Amsterdam gaan na een tijdje ook vervelen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 03:40:47 #28
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_71641621
Lekker eten hoeft niet duur te zijn.

Culinaire recensies zijn niet aan mij besteed, deze zijn vooral afkomstig van dwarsliggers die het nooit hebben geschopt tot chef kok; meestal is hun schrijfwijze hetzelfde als waarom hun gerechten niet in de smaak vielen; zuur of bitter. Dat is slechts mijn mening, toch bewijzen de heren recensenten nog te vaak mijn gelijk.

Sowieso eet ik nooit bij een sterrenrestaurant, ik heb liever mijn maag gevuld dan mijn portemonnee verdund. Haute cuisine heet zoiets, een mooi Frans woord voor weinig eten voor een groot bedrag. Ik ga hier misschien kort door de bocht, maar als zoon van de Groninger klei geniet ik nu eenmaal net zo veel van een pan vol stampot boerenkool (inclusief gort, spek en doorregen worst) of een flinke pan (bijna) drooggekookte snert..

Toch zijn de finesses van de buitenlandse kookkunst me niet onbekend. Vaak zijn het bekende nationale gerechten die niet voor niets nationale gerechten zijn geworden. Dit in tegenstelling tot de meeste gerechten die de sterren restaurants serveren. De sterrenrestaurants lijken weinig navolging te genieten... de recensenten schrijven deze restaurants de hemel in; de mensen met geld volgen slaafs de adviezen... maar hoeveel culinaire adviezen van hen hebben het geschopt tot nationaal recept en zijn 25 jaar later nog hot and alive?

Op een goed gemaakte cappacio met pijnboompitten zie ik hier weinig van terug.

Dolmades

Voorgerechten zijn er in alle soorten en maten, maar wie het mij vraagt... ik zeg dolmades. Een simpel grieks voorgerecht zijn dolmades... goedkoop en makkelijk te bereiden. Wijnbladeren en wat rijst (naar wens aagevuld met eventueel gehakt en kruiden)... man wat heerlijk kan dit zijn.
Of een paëlla in Spanje, een echte Chinese nasi of een echte Kip Tandoori.

Wie houdt wie voor de gek? Het restaurant, of wij onszelf omdat we buitenlandse gerechten alleen willen leren kennen via onze eigen smaak?

Uit eten hoort een culinaire ontdekkingsreis te zijn, maar de waarheid is dat niet wij als bezoekers van een restaurant deze culinaire ontdekkingsreis ondergaan, maar het meestal de chef koks zijn die proberen te ontdekken wat wij echt willen eten. En zo is het altijd al geweest, behalve die recensenten die zich boven ons klootjesvolk begeven. Soms hebben ze gelijk, vaak ook niet... maar ze gaan ons voor, of we het willen of niet.

(p.s. ik ga er niet vanuit dat ik iets gewonnen heb, maar mijn PM is altijd open).
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:14:52 #29
265228 lcaffa
Geniet dus werk met mate
pi_71642348
Heerlijk kan die koken mijn vriend, echt met veel aandacht en smaak kan hij een geweldig gerecht op tafel zetten, ik ben daarentegen meer van de standaard gerechten, aardappels, vlees, groente, beetje pasta en als ik er echt zin in heb een keer per jaar een risotto...

Mijn stijl is: smijt maar snel op het bord, anders koelt het zo snel af...
Zjin stijl is: een prachtig opgemaakt bord met een toefje groen bovenop en een dressing/saus/jus gesprenkeld langs de zijkant...

Op zich heb ik dus helemaal niks te klagen zou je denken.....totdat mijn vriend besloot zijn jongensdroom na te gaan leven en bij de marine te gaan...

De week voor de restaurantweek gaat hij voor 10 weken weg dus dit zal de eerste en waarschijnlijk niet de laatste restaurantweek zonder hem zijn en ondanks dat ik heel stoer loop te verkondigen dat ik het heerlijk vind om het rijk voor mezelf alleen te hebben ga ik hem en natuurlijk ook zijn kookkunsten flink missen...

Het lijkt me daarom heerlijk om op maandag, dinsdag! of eventueel vrijdag in omgeving Amsterdam / Haarlem op jullie kosten met een vriendin lekker wat afleiding te zoeken en toch het gevoel te hebben dat er culinair verantwoord voor me gekookt wordt!

[ Bericht 0% gewijzigd door lcaffa op 06-08-2009 12:06:09 ]
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:59:16 #30
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_71649150
Vanavond zal het volgende culinaire hoogstandje op mijn bord liggen:
Een moot zalm en een banaan als toetje.
Ja, behalve soms.
pi_71651341
Er staat praktisch elke dag prak op de Tisch.
Graag zou ik een keer eens andere prak proberen, praktisch zou zijn als dit in Rotterdam zou kunnen maandag, dinsdag of woensdag.
pi_71651900
zucht... daar hebben we het weer...
net de vrouw aan de lijn: wat wil je eten???
bloemkool met een worstje?
prei met een balletje gehakt??

Ik ben zelf meer van het uitproberen, en hou er ook van om eens gezellig met z'n tweetjes naar een restaurant te gaan... Maarja, dat zit er allemaal niet zo in..

Laatste keer dat we uit eten zijn geweest was bij tony wok away (erg lekker, daar niet van, maar dat noem ik niet uiteten)

Uiteten, lekker met z'n tweetjes bij een romantisch kaarslicht, genieten van maaltijd, waar je smaakpupillen de volgende dag nog zoiets hebben van: "WAUWWWWW"
dat is uiteten..

En ja, tuurlijk zou ik graag het dinertje winnen, enne, als jullie een recensie willen, maak ik die....

Mocht het zo zijn dat ik mijn vrouw op jullie kosten mee zou mogen nemen, dan graag iets in de buurt van Tilburg... Dag maakt niet uit (wij passen ons wel aan )

[ Bericht 7% gewijzigd door wjlaak01 op 06-08-2009 14:37:01 (typo's) ]
I love RPG Warhammer
pi_71652961
Om te beginnen, Meestal zijn "dit soort dingen"niet bij ons in de buurt, dus zal beginnen dat wij regio 045 (zuid limburg) wonen,Mocht daar niks in de buurt zijn,Mag de "jury"ons meteen overslaan.Hoef je mijn verhaal niet te lezen.

En dan, wat wij vanavon eten.
Waarschijnlijk gewoon macaroni, want het is veel te warm om uren in de keuken te staan.Niks bijzonders.Maar de reden waarom ik graag zou winnen.Mijn man en ik zijn 24 augustus 5 jaar getrouwd. Elk jaar wil ik iets bijzonders doen met hem maar met een gezin met een zoontje van zes komt daar meestal niks van. En werkelijk elke keer gaat het mis met eten.

Krijg je als je restaurants moet uitzoeken die in je budget liggen hé.
Die keer dat we ergens gingen eten bij een griek, in valkenburg,Dat we iets kozen van de kaart waar dus alleen stond dat het met kaas overbakken Gyros was. NIET dat er champignons inzaten.Toen het uiteindelijk geserveerd werd,(dat van mijn man was wel goed!) hebben we tot drie keer toe een serveerster erbij geroepen.Toen die EINDELIJK kwam , was het eten van mijn man al bijna op. Jahaaaaaa, heel romantisch diner voor twee als je op je eten moet wachtenzonde om dat van hem dan ook koud te laten worden.Ik had verwacht omdat het niet op de kaart stond dat het erin zat,Ik wel iets nieuws zou krijgen, of eentje zonder champignons. FOUT..Zo.Omdat er al één hap van mijn eten was genomen (voor ik de champignons tegenkwam!) wilde ze het niet meer terugnemen.Nadat de baas erbij was gehaald, weigerde die ook nog iets eraan te doen want mijn man had het zijne wel opgegeten en we hadden eerder moeten melden. Ja hallo! die muts kwam pas na tien rondjes "smaakt het, wilt u nog iets drinken"en uiteindelijk kwam het erop neer dat we het restaurant bijna uitgegooid zijn , We wilden niet betalen voor datgene dat ik niet had gegeten maar omdat we moesten pinnen en dat van mijn man wel moesten betalen,is datgene dat we niet gegeten hebben ook op de rekening gezet. (begrijpelijk dat je ons daar nooit meer ziet!)

De volgende keer dat we uit gingen eten,Was onze reservering kwijt (wederom bij een griek,maar een andere dit keer....) en moesten we een half uur wachten tot er een nieuwe tafel vrijkwam. Je kent het wel, babysit en tijdslimiet,waren al een eind gereden dus geen tijd meer om te wachten en dan nog lekker rustig uit eten te gaan.Van alle ellende een ander restaurant moeten zoeken en daar nog even "snel"wat gegeten.Ook geen aanrader.

Toen de keer dat we drie jaar getrouwd waren. Steakhouse...In scheveningen,Lekker gegeten (we gingen nog naar een musical) , alleen bleek achteraf in de fruitsalade (stond weer niet op de kaart ) flink wat alcohol te zitten,wat ik niet geproefd heb maar waarvan ik de bijwerkingen later die avond maar al te goed heb gemerkt. Ik kan dus NIET tegen alcohol, al is het maar een klein beetje. Ik was dronken. Vond mijn man niet erg maar ik wel...Kan me ook weinig herrinneren van die avond. Waarschijnlijk ook de hitte die daaraan bijdroeg.

En dan natuurlijk ook nog die ene keer dat ik in een restaurant besloot een visschotel te nemen. Was heel erg zwanger, en had er gewoon zin in.Toen mijn bord kwam lagen me daar een paar gamba's aan te kijken en die vis op mijn bord waar de kop nog opzat,Die droeg ook niet bij aan mijn eetlust.Ik ben rennend en kokhalzend naar de wc gevlogen,Toen ik terugkwam na een kwartier had mijn man (How thoughtfull!) de koppen overal maar snel afgehaald. Helaas heb ik het die avond gedaan met een salade, wat frietjes en een ijsje.........

Ik zou nu graag eens een keer écht uit eten willen gaan. Geen gezeik met achteraf het restaurant uit getrapt worden omdat je het niet eens met de baas bent.Eens een keer geen macdonalds of burger king (Da's niet uit eten maar you get my point!) met een jengelende peuter,Eens een keer echt tijd voor elkaar. Dat ik me savonds uitgebreid kan badderen, opmaken, in mijn mooiste kleren steken,een romantisch avondje met mijn echtgenoot (en geloof me dat ik dáárvoor wel een oppas regel waar kind kan blijven slapen!) kan doorbrengen en dat ik me dan eens niet druk hoef te maken van "als we nu uit gaan eten hebben we straks geen geld voor........*noem maar op*

Ik zou dus wel graag winnen! Gewoon omdat het leuk is,Omdat we (met ons budget) waarschijnlijk nooit in een fatsoendelijk restaurant komen,én omdat we bijna nooit uit gaan eten.Zou leuk zijn!

Wat betreft Data: als je zoiets wint, daar máák je natuurlijk tijd voor.Dus qua tijd en datums maakt niet uit (al zou de 24e wel leuk zijn, eindelijk eens een trouwdag waar het eten WEL smaakt, haha)
pi_71655459
Vrienden, begrijp me goed ze zijn echt heel gezellig. Maar soms, vooral wanneer het op eten aankomt.

De afgelopen 2 weken zijn we met zijn allen op vakantie gegaan. Heel mooi huisje, fantastische omgeving! Allemaal super. Maar dan wordt het wat later op de avond en krijg je honger. Dus eerst met zijn allen (5) naar de plaatselijke XXL supermarkt. En dan begint het drama.
"Wat zullen we vanavond eten?" Vraagt degene met het meeste lef.
"Aardappels, groente, vlees?" oppert de meest Nederlandse.
"Neeeee! Dat eet ik thuis ook al." De eigenwijs.
"Pizza?' de vreetzak,
"Gadver, alweer?" de variabele eter.
"En wat moet ik dan eten?" de vegetariër.

Zie alhier het eerste probleem, we hebben een vegetariër, die allergisch is voor noten. Een oer-Hollands, wat de boer niet kent dat ie vreet ie niet, aardappels vlees groente type. Een eigenwijs persoon, die alleen maar lokaal eten wil eten. Een variabele eter, die voornamelijk zegt dat ze daar vanavond geen zin in heeft. En een echte bourgondiër, die dol is op vlees en pizza, maar geen vis eet.

Als er dan uiteindelijk na eeuwig durende discussie en onderhandelingen, toch tot een overeenstemming gekomen is (meestal een mengelmoes), staan we voor de volgende problemen. Wat gaan we uitgeven en is het er überhaupt wel? Natuurlijk zijn we allemaal studenten, alleen de één wat armer dan de ander. De bourgondiër en de eigenwijs geven liever geld uit aan goed eten, terwijl de rest liever wat goedkoper kiest. Gelukkig moet ieder etenswaar ook nog gecontroleerd worden op noten en sporen van. Wat in een ander taal natuurlijk nog makkelijk te vinden is! Na lang zoeken en vele teleurstelling is onze boodschappenkar volgeladen. Waarna we de weg vervolgen naar de zelfkassa, omdat deze wel Engels kan ( ).

Na betaald te hebben (en het was weer duur!) gaan wij weer op weg naar het huisje, daar aangekomen, wordt alles uitgepakt en begint het koken. Opgesplitst in een corvee en een kookgroep, maakt één van beide de keuken tot een absolute puinzooi, inclusief aanbranden, dingen vergeten, en nog niet gare producten. Waarna de andere groep later zijn best mag doen om alles weer schoon te krijgen.

Als afsluiter van deze vakantie zou ik de hele zeur groep graag eens meenemen om met zijn allen toch eens echt van eten te gaan genieten, zonder discussies over geld, wat te kiezen, welke wijn, hoeveel per persoon, bla, bla bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla bla, bla, bla, bla, bla, bla.

Daarom zou ik (de eigenwijs) graag een groep van 5 Groningse studenten aan willen melden om mee te dingen naar 2 dinercheques. Beschikbare avonden zijn alle avonden, met uitzondering van 24 augustus. Woensdag 26 augustus zou ideaal zijn.
pi_71660332
ons eten voor vanavond.

zoals elke werkdag beslissen we dag ervoor wat we gaan eten, dus gisteravond, vlak voor bedtijd samen besloten dat het vandaag nasi met sate zou zijn. mijn vriend is snel naar beneden gegaan en de bak nasi uit te vriezer getoverd (iets wat wel vaker voor komt doordat wij beiden werken en in het weekeind koken voor minimaal 6, dus we alles in kunnen vriezen) en deze boven in de vriezer geplaatst (kleine vriezer boven, grote vriezer in de berging). uiteraard vergeten we voor de zoveelste keer deze voor het slapen gaan uit de vriezer te halen en in de koelkast te plaatsen.

ook word dit weer vergeten bij het wakker worden en het rennen om je brood te smeren zodat je maar op tijd op je werk aan komt. vanavond. rond een uurtje of 6 zijn we beiden thuis, het is gelukkig een vroege avond voor mijn vriend, want vaker is het rond 7 uur. Pas op dat moment hebben we door dat het eten nog niet uit te vriezer is gehaald waarna we alsnog richting de chinees of de patatboer kunnen rijden om daar maar wat eten te halen. ach gelukkig kunnen we vanavond wel samen eten, dat was maandag en dinsdag wel anders.

beschikbare avonden zijn donderdag, vrijdag en zaterdag. in de omgeving van rotterdam. uiteraard ben ik hierbij ook bereid om een korte review hiervan te geven.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:33:42 #36
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_71663343
Tja waar zal ik is beginnen. In iig geen smeekbede of een zielig verhaal maar de naakte waarheid.
Ik wil het, ik wil het, ik wil het eten uit een top restaurant een keertje proeven.

Heb eerlijk gezegt weinig te klagen over het eten dat thuis geserveerd word, me vriendin kan lekker koken en ik ook (al zeg ik het zelf) maar dat is verre weg niet te vergelijken met een topkok uit een sterrenrestaurant.
(Review schrijf ik met alle liefde)

dus wat eten we vandaag, gewoon wat makkelijks ivm met het warme weer. Maaltijd salade met krokante kipschnitsel en een kruidenstokbrood uit de oven. De variaties zijn oneindig.
Verder proberen we zoveel mogelijk gevarieerd te eten maar door mijn onregelmatige werktijden eet ik regelmatig junkfood, (ja ja slecht ik weet het!!)
dit is dus eigenlijk mijn motivatie om die dinner bon mijn kant op te sturen. Niet omdat ik zielig ben, niet omdat ik slecht eten (behalve het junkfood dan) voorgeschoteld krijg maar omdat ik het gewoon graag wil..

Trouwens kom uit de omgeving van den haag en zie daar vaak een japaner waar ik best wel eens een vorkje mee zou willen prikken. Of een chopstickie..

Welke dag we beschikbaar zijn?
Ik maak er vrij voor!!!
Geef mij een datum en ik ben DAAR!!

Groetjes van je moeder..

[ Bericht 0% gewijzigd door Joe-Momma op 06-08-2009 22:13:27 ]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:15:20 #37
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_71673269
Ik doe niet mee aan de wedstrijd maar wil ff zeggen dat ik het een leuk initiatief vind !
De site werkt ook helemaal perfect, vooral dat je van te voren kan zien wat volgeboekt is en wat niet

Mijn vriendin heeft een paar weken terug haar propedeuse gehaald en vandaag hopelijk haar rijbewijs
Die restaurant week komt precies goed uit om haar mee uit eten te nemen !
Just come back if you even wanna try it again, but I told you once, you son of a bitch, I'm the best there's ever been !!
pi_71673298
hoi!

tvp!

Wij gaan de 27ste eten bij Oporto in Nijmegen maar nog een extra avondje uit eten is natuurlijk ook niet rot
Ja doei.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:02:27 #39
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_71679408
Kennen jullie dat verhaal van de jongen die zijn vriendin mee uit eten nam en het een onvergetelijke avond werd?

Nee?

Ik ook niet.

Altijd beschikbaar, Arnhem.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_71680888
Ik, als Surinaamse, ben verslaafd aan aardappelpuree. Ik kan dat wel elke dag eten en omdat ik meestal kook eet mn vriend het ook maar.... Ik gun mijn vriend nu eigenlijk wel eens een culinair verantwoord diner...want die aardappelpuree komt nu echt zn strot uit.

Oh ja, ik kom uit Den Haag en heb niet echt een leven waardoor ik elke avond wel kan.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  zondag 9 augustus 2009 @ 05:41:06 #41
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_71724585
Nog een extra recensie;

Bijna 2,5 jaar zijn we bij elkaar; mijn lief en ik.
We kenden elkaar via het internet, en ik wilde haar verrassen in een fijne ambiance. Ergens noemde zij een restaurant die ze geweldig vond; Benz in Groningen; een restaurant waar de hele mediterraanse keuken samenkwam.

Deze tent (of moet ik zeggen; tenten) was alles wat we koesterden. Goed eten, mediterraanse gastvrijheid en de beleving. Nu kenden ik en mijn huidige vriendin elkaar nog niet, anders dan mailen.
Maar toch de sfeer was goed, er was een bedoeïenentent, een Noord Afrikaanse tent en nog een gewoon deel restaurant voor iedereen. Keuze voor iedereen, en dat gold ook voor de gerechten die werden aangeboden.

We kenden elkaar nog amper voordat we deze restaurant aandeden... maar de ambiance was goed genoeg om ons naar elkaar te doen toe groeien . Twee vreemden die elkaar vonden, juist daar.
Nu 2,5 jaar later zijn we nog steeds geliefden en nog steeds is dit restaurant de keuze van allen in mijn familie... Zelfs wanneer ik een nieuw restaurant wilde ontdekken... dan nog zwaait de familie met flappen om mijn verjaardag daar te houden. Ze zijn diep onder de indruk, en wie ben ik om 'nee' te zeggen, wanneer de familie bereid is alle kosten extra te betalen?

Ik kan derhalve zeggen dat restaurant Benz in Groningen een ieder's hart gestolen heeft. En dit niet alleen om de gerechten, maar mede om de bediening. Dit laatste is voortreffelijk, de bediening neemt alle tijd om het concept uit te leggen, weliswaar komen ze soms handen te kort, maar ze proberen dit altijd te compenseren. En wat de gemiddelde Nederlander ook mag vinden van Noord Afrikanen... ze doen altijd hun uiterste best om de cliënt het beste te geven.
Mijn 4 sterren gaan dan ook naar Benz Groningen.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:17:42 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71763791
4 jaar lang eet ik bijna elke dag van de week groente, gekookte aardappels en vlees. Behalve op vrijdag want das patat dag!

Mn kerel lust enkel "hollandse pot". Ik hoef niet aan te komen met macaroni, spaghetti, nasi, bami, lasagna, ect... lust ie niet

Ik ben dus echt wel toe aan iets anders dan aardappels en groente !

Vanavond eten we ook gewoon weer bloemkool met een slavink, jus en gekookte aardappels

Iemand, verlos me hiervan!

Ik hoop dat ie in het restaurant ontdekt dat ook "wat een boer niet kent eet ie niet" lekker is!

Ooh, we wonen in Den Helder, en elke avond van de week na 18u beschikbaar
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71829624
Wij hadden vandaag lekkerbekjes, aardappelen en spinazie, eigenlijk eet dat mijn vriend niet zo graag, want hij is niet van de vis...maar als hij altijd zijn zin zou krijgen, dan moet ik de komende jaren van chips, pizza en cola leven, want hij is ook niet van de groente, niet van de salades, niet van de soep....eigenlijk lust hij haast niets...zijn moeder heeft toegegeven dat ze hem vroeger heel lang potjes heeft gegeven...dus waarschijnlijk is daardoor zijn smaak niet zo goed ontwikkeld... elke dag is het weer een "uitdaging" om lekker te koken, want ik hou van variatie en wil mij ook niet beperken, dus moedig ik hem altijd weer aan iets nieuws te proberen, "verstop" ongeliefde ingrediënten op zijn bord en doe alsof niets aan de hand is als hij het toch merkt...het lukt niet altijd, maar soms wel

dus het zou wel leuk zijn om "mijn dagelijkse taak" een keertje aan een restaurant over te dragen, wij fietsen soms langs het 't Nonnetje in Harderwijk, maar dat zit natuurlijk al vol, maar over de De Dolle Griet hoor ik ook goede verhalen en wij zijn er nog nooit geweest, behalve op woensdag kunnen wij elke dag vanaf 18.00 uur, hebben wij geluk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 12-08-2009 21:10:39 ]
pi_71834950
tsja.. we werken allebei. Dan wil boodschappen doen er wel eens bij inschieten. Zo zitten we al een paar dagen aan de pakjes miesoep die al een half jaar over datum zijn (maar ach, pasta bederft toch niet zo snel?). Dus een voedzame maaltijd mag wel weer een keertje..

En áls het kan op een ma, wo, vrij of za in de omgeving Amsterdam of Beverwijk
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:18:23 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71865653
And the winners are....
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71867700
die volgen vanmiddag, ik heb gisteren geen tijd gehad om alles door te lezen
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:45:18 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71868630
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:57 schreef Morthill het volgende:
die volgen vanmiddag, ik heb gisteren geen tijd gehad om alles door te lezen
relax
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:54:26 #48
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_71871972
Ik heb gewonnen En dat nog wel op mijn verjaardag!
pi_71872051
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:54 schreef Windigo het volgende:
Gefeliciteerd Geniet ervan en wel een review he, als je daar tijd voor hebt
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:59:37 #50
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71872127
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:54 schreef Windigo het volgende:
Windigo, dubbel gefeliciteerd
En ik heb ook gewonnen op jouw verjaardag
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')