Voldoende immigranten die wel relavante opleiding hebben alleen komen die niet vaak uit Peruquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:04 schreef Halcon het volgende:
Ik geloof niet dat het er veel zullen zijn. Hoogstens zullen mensen wat voorzichtiger zijn met het vertrekken naar de VS of de EU.
Je kunt in een crisis beter in de VS of de EU zitten dan in Latijns Amerika qua broodverdienen zonder relevante opleiding.
Iemand met een relevante opleiding heeft kansen op een baan en dan kun je beter in de VS of de EU zitten, dan in Latijns Amerika.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voldoende immigranten die wel relavante opleiding hebben alleen komen die niet vaak uit Peru
Sprak laatst een Mexicaanse die teruggaat, maar dat komt omdat ze gedumpt is door d'r vriend.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De mensen die ik spreek kiezen ook voor een emotionele keuze in plaats van een rationele, als het verschil tussen wat je kan verdienen ergens anders en je thuisland is de keuze zo gemaakt
Omdat ze niets heeft. Geen appartement, geen fulltime baan, nauwelijks spullen, etc. Hiervoor heeft ze een paar jaar in Finland gewoond. Nu zegt ze dat ze terug gaat naar Mexico.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom blijft ze niet gewoon in Belgie?
In Brazilie schijnen er best veel mensen terug te komen, maar het wordt natuurlijk ook steeds stabieler, er is werk genoeg en de lonen voor mensen met een goede CV worden steeds beter.
Volgens mij is dit in mindere mate voor Argentinie ook wel zo. Nadeel zal wel zijn dat het voor buitenlanders steeds moeilijker wordt om er te kunnen werken
Uitkering op bijstandsniveau en een zwarte baan of een schoonmaakbaan zal het vast beter doen wat ze daar heeftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat ze niets heeft. Geen appartement, geen fulltime baan, nauwelijks spullen, etc. Hiervoor heeft ze een paar jaar in Finland gewoond. Nu zegt ze dat ze terug gaat naar Mexico.
Ze heeft daar gestudeerd en wat ik van haar begrijp kan ze daar een goede baan vinden. Dat moet ze dan zelf weten. Mij lijkt het dat je met een goede studie en prima Engels, met wat meer effort het ook buiten Mexico wel had kunnen maken en in elk geval beter had kunnen doen dan in Mexico zelf.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Uitkering op bijstandsniveau en een zwarte baan of een schoonmaakbaan zal het vast beter doen wat ze daar heeft
Heeft ze in Finland en Belgie het niet gemaakt?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze heeft daar gestudeerd en wat ik van haar begrijp kan ze daar een goede baan vinden. Dat moet ze dan zelf weten. Mij lijkt het dat je met een goede studie en prima Engels, met wat meer effort het ook buiten Mexico wel had kunnen maken en in elk geval beter had kunnen doen dan in Mexico zelf.
In Finland liep d´r relatie op de klippen, in Belgie ook. Als je dan nog niet op eigen benen kunt staan, kun je beter teruggaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heeft ze in Finland en Belgie het niet gemaakt?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 05:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
.....uit met name Europa en Zuid Amerika door de economische crisis
[...]
Verder is het vaak een betere optie om de crisis uit te ziitten en te hopen op betere tijden in 2010-2011 op het moment dat je terugkeert wordt het heel moeilijk om weer terug te komen
Vet van mij.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De mensen die ik spreek kiezen ook voor een emotionele keuze in plaats van een rationele, als het verschil tussen wat je kan verdienen ergens anders en je thuisland is de keuze zo gemaakt
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk dat er weinig mensen zoals haar zij terug gaan, die blijven wel om te leven van een bijstand en een zwarte baan
Diegene die veel toekomst hebben keren vooral terug
Tjongejonge, wat hebben jullie het weer zwaar! En jullie zijn nog wel zo moreel superieur!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:59 schreef Halcon het volgende:
Iemand met de juiste mentaliteit is of nuttig in het nieuwe land of nuttig in het land van herkomst en gaat dus gewoon terug als diegene in het nieuwe land niet nuttig kan zijn.
Helaas zit niet elk mens zo in elkaar.
Ja, je hebt indianen en Midden-Amerikanen, dat weet ik.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:35 schreef reem het volgende:
Niet iedere Zuid-Amerikaan is een Latijns-Amerikaan.
En niet alle Latijns-Amerikanen zijn Zuid-Amerikanen.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Vet van mij.
Ik snap een aantal van je zinnen niet.
En waarom ben je geïnteresseerd in Latijns-Amerikanen die terugkomen uit Zuid-Amerika? Zijn Zuid-Amerikanen geen Latijns-Amerikanen? En waar keren die Zuid-Amerikanen dan weer naar terug??
Wat heeft een Mexicaanse zonder baan in het Westen te zoeken?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Tjongejonge, wat hebben jullie het weer zwaar! En jullie zijn nog wel zo moreel superieur!
Niet waar. De bevolking spreekt daar Frans (een Romaanse taal) dus is men Latijns-Amerikaan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:56 schreef Halcon het volgende:
[..]Iemand uit Frans-Guyana is geen Latijns-Amerikaan,
Wat lig je nou weer te zeiken: ze gaat toch naar Mexico?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heeft een Mexicaanse zonder baan in het Westen te zoeken?
quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat lig je nou weer te zeiken: ze gaat toch naar Mexico?
lekker uitkering trekken, als vorm van reparations voor de jaren, eeuwenlange uitbuiting door het westen natuurlijk. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heeft een Mexicaanse zonder baan in het Westen te zoeken?
Dan gaat ze lekker in Spanje zittenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:33 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
lekker uitkering trekken, als vorm van reparations voor de jaren, eeuwenlange uitbuiting door het westen natuurlijk. Niks mis mee.
romaanse taal is echt niet genoeg om hen tot latijns amerikanen te rekenen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:13 schreef reem het volgende:
[..]
Niet waar. De bevolking spreekt daar Frans (een Romaanse taal) dus is men Latijns-Amerikaan.
het gaat me erom dat dingen als halcon altijd maar denken dat alle landen gelijke start posities hadden en dat de armoede van de 3e Wereld grotendeels hun eigen schuld is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan gaat ze lekker in Spanje zitten
Wat een prietpraat zeg. Eeuwenlange uitbuitingquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:33 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
lekker uitkering trekken, als vorm van reparations voor de jaren, eeuwenlange uitbuiting door het westen natuurlijk. Niks mis mee.
Want?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Das nog altijd 0,7 cent te veel
Net alsof in de jaren 90 en 00 niemand meer is gegaan :´)quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:37 schreef El_Matador het volgende:
De meeste Latijns-Amerikanen die ik ken als "vluchteling" zijn uit die landen gevlucht voor de linkse terreurbewinden. En die zitten daar nog steeds (Nicaragua, Venezuela, Bolivia, Cuba), dus die zullen niet zo snel teruggaan.
Ik zou wel graag naar Zuid-Amerika gaan. Het liefste Colombia (schitterend land, schitterende mensen), Argentinie of Brazilie.
Terreurbewind in Bolivia en Venezuela, ik heb blijkbaar iets gemist.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:37 schreef El_Matador het volgende:
De meeste Latijns-Amerikanen die ik ken als "vluchteling" zijn uit die landen gevlucht voor de linkse terreurbewinden. En die zitten daar nog steeds (Nicaragua, Venezuela, Bolivia, Cuba), dus die zullen niet zo snel teruggaan.
Morales is niet bepaald fris bezig en opperboef Chavez al helemaal niet. Veel Venezolanen vluchtten weg voor zijn schrikbewind tegen de intelligentsia.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:27 schreef reem het volgende:
[..]
Terreurbewind in Bolivia en Venezuela, ik heb blijkbaar iets gemist.
Tuurlijk is dat zo maar Reem heeft een beetje te lang in de Bolivariaanse republiek gezetenquote:Op donderdag 3 september 2009 18:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Morales is niet bepaald fris bezig en opperboef Chavez al helemaal niet. Veel Venezolanen vluchtten weg voor zijn schrikbewind tegen de intelligentsia.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |