abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71614406
.....uit met name Europa en Zuid Amerika door de economische crisis

Heeft iemand daar achtergrond artikelen of cijfers van?

Ik zelf zie in Argentinie veel voorbeelden, maar dat zijn voornamelijk dertigers die een jaar of 5-10 in het buitenland gewerkt hebben en nu voor een veel betere baan die ze ooit hadden kunnen krijgen als ze in Argentinie waren gebleven terugkomen. Verder ook wat mensen die met een klein spaarpotje een eigen zaak beginnen en vaak ook weer tijdelijk bij hun ouders gaan wonen.

Ik zelf denk dat het er niet al te veel zijn, althans niet mensen die lander dan 5 jaar weg waren. Veel van die mensen hebben een huis gekocht, kinderen, vrouw in Europa of de VS en kunnen om die reden al niet makkelijk weg.

Verder is het vaak een betere optie om de crisis uit te ziitten en te hopen op betere tijden in 2010-2011 op het moment dat je terugkeert wordt het heel moeilijk om weer terug te komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 5 augustus 2009 @ 05:30:44 #2
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_71614409
Ik ken er een paar, die zijn bijna allemaal vorig jaar teruggekomen. Redden het financieel wel redelijk in de VS/EU maar trokken het slecht qua cultuurkloof (kan ik me erg goed voorstellen), maar als het dan qua geld ook steeds moeilijker wordt en je redelijk makkelijk aan de slag kan in je thuisland...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71693502
Ik geloof niet dat het er veel zullen zijn. Hoogstens zullen mensen wat voorzichtiger zijn met het vertrekken naar de VS of de EU.

Je kunt in een crisis beter in de VS of de EU zitten dan in Latijns Amerika qua broodverdienen zonder relevante opleiding.
pi_71693658
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:04 schreef Halcon het volgende:
Ik geloof niet dat het er veel zullen zijn. Hoogstens zullen mensen wat voorzichtiger zijn met het vertrekken naar de VS of de EU.

Je kunt in een crisis beter in de VS of de EU zitten dan in Latijns Amerika qua broodverdienen zonder relevante opleiding.
Voldoende immigranten die wel relavante opleiding hebben alleen komen die niet vaak uit Peru
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71693717
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voldoende immigranten die wel relavante opleiding hebben alleen komen die niet vaak uit Peru
Iemand met een relevante opleiding heeft kansen op een baan en dan kun je beter in de VS of de EU zitten, dan in Latijns Amerika.

Ik geloof niet dat universitair afgestudeerden die jaren in de VS wonen, nu opeens halsoverkop teruggaan naar Peru, Ecuador of Colombia.

Als men teruggaat, dan kan het een factor zijn, maar de hoofdmoot zal wel iets anders zijn. Het missen van familie, heimwee en meer van dat soort geneuzel.
pi_71693886
De mensen die ik spreek kiezen ook voor een emotionele keuze in plaats van een rationele, als het verschil tussen wat je kan verdienen ergens anders en je thuisland is de keuze zo gemaakt
pi_71777188
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De mensen die ik spreek kiezen ook voor een emotionele keuze in plaats van een rationele, als het verschil tussen wat je kan verdienen ergens anders en je thuisland is de keuze zo gemaakt
Sprak laatst een Mexicaanse die teruggaat, maar dat komt omdat ze gedumpt is door d'r vriend.
pi_71777550
Waarom blijft ze niet gewoon in Belgie?

In Brazilie schijnen er best veel mensen terug te komen, maar het wordt natuurlijk ook steeds stabieler, er is werk genoeg en de lonen voor mensen met een goede CV worden steeds beter.

Volgens mij is dit in mindere mate voor Argentinie ook wel zo. Nadeel zal wel zijn dat het voor buitenlanders steeds moeilijker wordt om er te kunnen werken
pi_71798692
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 00:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom blijft ze niet gewoon in Belgie?

In Brazilie schijnen er best veel mensen terug te komen, maar het wordt natuurlijk ook steeds stabieler, er is werk genoeg en de lonen voor mensen met een goede CV worden steeds beter.

Volgens mij is dit in mindere mate voor Argentinie ook wel zo. Nadeel zal wel zijn dat het voor buitenlanders steeds moeilijker wordt om er te kunnen werken
Omdat ze niets heeft. Geen appartement, geen fulltime baan, nauwelijks spullen, etc. Hiervoor heeft ze een paar jaar in Finland gewoond. Nu zegt ze dat ze terug gaat naar Mexico.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 00:48:25 #10
14509 reem
pi_71807264
Het lijkt me dat de sociale factor erg zwaar weegt. Natuurlijk zijn het gros van de migranten in de eerste instantie vertrokken naar de VS/EU omdat men daar een hoger welvaartsniveau dacht te kunnen bereiken, wat dan het sociale/culturele gemis zou compenseren. Maar als door de economische crisis dat verschil in welvaartsniveau afneemt (LA-landen worden vooralsnog minder getroffen door de crisis dan de VS/EU), dan kan ik me voorstellen dat je er dan voor kiest om weer bij je familie in LA te zijn.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71808734
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat ze niets heeft. Geen appartement, geen fulltime baan, nauwelijks spullen, etc. Hiervoor heeft ze een paar jaar in Finland gewoond. Nu zegt ze dat ze terug gaat naar Mexico.
Uitkering op bijstandsniveau en een zwarte baan of een schoonmaakbaan zal het vast beter doen wat ze daar heeft
pi_71843416
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Uitkering op bijstandsniveau en een zwarte baan of een schoonmaakbaan zal het vast beter doen wat ze daar heeft
Ze heeft daar gestudeerd en wat ik van haar begrijp kan ze daar een goede baan vinden. Dat moet ze dan zelf weten. Mij lijkt het dat je met een goede studie en prima Engels, met wat meer effort het ook buiten Mexico wel had kunnen maken en in elk geval beter had kunnen doen dan in Mexico zelf.
pi_71846718
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze heeft daar gestudeerd en wat ik van haar begrijp kan ze daar een goede baan vinden. Dat moet ze dan zelf weten. Mij lijkt het dat je met een goede studie en prima Engels, met wat meer effort het ook buiten Mexico wel had kunnen maken en in elk geval beter had kunnen doen dan in Mexico zelf.
Heeft ze in Finland en Belgie het niet gemaakt?
pi_71876799
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Heeft ze in Finland en Belgie het niet gemaakt?
In Finland liep d´r relatie op de klippen, in Belgie ook. Als je dan nog niet op eigen benen kunt staan, kun je beter teruggaan.
pi_71878749
Denk dat er weinig mensen zoals haar terug gaan, die blijven wel om te leven van een bijstand en een zwarte baan

Diegene die veel toekomst hebben keren vooral terug
pi_71878829
Iemand met de juiste mentaliteit is of nuttig in het nieuwe land of nuttig in het land van herkomst en gaat dus gewoon terug als diegene in het nieuwe land niet nuttig kan zijn.

Helaas zit niet elk mens zo in elkaar.
pi_71893751
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 05:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
.....uit met name Europa en Zuid Amerika door de economische crisis
[...]
Verder is het vaak een betere optie om de crisis uit te ziitten en te hopen op betere tijden in 2010-2011 op het moment dat je terugkeert wordt het heel moeilijk om weer terug te komen
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vet van mij.
Ik snap een aantal van je zinnen niet.

En waarom ben je geïnteresseerd in Latijns-Amerikanen die terugkomen uit Zuid-Amerika? Zijn Zuid-Amerikanen geen Latijns-Amerikanen? En waar keren die Zuid-Amerikanen dan weer naar terug??
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71893806
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk dat er weinig mensen zoals haar zij terug gaan, die blijven wel om te leven van een bijstand en een zwarte baan

Diegene die veel toekomst hebben keren vooral terug
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:59 schreef Halcon het volgende:
Iemand met de juiste mentaliteit is of nuttig in het nieuwe land of nuttig in het land van herkomst en gaat dus gewoon terug als diegene in het nieuwe land niet nuttig kan zijn.

Helaas zit niet elk mens zo in elkaar.
Tjongejonge, wat hebben jullie het weer zwaar! En jullie zijn nog wel zo moreel superieur!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:35:20 #19
14509 reem
pi_71893955
Niet iedere Zuid-Amerikaan is een Latijns-Amerikaan.
En niet alle Latijns-Amerikanen zijn Zuid-Amerikanen.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71894028
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 01:35 schreef reem het volgende:
Niet iedere Zuid-Amerikaan is een Latijns-Amerikaan.
En niet alle Latijns-Amerikanen zijn Zuid-Amerikanen.
Ja, je hebt indianen en Midden-Amerikanen, dat weet ik.
Maar dan nog snap ik zijn vraag niet goed.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:52:29 #21
14509 reem
pi_71894220
En je hebt Surinamers, Frans Guyanezen etc.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71894341
Frans Guyanezen horen toch wel bij Latijns-Amerika?

Waar Romaanse talen gesproken worden = Latijns Amerika.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 02:06:12 #23
14509 reem
pi_71894380
Sorry, ik bedoelde het normale Guyana
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71901337
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 01:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Vet van mij.
Ik snap een aantal van je zinnen niet.

En waarom ben je geïnteresseerd in Latijns-Amerikanen die terugkomen uit Zuid-Amerika? Zijn Zuid-Amerikanen geen Latijns-Amerikanen? En waar keren die Zuid-Amerikanen dan weer naar terug??

Iemand uit Frans-Guyana is geen Latijns-Amerikaan, iemand uit Republica Dominicana wel.
pi_71901360
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Tjongejonge, wat hebben jullie het weer zwaar! En jullie zijn nog wel zo moreel superieur!
Wat heeft een Mexicaanse zonder baan in het Westen te zoeken?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:13:51 #26
14509 reem
pi_71905079
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:56 schreef Halcon het volgende:

[..]Iemand uit Frans-Guyana is geen Latijns-Amerikaan,
Niet waar. De bevolking spreekt daar Frans (een Romaanse taal) dus is men Latijns-Amerikaan.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71905225
Niet echt boeiend vind je wel?
pi_71912352
quote:

[..]

Wat lig je nou weer te zeiken: ze gaat toch naar Mexico?
pi_72063236
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat lig je nou weer te zeiken: ze gaat toch naar Mexico?

Ik stel gewoon een vraag.
pi_72185426
quote:

[..]

lekker uitkering trekken, als vorm van reparations voor de jaren, eeuwenlange uitbuiting door het westen natuurlijk. Niks mis mee.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_72185460
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:33 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

lekker uitkering trekken, als vorm van reparations voor de jaren, eeuwenlange uitbuiting door het westen natuurlijk. Niks mis mee.
Dan gaat ze lekker in Spanje zitten
pi_72185612
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:13 schreef reem het volgende:

[..]

Niet waar. De bevolking spreekt daar Frans (een Romaanse taal) dus is men Latijns-Amerikaan.
romaanse taal is echt niet genoeg om hen tot latijns amerikanen te rekenen.
Politiek/Juridisch/Economisch is het Frankrijk.
Cultureel/Demografisch is het Caraibisch gebied.
Raket-technisch is het ESA gebied.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_72185967
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan gaat ze lekker in Spanje zitten
het gaat me erom dat dingen als halcon altijd maar denken dat alle landen gelijke start posities hadden en dat de armoede van de 3e Wereld grotendeels hun eigen schuld is.
De diamant- en coltan-oorlogen die Westerse landen/bedrijven uitvechten in Afrika, de ideologische oorlogen die werden uitgevochten in Midden-Amerika, Latijns-Amerika EN Afrika, zijn grote oorzaken voor de verarming en het arm blijven van 3e wereld.

Dit ontkennen is misselijkmakend en cynisch.

Het ontbreken van eerlijke handelsverhoudingen is een andere.

Trade, not aid.
Maar ja, een koe in de EU wordt gesubsidieerd met 22000 euro per jaar, een Afrikaan met 30 Eurocent, dus waar hebben we het over .....?

Nederland geeft procentueel het meeste aan ontwikkelingshulp. En dat is 0,7 van elke Euro CENT van ons budget ....

pi_72186012
Das nog altijd 0,7 cent te veel
pi_72276065
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:33 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Wat een prietpraat zeg. Eeuwenlange uitbuiting Wanneer stopt men eens met het aanvoeren van allerlei drogredenen om het eigen falen te maskeren?
pi_72316317
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Das nog altijd 0,7 cent te veel
Want?
pi_72316714
Bodemloze put....

Ik las ergens dat Uruguay waarschijnlijk voor het eerst in 40 jaar weer een emigratieoverschot gaat krijgen. Helaas stonden er geen cijfers bij, maar het lijkt me dat dit in ieder geval voor Brazilie en Argentinie ook zal gelden. Chili misschien ook maar dat gaat het al jarenlang zo goed mee dat veel Chilenen al zijn teruggekeerd
pi_72352440
De meeste Latijns-Amerikanen die ik ken als "vluchteling" zijn uit die landen gevlucht voor de linkse terreurbewinden. En die zitten daar nog steeds (Nicaragua, Venezuela, Bolivia, Cuba), dus die zullen niet zo snel teruggaan.

Ik zou wel graag naar Zuid-Amerika gaan. Het liefste Colombia (schitterend land, schitterende mensen), Argentinie of Brazilie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72361906
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:37 schreef El_Matador het volgende:
De meeste Latijns-Amerikanen die ik ken als "vluchteling" zijn uit die landen gevlucht voor de linkse terreurbewinden. En die zitten daar nog steeds (Nicaragua, Venezuela, Bolivia, Cuba), dus die zullen niet zo snel teruggaan.

Ik zou wel graag naar Zuid-Amerika gaan. Het liefste Colombia (schitterend land, schitterende mensen), Argentinie of Brazilie.
Net alsof in de jaren 90 en 00 niemand meer is gegaan :´)

Ik denk dat er ook best een grote groep is van 2e generatie Argentijnen(geboren in het buitenland dus) die tijdelijk terugkeren om bijvoorbeeld te gaan studeren of een paar jaar te gaan werken. Als je een Argentijnse paspoort hebt is het nog best makkelijk ook

Ik kan er nooit geen statistieken over vinden maar ik denk dat die groep best groot is
  donderdag 3 september 2009 @ 12:27:38 #40
14509 reem
pi_72395349
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:37 schreef El_Matador het volgende:
Terreurbewind in Bolivia en Venezuela, ik heb blijkbaar iets gemist.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_72404911
Chavez is inderdaad een schatje

Nu weer ontopic
pi_72405751
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:27 schreef reem het volgende:

[..]

Terreurbewind in Bolivia en Venezuela, ik heb blijkbaar iets gemist.
Morales is niet bepaald fris bezig en opperboef Chavez al helemaal niet. Veel Venezolanen vluchtten weg voor zijn schrikbewind tegen de intelligentsia.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72406179
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Morales is niet bepaald fris bezig en opperboef Chavez al helemaal niet. Veel Venezolanen vluchtten weg voor zijn schrikbewind tegen de intelligentsia.
Tuurlijk is dat zo maar Reem heeft een beetje te lang in de Bolivariaanse republiek gezeten

Ik ben niet echt op de hoogte van de situatie in Bolivia of Venezuela maar kan me niet voorstellen dat er veel is om permanent terug te gaan
pi_72534502
http://www.telegraph.co.u(...)risis-hits-hard.html

Een oude bron, ik probeer een wat recentere bron te vinden maar dat valt niet mee

Er zijn schijnbaar ook ongeveer 10.000 Latijns Amerikanen terug gegaan voor een zak geld en de mededeling dat ze 3 jaar niet terug mogen komen
pi_72649451
Heeft iemand een Spaanse bron van de 10.000 Latijns Amerikanen die geld aangenomen hebben en ´gevlucht´ zijn naar huis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')