quote:
http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=1001843quote:Iedereen van veertien jaar en ouder moet in Nederland een geldig identiteitsbewijs kunnen tonen als de politie of een andere toezichthouder daar om vraagt. Ook wanneer u naar het buitenland gaat moet u in bezit zijn van een geldig reisdocument.
Is allemaal leuk en aardig, maar als jou om je id gevraagd wordt door een agent, zal je die gewoon geven. Anders ga je gewoon een bekeuring krijgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:45 schreef iszinloos het volgende:
Ik had altijd begrepen dat een agent wel een goede reden moet hebben om naar je Id te vragen.
zoals: verdachten, betrokken bij een ongeval etc![]()
Als ze zonder goede reden om mijn id vragen krijgen ze heb gewoon niet.![]()
Privacy is 1 van de fundamentele rechten van ieder mens dus ze kunnen oprotten.
Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens
Pricacy
1. Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
2. Een ieder heeft recht op bescherming door de wet tegen zodanige inmenging of aantasting.
Tja, dan krijg je een boetequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:45 schreef iszinloos het volgende:
Ik had altijd begrepen dat een agent wel een goede reden moet hebben om naar je Id te vragen.
zoals: verdachten, betrokken bij een ongeval etc![]()
Als ze zonder goede reden om mijn id vragen krijgen ze heb gewoon niet.![]()
Privacy is 1 van de fundamentele rechten van ieder mens dus ze kunnen oprotten.
Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens
Pricacy
1. Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
2. Een ieder heeft recht op bescherming door de wet tegen zodanige inmenging of aantasting.
Echt niet dus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:49 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Is allemaal leuk en aardig, maar als jou om je id gevraagd wordt door een agent, zal je die gewoon geven. Anders ga je gewoon een bekeuring krijgen.
Internetheld
Da's een houding die je nog heel ver kan brengen. In een politiecel bijv.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:51 schreef iszinloos het volgende:
Echt niet dus.![]()
Principe kwestie.
Ik kan me ook een rechtszaak herinneren die was gewonnen door iemand die zich zonder rede moest identificeren. (even zoeken)
De enige regel is dat ze zich schriftelijk moeten kunnen motiveren, maar daar valt altijd wel wat voor te verzinnen "handhaving openbare orde"quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:51 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Echt niet dus.![]()
Principe kwestie.
Ik kan me ook een rechtszaak herinneren die was gewonnen door iemand die zich zonder rede moest identificeren. (even zoeken)
Vanaf september dit jaar. Plaatsen ze ook nog eens je vinger afdruk erin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:57 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
De enige regel is dat ze zich schriftelijk moeten kunnen motiveren, maar daar valt altijd wel wat voor te verzinnen "handhaving openbare orde"
En in belgië/frankrijk is dit al jaren zo
Leuk he!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's een houding die je nog heel ver kan brengen. In een politiecel bijv.
Laat me raden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:02 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Vanaf september dit jaar. Plaatsen ze ook nog eens je vinger afdruk erin.![]()
Belachelijk!
Ik daarvoor wel net een nieuwe.![]()
En ik ga nog liever de cel in als dat ze zonder goede reden me om dat ding vragen.
Nee hoor. Gewoon tegen een politiestaat in het algemeen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:03 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Laat me raden.
Vegetarisch,
Kraken
Groen links?
Nee, biefstuk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:03 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Laat me raden.
Vegetarisch,
Kraken
Groen links?
Wat is de definitie van een een goede reden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:08 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Nee, biefstuk.![]()
Nee, eigen appartement.
Nee![]()
Beetje bevooroordeeld ?
Ik verbaas me er steeds meer over dat mensen hier zo makkelijk over doen.![]()
Privacy is een belangrijk recht en essentieel voor een functioneerde democratie. Dat is geen gezwets ook niet ''links'', maar een feit.
Hoe dramatisch het dan is dat we een draag plicht hebben valt over te twisten.
Maar zonder goede reden iemand om zijn ID vragen vind ik belachelijk.
In mijn ogen: het plegen van een strafbaar feit, aannemelijke verdenking van het plegen van een strafbaar feit, betrokken zijn bij een ongeval of getuigen zijn van zoiets.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:17 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Wat is de definitie van een een goede reden?
Wat een agent een goede reden vind, kan jij wel niet vinden.
Dus als jij rondloopt op Sensation of mysteryland of lowlands zou je het wel accepteren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:23 schreef iszinloos het volgende:
[..]
In mijn ogen: het plegen van een strafbaar feit, aannemelijke verdenking van het plegen van een strafbaar feit, betrokken zijn bij een ongeval of getuigen zijn van zoiets.
En bij evenementen en in risico zones wil ik ook nog wel in mee gaan.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's een houding die je nog heel ver kan brengen. In een politiecel bijv.
Flauwe kul.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:26 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Dus als jij rondloopt op Sensation of mysteryland of lowlands zou je het wel accepteren.
Maar op de kermis?
Op het station?
Het is gewoon een dusdanig grijs gebied, dat besloten is dat ze het gewoon altijd overal mogen vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |