abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71597120
quote:

Varkenskop bij moskee Ede

EDE - Onbekenden hebben in de nacht van zaterdag op zondag een varkenskop neergelegd bij de Al Mouahidin moskee in Ede.

Moskeegangers troffen de kop zondagochtend aan. Beelden van bewakingscamera's laten zien dat twee onbekende fietsers de in een zak verpakte kop 's nachts achterlieten. De moskee aan de Peppelensteeg in Ede opende pas afgelopen mei de deuren.

Het bestuur van de moskee spreekt van een bewuste actie tegen de moskee en meldde de vondst bij de politie. De laatste keer dat de moskee doelwit was van tegenstanders, was meer dan anderhalf jaar geleden. Tijdens de bouw gingen onder meer ruiten aan diggelen.

De laatste anderhalf jaar is er sprake van een goed contact met de omgeving, zegt een bestuurswoordvoerder. „We hebben bij de opening van onze moskee een open dag gehouden en dat leverde talloze enthousiaste reacties op.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_moskee_Ede__.html

Nu vraag ik me af als je gepakt wordt wat voor een straf je zal krijgen, ik denk zelf een boete voor zwerfafval.
pi_71597241
Was het niet zoiets dat als dat 3 keer gedaan wordt dat de moskee dan gesloopt moet worden? Want dan was het te onrein of whatever
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:24:36 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71597282
misselijke actie.

neemt niet weg dat de grootste moskee van nederland gebouwd is op varkensoord (rotterdam).

een eeuwenlang gebruikte plek om varkens te hoeden, slachten en verkopen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_71597305
Een Nederlandse grap om de moskee in te wijden. Moet kunnen.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:25:37 #5
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_71597319
In theorie vermakelijk, maar ga dan je eigen soort pesten met gelijksoortige grapjes.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:25:40 #6
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_71597322
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:23 schreef Moozzie het volgende:
Was het niet zoiets dat als dat 3 keer gedaan wordt dat de moskee dan gesloopt moet worden? Want dan was het te onrein of whatever
Nee
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:26:00 #7
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_71597331
Kan me niet voorstellen dat de opening van een moskee in je buurt 'enthousiaste' reacties kan opwekken.
Narcist
pi_71597338
Bouw gewoon een nieuwe moskee!
Want.. het is zo zielig.
pi_71597368
Jeetje, die hebben eerst een varkenskop moeten bemachtigen (is dat makkelijk?) en toen ook nog midden in de nacht met dat stinkding moeten zeulen. Nu maar hopen dat er iémand onder de indruk is, anders is het wel heel zonde.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:27:13 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71597380
Nogal kinderachtig. Maar goed, de vraag is natuurlijk hoe je als gewone burger even aan een varkenskop komt (tenzij je ermee geboren bent...)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:27:15 #11
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_71597381
Lekker tolerant zijn ze daar op de bible belt.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:27:50 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71597401
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:26 schreef Magistic het volgende:
Kan me niet voorstellen dat de opening van een moskee in je buurt 'enthousiaste' reacties kan opwekken.
Niet iedereen is een sneue xenofoob.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:27:59 #13
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71597405
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:27 schreef Yi-Long het volgende:
Nogal kinderachtig. Maar goed, de vraag is natuurlijk hoe je als gewone burger even aan een varkenskop komt (tenzij je ermee geboren bent...)
HALLO!!??!! Het is EDE. BOEREN!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:28:11 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71597410
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:27 schreef Svyatagor het volgende:
Lekker tolerant zijn ze daar op de bible belt.
Joh(!)
pi_71597415
quote:
Inderdaad
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:30:06 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71597486
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:28 schreef badwurm het volgende:

[..]

er wordt een fokking moskee neergezet, hoe tolerant moeten ze zijn dan volgens jou
Tja, die hadden liever nog een kleuterschooltje ofzo...
pi_71597513
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:24 schreef zoalshetis het volgende:
misselijke actie.

neemt niet weg dat de grootste moskee van nederland gebouwd is op varkensoord (rotterdam).

een eeuwenlang gebruikte plek om varkens te hoeden, slachten en verkopen.
Volgens mij zijn ze daar al 5 jaar aan het bouwen
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:30:51 #18
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_71597518
Nou ja, liever een varkenskop dan een molotovcocktail - je kan het ook positief bekijken natuurlijk.

Evenzogoed, geen fraaie actie. Ik vind de islam een volstrekt stupide religie, net zoals de rest overigens, maar als je het niet eens bent met een ideologie dient de strijd met woorden gevoerd te worden.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_71597568
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:30 schreef Telecaster het volgende:
Nou ja, liever een varkenskop dan een molotovcocktail - je kan het ook positief bekijken natuurlijk.

Evenzogoed, geen fraaie actie. Ik vind de islam een volstrekt stupide religie, net zoals de rest overigens, maar als je het niet eens bent met een ideologie dient de strijd met woorden gevoerd te worden.
Ik denk dat dat juist hetgeen is geweest dat die opgeschoten jongeren hebben geprobeerd over te brengen aan de moskeegangers.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:33:26 #20
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_71597601
quote:

[..]

er wordt een fokking moskee neergezet, hoe tolerant moeten ze zijn dan volgens jou
Waarschijnlijk heeft de gemiddelde christenfundamentalist op de Bibelebonse Belt liever een fanatieke gelovige van desnoods een ander smaakje denkbeeldig vriendje naast zich dan een atheist.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_71597684
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:33 schreef Telecaster het volgende:

Waarschijnlijk heeft de gemiddelde christenfundamentalist op de Bibelebonse Belt liever een fanatieke gelovige van desnoods een ander smaakje denkbeeldig vriendje naast zich dan een atheist.
Het zal wel mee vallen denk ik. Diezelfde christenfundamentalist gaat ook iedere zaterdag naar de chinees om zijn afhaalmaaltijd te halen met een boedhistische wc kalender. Wat jullie er ook van proberen te maken, het gaat alleen om die ene religie die vanuit de basis is opgezet om de joden en christenen te besmeuren.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:37:06 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71597708
zullen we het allemaal wat minder lollig insteken. dit doe je gewoon niet! ik vind het een schande.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:38:46 #23
14281 KomMaar
I've got the power
pi_71597749
Tja wat verwacht je anders in een land met joodse en christelijke wortels en ideologie.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:45:07 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71597944
quote:

[..]

Tsja, had je als homo maar niet door Slotervaart moeten lopen cq in Overvecht moeten gaan wonen

Het niveau is weer eens uitzonderlijk hoog,
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:47:37 #25
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71598015
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
zullen we het allemaal wat minder lollig insteken. dit doe je gewoon niet! ik vind het een schande.
Waarom? Varkensvlees is erg lekker.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71598175
Bij elke supermarkt kan je varkenskoppen bestellen (mits er nog echt een slager staat)

Ik heb zelf jarenlang in een slagerij van een supermarkt gewerkt. Heel vaak kregen we chinezen die gebruiken de varkenskoppen voor hun soep. En de neus van zo'n beest is in Japan een ware delicatesse, en word voor best wel wat geld gekocht.
Maar in Nederland betaal je bij de slager meestal iets van 3.50 ofzoiets voor een varkenskop. Niet moeilijk aan te komen.

En zelfs de echte "slager om de hoek" heeft standaard varkenskoppen liggen. Die krijgen de varkens doormidden gezaagd binnen. 2x de helft van zo'n beest.
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:59:20 #27
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_71598373
Maar om toch nog even terug te komen op de vraag die TS opwerpt: ik denk inderdaad dat het enige waarop de daders te pakken zijn het achterlaten van zwerfvuil is.

De artikelen in 't Nederlandse strafrecht die over godslastering gaan hebben uitsluitend de betrekking op 't christelijk sprookje (en zelfs daarvan is het voor ieder weldenkend mens belachelijk dat het strafrecht zich uitspreekt over vermeende belediging van opperwezens waarvan het bestaan nog nooit is aangetoond en op z'n minst zeer twijfelachtig is).
pi_71598414
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:59 schreef Telecaster het volgende:
Maar om toch nog even terug te komen op de vraag die TS opwerpt: ik denk inderdaad dat het enige waarop de daders te pakken zijn het achterlaten van zwerfvuil is.

De artikelen in 't Nederlandse strafrecht die over godslastering gaan hebben uitsluitend de betrekking op 't christelijk sprookje (en zelfs daarvan is het voor ieder weldenkend mens belachelijk dat het strafrecht zich uitspreekt over vermeende belediging van opperwezens waarvan het bestaan nog nooit is aangetoond en op z'n minst zeer twijfelachtig is).
Wat een onzin verhaal, lees de grondwet eens
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:00:54 #29
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71598416
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:59 schreef Telecaster het volgende:

Bedreiging, straatschenderij, verstoring van de openbare orde.... Ik noem maar effe wat. Die laatste zal niet haalbaar zijn wellicht, maar wie weet.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:03:08 #30
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_71598470
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:00 schreef badwurm het volgende:

[..]

Wat een onzin verhaal, lees de grondwet eens
Je kent het verschil tussen de grondwet en het strafrecht?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:04:36 #31
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_71598508
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]
Bedreiging, straatschenderij, verstoring van de openbare orde.... Ik noem maar effe wat. Die laatste zal niet haalbaar zijn wellicht, maar wie weet.
Ik kan geen enkele grond bedenken waarop ook de eerste twee overeind zullen blijven in een rechtbank.

Nou ja, misschien als de rechtbank weer eens uitsluitend uit PvdA'ers met een dhimmitude bestaat. Maar dan is natuurlijk niets zeker.
pi_71598534
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat is de bedreiging dan?
pi_71598567
quote:
Dat kan natuurlijk wel als de hele buurt al besmet is.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:26:24 #34
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71599128
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:03 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Je kent het verschil tussen de grondwet en het strafrecht?
De grondwet garandeert jou als ingezetene de zelfde rechten als mij. Wat jegens jou strafbaar is, is dat ook jegens mij, in principe.
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:04 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ik kan geen enkele grond bedenken waarop ook de eerste twee overeind zullen blijven in een rechtbank.

Nou ja, misschien als de rechtbank weer eens uitsluitend uit PvdA'ers met een dhimmitude bestaat. Maar dan is natuurlijk niets zeker.
Nee, maar de grondwet snap je ook al niet zo goed dus dat verbaast me niets.

Bedreiging, omdat het afleveren van afgesneden dierhoofden niet bepaald inwisselbaar is met het afleveren van bv een vieze poepluiern of een leeg Fernandes blikje. Daarnaast betreft het een varkenshoofd, en die is naar alle waarschijnlijkheid niet per toeval bij die moskee geeindigd maar daar expliciet neergelegd om de mensen te schockeren. Dat ze weten dat ze niet welkom zijn zeg maar, als moslims. Vandaar het VARKENShoofd.

Wat straatschenderij is zul je ook wel niet weten, maar het is een zeer breed begrip waar allerhande baldadig gedrag onder valt. Ik kan me voorstellen dat het deponeren van varkenshoofden in de openbare ruimte als zodanig gekwalificeerd kan worden.

Het is uiteindelijk toch een daad die geweld doet aan de vrije en prettige beschikking over de openbare ruimte.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:32:03 #35
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_71599305
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

De grondwet garandeert jou als ingezetene de zelfde rechten als mij. Wat jegens jou strafbaar is, is dat ook jegens mij, in principe.
[..]
Het is niet zo erg als je het niet begrijpt, hoor.

Het is *dus* net zo erg om een varkenskop voor een moskee neer te leggen als voor de lokale kerk of Bart Smit.
quote:
Nee, maar de grondwet snap je ook al niet zo goed dus dat verbaast me niets.
*gaaaaap*
quote:
Bedreiging, omdat het afleveren van afgesneden dierhoofden niet bepaald inwisselbaar is met het afleveren van bv een vieze poepluiern of een leeg Fernandes blikje.
Nou, laat maar de wetsartikelen zien waarin dit staat.
quote:
Daarnaast betreft het een varkenshoofd, en die is naar alle waarschijnlijkheid niet per toeval bij die moskee geeindigd maar daar expliciet neergelegd om de mensen te schockeren. Dat ze weten dat ze niet welkom zijn zeg maar, als moslims. Vandaar het VARKENShoofd.

Wat straatschenderij is zul je ook wel niet weten,
*gaaaaaaaaaaap*
quote:
maar het is een zeer breed begrip waar allerhande baldadig gedrag onder valt. Ik kan me voorstellen dat het deponeren van varkenshoofden in de openbare ruimte als zodanig gekwalificeerd kan worden.

Het is uiteindelijk toch een daad die geweld doet aan de vrije en prettige beschikking over de openbare ruimte.
Dat zeg ik. Zwerfafval. Doe 's een wetsartikel waarin staat dat het achterlaten van een varkenskop bij een moskee zwaarder bestraft wordt dan in, pakweg, een speeltuin?

Enne... het zou je sieren om op een beetje een normale manier te discussieren.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:39:27 #36
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71599480
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:32 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Het is niet zo erg als je het niet begrijpt, hoor.

Het is *dus* net zo erg om een varkenskop voor een moskee neer te leggen als voor de lokale kerk of Bart Smit.
Nou nee. Want de lokale Bart Smit kan niet duidelijk worden gelinkt aan een ethnische cq religieuze minderheid die op genoeg plekken al op gespannen voet staat met de meerderheid.

Dus het zijn twee verschillende daden. Het één is doelloos, het ander een lage aanval.
quote:
Nou, laat maar de wetsartikelen zien waarin dit staat.
Zo werkt de wet niet
quote:
*gaaaaaaaaaaap*
Na één keer was de tomeloze hilariteit er al een beetje af hoor.
quote:
Dat zeg ik. Zwerfafval. Doe 's een wetsartikel waarin staat dat het achterlaten van een varkenskop bij een moskee zwaarder bestraft wordt dan in, pakweg, een speeltuin?

http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/424.html

Maar je zult het toch niet snappen. Jij denkt dat het wetboek alomvattend is. Dat is het nu eenmaal niet. Daarom hebben we rechters in plaats van uitspraakgeneratoren.
quote:
Enne... het zou je sieren om op een beetje een normale manier te discussieren.
Als je je dom gedraagt zal ik je dom noemen. Je doet maar wat beter je best
pi_71599575
quote:

[..]

Nou, onder andere zo tolerant dat ze geen fokking varkenskoppen over de drempel slingeren wellicht? Ik ga toch ook buren die ik niet mag tolereren door over de schutting te kotsen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:52:47 #38
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_71599807
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]
Zo werkt de wet niet
De wet werkt niet met wetsartikelen..?

Sorry, ik vind dit te kansoos om verder met je te discussieren.
pi_71599851
quote:

[..]

Niet iedereen is een sneue xenofoob.
Ja want je bent gelijk een sneue xenofoob als je geen moskee/kerk/etc naast je huis wilt.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:03:04 #40
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71600056
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:52 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ja, maar niet alles hoeft letterlijk in een artikel te zijn geplempt om strafbaar te zijn.

Het ís straatschenderij. Dus strafbaar is het sowieso.
pi_71600199
Ronduit schandalig .
pi_71601864
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:38 schreef KomMaar het volgende:
Tja wat verwacht je anders in een land met joodse en christelijke wortels en ideologie.
Inderdaad, een varken is erg Joods..
  Donald Duck held dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:42:02 #43
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71604713
Zo erg is allemaal nou ook weer niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71605855
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo erg is allemaal nou ook weer niet.
dus als jij het afgesneden hoofd van een dier op jouw deurmat vind, dan krab je je niet even achter je oren en voelt je er naar over?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71610173
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

dus als jij het afgesneden hoofd van een dier op jouw deurmat vind, dan krab je je niet even achter je oren en voelt je er naar over?
Binnenkort op FOK!tv
Sunchaser die dode K3 leden bij Saviour op de mat legt
pi_71610402
Soms heb je wel grappige ludieke acties, maar dit is geen van dat alles. Dit is een potje sarren.
pi_71610624
Belachelijke actie, als je van moslims vraagt om zich naar nederlandse maatstaven te hanteren, dan passen dit soort acties niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71613769
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nu vraag ik me af als je gepakt wordt wat voor een straf je zal krijgen, ik denk zelf een boete voor zwerfafval.
Dit is nou een ludieke actie. Niks mis mee!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71613783
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:19 schreef raptorix het volgende:
Belachelijke actie, als je van moslims vraagt om zich naar nederlandse maatstaven te hanteren, dan passen dit soort acties niet.
Voor mij hoeft een moslim helemaal geen Nederlandse maatstaven te hanteren. Als ze 5 keer per dag hun reet naar het Westen willen keren en in een tent willen rondlopen, dan gaan ze hun gang maar.

Zolang ze niet crimineel worden, kan het mij niks schelen wat ze doen.

Deze actie past goed. Erg goed zelfs. Ik feliciteer de "daders" met hun spitsvondigheid.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_71615692
"Ritueel" slachten en de rest van het balkon pleuren mag wel?
pi_71615727
quote:

[..]

Dat is appels met peren vergelijken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71615744
quote:

[..]

Op de deurmat is heus niet zo erg
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:31:21 #53
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71615764
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is allemaal prima hier, want dat is koeltoer.
ook knap, iemand quoten voordat hij het heeft geschreven
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:32:37 #54
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_71615789
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:30 schreef badwurm het volgende:

[..]
Op de deurmat is heus niet zo erg
"Indien u reeds tot betaling bent overgegaan verzoeken wij u deze herinnering als niet verzonden te beschouwen...."
pi_71615805
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:31 schreef pisnicht het volgende:

[..]

ook knap, iemand quoten voordat hij het heeft geschreven
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71618040
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:38 schreef KomMaar het volgende:
dit doen alleen Pvv aanhangers en hardcore liefhebbers
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71619000
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:10 schreef Slappy het volgende:

[..]

dit doen alleen Pvv aanhangers en hardcore liefhebbers
Pim Fortuyn werd ook vermoord door een dierenliefhebber?
pi_71619047
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:42 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Pim Fortuyn werd ook vermoord door een dierenliefhebber?
Dat is een leugen om met "dierenliefde" als motief te proberen nog een beetje sympathie bij het volk te wekken. Die Volkert van der G. was een linkse hardliner die Fortuyn zuiver om politieke redenen heeft afgemaakt. Nog een paar jaartjes en van der G. is weer een vrij man.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:50:36 #59
3542 Gia
User under construction
pi_71619188
't Is bijna Ramadan. Die boeren hebben gewoon wat willen schenken aan de, toekomstige hongerlijders.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:39:05 #60
215628 woid
let's get Friendly
pi_71621965
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:52 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Sorry, ik vind dit te kansoos om verder met je te discussieren.
je bent in deze discussie idd een beetje kansloos
pi_71622217
ben echt benieuwd wat voor type de moeite neemt voor zo'n actie
pi_71622435
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:47 schreef SCH het volgende:
ben echt benieuwd wat voor type de moeite neemt voor zo'n actie
Zeer waarschijnlijk dit type: http://www.refdag.nl/media/foto/2008/56911-a.jpg
Laten we van deze "pratical joke" dus maar geen politiek proces maken.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:00:03 #63
262650 kitao
prikplaatje
pi_71622536
Bij De Drie Musketiers op de s'Gravendijkwal hebben ze zelf het hele café volgehangen met afbeeldingen van varkens en zelfs met een opgezette varkenskop waarschijnlijk om Marokkanen buiten te houden.
In ieder geval om een signaal af te geven denk ik.
(De laatste keer dat ik daar was is inmiddels 5 jaar geleden , het kan ondertussen al veranderd zijn.)
Vreemde vorm van bedrijfshouding lijkt mij indien dit de werkelijke reden is.
megalomaniac
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:02:41 #64
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71622624
quote:

[..]

En dreigbrief is dan 'oh, sorry, verkeerd bezorgd, hier is 50ct voor de portokosten'?

In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71622883
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:00 schreef kitao het volgende:
Bij De Drie Musketiers op de s'Gravendijkwal hebben ze zelf het hele café volgehangen met afbeeldingen van varkens en zelfs met een opgezette varkenskop waarschijnlijk om Marokkanen buiten te houden.
In ieder geval om een signaal af te geven denk ik.
(De laatste keer dat ik daar was is inmiddels 5 jaar geleden , het kan ondertussen al veranderd zijn.)
Vreemde vorm van bedrijfshouding lijkt mij indien dit de werkelijke reden is.
In Den Haag ben ik bij de valkenboskade eens een voormalige shoarmatent ingelopen dat was omgebouwd tot een koffiehuis. Toen ik naar binnen liep vielen de anti-christelijke afbeeldingen aan de muur me ook op en de hele zaak viel stil toen ik probeerde een shoarmaatje te bestellen. Ik zie geen verschil met dat hollandse café, gewoon cultuuruitingen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:14:27 #66
262650 kitao
prikplaatje
pi_71622960
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:11 schreef badwurm het volgende:

[..]

In Den Haag ben ik bij de valkenboskade eens een voormalige shoarmatent ingelopen dat was omgebouwd tot een koffiehuis. Toen ik naar binnen liep vielen de anti-christelijke afbeeldingen aan de muur me ook op en de hele zaak viel stil toen ik probeerde een shoarmaatje te bestellen. Ik zie geen verschil met dat hollandse café, gewoon cultuuruitingen.
Kan ook een maffia cafe zijn geweest , ik weet niet of het Hollands is , zwarten werden nog wel binnengelaten gelukkig.
megalomaniac
pi_71623675
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:44 schreef badwurm het volgende:

[..]

Dat is een leugen om met "dierenliefde" als motief te proberen nog een beetje sympathie bij het volk te wekken. Die Volkert van der G. was een linkse hardliner die Fortuyn zuiver om politieke redenen heeft afgemaakt. Nog een paar jaartjes en van der G. is weer een vrij man.
Voor velen zijn dierenrechten ook politiek hoor.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:54:13 #68
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_71624020
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:11 schreef badwurm het volgende:

[..]

Wat zijn anti-christelijke afbeeldingen? Omgekeerde kruisen en zulks?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_71624160
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:54 schreef Svyatagor het volgende:
Het is verleidelijk, want lekker makkelijk scoren als je het gelijk aan je kant hebt, maar laten we er maar geen theologische discussie van maken.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:54:22 #70
215628 woid
let's get Friendly
pi_71625582
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:54 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

"en zulks" ... West Friesen alarm...?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:50:25 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71629847
zijn er nog mensen, die dit wel een ludieke actie vinden, over?
pi_71630581
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:50 schreef zoalshetis het volgende:
zijn er nog mensen, die dit wel een ludieke actie vinden, over?
Yup.

woensdag 5 augustus 2009 @ 19:24:38 #73
248844 Bowlingbal
pi_71630665
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:59 schreef badwurm het volgende:

[..]

Het is verleidelijk, want lekker makkelijk scoren als je het gelijk aan je kant hebt, maar laten we er maar geen theologische discussie van maken.
Nou, wat is een anti-Christelijke afbeelding dan? Een beeld van God wat anti-Christelijk is omdat een gebod zegt dat je geen afbeelding van HEM zou mogen maken?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:28:44 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71630789
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Yup.
ach sooo'

laten we nu nog het goede voorbeeld blijven geven, dan hebben ze straks geen stok om mee te slaan.

je moet afwachten nog eens afwachten, en misschien nog een paar keer afwachten, dan mogen de spiezen naar boven, als ze zich met vol harnas op onze geslepen stokken storten.
pi_71630816
Is dat een theatertekst?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:30:41 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71630857
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nou, wat is een anti-Christelijke afbeelding dan? Een beeld van God wat anti-Christelijk is omdat een gebod zegt dat je geen afbeelding van HEM zou mogen maken?
een namaakpop van een paus die voor de katholieke of gristenkerk een klein jongetje (ook pop) in zijn kont neukt, doet natuurlijk ook stof opwaaien.
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 19:31:27 #77
137949 Disana
pi_71630879
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een namaakpop van een paus die voor de katholieke of gristenkerk een klein jongetje (ook pop) in zijn kont neukt, doet natuurlijk ook stof opwaaien.
Maar wees nu eens concreet: is dat wat je in dat koffiehuis met eigen ogen hebt gezien.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:32:53 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71630922
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar wees nu eens concreet: is dat wat je in dat koffiehuis met eigen ogen hebt gezien.
laten we eerlijk zijn. een varkenskop voor een deur leggen is een minne daad. de gastjes die dachten hiermee respect te vergaren zijn natuurlijk niet om aan te moedigen. ze zullen wel helden zijn in hun kleine wereldje, maar de rest keurt het simpelweg af.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:33:38 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71630946
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:29 schreef SCH het volgende:
Is dat een theatertekst?
je bent warm. komt uit een lamme film. iets met schotland.
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 19:35:44 #80
137949 Disana
pi_71630991
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

laten we eerlijk zijn. een varkenskop voor een deur leggen is een minne daad. de gastjes die dachten hiermee respect te vergaren zijn natuurlijk niet om aan te moedigen. ze zullen wel helden zijn in hun kleine wereldje, maar de rest keurt het simpelweg af.
Je schreef dat je anti-christelijke zaken in een koffiehuis had gezien maar blijft maar draaien als mensen je om concrete voorbeelden vragen

Verder ben ik het met je eens, het is een minne daad.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:38:30 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71631065
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Je schreef dat je anti-christelijke zaken in een koffiehuis had gezien maar blijft maar draaien als mensen je om concrete voorbeelden vragen

Verder ben ik het met je eens, het is een minne daad.
lol: volgens mij verwar je mij met iemand anders.

verder hoop ik dat je ooit de leescapaciteiten haalt van een normale europeaan.
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 19:40:01 #82
137949 Disana
pi_71631096
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol: volgens mij verwar je mij met iemand anders.

verder hoop ik dat je ooit de leescapaciteiten haalt van een normale europeaan.
Oh gunst ja, duizend excuses!

<sluipt beschaamd weg>
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:41:05 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71631119
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh gunst ja, duizend excuses!

<sluipt beschaamd weg>
maak niet uit
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 19:41:39 #84
137949 Disana
pi_71631131
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maak niet uit
Nee was gewoon stom. Het zal de warmte wel zijn.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:44:19 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71631201
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee was gewoon stom. Het zal de warmte wel zijn.
dat wordt strafpijpen ...

geintje. gewoon lezen.
pi_71632050
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bent warm. komt uit een lamme film. iets met schotland.
Niks mis met MG.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71632243
Volgens mij was het een actie tegen de partij voor de dieren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:26:39 #88
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_71632407
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:47 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Waarom? Varkensvlees is erg lekker.
Het heeft niks met lekker of niet lekker te maken het is gewoon geen respect hebben voor een andere cultuur.
Daar in tegen hebben wij Moslims respect voor ieder geloof en dat verwacht je terug.

Als dan 2 gasten die hun eigen geloof niet eens kennen of weten hoe het in elkaar zit denken stoer te zijn door een ander geloof te beledigen dan zijn ze hele grote jongens, ook nog stiekem midden in de nacht.

Als je dan die stoere jongen bent doe het dan recht in het gezicht en niet achter iemands rug wat gewoonweg laf is.

Ik kan wel op die gasten kotsen, echt misselijkmakend.
pi_71632584
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:26 schreef Drumpie het volgende:

[..]

Het heeft niks met lekker of niet lekker te maken het is gewoon geen respect hebben voor een andere cultuur.
Daar in tegen hebben wij Moslims respect voor ieder geloof en dat verwacht je terug.

Als dan 2 gasten die hun eigen geloof niet eens kennen of weten hoe het in elkaar zit denken stoer te zijn door een ander geloof te beledigen dan zijn ze hele grote jongens, ook nog stiekem midden in de nacht.

Als je dan die stoere jongen bent doe het dan recht in het gezicht en niet achter iemands rug wat gewoonweg laf is.

Religieuzen hebben satire, humor, ludieke acties en kritiek nooit kunnen verdragen.

Je bent er het perfecte voorbeeld van!

En "moslims respect voor ieder geloof". Doe nog een poging.

woensdag 5 augustus 2009 @ 20:36:29 #90
248844 Bowlingbal
pi_71632640
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Religieuzen hebben satire, humor, ludieke acties en kritiek nooit kunnen verdragen.

Je bent er het perfecte voorbeeld van!

En "moslims respect voor ieder geloof". Doe nog een poging.
Zou jij de humor van een paardenkop voor je deur, bloedend en al, wel in kunnen zien?

Hoe?
- Donald Love
pi_71632651
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:36 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Zou jij de humor van een paardenkop voor je deur, bloedend en al, wel in kunnen zien?

Hoe?
Ben ik een moskee?

woensdag 5 augustus 2009 @ 20:43:01 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71632780
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:26 schreef Drumpie het volgende:

[..]

pi_71632952
Ziek weer, je bent toch niet helemaal goed bij je hoofd als je dit soort streken uithaalt.
Cool story, Hansel.
pi_71633208
Misschien komt er hierdoor wel een boer op het ludieke idee om zijn gierwagen te legen daarbinnen.
Da's meer werk om op te ruimen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:02:18 #95
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71633297
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Misschien komt er hierdoor wel een boer op het ludieke idee om zijn gierwagen te legen daarbinnen.
Da's meer werk om op te ruimen.
Precies

Jij snapt het Want naar goed links gebruik, is deze actie gewoon 'ludiek'
pi_71633361
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Precies

Jij snapt het Want naar goed links gebruik, is deze actie gewoon 'ludiek'
Als kolderieke tegenprestatie voor jarenlang doodbloedende schapen met offerfeest en een jengelende minaret op vrijdagmiddag zullen we maar zeggen.

woensdag 5 augustus 2009 @ 21:27:29 #97
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_71634068
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als kolderieke tegenprestatie voor jarenlang doodbloedende schapen met offerfeest en een jengelende minaret op vrijdagmiddag zullen we maar zeggen.
De haat tegen Moslims zit wel diep bij jou.
What lies in the shadow of the statue?
pi_71634261
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:27 schreef Ghazi het volgende:

[..]

De haat tegen Moslims zit wel diep bij jou.
Haat tegen moslims?

Man, kom net terug uit een moslimland waar ik heerlijk heb gevoetbald, bier gedronken en waterpijp gerookt met allemaal moslims.

woensdag 5 augustus 2009 @ 21:53:28 #99
248844 Bowlingbal
pi_71634931
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben ik een moskee?
Dat was niet de vraag. Mag ik een antwoord op mijn vraag? Wat vind jij ludiek aan een afgehakt paardenhoofd voor je deur?

Geldt overigens ook voor ExTec.
- Donald Love
pi_71635169
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:53 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat was niet de vraag. Mag ik een antwoord op mijn vraag? Wat vind jij ludiek aan een afgehakt paardenhoofd voor je deur?

Geldt overigens ook voor ExTec.
Alstublieft:
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

pi_71637900
Ik stel voor om dat paardenhoofd bij de plaatselijke kerk te droppen voor dat irrintant klokkengeluid.
pi_71644053
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik stel voor om dat paardenhoofd bij de plaatselijke kerk te droppen voor dat irrintant klokkengeluid.
Daar kunnen we dan mooi jouw paardekop voor gebruiken.
pi_71654221
Religie
Moslims
pi_72582215
Een verontrustend stuk op de website van Elsevier:
quote:
'Moslims en christenen in Ede als vijanden tegenover elkaar'
De Marokkaanse en de reformatorische bevolking in Ede leeft totaal langs elkaar heen. De moslims zijn jaloers op de orthodoxe christenen, omdat zij in alle rust hun geloof mogen belijden. De reformatorische zuil is xenofoob.

Marokkaanse jongeren in Ede vierden feest na de aanslagen op 9/11 Marokkaanse jongeren in Ede vierden feest na de aanslagen op 9/11

Dat blijkt uit onderzoek van Henk Moors van het onderzoeksbureau IVA, dat is gelieerd aan de Universiteit van Tilburg.

Van Moors constateert een spanning en 'wij/ zij-denken' onder de verschillende bevolkingsgroepen. 'Het is een sluipende voedingsbodem,' zegt Van Moors woensdag tegen elsevier.nl. Dat kan volgens hem leiden tot een moeilijk leefbare situatie in de toekomst.

...

Lonsdale-jongeren
Aan de andere kant is een groep extreemrechtse Lonsdale-jongeren verantwoordelijk voor een reeks incidenten. Er waren pogingen tot brandstichting tijdens de bouw van een nieuwe moskee en vorige maand werd er een varkenskop neergelegd.
Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)tegenover-elkaar.htm

Ik ben geen socioloog maar het zal me niks verbazen als zelfs al in de nabije toekomst duidelijk wordt dat etnische scheidingen de enige manier zijn om geweld te voorkomen.
NAP + 0,12
pi_72582447
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[..]

Ik ben geen socioloog maar het zal me niks verbazen als zelfs al in de nabije toekomst duidelijk wordt dat etnische scheidingen de enige manier zijn om geweld te voorkomen.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_feest_na_aanslagen

Allah Al Watan Al Malik
pi_72582530
quote:

"De groep was al op straat voor het bekend worden van de terreurdaden en heeft, zoals vaker, de politie willen provoceren."

Marokkanen
  woensdag 9 september 2009 @ 14:42:11 #107
3542 Gia
User under construction
pi_72582533
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[..]

Misschien wel, maar is dat een oplossing? Lijkt mij dat er dan het gevaar in schuilt dat er een soort 'enclaves' zullen ontstaan. Complete moslimwijken, waar dan islamitisch recht gesproken zal worden al dan niet illegaal.

Lijkt me geen gewenste situatie.
pi_72582596
quote:

[..]

Dat is inderdaad ook het eerste wat ik me afvraag bij het lezen van zo'n bericht... Serieus, waarom open je eigenlijk dergelijke topics? Het interesseert je toch blijkbaar geen reet?
pi_72582649
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef Gia het volgende:

Misschien wel, maar is dat een oplossing? Lijkt mij dat er dan het gevaar in schuilt dat er een soort 'enclaves' zullen ontstaan. Complete moslimwijken, waar dan islamitisch recht gesproken zal worden al dan niet illegaal.

Waarom niet? In Mostar gaat het ook goed dus waarom niet in Ede?
NAP + 0,12
pi_72582713
Om nog even inhoudelijk te reageren: Dikke care. Puberjongetjes die stoute dingetjes doen, aan beide kanten. Foei. En dan beginnen mensen te praten over "enclaves" en "etnische scheidingen". Nederland is mediageil en overdrijft weer eens als de neten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72582754
quote:
Het schijnt dat een van die twee fietsers na deze actie een heel stuk kleiner was.
pi_72582866
Dat neemt niet weg dat die rellende jongens toen een flink pak slaag verdienden.
Cool story, Hansel.
pi_72582870
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet echt geweldig.
Fanatieke, met lange baarden en uitpuilende ogen uitgeruste, slecht Nederlands sprekende, zichzelf moslim noemende malloten zullen op die manier kunnen gaan bepalen hoe moslims moeten leven, terwijl die waarschijnlijk gewoon willen leven volgens Nederlandse maatstaven.
pi_72586817
Over dat stukje uit Elsevier gepost door een andere user:
quote:
'Moslims en christenen in Ede als vijanden tegenover elkaar'
De Marokkaanse en de reformatorische bevolking in Ede leeft totaal langs elkaar heen. De moslims zijn jaloers op de orthodoxe christenen, omdat zij in alle rust hun geloof mogen belijden. De reformatorische zuil is xenofoob.

Marokkaanse jongeren in Ede vierden feest na de aanslagen op 9/11 Marokkaanse jongeren in Ede vierden feest na de aanslagen op 9/11

Dat blijkt uit onderzoek van Henk Moors van het onderzoeksbureau IVA, dat is gelieerd aan de Universiteit van Tilburg.

Van Moors constateert een spanning en 'wij/ zij-denken' onder de verschillende bevolkingsgroepen. 'Het is een sluipende voedingsbodem,' zegt Van Moors woensdag tegen elsevier.nl. Dat kan volgens hem leiden tot een moeilijk leefbare situatie in de toekomst.

Bedreiging
‘De Marokkaanse gemeenschap en de reformatorische bevolking in de omliggende dorpen staan nu als vijanden tegenover elkaar. Het zou al winst zijn als het respectvolle tegenstanders worden,’ aldus burgemeester van Ede Cees van der Knaap (CDA).

Ede kampt met overlastgevende Marokkaanse jongeren die landelijke bekendheid kregen toen een aantal van hen feest vierde na de aanslagen op de Twin Towers in New York. De groep haalde sindsdien het nieuws met autobranden, vernielingen en het bedreigen van buschauffeurs. Het jarenlange gesteggel over de bouw van een nieuwe moskee deed de sfeer ook geen goed

Lonsdale-jongeren
Aan de andere kant is een groep extreemrechtse Lonsdale-jongeren verantwoordelijk voor een reeks incidenten. Er waren pogingen tot brandstichting tijdens de bouw van een nieuwe moskee en vorige maand werd er een varkenskop neergelegd.
In de toekomst toenemende spanningen en rellen tussen christenen vs. moslims? Net zoals we die in de rest van de wereld zien?
  woensdag 9 september 2009 @ 16:51:29 #115
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_72586913
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]

In de toekomst toenemende spanningen en rellen tussen christenen vs. moslims? Net zoals we die in de rest van de wereld zien?
Uiteraard, in de regelgeving en gebruiken wordt er al gesproken over "respect voor moslims, respect voor..." en ga zo maar door. Het is nogal moeilijk te negeren dat er een wij/zij gevoel heerst als zelfs de politiek en de rechtsspraak deze tweedeling zelf ondersteund en levend houdt.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72586957
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Uiteraard, in de regelgeving en gebruiken wordt er al gesproken over "respect voor moslims, respect voor..." en ga zo maar door. Het is nogal moeilijk te negeren dat er een wij/zij gevoel heerst als zelfs de politiek en de rechtsspraak deze tweedeling zelf ondersteund en levend houdt.
De politiek, de rechtspraak, maar volgens mij vergeet je nog iemand. Jijzelf.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 september 2009 @ 16:54:24 #117
256436 Whiskey_Tango
pi_72587027
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De politiek, de rechtspraak, maar volgens mij vergeet je nog iemand. Jijzelf.
Ik verberg m'n nationalisme niet nee.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72587054
Waarmee verschilt Nederland met derest van de wereld? Alle landen (oke misschien een paar Afrikaanse sub-Sahara landen niet) hebben wetten en regelgeving. En overal op de wereld zie je religieuze spanningen en rellen tussen groepen. In de meeste gevallen zijn het rellen tussen christenen vs. moslims. Waarom zou het in Nederland niet in de toekomst kunnen gebeuren?
pi_72587060
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik verberg m'n nationalisme niet nee.
Nationalisme heeft daar geen reet mee te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72587133
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
Waarmee verschilt Nederland met derest van de wereld? Alle landen (oke misschien een paar Afrikaanse sub-Sahara landen niet) hebben wetten en regelgeving. En overal op de wereld zie je religieuze spanningen en rellen tussen groepen. In de meeste gevallen zijn het rellen tussen christenen vs. moslims. Waarom zou het in Nederland niet in de toekomst kunnen gebeuren?
Omdat het welvaartsniveau in Nederland te hoog is.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 september 2009 @ 16:57:47 #121
256436 Whiskey_Tango
pi_72587170
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nationalisme heeft daar geen reet mee te maken.
Opkomen voor de belangen van de Nederlandse bevolking, en Nederland zelf kan ik er anders gerust onder scharen.
- W. Churchill
pi_72587318
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat het welvaartsniveau in Nederland te hoog is.
En daarom rellen mensen niet?

Je hebt altijd frictie tussen groepen.
Bijv. hooligans vs. politie, ghetto-jongeren in Parijs vs. politie etc.

En soms kan die frictie uitbarsten (na toenemende spanningen) in rellen. Mensen rellen niet omdat het welvaartsniveau laag of hoog is, mensen rellen omdat frictie tussen groepen ernstigere vormen aannemen (rellen dus).
pi_72587350
Dus 3 varkenskoppen is de tent afbreken?
... de verleiding...
pi_72587613
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Opkomen voor de belangen van de Nederlandse bevolking, en Nederland zelf kan ik er anders gerust onder scharen.
Daar hoeft geen wij-zij gevoel uit voort te vloeien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72587697
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En daarom rellen mensen niet?

Je hebt altijd frictie tussen groepen.
Bijv. hooligans vs. politie, ghetto-jongeren in Parijs vs. politie etc.

En soms kan die frictie uitbarsten (na toenemende spanningen) in rellen. Mensen rellen niet omdat het welvaartsniveau laag of hoog is, mensen rellen omdat frictie tussen groepen ernstigere vormen aannemen (rellen dus).
Nee, daarom zullen enorme religieuze conflicten uitblijven. Hooligans en ghetto-jongeren zijn dus een enorm slecht voorbeeld in deze discussie. Een religieus conflict in de vorm van een burgeroorlog of iets soortgelijke zal niet snel voorkomen vanwege de welvaartsniveau van de gemiddelde Nederlander. Men heeft teveel te verliezen en te weinig te winnen. Religieuze of etnische conflicten gaan vaak gepaard met economische achteruitgang, politieke instabiliteit en dergelijke.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72587809
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, daarom zullen enorme religieuze conflicten uitblijven. Hooligans en ghetto-jongeren zijn dus een enorm slecht voorbeeld in deze discussie. Een religieus conflict in de vorm van een burgeroorlog of iets soortgelijke zal niet snel voorkomen vanwege de welvaartsniveau van de gemiddelde Nederlander. Men heeft teveel te verliezen en te weinig te winnen.
Ik heb het niet over burgeroorlogen tussen religieuze groepen. Slechts een paar landen hebben burgeroorlogen tussen religieuze groepen. Ik heb het over rellen en spanningen tussen (religieuze) groepen over de hele wereld. Dan moet je dus niet uitgaan van een burgeroorlog, maar "kleinere" rellen die toch behoorlijke schade aan de samenleving kunnen toebrengen.

Als er spanningen zijn in de samenleving hoeft er maar even iets te gebeuren en er zijn rellen. Maar ook zonder spanningen, bijv in de VS voor 2001, kan het uitbarsten tot onlusten. Bijv. na de aanslag op het WTC in 2001, waren er in de VS (VS heeft toch een behoorlijk welvaartsniveau) onlusten tussen blanken vs. moslims. Daarbij zijn een aantal onschuldige moslims gedood. Onlusten en rellen hebben dus niets met welvaartsniveau te maken.
pi_72587989
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:14 schreef Zienswijze het volgende:
Ik heb het niet over burgeroorlogen tussen religieuze groepen. Slechts een paar landen hebben burgeroorlogen tussen religieuze groepen. Ik heb het over rellen en spanningen tussen (religieuze) groepen over de hele wereld. Dan moet je dus niet uitgaan van een burgeroorlog, maar "kleinere" rellen die toch behoorlijke schade aan de samenleving kunnen toebrengen.

Als er spanningen zijn in de samenleving hoeft er maar even iets te gebeuren en er zijn rellen. Maar ook zonder spanningen, bijv in de VS voor 2001, kan het uitbarsten tot onlusten. Bijv. na de aanslag op het WTC in 2001, waren er in de VS (VS heeft toch een behoorlijk welvaartsniveau) onlusten tussen blanken vs. moslims. Daarbij zijn een aantal onschuldige moslims gedood. Onlusten en rellen hebben dus niets met welvaartsniveau te maken.
Tja, het is behoorlijk subjectief, want wat is nog een "kleine" rel, wat wil jij daaronder categoriseren. En zijn kleine rellen eigenlijk wel zo erg. Zijn dergelijke rellen überhaupt onafwendbaar? Spanningen zijn er altijd in de samenleving, is het niet religieus, dan is het wel etnisch. Ik merk niets van de "oplopende" spanningen, niet hier en niet in het buitenland - ook de mensen om mij heen niet. Als ik op Fok kijk, lijkt het echter alsof de hele wereld in brand staat.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 september 2009 @ 17:24:23 #128
256436 Whiskey_Tango
pi_72588187
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar hoeft geen wij-zij gevoel uit voort te vloeien.
Wel als er een duidelijke onderscheid gemaakt word door de politiek en de rechtsstaat. Dan kan je er nou eenmaal niet meer omheen, bij ongelijke behandeling ontstaan ongelijke situaties. Positieve discriminatie is hier een perfect voorbeeld van.

Als jij als blanke autochtone korpschef aan de kant wordt gezet omdat er een allochtoon op die positie moet van een minister, heb jij dan niet het gevoel dat "zij" bevoordeeld worden om je baan te krijgen? En hetzelfde gaat op voor subsidies, positieve discriminatie commissies en noem maar op.

Nou ik kan het me heel goed voorstellen dat er een wij/zij gevoel ontstaat op deze manier.
- W. Churchill
pi_72588196
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja, het is behoorlijk subjectief, want wat is nog een "kleine" rel, wat wil jij daaronder categoriseren. En zijn kleine rellen eigenlijk wel zo erg. Zijn dergelijke rellen überhaupt onafwendbaar? Spanningen zijn er altijd in de samenleving, is het niet religieus, dan is het wel etnisch. Ik merk niets van de "oplopende" spanningen, niet hier en niet in het buitenland - ook de mensen om mij heen niet. Als ik op Fok kijk, lijkt het echter alsof de hele wereld in brand staat.
Daarom zei ik ook spaningen tussen groepen. Er kunnen religieuze rellen ontstaan, of etnische rellen. En misschien zullen in de toekomst de spanningen oplopen. Nu heb je nog geringe spanningen (ik merk ze wel, maar dan zijn het wel spanningen in woorden, dus niet met fysiek geweld), maar misschien kunnen die spannigen in de toekomst toenemen.
pi_72588303
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook spaningen tussen groepen. Er kunnen religieuze rellen ontstaan, of etnische rellen. En misschien zullen in de toekomst de spanningen oplopen. Nu heb je nog geringe spanningen (ik merk ze wel, maar dan zijn het wel spanningen in woorden, dus niet met fysiek geweld), maar misschien kunnen die spannigen in de toekomst toenemen.
Misschien, misschien niet. Misschien vergaat de wereld in 2012, misschien niet. We kunnen helaas niet in de toekomst kijken, noch kan Nederland daar rationeel op anticiperen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72588435
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien, misschien niet. Misschien vergaat de wereld in 2012, misschien niet. We kunnen helaas niet in de toekomst kijken, noch kan Nederland daar rationeel op anticiperen.
Maar goed, zoals je zelf zegt, kans bestaat dus dat er in de toekomst religieuze of etnische uitbarstingen kunnen komen. Of niet.
pi_72588460
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar goed, zoals je zelf zegt, kans bestaat dus dat er in de toekomst religieuze of etnische uitbarstingen kunnen komen. Of niet.
Tuurlijk bestaat die kans, maar de kans acht ik zeer zeer zeer klein.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72588760
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tuurlijk bestaat die kans, maar de kans acht ik zeer zeer zeer klein.
En ik acht het niet zo klein in de toekomst.
pi_72588843
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En ik acht het niet zo klein in de toekomst.
Jij kan niet wachten toch?
pi_72588922
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Hmm... het klinkt wel goed. Even schoon schip maken met al die verschillen kan geen kwaad.
Nu zijn ze alleen maar aanleiding voor irritatie, geweld, vandalisme en moord.
pi_72588928
quote:

[..]

Nee. Jij wel?
  woensdag 9 september 2009 @ 17:45:39 #137
256436 Whiskey_Tango
pi_72588943
quote:

[..]

Ich habe schon der Waffnen fertig. Hier komme ich, Marokkanische leute!
- W. Churchill
pi_72590587
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:45 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Hmm... het klinkt wel goed. Even schoon schip maken met al die verschillen kan geen kwaad.
Nu zijn ze alleen maar aanleiding voor irritatie, geweld, vandalisme en moord.
Hee, aanhanger van Stalin, Mao en Hitler?
Die deden dat ook.
pi_72591175
quote:
[..]

Rellende Nederlanders? Maar niet op zondag En ook niet als het regent Het moet ook niet te warm zijn
  woensdag 9 september 2009 @ 19:26:10 #140
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72592102
quote:
[..]

Kan nog leuk worden daar in de Bible belt dan.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 9 september 2009 @ 19:30:10 #141
256436 Whiskey_Tango
pi_72592266
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Kan nog leuk worden daar in de Bible belt dan.....
Dat is al begonnen, waadoe waadoe er was laatst al een moslima.......

die niet meer gegroet werd!
- W. Churchill
  woensdag 9 september 2009 @ 19:30:23 #142
256436 Whiskey_Tango
pi_72592271
dubbel.
- W. Churchill
  woensdag 9 september 2009 @ 20:16:10 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72594160
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

en haar broertje werd boos aangekeken, toen hij een klodder spuug vlak voor de voeten van een voetganger spuuwde!!!
pi_72600966
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en haar broertje werd boos aangekeken, toen hij een klodder spuug vlak voor de voeten van een voetganger spuuwde!!!
Hij had een doodschop moeten krijgen.
pi_72609815
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:40 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Hee, aanhanger van Stalin, Mao en Hitler?
Die deden dat ook.
Je bent een slappe zak als je zo discussieert. Je vult voor mij in dat het met geweld gepaard moet gaan en eventueel met etnische massamoorden.
Als je mij de neus kunt wassen waar ik dat letterlijk beweer, neem ik deze woorden terug. Tot die tijd moet je dit soort belachelijke reacties voor je houden.
  donderdag 10 september 2009 @ 17:14:42 #146
165237 Leef
Sunny side up!
pi_72616881
Maar wat als ze het nou gewoon zelf gedaan hebben? Er was een aantal jaren geleden een restauranthouder op Urk die zijn zaak als eerste ondernemer op zondag opendeed. Prompt werd er vanalles vernield (plantenbakken, ramen enzo) en onder de graffiti gespoten. Bleek hij het na een paar maanden allemaal zelf te hebben gedaan, om de aandacht en het zielig zijn. Generaliserend gesproken lijkt me dat dat ook wel een moslim-ding zou kunnen zijn.
  donderdag 10 september 2009 @ 19:35:17 #147
248844 Bowlingbal
pi_72621486
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:14 schreef Leef het volgende:
Maar wat als ze het nou gewoon zelf gedaan hebben? Er was een aantal jaren geleden een restauranthouder op Urk die zijn zaak als eerste ondernemer op zondag opendeed. Prompt werd er vanalles vernield (plantenbakken, ramen enzo) en onder de graffiti gespoten. Bleek hij het na een paar maanden allemaal zelf te hebben gedaan, om de aandacht en het zielig zijn. Generaliserend gesproken lijkt me dat dat ook wel een moslim-ding zou kunnen zijn.
Een 'moslim-ding'?

Wat, je durft het niet 'mensen-ding' te noemen?
- Donald Love
pi_72626145
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk. Die voetganger liep er vast als een hoer bij, zoals al die Hollandse kaazzzjes. Wollah.
BE YOUR DOG
pi_72631284
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Bij dat nieuwsbericht stief ik een beetje aan de binnenkant
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')