http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_moskee_Ede__.htmlquote:
Varkenskop bij moskee Ede
EDE - Onbekenden hebben in de nacht van zaterdag op zondag een varkenskop neergelegd bij de Al Mouahidin moskee in Ede.
Moskeegangers troffen de kop zondagochtend aan. Beelden van bewakingscamera's laten zien dat twee onbekende fietsers de in een zak verpakte kop 's nachts achterlieten. De moskee aan de Peppelensteeg in Ede opende pas afgelopen mei de deuren.
Het bestuur van de moskee spreekt van een bewuste actie tegen de moskee en meldde de vondst bij de politie. De laatste keer dat de moskee doelwit was van tegenstanders, was meer dan anderhalf jaar geleden. Tijdens de bouw gingen onder meer ruiten aan diggelen.
De laatste anderhalf jaar is er sprake van een goed contact met de omgeving, zegt een bestuurswoordvoerder. „We hebben bij de opening van onze moskee een open dag gehouden en dat leverde talloze enthousiaste reacties op.”
Neequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:23 schreef Moozzie het volgende:
Was het niet zoiets dat als dat 3 keer gedaan wordt dat de moskee dan gesloopt moet worden? Want dan was het te onrein of whatever
Niet iedereen is een sneue xenofoob.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:26 schreef Magistic het volgende:
Kan me niet voorstellen dat de opening van een moskee in je buurt 'enthousiaste' reacties kan opwekken.
HALLO!!??!! Het is EDE. BOEREN!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:27 schreef Yi-Long het volgende:
Nogal kinderachtig. Maar goed, de vraag is natuurlijk hoe je als gewone burger even aan een varkenskop komt (tenzij je ermee geboren bent...)
Joh(!)quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:27 schreef Svyatagor het volgende:
Lekker tolerant zijn ze daar op de bible belt.
Inderdaadquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:26 schreef Magistic het volgende:
Kan me niet voorstellen dat de opening van een moskee in je buurt 'enthousiaste' reacties kan opwekken.
Tja, die hadden liever nog een kleuterschooltje ofzo...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:28 schreef badwurm het volgende:
[..]
er wordt een fokking moskee neergezet, hoe tolerant moeten ze zijn dan volgens jou![]()
![]()
Volgens mij zijn ze daar al 5 jaar aan het bouwenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:24 schreef zoalshetis het volgende:
misselijke actie.
neemt niet weg dat de grootste moskee van nederland gebouwd is op varkensoord (rotterdam).
een eeuwenlang gebruikte plek om varkens te hoeden, slachten en verkopen.
Ik denk dat dat juist hetgeen is geweest dat die opgeschoten jongeren hebben geprobeerd over te brengen aan de moskeegangers.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:30 schreef Telecaster het volgende:
Nou ja, liever een varkenskop dan een molotovcocktail - je kan het ook positief bekijken natuurlijk.
Evenzogoed, geen fraaie actie. Ik vind de islam een volstrekt stupide religie, net zoals de rest overigens, maar als je het niet eens bent met een ideologie dient de strijd met woorden gevoerd te worden.
Waarschijnlijk heeft de gemiddelde christenfundamentalist op de Bibelebonse Belt liever een fanatieke gelovige van desnoods een ander smaakje denkbeeldig vriendje naast zich dan een atheist.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:28 schreef badwurm het volgende:
[..]
er wordt een fokking moskee neergezet, hoe tolerant moeten ze zijn dan volgens jou![]()
![]()
Het zal wel mee vallen denk ik. Diezelfde christenfundamentalist gaat ook iedere zaterdag naar de chinees om zijn afhaalmaaltijd te halen met een boedhistische wc kalender. Wat jullie er ook van proberen te maken, het gaat alleen om die ene religie die vanuit de basis is opgezet om de joden en christenen te besmeuren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:33 schreef Telecaster het volgende:
Waarschijnlijk heeft de gemiddelde christenfundamentalist op de Bibelebonse Belt liever een fanatieke gelovige van desnoods een ander smaakje denkbeeldig vriendje naast zich dan een atheist.
Tsja, had je als homo maar niet door Slotervaart moeten lopen cq in Overvecht moeten gaan wonenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:28 schreef badwurm het volgende:
[..]
![]()
Waarom? Varkensvlees is erg lekker.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
zullen we het allemaal wat minder lollig insteken. dit doe je gewoon niet! ik vind het een schande.
Wat een onzin verhaal, lees de grondwet eensquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:59 schreef Telecaster het volgende:
Maar om toch nog even terug te komen op de vraag die TS opwerpt: ik denk inderdaad dat het enige waarop de daders te pakken zijn het achterlaten van zwerfvuil is.
De artikelen in 't Nederlandse strafrecht die over godslastering gaan hebben uitsluitend de betrekking op 't christelijk sprookje (en zelfs daarvan is het voor ieder weldenkend mens belachelijk dat het strafrecht zich uitspreekt over vermeende belediging van opperwezens waarvan het bestaan nog nooit is aangetoond en op z'n minst zeer twijfelachtig is).
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:59 schreef Telecaster het volgende:
Maar om toch nog even terug te komen op de vraag die TS opwerpt: ik denk inderdaad dat het enige waarop de daders te pakken zijn het achterlaten van zwerfvuil is.
De artikelen in 't Nederlandse strafrecht die over godslastering gaan hebben uitsluitend de betrekking op 't christelijk sprookje (en zelfs daarvan is het voor ieder weldenkend mens belachelijk dat het strafrecht zich uitspreekt over vermeende belediging van opperwezens waarvan het bestaan nog nooit is aangetoond en op z'n minst zeer twijfelachtig is).
Je kent het verschil tussen de grondwet en het strafrecht?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:00 schreef badwurm het volgende:
[..]
Wat een onzin verhaal, lees de grondwet eens
Ik kan geen enkele grond bedenken waarop ook de eerste twee overeind zullen blijven in een rechtbank.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Bedreiging, straatschenderij, verstoring van de openbare orde.... Ik noem maar effe wat. Die laatste zal niet haalbaar zijn wellicht, maar wie weet.
Wat is de bedreiging dan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Bedreiging, straatschenderij, verstoring van de openbare orde.... Ik noem maar effe wat. Die laatste zal niet haalbaar zijn wellicht, maar wie weet.
Dat kan natuurlijk wel als de hele buurt al besmet is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:26 schreef Magistic het volgende:
De grondwet garandeert jou als ingezetene de zelfde rechten als mij. Wat jegens jou strafbaar is, is dat ook jegens mij, in principe.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:03 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Je kent het verschil tussen de grondwet en het strafrecht?
Nee, maar de grondwet snap je ook al niet zo goed dus dat verbaast me niets.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:04 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele grond bedenken waarop ook de eerste twee overeind zullen blijven in een rechtbank.
Nou ja, misschien als de rechtbank weer eens uitsluitend uit PvdA'ers met een dhimmitude bestaat. Maar dan is natuurlijk niets zeker.
Het is niet zo erg als je het niet begrijpt, hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De grondwet garandeert jou als ingezetene de zelfde rechten als mij. Wat jegens jou strafbaar is, is dat ook jegens mij, in principe.
[..]
*gaaaaap*quote:Nee, maar de grondwet snap je ook al niet zo goed dus dat verbaast me niets.
Nou, laat maar de wetsartikelen zien waarin dit staat.quote:Bedreiging, omdat het afleveren van afgesneden dierhoofden niet bepaald inwisselbaar is met het afleveren van bv een vieze poepluiern of een leeg Fernandes blikje.
*gaaaaaaaaaaap*quote:Daarnaast betreft het een varkenshoofd, en die is naar alle waarschijnlijkheid niet per toeval bij die moskee geeindigd maar daar expliciet neergelegd om de mensen te schockeren. Dat ze weten dat ze niet welkom zijn zeg maar, als moslims. Vandaar het VARKENShoofd.
Wat straatschenderij is zul je ook wel niet weten,
Dat zeg ik. Zwerfafval. Doe 's een wetsartikel waarin staat dat het achterlaten van een varkenskop bij een moskee zwaarder bestraft wordt dan in, pakweg, een speeltuin?quote:maar het is een zeer breed begrip waar allerhande baldadig gedrag onder valt. Ik kan me voorstellen dat het deponeren van varkenshoofden in de openbare ruimte als zodanig gekwalificeerd kan worden.
Het is uiteindelijk toch een daad die geweld doet aan de vrije en prettige beschikking over de openbare ruimte.
Nou nee. Want de lokale Bart Smit kan niet duidelijk worden gelinkt aan een ethnische cq religieuze minderheid die op genoeg plekken al op gespannen voet staat met de meerderheid.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:32 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Het is niet zo erg als je het niet begrijpt, hoor.
Het is *dus* net zo erg om een varkenskop voor een moskee neer te leggen als voor de lokale kerk of Bart Smit.
Zo werkt de wet nietquote:Nou, laat maar de wetsartikelen zien waarin dit staat.
Na één keer was de tomeloze hilariteit er al een beetje af hoor.quote:*gaaaaaaaaaaap*
quote:Dat zeg ik. Zwerfafval. Doe 's een wetsartikel waarin staat dat het achterlaten van een varkenskop bij een moskee zwaarder bestraft wordt dan in, pakweg, een speeltuin?
Als je je dom gedraagt zal ik je dom noemen. Je doet maar wat beter je bestquote:Enne... het zou je sieren om op een beetje een normale manier te discussieren.
Nou, onder andere zo tolerant dat ze geen fokking varkenskoppen over de drempel slingeren wellicht? Ik ga toch ook buren die ik niet mag tolereren door over de schutting te kotsen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:28 schreef badwurm het volgende:
[..]
![]()
De wet werkt niet met wetsartikelen..?quote:
Ja want je bent gelijk een sneue xenofoob als je geen moskee/kerk/etc naast je huis wilt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niet iedereen is een sneue xenofoob.
Ja, maar niet alles hoeft letterlijk in een artikel te zijn geplempt om strafbaar te zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:52 schreef Telecaster het volgende:
[..]
De wet werkt niet met wetsartikelen..?
Inderdaad, een varken is erg Joods..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:38 schreef KomMaar het volgende:
Tja wat verwacht je anders in een land met joodse en christelijke wortels en ideologie.
dus als jij het afgesneden hoofd van een dier op jouw deurmat vind, dan krab je je niet even achter je oren en voelt je er naar over?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo erg is allemaal nou ook weer niet.
Binnenkort op FOK!tvquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
dus als jij het afgesneden hoofd van een dier op jouw deurmat vind, dan krab je je niet even achter je oren en voelt je er naar over?
Dit is nou een ludieke actie. Niks mis mee!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_moskee_Ede__.html
Nu vraag ik me af als je gepakt wordt wat voor een straf je zal krijgen, ik denk zelf een boete voor zwerfafval.
Voor mij hoeft een moslim helemaal geen Nederlandse maatstaven te hanteren. Als ze 5 keer per dag hun reet naar het Westen willen keren en in een tent willen rondlopen, dan gaan ze hun gang maar.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:19 schreef raptorix het volgende:
Belachelijke actie, als je van moslims vraagt om zich naar nederlandse maatstaven te hanteren, dan passen dit soort acties niet.
Dat is appels met peren vergelijken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
dus als jij het afgesneden hoofd van een dier op jouw deurmat vind, dan krab je je niet even achter je oren en voelt je er naar over?
Op de deurmat is heus niet zo ergquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
ook knap, iemand quoten voordat hij het heeft geschrevenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is allemaal prima hier, want dat is koeltoer.
"Indien u reeds tot betaling bent overgegaan verzoeken wij u deze herinnering als niet verzonden te beschouwen...."quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:30 schreef badwurm het volgende:
[..]
Op de deurmat is heus niet zo erg![]()
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:31 schreef pisnicht het volgende:
[..]
ook knap, iemand quoten voordat hij het heeft geschreven
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:38 schreef KomMaar het volgende:
Tja wat verwacht je anders in een land met joodse en christelijke wortels en ideologie.
Pim Fortuyn werd ook vermoord door een dierenliefhebber?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:10 schreef Slappy het volgende:
[..]
dit doen alleen Pvv aanhangers en hardcore liefhebbers
Dat is een leugen om met "dierenliefde" als motief te proberen nog een beetje sympathie bij het volk te wekken. Die Volkert van der G. was een linkse hardliner die Fortuyn zuiver om politieke redenen heeft afgemaakt. Nog een paar jaartjes en van der G. is weer een vrij man.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:42 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Pim Fortuyn werd ook vermoord door een dierenliefhebber?
je bent in deze discussie idd een beetje kansloosquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:52 schreef Telecaster het volgende:
[..]
De wet werkt niet met wetsartikelen..?
Sorry, ik vind dit te kansoos om verder met je te discussieren.
Zeer waarschijnlijk dit type: http://www.refdag.nl/media/foto/2008/56911-a.jpgquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:47 schreef SCH het volgende:
ben echt benieuwd wat voor type de moeite neemt voor zo'n actie
En dreigbrief is dan 'oh, sorry, verkeerd bezorgd, hier is 50ct voor de portokosten'?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nu vraag ik me af als je gepakt wordt wat voor een straf je zal krijgen, ik denk zelf een boete voor zwerfafval.
In Den Haag ben ik bij de valkenboskade eens een voormalige shoarmatent ingelopen dat was omgebouwd tot een koffiehuis. Toen ik naar binnen liep vielen de anti-christelijke afbeeldingen aan de muur me ook op en de hele zaak viel stil toen ik probeerde een shoarmaatje te bestellen. Ik zie geen verschil met dat hollandse café, gewoon cultuuruitingen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:00 schreef kitao het volgende:
Bij De Drie Musketiers op de s'Gravendijkwal hebben ze zelf het hele café volgehangen met afbeeldingen van varkens en zelfs met een opgezette varkenskop waarschijnlijk om Marokkanen buiten te houden.
In ieder geval om een signaal af te geven denk ik.
(De laatste keer dat ik daar was is inmiddels 5 jaar geleden , het kan ondertussen al veranderd zijn.)
Vreemde vorm van bedrijfshouding lijkt mij indien dit de werkelijke reden is.
Kan ook een maffia cafe zijn geweest , ik weet niet of het Hollands is , zwarten werden nog wel binnengelaten gelukkig.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:11 schreef badwurm het volgende:
[..]
In Den Haag ben ik bij de valkenboskade eens een voormalige shoarmatent ingelopen dat was omgebouwd tot een koffiehuis. Toen ik naar binnen liep vielen de anti-christelijke afbeeldingen aan de muur me ook op en de hele zaak viel stil toen ik probeerde een shoarmaatje te bestellen. Ik zie geen verschil met dat hollandse café, gewoon cultuuruitingen.
Voor velen zijn dierenrechten ook politiek hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:44 schreef badwurm het volgende:
[..]
Dat is een leugen om met "dierenliefde" als motief te proberen nog een beetje sympathie bij het volk te wekken. Die Volkert van der G. was een linkse hardliner die Fortuyn zuiver om politieke redenen heeft afgemaakt. Nog een paar jaartjes en van der G. is weer een vrij man.
Wat zijn anti-christelijke afbeeldingen? Omgekeerde kruisen en zulks?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:11 schreef badwurm het volgende:
[..]
In Den Haag ben ik bij de valkenboskade eens een voormalige shoarmatent ingelopen dat was omgebouwd tot een koffiehuis. Toen ik naar binnen liep vielen de anti-christelijke afbeeldingen aan de muur me ook op en de hele zaak viel stil toen ik probeerde een shoarmaatje te bestellen. Ik zie geen verschil met dat hollandse café, gewoon cultuuruitingen.
Het is verleidelijk, want lekker makkelijk scoren als je het gelijk aan je kant hebt, maar laten we er maar geen theologische discussie van maken.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:54 schreef Svyatagor het volgende:
Wat zijn anti-christelijke afbeeldingen? Omgekeerde kruisen en zulks?
"en zulks" ... West Friesen alarm...?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat zijn anti-christelijke afbeeldingen? Omgekeerde kruisen en zulks?
Yup.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:50 schreef zoalshetis het volgende:
zijn er nog mensen, die dit wel een ludieke actie vinden, over?
Nou, wat is een anti-Christelijke afbeelding dan? Een beeld van God wat anti-Christelijk is omdat een gebod zegt dat je geen afbeelding van HEM zou mogen maken?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:59 schreef badwurm het volgende:
[..]
Het is verleidelijk, want lekker makkelijk scoren als je het gelijk aan je kant hebt, maar laten we er maar geen theologische discussie van maken.
ach sooo'quote:
een namaakpop van een paus die voor de katholieke of gristenkerk een klein jongetje (ook pop) in zijn kont neukt, doet natuurlijk ook stof opwaaien.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nou, wat is een anti-Christelijke afbeelding dan? Een beeld van God wat anti-Christelijk is omdat een gebod zegt dat je geen afbeelding van HEM zou mogen maken?
Maar wees nu eens concreet: is dat wat je in dat koffiehuis met eigen ogen hebt gezien.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een namaakpop van een paus die voor de katholieke of gristenkerk een klein jongetje (ook pop) in zijn kont neukt, doet natuurlijk ook stof opwaaien.
laten we eerlijk zijn. een varkenskop voor een deur leggen is een minne daad. de gastjes die dachten hiermee respect te vergaren zijn natuurlijk niet om aan te moedigen. ze zullen wel helden zijn in hun kleine wereldje, maar de rest keurt het simpelweg af.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wees nu eens concreet: is dat wat je in dat koffiehuis met eigen ogen hebt gezien.
je bent warm. komt uit een lamme film. iets met schotland.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:29 schreef SCH het volgende:
Is dat een theatertekst?
Je schreef dat je anti-christelijke zaken in een koffiehuis had gezien maar blijft maar draaien als mensen je om concrete voorbeelden vragenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laten we eerlijk zijn. een varkenskop voor een deur leggen is een minne daad. de gastjes die dachten hiermee respect te vergaren zijn natuurlijk niet om aan te moedigen. ze zullen wel helden zijn in hun kleine wereldje, maar de rest keurt het simpelweg af.
lol: volgens mij verwar je mij met iemand anders.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Je schreef dat je anti-christelijke zaken in een koffiehuis had gezien maar blijft maar draaien als mensen je om concrete voorbeelden vragen
Verder ben ik het met je eens, het is een minne daad.
Oh gunst ja, duizend excuses!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol: volgens mij verwar je mij met iemand anders.
verder hoop ik dat je ooit de leescapaciteiten haalt van een normale europeaan.
maak niet uitquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh gunst ja, duizend excuses!
<sluipt beschaamd weg>
dat wordt strafpijpen ...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee was gewoon stom. Het zal de warmte wel zijn.
Niks mis met MG.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent warm. komt uit een lamme film. iets met schotland.
Het heeft niks met lekker of niet lekker te maken het is gewoon geen respect hebben voor een andere cultuur.quote:
Religieuzen hebben satire, humor, ludieke acties en kritiek nooit kunnen verdragen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:26 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Het heeft niks met lekker of niet lekker te maken het is gewoon geen respect hebben voor een andere cultuur.
Daar in tegen hebben wij Moslims respect voor ieder geloof en dat verwacht je terug.
Als dan 2 gasten die hun eigen geloof niet eens kennen of weten hoe het in elkaar zit denken stoer te zijn door een ander geloof te beledigen dan zijn ze hele grote jongens, ook nog stiekem midden in de nacht.
Als je dan die stoere jongen bent doe het dan recht in het gezicht en niet achter iemands rug wat gewoonweg laf is.
Ik kan wel op die gasten kotsen, echt misselijkmakend.
Zou jij de humor van een paardenkop voor je deur, bloedend en al, wel in kunnen zien?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Religieuzen hebben satire, humor, ludieke acties en kritiek nooit kunnen verdragen.
Je bent er het perfecte voorbeeld van!![]()
En "moslims respect voor ieder geloof". Doe nog een poging.
Ben ik een moskee?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:36 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zou jij de humor van een paardenkop voor je deur, bloedend en al, wel in kunnen zien?
Hoe?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:26 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Het heeft niks met lekker of niet lekker te maken het is gewoon geen respect hebben voor een andere cultuur.
Daar in tegen hebben wij Moslims respect voor ieder geloof en dat verwacht je terug.
Als dan 2 gasten die hun eigen geloof niet eens kennen of weten hoe het in elkaar zit denken stoer te zijn door een ander geloof te beledigen dan zijn ze hele grote jongens, ook nog stiekem midden in de nacht.
Als je dan die stoere jongen bent doe het dan recht in het gezicht en niet achter iemands rug wat gewoonweg laf is.
Ik kan wel op die gasten kotsen, echt misselijkmakend.
Preciesquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Misschien komt er hierdoor wel een boer op het ludieke idee om zijn gierwagen te legen daarbinnen.
Da's meer werk om op te ruimen.
Als kolderieke tegenprestatie voor jarenlang doodbloedende schapen met offerfeest en een jengelende minaret op vrijdagmiddag zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies
Jij snapt hetWant naar goed links gebruik, is deze actie gewoon 'ludiek'
De haat tegen Moslims zit wel diep bij jou.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als kolderieke tegenprestatie voor jarenlang doodbloedende schapen met offerfeest en een jengelende minaret op vrijdagmiddag zullen we maar zeggen.
Haat tegen moslims?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:27 schreef Ghazi het volgende:
[..]
De haat tegen Moslims zit wel diep bij jou.
Dat was niet de vraag. Mag ik een antwoord op mijn vraag? Wat vind jij ludiek aan een afgehakt paardenhoofd voor je deur?quote:
Alstublieft:quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:53 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat was niet de vraag. Mag ik een antwoord op mijn vraag? Wat vind jij ludiek aan een afgehakt paardenhoofd voor je deur?
Geldt overigens ook voor ExTec.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als kolderieke tegenprestatie voor jarenlang doodbloedende schapen met offerfeest en een jengelende minaret op vrijdagmiddag zullen we maar zeggen.
Daar kunnen we dan mooi jouw paardekop voor gebruiken.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik stel voor om dat paardenhoofd bij de plaatselijke kerk te droppen voor dat irrintant klokkengeluid.
Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)tegenover-elkaar.htmquote:'Moslims en christenen in Ede als vijanden tegenover elkaar'
De Marokkaanse en de reformatorische bevolking in Ede leeft totaal langs elkaar heen. De moslims zijn jaloers op de orthodoxe christenen, omdat zij in alle rust hun geloof mogen belijden. De reformatorische zuil is xenofoob.
Marokkaanse jongeren in Ede vierden feest na de aanslagen op 9/11 Marokkaanse jongeren in Ede vierden feest na de aanslagen op 9/11
Dat blijkt uit onderzoek van Henk Moors van het onderzoeksbureau IVA, dat is gelieerd aan de Universiteit van Tilburg.
Van Moors constateert een spanning en 'wij/ zij-denken' onder de verschillende bevolkingsgroepen. 'Het is een sluipende voedingsbodem,' zegt Van Moors woensdag tegen elsevier.nl. Dat kan volgens hem leiden tot een moeilijk leefbare situatie in de toekomst.
...
Lonsdale-jongeren
Aan de andere kant is een groep extreemrechtse Lonsdale-jongeren verantwoordelijk voor een reeks incidenten. Er waren pogingen tot brandstichting tijdens de bouw van een nieuwe moskee en vorige maand werd er een varkenskop neergelegd.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_feest_na_aanslagenquote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Een verontrustend stuk op de website van Elsevier:
[..]
Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)tegenover-elkaar.htm
Ik ben geen socioloog maar het zal me niks verbazen als zelfs al in de nabije toekomst duidelijk wordt dat etnische scheidingen de enige manier zijn om geweld te voorkomen.
quote:Op woensdag 9 september 2009 14:39 schreef Mutant01 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)n_feest_na_aanslagen
Misschien wel, maar is dat een oplossing? Lijkt mij dat er dan het gevaar in schuilt dat er een soort 'enclaves' zullen ontstaan. Complete moslimwijken, waar dan islamitisch recht gesproken zal worden al dan niet illegaal.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Een verontrustend stuk op de website van Elsevier:
[..]
Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)tegenover-elkaar.htm
Ik ben geen socioloog maar het zal me niks verbazen als zelfs al in de nabije toekomst duidelijk wordt dat etnische scheidingen de enige manier zijn om geweld te voorkomen.
Dat is inderdaad ook het eerste wat ik me afvraag bij het lezen van zo'n bericht... Serieus, waarom open je eigenlijk dergelijke topics? Het interesseert je toch blijkbaar geen reet?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waarom niet? In Mostar gaat het ook goed dus waarom niet in Ede?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef Gia het volgende:
Misschien wel, maar is dat een oplossing? Lijkt mij dat er dan het gevaar in schuilt dat er een soort 'enclaves' zullen ontstaan. Complete moslimwijken, waar dan islamitisch recht gesproken zal worden al dan niet illegaal.
Lijkt me geen gewenste situatie.
Het schijnt dat een van die twee fietsers na deze actie een heel stuk kleiner was.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:27 schreef Yi-Long het volgende:
Nogal kinderachtig. Maar goed, de vraag is natuurlijk hoe je als gewone burger even aan een varkenskop komt (tenzij je ermee geboren bent...)
Niet echt geweldig.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien wel, maar is dat een oplossing? Lijkt mij dat er dan het gevaar in schuilt dat er een soort 'enclaves' zullen ontstaan. Complete moslimwijken, waar dan islamitisch recht gesproken zal worden al dan niet illegaal.
Lijkt me geen gewenste situatie.
In de toekomst toenemende spanningen en rellen tussen christenen vs. moslims? Net zoals we die in de rest van de wereld zien?quote:'Moslims en christenen in Ede als vijanden tegenover elkaar'
De Marokkaanse en de reformatorische bevolking in Ede leeft totaal langs elkaar heen. De moslims zijn jaloers op de orthodoxe christenen, omdat zij in alle rust hun geloof mogen belijden. De reformatorische zuil is xenofoob.
Marokkaanse jongeren in Ede vierden feest na de aanslagen op 9/11 Marokkaanse jongeren in Ede vierden feest na de aanslagen op 9/11
Dat blijkt uit onderzoek van Henk Moors van het onderzoeksbureau IVA, dat is gelieerd aan de Universiteit van Tilburg.
Van Moors constateert een spanning en 'wij/ zij-denken' onder de verschillende bevolkingsgroepen. 'Het is een sluipende voedingsbodem,' zegt Van Moors woensdag tegen elsevier.nl. Dat kan volgens hem leiden tot een moeilijk leefbare situatie in de toekomst.
Bedreiging
‘De Marokkaanse gemeenschap en de reformatorische bevolking in de omliggende dorpen staan nu als vijanden tegenover elkaar. Het zou al winst zijn als het respectvolle tegenstanders worden,’ aldus burgemeester van Ede Cees van der Knaap (CDA).
Ede kampt met overlastgevende Marokkaanse jongeren die landelijke bekendheid kregen toen een aantal van hen feest vierde na de aanslagen op de Twin Towers in New York. De groep haalde sindsdien het nieuws met autobranden, vernielingen en het bedreigen van buschauffeurs. Het jarenlange gesteggel over de bouw van een nieuwe moskee deed de sfeer ook geen goed
Lonsdale-jongeren
Aan de andere kant is een groep extreemrechtse Lonsdale-jongeren verantwoordelijk voor een reeks incidenten. Er waren pogingen tot brandstichting tijdens de bouw van een nieuwe moskee en vorige maand werd er een varkenskop neergelegd.
Uiteraard, in de regelgeving en gebruiken wordt er al gesproken over "respect voor moslims, respect voor..." en ga zo maar door. Het is nogal moeilijk te negeren dat er een wij/zij gevoel heerst als zelfs de politiek en de rechtsspraak deze tweedeling zelf ondersteund en levend houdt.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
Over dat stukje uit Elsevier gepost door een andere user:
[..]
In de toekomst toenemende spanningen en rellen tussen christenen vs. moslims? Net zoals we die in de rest van de wereld zien?
De politiek, de rechtspraak, maar volgens mij vergeet je nog iemand. Jijzelf.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, in de regelgeving en gebruiken wordt er al gesproken over "respect voor moslims, respect voor..." en ga zo maar door. Het is nogal moeilijk te negeren dat er een wij/zij gevoel heerst als zelfs de politiek en de rechtsspraak deze tweedeling zelf ondersteund en levend houdt.
Ik verberg m'n nationalisme niet nee.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De politiek, de rechtspraak, maar volgens mij vergeet je nog iemand. Jijzelf.
Nationalisme heeft daar geen reet mee te maken.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik verberg m'n nationalisme niet nee.
Omdat het welvaartsniveau in Nederland te hoog is.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
Waarmee verschilt Nederland met derest van de wereld? Alle landen (oke misschien een paar Afrikaanse sub-Sahara landen niet) hebben wetten en regelgeving. En overal op de wereld zie je religieuze spanningen en rellen tussen groepen. In de meeste gevallen zijn het rellen tussen christenen vs. moslims. Waarom zou het in Nederland niet in de toekomst kunnen gebeuren?
Opkomen voor de belangen van de Nederlandse bevolking, en Nederland zelf kan ik er anders gerust onder scharen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nationalisme heeft daar geen reet mee te maken.
En daarom rellen mensen niet?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat het welvaartsniveau in Nederland te hoog is.
Daar hoeft geen wij-zij gevoel uit voort te vloeien.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Opkomen voor de belangen van de Nederlandse bevolking, en Nederland zelf kan ik er anders gerust onder scharen.
Nee, daarom zullen enorme religieuze conflicten uitblijven. Hooligans en ghetto-jongeren zijn dus een enorm slecht voorbeeld in deze discussie. Een religieus conflict in de vorm van een burgeroorlog of iets soortgelijke zal niet snel voorkomen vanwege de welvaartsniveau van de gemiddelde Nederlander. Men heeft teveel te verliezen en te weinig te winnen. Religieuze of etnische conflicten gaan vaak gepaard met economische achteruitgang, politieke instabiliteit en dergelijke.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En daarom rellen mensen niet?
Je hebt altijd frictie tussen groepen.
Bijv. hooligans vs. politie, ghetto-jongeren in Parijs vs. politie etc.
En soms kan die frictie uitbarsten (na toenemende spanningen) in rellen. Mensen rellen niet omdat het welvaartsniveau laag of hoog is, mensen rellen omdat frictie tussen groepen ernstigere vormen aannemen (rellen dus).
Ik heb het niet over burgeroorlogen tussen religieuze groepen. Slechts een paar landen hebben burgeroorlogen tussen religieuze groepen. Ik heb het over rellen en spanningen tussen (religieuze) groepen over de hele wereld. Dan moet je dus niet uitgaan van een burgeroorlog, maar "kleinere" rellen die toch behoorlijke schade aan de samenleving kunnen toebrengen.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, daarom zullen enorme religieuze conflicten uitblijven. Hooligans en ghetto-jongeren zijn dus een enorm slecht voorbeeld in deze discussie. Een religieus conflict in de vorm van een burgeroorlog of iets soortgelijke zal niet snel voorkomen vanwege de welvaartsniveau van de gemiddelde Nederlander. Men heeft teveel te verliezen en te weinig te winnen.
Tja, het is behoorlijk subjectief, want wat is nog een "kleine" rel, wat wil jij daaronder categoriseren. En zijn kleine rellen eigenlijk wel zo erg. Zijn dergelijke rellen überhaupt onafwendbaar? Spanningen zijn er altijd in de samenleving, is het niet religieus, dan is het wel etnisch. Ik merk niets van de "oplopende" spanningen, niet hier en niet in het buitenland - ook de mensen om mij heen niet. Als ik op Fok kijk, lijkt het echter alsof de hele wereld in brand staat.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:14 schreef Zienswijze het volgende:
Ik heb het niet over burgeroorlogen tussen religieuze groepen. Slechts een paar landen hebben burgeroorlogen tussen religieuze groepen. Ik heb het over rellen en spanningen tussen (religieuze) groepen over de hele wereld. Dan moet je dus niet uitgaan van een burgeroorlog, maar "kleinere" rellen die toch behoorlijke schade aan de samenleving kunnen toebrengen.
Als er spanningen zijn in de samenleving hoeft er maar even iets te gebeuren en er zijn rellen. Maar ook zonder spanningen, bijv in de VS voor 2001, kan het uitbarsten tot onlusten. Bijv. na de aanslag op het WTC in 2001, waren er in de VS (VS heeft toch een behoorlijk welvaartsniveau) onlusten tussen blanken vs. moslims. Daarbij zijn een aantal onschuldige moslims gedood. Onlusten en rellen hebben dus niets met welvaartsniveau te maken.
Wel als er een duidelijke onderscheid gemaakt word door de politiek en de rechtsstaat. Dan kan je er nou eenmaal niet meer omheen, bij ongelijke behandeling ontstaan ongelijke situaties. Positieve discriminatie is hier een perfect voorbeeld van.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar hoeft geen wij-zij gevoel uit voort te vloeien.
Daarom zei ik ook spaningen tussen groepen. Er kunnen religieuze rellen ontstaan, of etnische rellen. En misschien zullen in de toekomst de spanningen oplopen. Nu heb je nog geringe spanningen (ik merk ze wel, maar dan zijn het wel spanningen in woorden, dus niet met fysiek geweld), maar misschien kunnen die spannigen in de toekomst toenemen.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, het is behoorlijk subjectief, want wat is nog een "kleine" rel, wat wil jij daaronder categoriseren. En zijn kleine rellen eigenlijk wel zo erg. Zijn dergelijke rellen überhaupt onafwendbaar? Spanningen zijn er altijd in de samenleving, is het niet religieus, dan is het wel etnisch. Ik merk niets van de "oplopende" spanningen, niet hier en niet in het buitenland - ook de mensen om mij heen niet. Als ik op Fok kijk, lijkt het echter alsof de hele wereld in brand staat.
Misschien, misschien niet. Misschien vergaat de wereld in 2012, misschien niet. We kunnen helaas niet in de toekomst kijken, noch kan Nederland daar rationeel op anticiperen.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook spaningen tussen groepen. Er kunnen religieuze rellen ontstaan, of etnische rellen. En misschien zullen in de toekomst de spanningen oplopen. Nu heb je nog geringe spanningen (ik merk ze wel, maar dan zijn het wel spanningen in woorden, dus niet met fysiek geweld), maar misschien kunnen die spannigen in de toekomst toenemen.
Maar goed, zoals je zelf zegt, kans bestaat dus dat er in de toekomst religieuze of etnische uitbarstingen kunnen komen. Of niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien, misschien niet. Misschien vergaat de wereld in 2012, misschien niet. We kunnen helaas niet in de toekomst kijken, noch kan Nederland daar rationeel op anticiperen.
Tuurlijk bestaat die kans, maar de kans acht ik zeer zeer zeer klein.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar goed, zoals je zelf zegt, kans bestaat dus dat er in de toekomst religieuze of etnische uitbarstingen kunnen komen. Of niet.
En ik acht het niet zo klein in de toekomst.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tuurlijk bestaat die kans, maar de kans acht ik zeer zeer zeer klein.
Jij kan niet wachten toch?quote:Op woensdag 9 september 2009 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En ik acht het niet zo klein in de toekomst.
Hmm... het klinkt wel goed. Even schoon schip maken met al die verschillen kan geen kwaad.quote:
Ich habe schon der Waffnen fertig. Hier komme ich, Marokkanische leute!quote:
Hee, aanhanger van Stalin, Mao en Hitler?quote:Op woensdag 9 september 2009 17:45 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hmm... het klinkt wel goed. Even schoon schip maken met al die verschillen kan geen kwaad.
Nu zijn ze alleen maar aanleiding voor irritatie, geweld, vandalisme en moord.
Rellende Nederlanders?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In de toekomst toenemende spanningen en rellen tussen christenen vs. moslims? Net zoals we die in de rest van de wereld zien?
Kan nog leuk worden daar in de Bible belt dan.....quote:Op woensdag 9 september 2009 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is al begonnen, waadoe waadoe er was laatst al een moslima.......quote:Op woensdag 9 september 2009 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kan nog leuk worden daar in de Bible belt dan.....
en haar broertje werd boos aangekeken, toen hij een klodder spuug vlak voor de voeten van een voetganger spuuwde!!!quote:Op woensdag 9 september 2009 19:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is al begonnen, waadoe waadoe er was laatst al een moslima.......
die niet meer gegroet werd!
Hij had een doodschop moeten krijgen.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en haar broertje werd boos aangekeken, toen hij een klodder spuug vlak voor de voeten van een voetganger spuuwde!!!
Je bent een slappe zak als je zo discussieert. Je vult voor mij in dat het met geweld gepaard moet gaan en eventueel met etnische massamoorden.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:40 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Hee, aanhanger van Stalin, Mao en Hitler?
Die deden dat ook.
Een 'moslim-ding'?quote:Op donderdag 10 september 2009 17:14 schreef Leef het volgende:
Maar wat als ze het nou gewoon zelf gedaan hebben? Er was een aantal jaren geleden een restauranthouder op Urk die zijn zaak als eerste ondernemer op zondag opendeed. Prompt werd er vanalles vernield (plantenbakken, ramen enzo) en onder de graffiti gespoten. Bleek hij het na een paar maanden allemaal zelf te hebben gedaan, om de aandacht en het zielig zijn. Generaliserend gesproken lijkt me dat dat ook wel een moslim-ding zou kunnen zijn.
Onbegrijpelijk. Die voetganger liep er vast als een hoer bij, zoals al die Hollandse kaazzzjes. Wollah.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en haar broertje werd boos aangekeken, toen hij een klodder spuug vlak voor de voeten van een voetganger spuuwde!!!
Bij dat nieuwsbericht stief ik een beetje aan de binnenkantquote:Op woensdag 9 september 2009 19:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is al begonnen, waadoe waadoe er was laatst al een moslima.......
die niet meer gegroet werd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |