abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71592921
Ik ga eind september op vakantie, denk tenerife ofzo.
Ben van plan een ryanair vlucht te boeken voor weinig, en daar een hotelletje zoeken.

Nu wil ik graag daar mijn duikbrevet gaan halen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf 1x een introductieles gedaan (jaar of 8 geleden)

Hoe zit het met theorie examens die je moet doen, kan dat daar ook in het nederlands?
Moet je hier echt voor aan de bak, of is het beter dit van tevoren al te halen (kan dit)?

Wie weet hier wat meer over of heeft dit al eens gedaan?
pi_71593249
Het is goed te doen in het buitenland. Veel scholen hebben wel nederlandse leraren en boeken. Maar kan toch beter denk ik aanraden om het hier te halen.

1 als je hier kan duiken kan je het overal.
2 kan je je hele vakantie genieten van de onderwaterwereld zonder dat je eerst 3 dagen op cursus moet enzo.
very funny scotty, Now beam down my clothes!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:12:16 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71593278
Hier heb ik laatst ook al een topic over gezien.

Leren duiken
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71595108
Wil praktijk in iedergeval daar gaan doen, Theorie eventueel hier.

Weet iemand welk boek ik dan moet gaan leren? het gaat om padi open water.
Waar zou ik dan examen kunnen doen? Heeft iemand dat hier al gedaan?
Moeilijk of wel te doen?
pi_71595178
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:11 schreef Tombert het volgende:
Het is goed te doen in het buitenland. Veel scholen hebben wel nederlandse leraren en boeken. Maar kan toch beter denk ik aanraden om het hier te halen.

1 als je hier kan duiken kan je het overal.
2 kan je je hele vakantie genieten van de onderwaterwereld zonder dat je eerst 3 dagen op cursus moet enzo.
In principe is het wel zo dat als je in NL leert duiken, dat je in het buitenland meteen echt kan gaan duiken en niet bij een cursus hoeft te zitten. Er is echter een maar...

Duiken in Nederland is kut.

Dus ik zou toch lekker de cursus op een leuk (sub-)tropisch paradijsje doen, daar zie je ten minste nog wat tijdens de lessen.

Zelf op Aruba mijn brevetten gehaald, in het Engels met Nederlandse instructeur. Ik denk dat je wereldwijd met Engels materiaal en Engelse instructie je PADI kan halen, in het beste geval ook nog in het Nederlands.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_71595468
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:12 schreef davidvp01 het volgende:
Wil praktijk in iedergeval daar gaan doen, Theorie eventueel hier.

Weet iemand welk boek ik dan moet gaan leren? het gaat om padi open water.
Waar zou ik dan examen kunnen doen? Heeft iemand dat hier al gedaan?
Moeilijk of wel te doen?
Je krijgt toch nog lessen tijdens de cursus, of je het boek al gelezen hebt of niet. Je moet tijdens de cursus eigenlijk wel het boek lezen, dus dat kan je dan al gedaan hebben in Nederland. Apart je theorie en je praktijk halen is mogelijk, maar volgens mij een stuk duurder uiteindelijk.

Kijk even op de website van PADI over het lesmateriaal, je kan ook online de lessen volgen geloof ik...
pi_71595730
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:25 schreef thomaster het volgende:

[..]

Je krijgt toch nog lessen tijdens de cursus, of je het boek al gelezen hebt of niet. Je moet tijdens de cursus eigenlijk wel het boek lezen, dus dat kan je dan al gedaan hebben in Nederland. Apart je theorie en je praktijk halen is mogelijk, maar volgens mij een stuk duurder uiteindelijk.

Kijk even op de website van PADI over het lesmateriaal, je kan ook online de lessen volgen geloof ik...
Ik haal hier een beetje uit dat jij je brevet al hebt, Ik ben niet echt een theorie-stamp persoontje, is het een beetje te doen?
pi_71596248
Het is absoluut te doen, het examen is 40 vragen waar je er 12 fout van mag hebben, maar mensen hebben over het algemeen bijna nooit meer dan 5 fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')