Pff, das wel duur.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:06 schreef SicSicSics het volgende:
Beter (maar veel duurder) hier. Als je in Nederland kan duiken kan je overal duiken. Instructeurs en aanbieders worden hier vele malen beter gecontroleerd. Ga in ieder geval nooit met een bedrijf in zee (hihi) dat niet is aangesloten bij een bond (PADI, NOB, IDD etc)
Kosten variėren, je kunt je Open Water (duiken tot 15 18m) halen voor een kleine 500 euro, soms meer, soms minder. Ligt een beetje aan de duur, plaats en tijd van het jaar van de cursus.
Klopt, hier is het een hel!quote:Op maandag 20 juli 2009 11:15 schreef appelsjap het volgende:
Pff, das wel duur.
Daar kon ik het geloof ik voor 350 ongeveer doen, 4 dagen lang. Eerst in een zwembad, en dan ook een paar keer in de zee, met de boot van de kust.
Volgens mij is het dan leuker om het daar te doen, ivm mooiere zee
Het echte buddy redden komt pas bij PADI tijdens de Rescue. Mensen die hier PADI OW doen leren precies hetzelfde als in het buitenland, als je bij een gedegen PADI Centre zit. In het buitenland is het mooier duiken over het algemeen, al is het in Nederland ook prima te doen. Ja, hier kan het zicht minder zijn. Nee, je gaat niet in slootwater duiken.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:39 schreef Darkomen het volgende:
Ik duik zelf ook, via het PADI systeem.
Duiken is duur, de cursus is pittig maar wacht maar tot je je eigen apparatuur wilt aanschaffen.
Als je ECHT wilt leren duiken dan doe je dat hier in nederland, dan leer je ook omgaan met minder zicht, ben je niet klaar binnen 4 dagen en vergeet je het niet na 1 vakantie.
Wil je gewoon een vakantie-'duiker' worden doe dat in het buitenland, maar kom ook echt niet in nederland duiken.
Persoonlijk heb ik een hekel aan die duikers die hun brevet halen in het buitenland, 90% van deze mensen hebben geen respect voor de omgeving, koraal, dieren, etc en letten bijvoorbeeld niet op waar ze hun zwemvliezen tegen aan rammen.
maar nog belangrijker, zij kunnen meestal niet zichzelf of hun buddy redden in geval van nood.
Hier in nederland kan je ook heel mooi duiken, om maar een voorbeeld te noemen, de zeelandbrug bij zierikzee.
Ik ben sowieso niet van plan om te gaan duiken in NL, spreekt me totaal niet aan. Vind het juist leuk om in super helder water met hele mooie vissen/koraal etc te duiken, lekker warm en mooi.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het echte buddy redden komt pas bij PADI tijdens de Rescue. Mensen die hier PADI OW doen leren precies hetzelfde als in het buitenland, als je bij een gedegen PADI Centre zit. In het buitenland is het mooier duiken over het algemeen, al is het in Nederland ook prima te doen. Ja, hier kan het zicht minder zijn. Nee, je gaat niet in slootwater duiken.
Maar uit jouw post maak ik enige aversie tegen PADI in het buitenland op
@TS, de duikcursussen zijn zo rond de 500 euro, het kan wat goedkoper, altijd. Kijk vooral rond op duikfora op internet, om ervaringen met duikcentra in het buitenland te lezen. Waar ergens in Spanje ga je heen?
Groetjes,
een duiker die ooit begonnen is in het buitenland en de rest tot en met Divemaster in Nederland heeft gedaan
Misschien interessant, ik ga iig wel kijkenquote:Duikscholen onder de loep
Het aantal duikersongevallen neemt toe. Hoe komt dat? Neemt de commerciėle duikindustrie het niet zo nauw met de veiligheid? Aandacht voor de weinig transparante duikwereld waar veel geld in omgaat.
EénVandaag, Nederland 1, 18:15 uur
Omdat TS het over leren duiken in het buitenland had en volgens mij in het buitenland vrij weinig NOB gegeven wordtquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:08 schreef druppelkut het volgende:
Waarom heeft niemand het hier over een duikschool xie is aangesloten bij de NOB?
Ik heb daar een aantal jaren geleden het duiken geleerd en dat was echt spotgoedkoop! Ongeveer ¤150,- voor een jaar lidmaatschap, inclusief en wekelijkse zwembadtraining en een wekelijkse buitenduik. Het enige wat dan geld kost is de aanschaf van je duikspullen (en die zijn knijterduur).
Oh, er zat ook theorie bij. Al kostten de exames wel weer geld
Ergens snap ik je argument wel..quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef Pheno het volgende:
Je advanced zou ik toch aanraden om in NL te halen. Heel eenvoudige reden: navigatie e.d. zijn zeer belangrijk en als je 30+meter zicht hebt is het een koud kunstje. In NL heb je iig meer uitdaging. Kun je het hier, kun je het overal.
@Krentenbol: als je boven water komt. Al zal een 5* PADI centre niet slecht zijn
Wat ik altijd deed: na het behalen op vakantie gaan om het te vierenquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:12 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Ergens snap ik je argument wel..
Echter wegen voor mij de aspecten als warm water, lekker zonnetje na het duiken, goedkope hotelletjes, lekker en goedkoop eten, een andere cultuur om je heen etc, zwaarder dan het feit dat duiken in Nederland 'moeilijker' is oid. Ik doe het voor me plezier en voor mij gaat dat toch wel heel erg hand in hand met een exotische locatie..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |