Is beter. Heb de volledige versie van Windows 7quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Vista is iig kut, ik hoop dat Windows 7 beter wordt.
Is er ook een halve versie dan?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:36 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Is beter. Heb de volledige versie van Windows 7
Brrrrrquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die draait alleen op 640*480 - 16bit
quote:
Hmmmmmmquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:17 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat is daar zo erg aan dan?
Als je nu een PC koopt krijg je er vaak een gratis (of voor weinig) upgrade bijquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:02 schreef Haaibaaike het volgende:
Windows 7 komt 22 oktober in de winkels..ik hoop met mijn oude pc'tje te doen tot oktober dan koop ik een nieuwe pc.. Deze doet regelmatig raar, ik draai nu windows XP
Klopt heb ik op google gelezen de gratis upgrade is maar tot 31 december dan vervalt de windows7quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als je nu een PC koopt krijg je er vaak een gratis (of voor weinig) upgrade bij
Dat lijkt me echt heel sterk, je krijgt gewoon een licentie, misschien moet je vóór 31e installeren oid, maar je licentie verloopt echt niet ineens de 31equote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:07 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Klopt heb ik op google gelezen de gratis upgrade is maar tot 31 december dan vervalt de windows7
STOER!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:36 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Is beter. Heb de volledige versie van Windows 7
Zal wel van MSDN zijn, Windows 7 RTM heb ik momenteel ook geactiveerd draaienquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
STOER!
Heb je een patch eroverheen? Of draai je 120 dagen?
De taakbalk is idd geweldig!!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Draai zelf overigens 7 Ultimate thuis en Enterprise op de zaak en ben er meer dan tevreden mee! Eindelijk weer een stabiel OS wat vanaf dag 1 fatsoenlijk genoeg is om te draaien.
Vooral de taakbalk is heerlijk!
Ik betaal er wel voor, via het werkquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zal wel van MSDN zijn, Windows 7 RTM heb ik momenteel ook geactiveerd draaien![]()
Waarom betalen voor software
Hyper-V en dan een W95 emuleren?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:27 schreef Washington het volgende:
Simcity en City Life doen et niet op Win 7.
Ja, en dat is ook verklaarbaar. Windows XP had eigenlijk hetzelfde.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:32 schreef Ezechielk het volgende:
Valt me gewoon op dat ik amper slechte reacties over 7 hoor. Zou MS dan toch een keer vanaf dag 1 een goed, stabiel OS uitbrengen?
* Ezechielk kruipt rillend in een hoekje bij die gedachte
als upgrade een ¤100 en antwoordt op de 2de vraag waarschijnlijk bar weinigquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:00 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe duur gaat het OS worden? Hoeveel gaat Vista nog opbrengen tweedehands via marktplaats?
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Zoiets dacht ik dus al. Maar ik ben wel van plan om te upgraden dan. Maar ik heb een pc met 1GB werkgeheugen, zijn er al system requirements bekend?
WIndows 3.11 WfW was anders een verkoophit van jewelste.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:58 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, en dat is ook verklaarbaar. Windows XP had eigenlijk hetzelfde.
Een kleine weergave van het pad wat Microsoft gevolgd heeft:
DOS 3.3-6.2 Prima te doen
Windows 3.1 Buggy, maar het ging
Windows 3.11 Weinig toevoeging, niet beter dan 3.1
Windows 95 Goed OS, het verliep allemaal redelijk, niet top maar het begon net
Windows 98 Eindelijk een stabiel Windows OS. SE kwam, maar dat was vooral drivers uitbrengen
Windows ME Tussenstap naar XP, brak en werkte maar half. Kutproduct
Windows XP Goed en stabiel OS wat omarmt werd door iedereen
Windows Vista Wederom troep, een snel gemaakt product tussendoor
Windows 7 Goed product
Wat je ziet, bijna altijd zit er een versie tussen die minder is. MS is niet in staat om in zo'n korte tijd een goed product uit te brengen lijkt het. Tussendoor brengen ze dan ook producten uit die niet best zijn, maar de mensen stil moeten houden. Vista en 7 vind ik daar het beste voorbeeld van, heel veel van Vista vind je terug in 7, maar dan af (de UAC, taakbalk, Aero, etc. etc.)
Dat is overigens ook de redenen dat bedrijven meestal de tussen versies overslaan
Goede verkoopcijfers != goed product. Als je met je tijd mee wilde gaan had je weinig keus op dat moment geloof ikquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
WIndows 3.11 WfW was anders een verkoophit van jewelste.
Het verschil zit hem ook in de dingen die Tha_Duck zegt, alhoewel ik dat wel erg kort door de bocht vind. Ze hebben geleerd van de fouten met Vista (die niet zozeer Microsoft's fouten waren, als wel die van consumenten die er niet mee om kunnen gaan en hardwarefabrikanten die niet tijdig drivers leveren). De vele negatieve reacties die je hoorde waren voornamelijk van mensen die met oudere hardware Vista wilden draaien. Als je met compatible hardware de definitieve versie van Vista draaide had je weinig problemen, en de UAC kon je gewoon uitzetten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:32 schreef Ezechielk het volgende:
Valt me gewoon op dat ik amper slechte reacties over 7 hoor. Zou MS dan toch een keer vanaf dag 1 een goed, stabiel OS uitbrengen?
* Ezechielk kruipt rillend in een hoekje bij die gedachte
Mee eens, net als Tha_Duck, alhoewel inderdaad wat kort door de bocht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:46 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Het verschil zit hem ook in de dingen die Tha_Duck zegt, alhoewel ik dat wel erg kort door de bocht vind. Ze hebben geleerd van de fouten met Vista (die niet zozeer Microsoft's fouten waren, als wel die van consumenten die er niet mee om kunnen gaan en hardwarefabrikanten die niet tijdig drivers leveren). De vele negatieve reacties die je hoorde waren voornamelijk van mensen die met oudere hardware Vista wilden draaien. Als je met compatible hardware de definitieve versie van Vista draaide had je weinig problemen, en de UAC kon je gewoon uitzetten.
Nu met Windows 7 hebben ze dat probleem opgelost doordat Vista compatible hardware gewoon werkt onder Windows 7. Maar zoals ik al zei hebben ze geleerd van hun fouten en hebben ze gebruikers veel eerder betrokken bij de ontwikkeling in de vorm van alpha en bèta testen en release candidates, waardoor veel foutjes zijn opgelost en verbeteringen zijn doorgevoerd.
m'n vriendin draait windows 7 RC op een Samsung netbook met 1 Gb, draait op zich prima voor wat internetten en mailen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Zoiets dacht ik dus al. Maar ik ben wel van plan om te upgraden dan. Maar ik heb een pc met 1GB werkgeheugen, zijn er al system requirements bekend?
Wat is RC1? Kan ik nog de beta krijgen nu nog?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik draai um al sinds RC1 en ben echt dik en dik tevreden.
Stabiel, mooi, snel, praktisch en gebruiksvriendelijk.
RC1 aka Release Candidate is de versie die na de Beta gekomen is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:04 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Wat is RC1? Kan ik nog de beta krijgen nu nog?
Mee eens, maar behalve de networking stack leverde het geen extra bijdrage. Beetje als 98 en 98SE. Neemt niet weg dat het een fatsoenlijk OS was voor die tijd en of het veel verkocht werd vind ik minder belangrijk persoonlijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
WIndows 3.11 WfW was anders een verkoophit van jewelste.
Ik in ieder geval niet..... en nu helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:21 schreef rien91 het volgende:
Hebben meer mensen last van de inbox van hyves die gewoonweg niet wil laden in windows 7 in zowel ff als ie?
Lijkt me ook meer een Hyves probleem, dan een Win7 probleem eigenlijk...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:21 schreef rien91 het volgende:
Hebben meer mensen last van de inbox van hyves die gewoonweg niet wil laden in windows 7 in zowel ff als ie?
Met chrome nooit problemen gehad. Kan sowieso niet aan Windows liggen, of heb je zo'n hyves-desktop programma geinstalleerd? Denk dat je je java ff moet nakijken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:21 schreef rien91 het volgende:
Die doet het ook al slecht op Vista. En aangezien Maxis voor Vista geen fix heeft, verwacht ik deze ook niet voor 7.quote:
maar je kunt het natuurlijk altijd in compatibility mode proberen of de XP Virtual PC gebruiken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Die doet het ook al slecht op Vista. En aangezien Maxis voor Vista geen fix heeft, verwacht ik deze ook niet voor 7.
Nou.... Windows 7 is weinig meer dan Vista+ hoor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:58 schreef Tha_Duck het volgende:
Windows Vista Wederom troep, een snel gemaakt product tussendoor
Windows 7 Goed product
Misschien staat die pack er dan al op? Kijk eens bij region & language?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb Windows 7 Enterprise 64-bit in het Engels (met een key van MA3D). Hoe kan ik op een legale manier een language pack installeren om hem in het Nederlands te krijgen? Volgens Microsoft zelf zou het bij de optional installs onder Windows Update moeten staan, maar daar vind ik niets.
Nope.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:43 schreef Washington het volgende:
[..]
Misschien staat die pack er dan al op? Kijk eens bij region & language?
Ja, daar heb je dus een language pack voor nodig.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:48 schreef Washington het volgende:
http://www.mydigitallife.(...)em-and-new-accounts/
Tsja, maar het is niet voor mij. Het is gelukt trouwens, alles is in het Nederlands.quote:
Aha.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Tsja, maar het is niet voor mij. Het is gelukt trouwens, alles is in het Nederlands.
Die vergat ik bewust. Net als Windows NT. Dat waren echt zakelijke OS'en die je bij het gros van de mensen thuis niet echt tegenkwam. Wel nam ik 3.11 mee, die je juist wel weer tegenkwam. Maar de tijd van verschillende OS'en voor thuis en zakelijk is al een tijdje achter ons.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:48 schreef maartena het volgende:
Je vergeet ook in je betoog Windows 2000. Ook dat was een goed stabiel OS.... maar slechts anderhalf jaar later kwam Windows XP.
Windows 7 MUI Dutch NL RTMquote:
Ok thx.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Windows 7 MUI Dutch NL RTM
Ik zie em nog niet op mijn Technet account.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:50 schreef Saekerhett het volgende:
Vandaag (de 21e) zou toch de Nederlandse versie van Windows 7 op MSDN etc. verschijnen?
Draai zelf ook Engels nu, maar voor de rest van het huishoudenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zie em nog niet op mijn Technet account.
Wel het Language Pack.
Ik zit er verder niet zo mee, ik draai al vanaf Windows 3.11 uitsluitend in het Engels, vindt de Nederlandse versie van Windows alleen maar vervelend eigenlijk.
Draai al 5 jaar engels. De rest van m'n software is toch al engels; uniformiteit dus.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:17 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Draai zelf ook Engels nu, maar voor de rest van het huishouden
maar als de ultimate of enterprise in engels geïnstalleerd hebt, kun je toch gewoon dat language pack gebruiken om hem nederlands te maken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zie em nog niet op mijn Technet account.
Wel het Language Pack.
Ik zit er verder niet zo mee, ik draai al vanaf Windows 3.11 uitsluitend in het Engels, vindt de Nederlandse versie van Windows alleen maar vervelend eigenlijk.
Gedraag je Geqxonquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:57 schreef Geqxon het volgende:
Kun je het niet gewoon in het configuratiescherm wijzigen naar Engels?
Bij de mij is de reden eigenlijk meer het oplossen van problemen. Het intypen van engelse foutmeldingen in Google levert heel wat meer oplossingen dan in het nederlands.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:24 schreef Washington het volgende:
[..]
Draai al 5 jaar engels. De rest van m'n software is toch al engels; uniformiteit dus.
Dat kan prima, nadat ja het language pack hebt gedownload.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:57 schreef Geqxon het volgende:
Kun je het niet gewoon in het configuratiescherm wijzigen naar Engels?
alleen als het enterprise of ultimate is ja.. anders moet het met een tooltje of je moet de MUI slipstreamen op de installatie dvdquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:29 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Dat kan prima, nadat ja het language pack hebt gedownload.
GEKOCHTquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:29 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Dat kan prima, nadat ja het language pack hebt gedownload.
denk dat dit de Ultimate of Enterprise editie is ?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:42 schreef Aestivate het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt me dat je met de definitieve versie (al dan niet tegen betaling) hetzelfde kunt fixen?
Bij de Ultimate versie kun je inderdaad language packs downloaden, net als bij Vista.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:42 schreef Aestivate het volgende:
Lijkt me dat je met de definitieve versie (al dan niet tegen betaling) hetzelfde kunt fixen?
Op een ander forum werd net een plaatje gepost dat laat zien dat ze nog niet beschikbaar zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:56 schreef Saekerhett het volgende:
Waarom is de Nederlandse versie nog nergens te bekennen? Volgens http://www.sevenforums.co(...)ia-msdn-technet.html moet hij er namelijk al zijn.
Kan iemand met een TechNet/MSDN-account kijken of hij erop staat of niet?
Nope. Niets te zien....quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:56 schreef Saekerhett het volgende:
Waarom is de Nederlandse versie nog nergens te bekennen? Volgens http://www.sevenforums.co(...)ia-msdn-technet.html moet hij er namelijk al zijn.
Kan iemand met een TechNet/MSDN-account kijken of hij erop staat of niet?
Run > winverquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:22 schreef mstr het volgende:
Waar kan je zien welke versie/build je hebt van Windows 7?
x86 is een 'oude' term en is inderdaad 32 bit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:46 schreef Picchia het volgende:
Is Windows 7 x86 32 of 64 bit?
En de x64?
Je kon het nergens vinden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef Picchia het volgende:
Nou ja, ik had het al gegoogled maar ik kon het antwoord nergens vinden. Ik heb de 64 bit versie nodig, maar aangezien de terminologie niet overeenkwam, dus dat x86 in dit geval niet voor 86 bit stond, kwam ik er niet uit.
http://www.googleguide.com/category/query-input/quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef Picchia het volgende:
Nou ja, ik had het al gegoogled maar ik kon het antwoord nergens vinden. Ik heb de 64 bit versie nodig, maar aangezien de terminologie niet overeenkwam, dus dat x86 in dit geval niet voor 86 bit stond, kwam ik er niet uit.
Ghehe te laatquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:06 schreef Netsplitter het volgende:
De Family Packs van Windows 7 komen toch beschikbaar in Nederland, zo meldt Microsoft. Het 'familiepakket' met de Home Premium-versie van het nieuwe besturingssysteem kan op maximaal drie systemen geïnstalleerd worden.
Een maand geleden liet Microsoft nog weten dat de Family Packs op basis van Windows 7 Home Premium slechts in enkele 'geselecteerde landen' verkrijgbaar zouden zijn, en Nederland en België zouden daar niet bij horen. Microsoft laat nu echter op zijn Windows 7 Team Blog weten dat het familiepakket alsnog in Nederland verkrijgbaar zal zijn, voor een adviesprijs van vermoedelijk 149,99 euro.
Het Windows 7 Family Pack zal in Europa verder verkrijgbaar zijn in Duitsland, Frankrijk, Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. België ontbreekt op het lijstje. Pre-orders voor de Family Packs, upgradeversies en volledige versies van Windows 7 zijn vanaf 1 september te plaatsen, waarna de softwaregigant het OS conform de wereldwijde releasedatum op 22 oktober zal leveren.
Microsoft stelt dat zijn besluit van drie weken geleden om af te zien van een 'uitgeklede' Windows 7 E-variant, de doorslag heeft gegeven om de Family Packs toch in een aantal Europese landen uit te brengen. Door het niet verschijnen van de E-variant zou het namelijk technisch mogelijk zijn geworden om een upgrade uit te voeren van Vista naar Windows 7. Een voorwaarde voor het succesvol kunnen installeren van de Windows 7 Family Packs is dus wel dat de koper al over een geldige XP- of Vista-licentie beschikt. Gebruikers die al een bestelling voor Windows 7 E hebben geplaatst, krijgen echter nog steeds de volledige versie voor de prijs van een upgrade-versie, waarin zowel Internet Explorer 8 als een browserkeuzescherm zal zijn verwerkt. Wie in Europa nog voor 1 september een bestelling plaatst, kan volgens Microsoft nog steeds gebruik kunnen maken van deze 'aanbieding'.
De softwaregigant laat ten slotte weten een N-versie van Windows 7 te zullen uitbrengen. Dat is een versie waarin Windows Media Player is weggelaten. Het is echter maar zeer de vraag of deze versie daadwerkelijk op nieuwe pc's geïnstalleerd zal worden of in retailverpakkingen op de winkelschappen te vinden zal zijn: bij Windows Vista, waarvan offcieel ook een N-versie was uitgebracht, was dat ook niet het geval.
http://tweakers.net/nieuw(...)-naar-nederland.html
Goed nieuws dus.
quote:
Ik had mezelf voorgenomen legaal te gaan, maar toen bleek dat het toch nog een vrij prijzig OS werd en het family pack niet naar NL kwam heb ik daar maar vanaf gezienquote:
Kan toch alsnog? Je kunt vrij eenvoudig een legale licentiecode invoeren om de boel legaal te maken natuurlijk. Beetje een cop-out op deze manier....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:10 schreef Loveless85 het volgende:
Ik had mezelf voorgenomen legaal te gaan, maar toen bleek dat het toch nog een vrij prijzig OS werd en het family pack niet naar NL kwam heb ik daar maar vanaf gezien
En nu zijn er nergens meer licenties te krijgen voor windows 7?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik had mezelf voorgenomen legaal te gaan, maar toen bleek dat het toch nog een vrij prijzig OS werd en het family pack niet naar NL kwam heb ik daar maar vanaf gezien
Ik heb 'm nu al geactiveerd, en vind het dus vrij onzinnig en extra moeite om dan nogmaals handelingen te gaan verrichten om een mindere versie van Windows legaal te draaienquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Kan toch alsnog? Je kunt vrij eenvoudig een legale licentiecode invoeren om de boel legaal te maken natuurlijk. Beetje een cop-out op deze manier....
Je kan dan wel leuk eerst gaan verkondigen dat je wel legaal zou gaan MITS het family pack naar Nederland zou komen, en nu komt het naar Nederland...... en doe je het toch maar niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |