quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:50 schreef Dragorius het volgende:
Con-theo's en scep? Lastig om die woorden inderdaad te verkleinen, ik vind het wel betere woorden met veeeeel minder negatieve smaakjes eraan.
Met of zonder smilies, die termen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:54 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
laat me even malen, later vandaag kom ik met een voorstel.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:00 schreef Exoteria het volgende:
en vanwelleer... je dient je voorstel toch wel in drievoud in hè.
Om diezelfde reden heb ik tot nu toe ook altijd nog van die term gebruik gemaakt. "Debunkers" vond ik alleen wel negatiever klinken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:00 schreef Exoteria het volgende:
om het "af" te maken, moet het sceptische helemaal uit de naam.
Dat is interpreteerbaar als: de "believer" is per definitie niet skeptisch.
Je hebt ook "believers" die wel skeptisch zijn en alles van binnen en buiten bekijken alvorens iets als persoonlijke waarheid te accepteren.
Die zijn dan in zekere zin ook skeptisch, maar (gegrond of ongegrond) hij zag reden tot het aannemen van de theorie, die sommige anderen (nog) niet aangenomen hebben.
Begrijp ik, maar van de believers-kant kwamen geluiden dat men die term niet prettig vond.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Gelovers in complotten staan sceptisch tegenover de mediarealiteit en de politieke realiteit.
Dat zijn dus ook sceptici.
Laten we niet verzanden in teveel regeltjes en dat soort dingen. Ik zie nu al de politie tendens zoals ik die een paar dagen terug voorspelde. Dit verzandt uiteindelijk in dat jet een persoon die zwart is niet zwart meer mag noemen en meer van die politiek correcte dingen.
Mods, grijp gewoon in wanneer men zonder respect reageert en idd met termen als aluhoedjes aan komt zetten. En laat het daarbij.
Wees gewoon flexibel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar van de believers-kant kwamen geluiden dat men die term niet prettig vond.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:09 schreef vanwelleer het volgende:aanhangers en twijfelaars tegenstanders?
Is 'm ook nog niet.... pffff
Veel plezier ermee!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wees gewoon flexibel.
Ik zou hier wel een paar dagen willen modden. Heb een aanbod gehad om voor een ander forum te modden. Kan ik gelijk oefenen en kijken of het me aanstaat.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
mediarealiteit en de politieke realiteit.
Het zou me verbazen als dat niet zo wasquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:54 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
laat me even malen, later vandaag kom ik met een voorstel.
Begrijp ik, maar ik wenste je veel plezier met het aanbod dat je had gekregen!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je me hier laat oefenen
Jawel, want je bent moderator.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar ik wenste je veel plezier met het aanbod dat je had gekregen!
Verder denk ik niet dat ik als moderator zijnde die blijkbaar gemist kan worden en geen ene fuck voor BNW heeft betekend je op dat terrein verder kan helpen, sorry!
Een soort van moderator stage in BNW?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je me hier laat oefenen
Jij lijkt me dan ook niet het type dat van de torens gaat lopen schreeuwen dat je deze verhalen helemaal niets vind. Ik denk dat daar bij heel wat users ook de fout ligt namelijk. Niet reageren kan lastig zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:15 schreef senesta het volgende:
Waarom moet er eik een naam voor zijn?
En verschilt het niet per onderwerp?
Ik vind in sommige verhalen wel leuk omdat er mogelijkerwijs ware dingen in kunnen zitten, sommige andere dingen vind ik echt helemaal niets.
Ben het hier mee eens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:15 schreef mediaconsument het volgende:
Ik denk dat mensen alleen persoonlijk beoordeeld kunnen worden, aan de hand van kritisch denken en ervaring, niemand hoort bij een groep, al willen ze dat o zo graag, het is ook zo eng in je eentje. Ik heb dan ook altijd het gevoel dat mensen in fora als BNW en TRU binnenkomen als moederskindje, en er na een tijdje heel wat volwassener weer weggaan. Dit omdat je juist hier je wereldbeeld kunt laten testen of je over alles wel kritisch genoeg hebt nagedacht. Naar mate de tijd vordert worden de mensen hier dan ook steeds minder naïf, de een uiteraard sneller dan de ander.
De reden waar ik overigens mezelf vaak aan irriteer, is dus het verschuilen achter dingen die buiten jezelf liggen en dit te ondersteunen met conclusies die niet getrokken hoeven worden. Oftewel, de conclusie dat iemand een believer, debunker, sceptici, randdebiel, noem maar op is, hoeft niet getrokken te worden.
Iedereen is hier met een reden, uiteindelijk leren we elkaar alleen maar dingen aan. Het is dan ook belangrijk om dingen niet verkeerd te interpreteren, en op het moment van onzekerheid even na te vragen wat er bedoeld werd. Ook vice versa, geef je iets verkeerd aan, bied je excuses aan.
Daarbij hebben we zoals overal in de wereld, een hekel aan mensen die vluchten op het moment dat ze het moeilijk krijgen. Ook op geen enkel punt zich gewonnen durven geven, en hiervoor het liefst zo hard mogelijk op de tere snaren trapt van de tegenstander, de aanval is namelijk altijd de beste verdediging. Meestal zijn dit dan ook de mensen die het minste te vertellen hebben.
Dat bedoel ik ook, misschien komt het niet goed uit mijn post naar voren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ben het hier mee eens.
Ik denk dat labeltjes plakken alleen maar verdelend werkt en dat is het laatste wat je nodig hebt nu.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:15 schreef senesta het volgende:
Waarom moet er eik een naam voor zijn?
En verschilt het niet per onderwerp?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:17 schreef vanwelleer het volgende:Voorstanders en tegenstanders.
....
Die kun je in ieder topic gebruiken, en de "lading" voor zover die er al is ligt steeds anders, dus kan niet beledigend zijn.
Als een believer een topic opent is hij duidelijk de voorstander, en de debunkers zijn daar de tegenstander.
Andersom, als een debunker een topic opent, zijn de believers de tegenstanders daar....
Damn, i'm good.
De enige 2 verschillende groepen die je zou kunnen maken imo, zijn de kinderen en de volwassenen, positief bedoeld overigens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:21 schreef ToT het volgende:
Nee ik heb er geen rechten voor om iemand moderator te maken, maar sowieso is dit geen discussie voor in dit topic. Ik wil zo min mogelijk discussies hier hebben en gewoon goede termen zien.
Dat overal een stickertje op geplakt moet worden (beleivers en debunkers enzo) : dat bekt gewoon even wat makkelijker in een discussie. Het helpt misschien wel iets om 2 kampen in stand te houden, maar soms is het juist te krampachtig om die benamingen te proberen te omzeilen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
De enige 2 verschillende groepen die je zou kunnen maken imo, zijn de kinderen en de volwassenen, positief bedoeld overigens.
Dit verschil komt overal naar voren, volwassenheid is dan ook vrij zeldzaam tegenwoordig.
Bij de kinderen, omdat ik weet dat ik nog veel moet leren, heb er ook nog maar een kwart eeuw opzitten. Echter ben ik niet de minste om mijn meningen te onderbouwen, oftewel ik ben richting de volwassenheid aan het gaan.quote:
Wanneer ben je volwassen dan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Bij de kinderen, omdat ik weet dat ik nog veel moet leren. Echter ben ik niet de minste om mijn meningen te onderbouwen, oftewel ik ben richting de volwassenheid aan het gaan.
Waar deel jij jezelf dan in?
Inderdaad. Dan kom je weer op het verschil tussen de negatief en positief neigende mensen. Sommigen hebben als doel theoriën ontkrachten, anderen hebben als doel zoveel mogelijk ideeën te verzamelen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:27 schreef senesta het volgende:
Dan kun je het in een discussie toch gewoon hebben over mensen die die bepaalde theorie plausible vinden?
Als je in balans bent, oftewel je zelfvertrouwen op een dergelijk hoog niveau zit, dat je rust kunt houden en alles op een positieve manier objectief kunt beoordelen. Hierdoor ontstaat een eerlijkheid en openheid waar op gebouwt kan worden.quote:
Ja. We leven in dezelfde wereld. Maar we verschillen in wat we ervaren hebben in die wereld.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:25 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, misschien komt het niet goed uit mijn post naar voren.
Ik bedoel ermee dat je mensen toch wel automatisch beoordeeld, alleen dat het groepenverhaal vooroordelen in de hand werkt. Jij hebt ook een voorkeur voor de mensen waar je mee discussiert, en welke niet.
Het enige waar wij allemaal in verschillen is ervaring toch?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:49 schreef ToT het volgende:
Okee, we moeten inderdaad van deze termen af.
Hmm...wat alleen bij sommige onderwerpen lastig kan zijn als het gaat om bijvoorbeeld depopulatie..als je denkt dat het minder erg is dan gesteld, ben je dan een voorstander van genocide op kleinere schaal?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:17 schreef vanwelleer het volgende:Voorstanders en tegenstanders.
....
Die kun je in ieder topic gebruiken, en de "lading" voor zover die er al is ligt steeds anders, dus kan niet beledigend zijn.
Als een believer een topic opent is hij duidelijk de voorstander, en de debunkers zijn daar de tegenstander.
Andersom, als een debunker een topic opent, zijn de believers de tegenstanders daar....
Damn, i'm good.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:35 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
aanwezigheid van een pr-mod, gekoppeld aan de "inderdaad" doet vermoeden dat er hier een voorbespreking heeft plaatsgevonden.... er lijkt hier een onbenoemde taak te worden neergelegd.... complot?
serieuzer,... de termen hebben een duidelijke meerwaarde, naar beide groepen, en hoewel je er mogelijk eerst een negatieve lading in ziet, moet je er eigenlijk even afstand van nemen.
De beide groepen zijn een "natuurlijk" verschijnsel in het gegeven "conspiracy" , ongeacht dat het woord theorie eraan is toegevoegd....
Beide groepen putten een zekere trots en "wij-gevoel" door zichzelf zo op te stellen, wetend dat bewijs aan beide zijden stinkt, de strijd lijkt vaak om de inhoud te gaan, maar dat ligt in feite anders...
Daarom is het ook de kunst om alles op jezelf te betrekken en nergens achter te gaan schuilen. Anders leer je te weinig imo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja. We leven in dezelfde wereld. Maar we verschillen in wat we ervaren hebben in die wereld.
Het is anders nogsteeds ontopic. Met ergens niet achter schuilen bedoel ik dan ook, dat je niet een kant moet kiezen zodat je zelf onder de verantwoording uit kunt komen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:40 schreef Dragorius het volgende:
Ik merk dat er wat verchillende "conversaties" lopen in het topicNiet heel erg natuurlijk, maar doe dat liever in het bagger-topic zodat we hier het overzicht houden m.b.t terminologie
En dan komt dat bagger-topic eindelijk wat meer tot leven!!!!![]()
quote:
Het is dan de vraag in welke situatie dit nodig is, en welke niet. In deze situatie werkt het alleen maar het doel tegen van het forum imo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:41 schreef Bastard het volgende:
Dit is eigenlijk een zelfde discussie als dat we het woord 'allochtoon' niet mogen gebruiken omdat het een nare bijsmaak heeft, dan klinkt medelander een stuk beter.
Ja.. maar het blijft dezelfde mens die je aanspreekt.. het gaat er niet om hoe je Fikkie noemt, als hij maar een naam heeft toch?
Dit is wat we hier nodig hebben. Zelfvertrouwen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:38 schreef senesta het volgende:
Ik heb er zelf ook nooit zo'n moeite mee eigenlijk hoor met die termen, ik heb er al heel wat naar mijn hoofd gehad op FOK!Ik ben een zweefteef, een hippie, een boomknuffelaar en een believer, ik vind het allemaal prima
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |