abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:41:34 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_71586236
Geef dan Reuters als bron, dat is niet zo stemmingmakend:
quote:
Greece to vaccinate entire population for new flu
Fri Jul 31, 2009 10:43am EDT

ATHENS, July 31 (Reuters) - Greece will vaccinate its entire population of 12 million against the H1N1 swine flu pandemic which has swept around the world in weeks, killing hundreds of people, the country's health minister said on Friday.

The Mediterranean country, which receives about 15 million tourists every year, has confirmed more than 700 swine flu cases and no deaths, but world health experts say the true number of cases globally is far higher as only a few patients get tested.

"We decided that the entire population, all citizens and residents, without any exception, will be vaccinated against the flu," Health Minister Dimitris Avramopoulos said after a ministerial meeting.

Greece has already earmarked 40 million euros for vaccines and has placed orders with Novartis NONV.VX, Glaxo (GSK.L) and Sanofi (SASY.PA) for 8 million vaccine doses, to be received gradually by January.

Vaccine experts say people will likely need two doses of vaccine to be protected from H1N1 swine flu, so Greece would need a total of 24 million doses to vaccinate its entire population. Other countries are taking similar steps.

"Greece will order 16 million more doses from the same companies in the future," a health ministry official who declined to be named told Reuters. "We are only waiting for the European Union's approval to start vaccinating everyone."

The European Medicines Agency has begun reviewing pandemic flu vaccines under development, aiming to get them approved before the flu season starts, sometime in September.

The health ministry official said children, the elderly and ailing would be the first to be vaccinated.

About 800 people have died worldwide since the outbreak of the flu in April.
(Reporting by Renee Maltezou; Editing by Jon Boyle)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:42:52 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71586259
Mijn lichaam, mijn arm, mijn leven...

Ze kunnen het verplichten wat ze willen, maar des te meer ze het op gaan dringen, des te meer ik zal tegenstribbelen.

Straks kom je er achteraf achter dat je niet meer vruchtbaar bent ofzo...
pi_71586302
quote:
In het Reuters bericht staat de verplichting er niet zo letterlijk als in het NL artikeltje vermeld wordt. Volgens mij geeft het ook eerder aan dat er genoeg vaccinaties zijn voor alle burgers.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:48:10 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71586354
quote:
"Our country will be among the first to obtain the vaccines but they will not be used before official international and European authorisation," he added.

He later added that the vaccine would be administered to all submitting a written application accompanied by a medical evaluation.
bron

Die Reuters bron kun je trouwens ook twee kanten op lezen: dat ze iedereen vaccinatie gaan aanbieden, of dat ze iedereen (verplicht) gaan vaccineren, waarbij je dat verplicht tussen de regels door moet lezen. Dat staat namelijk niet met zoveel woorden in de bron. Nederland heeft ook genoeg vaccins om iedereen te vaccineren, en gaat ook een campagne op zetten om dat te doen, maar dat betekent niet dat het verplicht gaat zijn.

De titel vind ik dan ook enigszins tendentieus. Griekenland: ‘Inentingen voor de gehele bevolking’ lijkt me accurater – en dan kun je zelf invullen of het ‘beschikbaar voor de hele bevolking’ of “verplicht voor de hele bevolking’ moet zijn, totdat duidelijk is of het echt verplicht wordt (of niet).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:51:16 #6
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71586401
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:45 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
In het Reuters bericht staat de verplichting er niet zo letterlijk als in het NL artikeltje vermeld wordt. Volgens mij geeft het ook eerder aan dat er genoeg vaccinaties zijn voor alle burgers.
"We decided that the entire population, all citizens and residents, without any exception, will be vaccinated against the flu," Health Minister Dimitris Avramopoulos said after a ministerial meeting.

Klinkt best verplicht...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:51:39 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71586410
accurater is gewoon topics met vage linkjes gewoon te sluiten

maar goed ik verander de TT wel ff , maar dan is tie niet meer zo spectaculair eigenlijk...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71586447
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:41 schreef remlof het volgende:
Geef dan Reuters als bron, dat is niet zo stemmingmakend:
[..]

tja. Remlof zoals je weet ben ik met een Griek getrouwd en ik kan moeilijk de telefoongesprekken en emails
hier neer gaan zetten, maar het is wel degelijk zo.

meer kan ik er ook niet van maken
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:53:59 #9
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71586450
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:42 schreef Yi-Long het volgende:

Ze kunnen het verplichten wat ze willen, maar des te meer ze het op gaan dringen, des te meer ik zal tegenstribbelen.

Het is vast naief van mij om te denken dat alle vaccinaties veilig zijn, maar er zijn nu wellicht ook andere dingen die je doet/gebruikt die over een aantal jaar schadelijk blijken te zijn.. Dus niet zo spastisch doen
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_71586461
maar dit topic mag van mij ook dicht hoor, is prima..
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:55:28 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71586480
quote:
Zulk soort geruchten zijn al in Nigeria in de Filipijnen rondgegaan tijdens vaccinatiecampagnes (in Nigeria tegen polio, in de Filipijnen tegen tetanus), en het bleek in beide gevallen niet waar. Wel leidde het tot protesten, geweld en wat dies meer zij. Op de Filipijnen kun je b.v. gewoon grafieken van de bevolkingsgroei erbij pakken om te zien dat er tijdens de tetanusvaccinatiecampagne geen knik opeens zichtbaar is.

Ik denk dat het welkom is om zulke geruchten niet ook nog eens in Nederland de kop te doen laten opsteken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:57:57 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71586525
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:51 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Klinkt best verplicht...
Of het klinkt om duidelijk te maken dat niet alleen risiciogroepen ingeënt zullen worden. Zoals ik zei: Je kunt het twee kanten op lezen. In Nederland zijn er ook voor iedereen twee vaccinaties beschikbaar. Correcter: iedereen die het wil. Mogelijk doelt de minister daarop, echter misschien wordt het ook wel verplicht. Het Reuters bericht is echter gewoon niet zo duidelijk.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:00:20 #13
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71586572
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:53 schreef Nijns het volgende:
Het is vast naief van mij om te denken dat alle vaccinaties veilig zijn, maar er zijn nu wellicht ook andere dingen die je doet/gebruikt die over een aantal jaar schadelijk blijken te zijn.. Dus niet zo spastisch doen
Niet zo spastisch?

Dus als bijvoorbeeld het baarmoederhalskanker vaccinatie programma van Klink (waarin
12 jarige meisjes gevaccineerd worden) over een aantal jaar blijkt dat deze ALLEMAAL
geen kinderen meer zouden kunnen krijgen (een hypothetische situtatie maar toch)
vind jij zoiets als, och, foutjes moeten kunnen?

Ik ben echt niet tegen vaccinaties ofzo, maar op de manier waarop het met die
baarmoederhalskanker vaccins gaat, en nu ook met het vaccin voor H1N1 is dit
allesbehalve spastisch naar mijn mening... Gelukkig is het nemen van een vaccin
in Nederland niet verplicht, maar ze kunnen het wel verplichten als het het
merendeel van het volk dient/beschermt... Al zijn er door die hele H1N1 wereldwijd
tot nu toe echt niet meer mensen dood gegaan als de normale griep...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:01:33 #14
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71586601
quote:

Lutser, en wij maar betalen voor je omdat meneer Hepatitis heeft opgelopen en de rest van z'n leven ziek is. De GGD is niet van de NWO hoor.
stom
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:02:25 #15
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71586621
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:00 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Niet zo spastisch?

Dus als bijvoorbeeld het baarmoederhalskanker vaccinatie programma van Klink (waarin
12 jarige meisjes gevaccineerd worden) over een aantal jaar blijkt dat deze ALLEMAAL
geen kinderen meer zouden kunnen krijgen (een hypothetische situtatie maar toch)

allesbehalve spastisch naar mijn mening...
Volgens mij kijk jij heel veel SBS6
stom
pi_71586625
quote:

Man, je krijgt tegenwoordig al enge ziektes van simpelweg ademhalen als je sommigen mag geloven.

Als je zo gaat reageren, dan moet je ook 1.287 producten in de winkel laten staan omdat daar ook allerlei 'spul' in kan zitten dat over tien jaar toch ongezonder blijkt te zijn dan de huidige verwachting.
Wist jij dat er aan zo'n beetje alles wat jij eet of drinkt smaak- en/of kleurstoffen wordt toegevoegd? En dat producenten dat pas op de verpakking hoeven te zetten als het meer dan 5% uitmaakt van het totaalproduct?

Ze zijn al jaren stiekem je brein aan het vergiftigen. Je hebt het alleen nog niet door. Wij wel, want we lezen je reacties op FOK!
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:03:44 #17
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71586645
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:02 schreef Waldkorn het volgende:
Volgens mij kijk jij heel veel SBS6
En volgens mij heb jij een puistenfetish...

Net zo'n onzinnige opmerking als jij plaatst... Niet dat het jou iets aangaat maar ik heb alleen tv voor t nieuws...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:06:41 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71586710
quote:
merendeel van het volk dient/beschermt... Al zijn er door die hele H1N1 wereldwijd
Ze kunnen je verplicht in quarantaine stellen in een ziekenhuis ter bescherming. Je kunt verplicht onderzocht worden om de oorzaak vast te stellen, en als de rechter er toestemming voor geeft kan er zelfs verplicht inwendig onderzoek plaatsvinden, maar alleen als dit strikt noodzakelijk is om de ziekte vast te stellen.

Voor de rest kunnen ze niets. Ze kunnen je in quarantaine houden indien nodig, maar ze kunnen je niet verplicht behandelen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:06:45 #19
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71586712
quote:

[..]

Niet zo spastisch?

kom op zeg. Tuurlijk is dat niet foutje bedankt maar dit dus:
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:02 schreef mazeind het volgende:
Man, je krijgt tegenwoordig al enge ziektes van simpelweg ademhalen als je sommigen mag geloven.

Als je zo gaat reageren, dan moet je ook 1.287 producten in de winkel laten staan omdat daar ook allerlei 'spul' in kan zitten dat over tien jaar toch ongezonder blijkt te zijn dan de huidige verwachting.
Je kan nou eenmaal niet alles vantevoren weten: leef gewoon joh
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:08:18 #20
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71586744
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:06 schreef Nijns het volgende:
Je kan nou eenmaal niet alles vantevoren weten: leef gewoon joh
Dat zou zowel een argument voor als tegen kunnen zijn...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:08:30 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71586747
en vooralsnog mag men best wel normaal naar elkaar toe reageren, daar is niets mis mee
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:09:37 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71586763
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:54 schreef FANN het volgende:
maar dit topic mag van mij ook dicht hoor, is prima..
ik heb eeb vraagteken aan de TT toegevoegd als middenweg... OK?
pi_71586800
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:09 schreef Re het volgende:

[..]

ik heb eeb vraagteken aan de TT toegevoegd als middenweg... OK?
oké !
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:11:19 #24
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71586802
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:06 schreef Iblis het volgende:
Ze kunnen je verplicht in quarantaine stellen in een ziekenhuis ter bescherming. Je kunt verplicht onderzocht worden om de oorzaak vast te stellen, en als de rechter er toestemming voor geeft kan er zelfs verplicht inwendig onderzoek plaatsvinden, maar alleen als dit strikt noodzakelijk is om de ziekte vast te stellen.

Voor de rest kunnen ze niets. Ze kunnen je in quarantaine houden indien nodig, maar ze kunnen je niet verplicht behandelen.
Ah ik dacht dat vaccinaties verplicht (gedwongen) zouden kunnen worden als je anders
een bedreiging zou vormen voor je medemens.. Had k ergens op een vaccinatie site
(over algemene vaccinatie informatie) gelezen... Het was geen vage conspiracy site ofzo
maar ik zal t nog eens terug proberen te vinden...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:11:52 #25
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71586807
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:08 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Dat zou zowel een argument voor als tegen kunnen zijn...
Weet ik, ik oordeel ook niet over wel of niet laten vaccineren: dat moet ieder voor zich weten. Ik vind het gewoon belachelijk dat mensen als reden om niet te vaccineren aandragen 'je weet niet wat over jaren blijkt'. Het is heel erg als straks blijkt dat iets schadelijk is maar dat weet je nu ook niet van veel dingen die je dagelijks gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')