abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:45:35 #1
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71584671
quote:
DEN HAAG - Nederlanders die op bijstandsniveau leven, doen er goed aan om de komst van nageslacht nog even uit te stellen omdat ze anders het risico lopen financieel tekort te komen.

Wie zonder kinderwens door het leven gaat, kan echter best rondkomen met een minimuminkomen.

Dat oordelen vier groepen burgers die zich in opdracht van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) uitspraken over armoede.

Het SCP en het Nibud onderzochten samen hoe de gemiddelde burger het minimaal acceptabele levensniveau ziet.

Gezelligheid

Volgens één van de burgergroepen is het bijvoorbeeld voldoende wanneer mensen zich eerste levensbehoeften als onderdak, voedsel en kleding kunnen permitteren. De drie andere groepen vinden dat er ook geld moet zijn voor extra's, zoals ontspanning en gezelligheid.

De groepen kwamen niet tot een eenduidig oordeel over het bedrag dat maandelijks nodig is om een menswaardig bestaan te leiden. Voor alleenstaanden loopt het oordeel bijvoorbeeld uiteen van 800 euro tot 975 euro.

Eisen

Vooral bij de aanwezigheid van kinderen schiet het wenselijke maandbudget de hoogte in, omdat er volgens de deelnemers aan het onderzoek dan hogere eisen moeten worden gesteld aan bijvoorbeeld de woning en de kwaliteit van maaltijden.

Ook uitstapjes, vakanties en lidmaatschap van een club zijn volgens de onderzoeksgroepen belangrijker voor kinderen dan voor volwassenen.
© ANP
Ben je klaar mee als kind van een bijstandsgezin.
Het zou misschien helpen als de overheid heel duidelijk aangeeft wat een kind minimaal kost? Maar ja, is dat dan in- of exclusief uitstapjes, vakanties en lidmaatschap van een club?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:26:01 #2
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_71585004
Wat wil je dan dat de overheid gaat betalen omdat je kinderen hebt. Vind dat de overheid al voor genoeg zorgt als je dan kinderen wil hebben moet je daar zelf maar voor zorgen. Denk je dat het niet gaat moet je het niet doen.
mai pen rai
pi_71585029
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:26 schreef niet_links het volgende:
Wat wil je dan dat de overheid gaat betalen omdat je kinderen hebt. Vind dat de overheid al voor genoeg zorgt als je dan kinderen wil hebben moet je daar zelf maar voor zorgen. Denk je dat het niet gaat moet je het niet doen.
Als je al in de bijstand zit en je gaat dan ook nog eens kids fokken, dan ben je toch echt 100% zelf verantwoordelijk voor die keuze. Dan moet je idd maar eens de broekriem aan gaan trekken.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:48:11 #4
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71585232
quote:
De groepen kwamen niet tot een eenduidig oordeel over het bedrag dat maandelijks nodig is om een menswaardig bestaan te leiden. Voor alleenstaanden loopt het oordeel bijvoorbeeld uiteen van 800 euro tot 975 euro.
Die groepen burgers die dat vinden houden zeker van op een houtje bijten...
quote:
bij de aanwezigheid van kinderen schiet het wenselijke maandbudget de hoogte in
Ja duh.. kids kosten geld
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:48:21 #5
17729 SP
I hate my interests
pi_71585233
oh gut ja, een mens zou eens verantwoordelijkheid voor zijn eigen daden nemen.
Nee, laten we alles op de regering afschuiven, want je hebt immers recht op alles.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:51:14 #6
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71585264
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 07:45 schreef Marrije het volgende:

[..]
DEN HAAG - Nederlanders die op bijstandsniveau leven, doen er goed aan om geen pakje shag per dag te roken en een mooie auto aan te schaffen omdat ze anders het risico lopen financieel tekort te komen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71585277
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je al in de bijstand zit en je gaat dan ook nog eens kids fokken, dan ben je toch echt 100% zelf verantwoordelijk voor die keuze. Dan moet je idd maar eens de broekriem aan gaan trekken.
Dat dus.. iedereen 'neemt' maar kinderen, alsof 't niet is..

' het hoort erbij.. en ik wil zo graaaaaaaaaaaaag '

maar te weinig mensen denken er bij na of ze het uberhaupt wel kunnen onderhouden
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:54:20 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71585302
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:48 schreef SP het volgende:
oh gut ja, een mens zou eens verantwoordelijkheid nemen voor zijn eigen daden nemen.
Nee, laten we alles op de regering afschuiven, want je hebt immers recht op alles.
Laten we nu eens aannemen dat iemand kinderen 'neemt' als hij goed in de slappe was zit. En 3 jaar later nog een tweede kind. En laten we eens aannemen dat die kinderen op hun 21ste zelfstandig verder gaan. Redelijke aanname toch?

Dat betekent dus dat 'mens' 24 jaar de zorg voor 1 of meerdere kinderen heeft. Wat denk je? Is het redelijk om te veronderstellen dat zich in die 24 jaar géén onverwachte dramatische terugval in inkomen kan voordoen door och..., een crisis ofzo?
pi_71585321
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Laten we nu eens aannemen dat iemand kinderen 'neemt' als hij goed in de slappe was zit. En 3 jaar later nog een tweede kind. En laten we eens aannemen dat die kinderen op hun 21ste zelfstandig verder gaan. Redelijke aanname toch?

Dat betekent dus dat 'mens' 24 jaar de zorg voor 1 of meerdere kinderen heeft. Wat denk je? Is het redelijk om te veronderstellen dat zich in die 24 jaar géén onverwachte dramatische terugval in inkomen kan voordoen door och..., een crisis ofzo?
helemaal waar, ook
Dat soort dingen zijn nooit in te calculeren, het gaan dan vooral (de kritiek) over mensen die vanaf begin af aan al in de financiele problemen zitten en dan alsnog een kind of een kind erbij 'nemen'.
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:55:50 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71585325
En dan nog, sinds wanneer is het hebben van kinderen enkel bestemd voor de rijken? Waar is de solidariteit gebleven?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:57:38 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71585347
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

helemaal waar, ook
Dat soort dingen zijn nooit in te calculeren, het gaan dan vooral (de kritiek) over mensen die vanaf begin af aan al in de financiele problemen zitten en dan alsnog een kind of een kind erbij 'nemen'.
Ja, dat is schering en inslag inderdaad
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:57:56 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71585354
Sinds de invoering van de euro is het voor mij überhaupt een groot raadsel hoe alles nog te betalen is. Alleen de huizenprijzen lijken al verdubbeld.
pi_71585356
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:55 schreef Beregd het volgende:
En dan nog, sinds wanneer is het hebben van kinderen enkel bestemd voor de rijken? Waar is de solidariteit gebleven?
Maak er nu geen klassen ding van. Het gaat hier om mensen op bijstandniveau. Die mogen echt wel eens gewezen worden op de financiele kant voor ze een tweede of een derde kind op de wereld zetten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_71585373
quote:
Je hoeft niet RIJK te zijn, je moet alleen wel je kinderen fatsoenlijk kunnen onderhouden, me dunkt..

Het huisje waar ik hiervoor woonde, telde een slaapkamertje van 12m2 en een woonkamer van 16m2. Een kleine douche en een kleine keuken. Hierin woonde een gezin met 2 kinderen voordat ik er kwam wonen..

Zal wel aan mij liggen, maar als dat mijn situtatie was en ik wilde kinderen, dan had ik gewacht tot de kinderen de ruimte zouden hebben (en ikzelf ook) en niet ze in een klein huisje met slechte ventilatie geboren laten worden...
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:59:17 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71585381
Maar zonder kinderen is de bijstand dus eigenlijk te hoog?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:59:17 #16
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71585382
quote:
En alle arme hongerige kindjes in afrika hebben ook recht op voedsel en een dak boven hun hoofd dus die kunnen we ook wel allemaal deze kant op halen of niet
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:00:30 #17
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71585401
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:26 schreef niet_links het volgende:
Wat wil je dan dat de overheid gaat betalen omdat je kinderen hebt.
Dat zeg ik niet, al is de kinderbijslag natuurlijk ook een bijdrage van de overheid.
quote:
Vind dat de overheid al voor genoeg zorgt als je dan kinderen wil hebben moet je daar zelf maar voor zorgen. Denk je dat het niet gaat moet je het niet doen.
Situaties kunnen altijd veranderen, maar goed, los daarvan. Ik vind het nogal hard voor mensen op bijstandsniveau met een kinderwens. Ja, zo is het leven. Maar wel hard.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:02:42 #18
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71585433
Het is de verantwoordelijkheid van de samenleving om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen zijn die op de bijstand leven, en degene die er wel op leven moeten minstens in eigen onderhoud en die van hun kinderen kunnen voorzien.

Vind ik hé.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:02:43 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71585434
Het betreft trouwens een enquete. Wat vindt de gemiddelde burger een aanvaardbaar niveau!? Moet je daar eerst naar kijken, of kijk je eerst hoe je eea. moet betalen. Dezelfde burgers willen vast ook minder belasting betalen en minder uren werken (en een lekker wief )
Op dezelfde manier, enquete/referendum, hebben ze in Californië de uitgaven van de staat zo hoog laten worden tov. de inkomsten dat ze bijna failliet zijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_71585442
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Helemaal waar en dat geldt zeker wat mij betreft voor die allahtonen families , waar moeder de zeug ieder jaar ligt te jongen in het kraambed. Kinderbijslag moet je na het tweede kind afschaffen.
to the point!
pi_71585443
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, al is de kinderbijslag natuurlijk ook een bijdrage van de overheid.
[..]

Situaties kunnen altijd veranderen, maar goed, los daarvan. Ik vind het nogal hard voor mensen op bijstandsniveau met een kinderwens. Ja, zo is het leven. Maar wel hard.
het gaat niet om mensen iets niet gunnen, maar om logisch nadenken.

zoals ik hier boven al zei: je kunt nooit weten of iemand altijd welvarend zal blijven... het kan altijd fout gaan.. maar al met een financieel probleem en in de bijstand aan kinderen beginnen vind ik gewoon niet verstandig..

je hoeft je kinderen niet te kunnen 'verwennen' en vanaf 2 weken in merkkleding te steken maar een financiele buffer voor mocht er iets aan de hand zijn met je kindje of weetikveelwat lijkt me wel een stuk fijner dan nu al elk dubbeltje om moeten draaien om eten op tafel te krijgen EN de huur te betalen
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:03:04 #22
17729 SP
I hate my interests
pi_71585444
quote:

[..]

Het gaat om de keuze een kind te nemen als je het financieel niet kan redden en vervolgens de regering gaat afzeiken dat ze niet genoeg doen.
pi_71585473
quote:

[..]

De bijstand is natuurlijk het laatste vangnet. Mensen die daar inzitten zijn over het algemeen niet dezelfde mensen die 'goed in de slappe was' zaten.
pi_71585488
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

[..]

Mensen die nu in de bijstand zitten zouden vroeger al op zeer jonge leeftijd overleden zijn. Ook hard.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:06:26 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71585497
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:03 schreef SP het volgende:

[..]

Het gaat om de keuze een kind te nemen als je het financieel niet kan redden en vervolgens de regering gaat afzeiken dat ze niet genoeg doen.
Daar gaat het helemaal niet om, dit ging over een onderzoek waarbij getracht werd een minimum bedrag te bepalen voor wat nodig is om als individu en als gezin rond te komen. De kinderwens is er door de auteur van het stukje aan de haren bijgesleept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')