abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71583024
quote:
SIN BINS FOR WORST FAMILIES

THOUSANDS of the worst families in England are to be put in “sin bins” in a bid to change their bad behaviour, Ed Balls announced yesterday.

The Children’s Secretary set out £400million plans to put 20,000 problem families under 24-hour CCTV super-vision in their own homes.

They will be monitored to ensure that children attend school, go to bed on time and eat proper meals.

Private security guards will also be sent round to carry out home checks, while parents will be given help to combat drug and alcohol addiction.

Around 2,000 families have gone through these Family Intervention Projects so far.

But ministers want to target 20,000 more in the next two years, with each costing between £5,000 and £20,000 – a potential total bill of £400million.

Ministers hope the move will reduce the number of youngsters who get drawn into crime because of their chaotic family lives, as portrayed in Channel 4 comedy drama Shameless.

Sin bin projects operate in half of council areas already but Mr Balls wants every local authority to fund them.

He said: “This is pretty tough and non-negotiable support for families to get to the root of the problem. There should be Family Intervention Projects in every local authority area because every area has families that need support.”

But Shadow Home Secretary Chris Grayling said: “This is all much too little, much too late.

“This Government has been in power for more than a decade during which time anti-social behaviour, family breakdown and problems like alcohol abuse and truancy have just got worse and worse.”

http://www.express.co.uk/(...)s-for-worst-families
Even een korte Nederlandse samenvatting voor deze en gene:
De Children’s secretary (soort van staatssecretaris van jeugd en gezin) wil 400 miljoen pond besteden om 20.000 probleemgezinnen onder vierentwintig uurs cameratoezicht te zetten.
Ze zullen gemonitord worden om er zeker van te zijn dat de kinderen naar school gaan, op tijd naar bed gaan en fatsoenlijke maaltijden krijgen.
Privé beveiligers zullen de huizen regelmatig controleren en de ouders krijgen hulp met hun eventuele alcohol- of drugsverslaving.
Al 2000 families zijn enige tijd bezig met het project, maar de ministers willen nog 20.000 families extra aan het project toevoegen. De families zijn verplicht mee te werken hieraan.

Camera's in je huis? Big brother is geen figuurlijke manier van spreken in dit geval.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:23:32 #2
145738 superworm
is erbij
pi_71583043
Haha, ignorance is strength.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_71583044
Ik sta versteld.
pi_71583052
Van mij mag het.
pi_71583063
Het zijn probleemgezinnen, dus ik zie het probleem niet.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:26:20 #6
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71583071
tvp voor de reacties.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71583106
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:25 schreef Seam het volgende:
Het zijn probleemgezinnen, ja ze hebben hulp nodig en die kinderen moeten fatsoenlijke opvoeding krijgen.
Maar 24/7 iemands huis monitoren? Dat is zo'n enorme inbreuk op de privacy van een gezin.
Laat dan iemand een paar keer per week langskomen, of zet die kinderen bij een gastgezin als het zó enorm slecht gaat.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:30:14 #8
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_71583124
Ooit wel eens gehoord van de glijdende schaal?

Burgers kunnen het best gecontroleerd worden door de staat zodat ze op het rechte pad gehouden worden en voor mistappen worden behoed.
waar heb ik dat toch eerder gehoord?
  Donald Duck held dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:31:17 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71583134
Engeland was op het gebied van electronische controle al doorgeslagen, maar dit is echt helemaal absurd
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71583136
lol!

IK ZEG NEE .
pi_71583159
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:29 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het zijn probleemgezinnen, ja ze hebben hulp nodig en die kinderen moeten fatsoenlijke opvoeding krijgen.
Maar 24/7 iemands huis monitoren? Dat is zo'n enorme inbreuk op de privacy van een gezin.
Laat dan iemand een paar keer per week langskomen, of zet die kinderen bij een gastgezin als het zó enorm slecht gaat.
Ja, ik geloof dat er voldoende gastgezinnen zijn om al die kinderen te ontvangen. Dit is een interessant experiment, want tot nu toe hebben we nog geen enkele perfecte oplossing gevonden voor dit probleem.
pi_71583172
Sommige mensen zijn echt niet lekker in hun hoofd.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71583176
Tsja, misschien is de keuze wel: cameratoezicht of kinderen uit huis plaatsen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_71583188
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:33 schreef Seam het volgende:

[..]

Ja, ik geloof dat er voldoende gastgezinnen zijn om al die kinderen te ontvangen. Dit is een interessant experiment, want tot nu toe hebben we nog geen enkele perfecte oplossing gevonden voor dit probleem.
En er heerst nog altijd de vraag, wat is een "probleemgezin". Behoorlijk subjectief.
Moet je aan een aantal punten voldoen of juist niet voor je de stempel "probleemgezin" krijgt?
Moet het kind een paar keer te laat komen op school, betrokken zijn bij wat akkefietjes aldaar en oude kleding aan hebben om aangemerkt te worden als een probleemkind?

Wat zijn de regels voor je camera's plots in je huis krijgt?
pi_71583206
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:35 schreef Isabeau het volgende:
Dat is dan een belachelijke keuze.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71583216
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:37 schreef MinderMutsig het volgende:

Dat is dan een belachelijke keuze.
Dat is het ook, maar ik heb aan de hand van dit artikel niet echt een goed beeld hoe ze tot deze 'oplossing' zijn gekomen. Ik vind het nogal ver gaan namelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_71583217
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

En er heerst nog altijd de vraag, wat is een "probleemgezin". Behoorlijk subjectief.
Moet je aan een aantal punten voldoen of juist niet voor je de stempel "probleemgezin" krijgt?
Moet het kind een paar keer te laat komen op school, betrokken zijn bij wat akkefietjes aldaar en oude kleding aan hebben om aangemerkt te worden als een probleemkind?

Wat zijn de regels voor je camera's plots in je huis krijgt?
Dit zijn toch dezelfde soort punten bij het weghalen van kinderen bij hun ouders en plaatsen in een gastgezin? Allemaal net zo subjectief.
pi_71583222
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:35 schreef Isabeau het volgende:
Nou jaaaaaaaaaaah!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:39:06 #19
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_71583226
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:25 schreef Seam het volgende:
Probleemgezinnen is een groot woord. Wat vandaag niet een probleemgezin is, kan dat morgen wel zijn. Zeer slechte zaak dus
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:33 schreef Seam het volgende:

[..]

Bestaat niet
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_71583292
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:38 schreef Seam het volgende:

[..]

Dit zijn toch dezelfde soort punten bij het weghalen van kinderen bij hun ouders en plaatsen in een gastgezin? Allemaal net zo subjectief.
Klopt, maar een huis volhangen met camera's is toch net iets makkelijker en goedkoper voor een overheid dan leden van een gezin ergens anders te plaatsen. Laagdrempeliger.
pi_71583316
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:43 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Klopt, maar een huis volhangen met camera's is toch net iets makkelijker en goedkoper voor een overheid dan leden van een gezin ergens anders te plaatsen. Laagdrempeliger.
Denk niet dat het goedkoper is.
pi_71583362
quote:

[..]

Ja dat klopt inderdaad. Ik ben het ook met je eens dat die grens trekken ongelooflijk moeilijk is, maar het lijkt me wel een prima experiment sowieso om te werken of het werkt en de probleemgezinnen zelf omgaan met het inleveren van hun privacy. Ik wil nog wel eens zien hoeveel van die mensen er daadwerkelijk problemen mee hebben.
pi_71583369
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:45 schreef Anchor het volgende:

[..]

Denk niet dat het goedkoper is.
Camera hier, camera daar.. ze nemen alles op. Ik weet niet of er daadwerkelijk iemand constant live naar de beelden kijkt, wat ook zou kunnen, maar op den duur is zoiets toch goedkoper dan iemand ergens anders herbergen, lijkt mij.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:49:56 #25
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_71583371
quote:

[..]

Laagdrempeliger niet, maar als dit voorstel in werking gaat en het slaagt (en slagen zal het als het in werking gaat) dan is een volgende stap snel gemaakt. Bv thuiscamera gebruiken om te controleren hoeveel iemand drinkt/rookt/vloekt, whatever en daar bepaalde consequenties aan hangt......
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')