Groot Brittannie start met een project om cameras in huizen te plaatsen om te bekijken of kinderen wel op tijd naar bed gaan en ouders capabel zijn om op te voeden.quote:
wie ben je nu aan het uitlokkenquote:Ik denk dat dit in Engeland gewoon nodig is omdat het anders niet meer goed komt..
Nee was geen troll poging ofzo. Ik ben redelijk wat in engeland geweest. En daar stikt het van de tiener moeders en "tokkies" Zonder enkel verantwoordelijkheidsgevoel.. Gaat echt niet goed komen zonder ingrijpenquote:
Ik ben nog aan het zoeken om het te bevestigen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:56 schreef wittesneeuw het volgende:
Als dit waar is is het natuurlijk schandalig, maar heb je ook nog een betrouwbare bron?
Aangepast.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:12 schreef mirved het volgende:
Je vergeet er bij te zeggen dat dit gaat dus om ouders die niet goed voor hun kinderen zorgen.
Dat geloof ik wel, maar of dit nu de oplossing is...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:58 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Nee was geen troll poging ofzo. Ik ben redelijk wat in engeland geweest. En daar stikt het van de tiener moeders en "tokkies" Zonder enkel verantwoordelijkheidsgevoel.. Gaat echt niet goed komen zonder ingrijpen
Dat het in Engeland niet lekker loopt met de jeugd ok. Maar dit gaat wel erg ver.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:48 schreef Bill_E het volgende:
Ik denk dat dit in Engeland gewoon nodig is omdat het anders niet meer goed komt..
In Nederland gebeurd dit ook gewoon hoor, zo bijzonder is het dus niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat het in Engeland niet lekker loopt met de jeugd ok. Maar dit gaat wel erg ver.
Kinderen uit huis halen, Engelse Jeugdzorg erop ok, maar CCTV bij mensen thuis? Nee, dat is niet de oplossing.
Echt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:02 schreef FicoF het volgende:
[..]
In Nederland gebeurd dit ook gewoon hoor, zo bijzonder is het dus niet.
Dan moet ik eens even zoeken. Het gaat dan met name om hulpverlening via de camera. Neem bijvoorbeeld die ouders die verstandelijk minder begaafd waren, die hadden de eerste tijd ook cameratoezicht. Baby hendrikus heette die.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Echt?![]()
Heb je hier voorbeelden/bronnen van? Onzinnig zoiets zeg. De ouders aanpakken, dat doe je niet met camera's in een huis.
Ja maar bij hopeloze extreme gevallen zou ik zeggen uit huis plaatsing. Camera-toezicht op straat, prima. Dan kan er snel en adequaat gereageerd worden. Maar in huizen... neequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:10 schreef ToT het volgende:
Gaat natuurlijk idd wel heel erg ver, maar als ik het goed begrijp gebeurt dat alleen bij extreem hopeloze gevallen. Okee, stap 1 is dan al wel weer gezet, en na stap 1 komt meestal.....juist!
Bill Hicks is idd een held, maar wat heeft deze one-liner met dit topic te maken?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:51 schreef mediaconsument het volgende:
You are free, to do as we tell you!
@ dat het niet in NWS staat: goeie vraag!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:52 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Waarom is dit eigenlijk in BNW en niet in nieuws? Mischien een idee om voor nieuwsberichten (met betrouwbare bronnen) die voor bnw'ers een bevestiging zijn van hun theorieen een soort van sticky topic te maken zoals ook gebeurt met de privacy beperkende maatregelen.
Zo kunnen we dan makkelijk zien hoe eigenlijk BNW en Nieuws/Politiek langzaam maar zeker steeds meer 1 worden...
Omdat we hier net wat verder kunnen gaan, de lijn kunnen doortrekken met andere landen en het nog "extremer" kunnen gaan uitstippelen hier. Als je dat in NWS zou doen, dan krijg je daar alleen maar off-topic reacties en onzin, en omdat dit "nog niet het geval is" in andere landen past dit beter in BNW.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:52 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Waarom is dit eigenlijk in BNW en niet in nieuws? Mischien een idee om voor nieuwsberichten (met betrouwbare bronnen) die voor bnw'ers een bevestiging zijn van hun theorieen een soort van sticky topic te maken zoals ook gebeurt met de privacy beperkende maatregelen.
Zo kunnen we dan makkelijk zien hoe eigenlijk BNW en Nieuws/Politiek langzaam maar zeker steeds meer 1 worden...
Daar gaat dit toch over? Contracten afsluiten over hoe je moet leven, welk gedrag je mag vertonen. Dit daarbij ook nogeens laten controleren met camera's.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Bill Hicks is idd een held, maar wat heeft deze one-liner met dit topic te maken?
Ik ben voor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:52 schreef Ender_Wiggin het volgende:
bill hicks een held van jou?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Bill Hicks is idd een held, maar wat heeft deze one-liner met dit topic te maken?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:58 schreef Orwell het volgende:
[..]
bill hicks een held van jou?
ben je niet in de war met bill cosby?
Volgens mij was dat meer als sneer bedoeld dan dat hij die vraag serieus stelde hoor!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:01 schreef Exoteria het volgende:
[..]
nee, google maar op you tube en bill hicks
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij was dat meer als sneer bedoeld dan dat hij die vraag serieus stelde hoor!
Het leven is zwaar!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:00 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Ja, sorry hoor.... ik krijg de hele tijd het idee dat ik de dingen te vaak met een knipoog zie.
En dan neem ik iets serieus, doe ik het weer niet goed
Ik heb ze alquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Het leven is zwaar!
Maar goed; camera's in huis dus!Goed idee bij jou thuis, of liever niet?
Kinky hoor!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:13 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik heb ze alalleen niemand die ze kan bekijken behalve ikzelf
Nou.... ik denk dat degene die ze moet bekijken er in blijft......quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Het leven is zwaar!
Maar goed; camera's in huis dus!Goed idee bij jou thuis, of liever niet?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:29 schreef ToT het volgende:
Tja inderdaad. Ik denk alleen wel dat ze het alleen doen met mensen bij wie alle andere mogelijkheden totaal geen effect hebben gehad, maar bij wie uithuisplaatsing net ook weer niet nodig zou zijn.
Tja misschien eerst cameratoezicht op therapeutische basis, wat alleen jijzelf en de therapeut in kwestie te zien krijgt of zo....dat zou inderdaad beter zijn.
Wie gaat dat allemaal bijhouden ? En zo gedetailleerd registreert de gemiddelde camera nu ook weer niet alles.. Ik verwacht dat de boel eerder geautomatiseerd een aantal basis dingen registreert. Wat neerkomt op beweging registratie gecodeerd in tijden. Is er na 22.00 uur savonds nog activiteit op de kamer van de kinderen bv? En is dit consequent het geval . Dan kun je daar op ingrijpen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:38 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een soort permanente controle krijgt, dat enkel averechts werkt.
Kom zeg, er is niets spontaans of ontspannends meer aan op deze manier.
De ouders zullen constant op hun tenen lopen, en wat gebeurd er met dit soort mensen....
die kunnen dagen, weken, wellicht maanden op hun tenen lopen.. , maar de spanning en stress bouwt op. De druk, de complete vernedering, het gecontroleerde gevoel, absoluut moordend voor de gezinssfeer.... zéker ongezond voor de kinderen...
en op die éne dag dat het niet meer lukt op de tenen te lopen, ga je een kop koffie halen,
en als je 10 minuten later terug komt heeft vader of moeder voor het oog van de camera het hele gezin om zeep geholpen in een gefrustreerde onploffing van onmacht en stress.
Het mes waarmee moeders zojuist nog, uiteraard netjes op het opgelegde schema!, het vlees stond te snijden, staat nu netjes en precies tussen de oogjes van het peutertje geplant.
Het hoofd van papa ligt gekraakt op de eettafel, bovenop het krantje waarin hij, uiteraard zoals opgelegd, op zoek was naar vacatures. De wokpan waar de stukjes broccoli nog in zitten ligt ernaast.
Het mes waar de broccoli mee gesneden is staat in de borstkast van moeder bij wie de tranen op haar wangen nog zichtbaar zijn, ze heeft haar keurig gestreken kookschort nog aan.
constructief hoor....
jij hebt geen gezin geloof ik....quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:44 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Wie gaat dat allemaal bijhouden ? En zo gedetailleerd registreert de gemiddelde camera nu ook weer niet alles.. Ik verwacht dat de boel eerder geautomatiseerd een aantal basis dingen registreert. Wat neerkomt op beweging registratie gecodeerd in tijden. Is er na 22.00 uur savonds nog activiteit op de kamer van de kinderen bv? En is dit consequent het geval . Dan kun je daar op ingrijpen.
Geluid registratie zal er dan ook wel bij komen .. Dus is er vaak ruzie. ? ( volume verhoging is snel te detecteren)
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:38 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een soort permanente controle krijgt, dat enkel averechts werkt.
Kom zeg, er is niets spontaans of ontspannends meer aan op deze manier.
De ouders zullen constant op hun tenen lopen, en wat gebeurd er met dit soort mensen....
die kunnen dagen, weken, wellicht maanden op hun tenen lopen.. , maar de spanning en stress bouwt op. De druk, de complete vernedering, het gecontroleerde gevoel, absoluut moordend voor de gezinssfeer.... zéker ongezond voor de kinderen...
en op die éne dag dat het niet meer lukt op de tenen te lopen, ga je een kop koffie halen,
en als je 10 minuten later terug komt heeft vader of moeder voor het oog van de camera het hele gezin om zeep geholpen in een gefrustreerde onploffing van onmacht en stress.
Het mes waarmee moeders zojuist nog, uiteraard netjes op het opgelegde schema!, het vlees stond te snijden, staat nu netjes en precies tussen de oogjes van het peutertje geplant.
Het hoofd van papa ligt gekraakt op de eettafel, bovenop het krantje waarin hij, uiteraard zoals opgelegd, op zoek was naar vacatures. De wokpan waar de stukjes broccoli nog in zitten ligt ernaast.
Het mes waar de broccoli mee gesneden is staat in de borstkast van moeder bij wie de tranen op haar wangen nog zichtbaar zijn, ze heeft haar keurig gestreken kookschort nog aan.
constructief hoor....
Ik ga ervanuit dat er meer dan 1 camera komt te hangen..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:53 schreef Exoteria het volgende:
[..]
jij hebt geen gezin geloof ik....
de activiteit kan ook beneden plaatsvinden.
Als je kind 00.00 uur naar bed gaat is het de hele avond rustig boven.
Prima daar zal vanzelf een algoritme uit komen wat door de computer geanalyseerd wordt en door mensen kort gemarkeerd wordt alszijnde normaal gedragquote:Als je kind wel om 19.00 naar bed gaat, moet het misschien om 23.00 uur plassen.
Dat vind ik wel een beetje vreemd gedragquote:Daarnaast loop ik soms wel 10 keer door de slaapkamers van de kinderen nádat zij al slapen. Dit doe ik al vanaf dat ze baby waren, dus ze worden er niet wakker van.
Ik doe vaak ś avonds veel met de was... en ik heb vééééĺ was.
Nadat alles gestreken en of opgevouwen is breng ik het naar de slaapkamers en stop het in de kasten. Dan wil ik nog een keer kijken of iedereen onder gedekt is, of dat alle dekens weer van het bed af zijn geschopt. (en luisteren of iedereen rustig ademt)
Ook normaal gedrag..quote:Dan kom ik nog een keer iemand wakker maken om te plassen (ter voorkoming van een nat bed).
Het verschil tussen normaal "gespeel" en een emotionele ruzie is vrij makkelijk te analyseren door een pcquote:en lawaai... ruzie?
Dat is dus één van de punten hier.
Er is hier bijna constant lawaai.
Ik heb vier jongens. De één giechelt, de ander laat een blokken toren omvallen, de volgende krijgt de toren op zijn hoofd, de vierde wil hem beschermen en bespringt de 2e,
dan komt er een hoop chaos en over elkaar heen gerol, geduw en getrek, dan trek ik mijn scheur open en maken ze er opeens een grapje van en rollen er drie al schaterend over elkaar heen. Tussendoor vond de jongste het nodig zijn broek vol te peopen... en zet et op een krijsen "hepoep hepoep".
....dat zijn een heleboel alarmbellen voor niets.
Gezonde activiteit vind ik dat.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:10 schreef Bill_E het volgende:
Het verschil tussen normaal "gespeel" en een emotionele ruzie is vrij makkelijk te analyseren door een pc
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:42 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
en vraag je je wel eens af waarvoor die software ooit geschreven is?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:44 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
...... en door wie.... in wiens opdracht en onder welke voorwaarden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |