abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:51:39 #26
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71592625
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:23 schreef vanwelleer het volgende:
Game on,.... NEDERLAND, RIVM.

Wat wil ik nou weten..... ?

Ik wil graag weten of deze H1N1 een "natuurlijk" virus is, of dat het gefabriceerd is in een lab.

ik wil graag weten of het gebruiken van het vaccin bescherming bied tegen het virus.

ik wil graag weten wie het vaccin maakt, en of de gebruikelijke veiligheidsprocedures zijn gevolgd.

ik wil graag weten welk risico ik loop als ik het vaccin wel gebruik, en dat kunnen afwegen tegen welk risico ik loop als ik het niet gebruik.
1. Of het natuurlijk is of niet daar is helaas nog geen bewijs voor.

2. An Influenza vaccine does not protect or prevent a person from contracting flu. It is purported to, maybe, prevent some complications of flu and maybe shorten duration. I am not even sure it does that. Personally, I feel the vaccine weakens our immune system and also sickens us due to contaminants in the vaccine. I feel that people can better protect themselves by washing hands often and thoroughly. People should also use protective gloves when out and about during epidemics. Don't be afraid of "looking odd." I would not be ashamed to use a mask and gloves. I see that the Mexicans are using them.

3. There is also a safety issue in any experimental vaccine, much like the one in 1976. Some people even feel that such a vaccine for pandemic strain might require more than one vaccination which could actually be a binary set up. The first shot might just add some genetic code that stays dormant in the body until one gets the second vaccine shot which then serves to only cause infection. It could trigger Guillain-barre syndrome, Typhus or some other condition.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71592691
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:49 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wat is in vredesnaam je probleem? Zoals je ziet heb ik mijn bericht al ge-edit omdat het inderdaad niet over H1N1 ging, ik vergiste me in het topic + de OP. Aangepast zodat het dus wel klopt met wat er staat.
[..]

Allicht zijn ze god niet, maar ze kunnen wel antwoord geven op de vragen die vanwelleer heeft, of hem in ieder geval verder op weg helpen.
Reageer er dan op, sorry dat ik het zeg. Ik stel die vraag niet voor niets. Heb een beetje een hekel aan mensen die makkelijke vragen ontwijken.

Ik was allang tevreden geweest als je gezegd had van oh verrek, dat klopt, thnx. Zo negatief had ik het nou ook niet beschreven volgens mij.

Het is dan ook puur eerlijkheid en hoop dat dit ook een terechte correctie was, anders krijg je van mij mijn welgemeende excuses.

*Je hebt er kennelijk al op gereageerd, mijn excuses dus, echter was dit een beetje verwarrend. Normaal verwacht ik een post na mijn post.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:05:01 #28
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_71593033
Mooi werk Iblis
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:05:58 #29
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71593062
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:23 schreef vanwelleer het volgende:

Ik wil graag weten of deze H1N1 een "natuurlijk" virus is, of dat het gefabriceerd is in een lab.
Hoe wilde je dat verschil ontdekken? Niet jij specifiek, maar in het algemeen. Een goed labvirus zou denk ik niet van een natuurlijkvirus te onderscheiden zijn. Maar goed, er zijn wel wat dingen over te zeggen. Het is een combinatie van vier verschillende virussen: Een vogelgriepvirus, een mensengriepvirus en twee varkensgriepvirussen.

Dit virus is niet helemaal nieuw. Combinaties van drie van deze vier virussen waren al bekend in varkens:
quote:
Influenza pandemics occur when an influenza virus with a hemagglutinin (HA), against which there is little or no existing immunity, emerges in the human population and efficiently transmits from human to human. The genomes of the last three pandemic influenza viruses (1918 H1N1, 1957 H2N2, and 1968 H3N2) all originated in whole or in part from nonhuman reservoirs, and the HA genes of all of the pandemic viruses ultimately originated from avian influenza viruses.

A(H1N1) influenza viruses were first isolated from swine in 1930 (1). They have been shown to be antigenically highly similar to a recently reconstructed human 1918 A(H1N1) virus (2) and likely share a common ancestor (3, 4). From 1930 to the late 1990s, these "classical swine influenza" viruses circulated in swine and remained relatively antigenically stable (5, 6).

In, or just before, 1998, the classical swine influenza viruses reassorted with a contemporary human A(H3N2) influenza virus and an American lineage avian influenza virus of an unknown subtype, resulting in the emergence of a triple reassortant H3N2 (rH3N2) swine virus in swine populations throughout North America (7–9). Shortly after the initial detection of the rH3N2 virus, subsequent reassortment between the rH3N2 virus and classical H1N1 swine virus is believed to have resulted in the generation of further triple reassortant swine A(H1N1) and A(H1N2) viruses (6). In addition to the detection of these triple reassortants in North American swine populations since the late 1990s, triple reassortant swine viruses of the North American lineage have also recently been detected in Asian swine populations (10–12). Since 1999, there has been antigenic divergence within the various triple reassortant H1 viruses, with as much as a 16-fold difference in hemagglutination inhibition (HI) assay titer from the pre-reassortment strains when measured with swine antisera (6), which if it were seen in human viruses would be sufficient antigenic change to require an update of the human seasonal influenza vaccine strain.

bron: Science

En ze hebben dit mooie plaatje:

Alle vier viruscomponenten zelf waren dus al bekend. En de combinatie van drie van de vier ook al. Die vierde die erbij komt is nieuw. Dat zoiets gebeurt is op zich echter niet nieuw en gebeurt door reassortment. Dat is een heel plausibele verklaring voor het ontstaan van het virus.

Er is dan ook geen reden om aan te nemen dat dit alleen in een lab gebeurd had kunnen zijn. Natuurlijk, het kán ook in een lab gebeurd zijn, maar er is niets wat er op wijst.
quote:
ik wil graag weten of het gebruiken van het vaccin bescherming bied tegen het virus.
Zoals het RIVM antwoordt:
quote:
Het vaccin voor de huidige pandemie is nog in ontwikkeling. Daarom weten we dit nog niet precies. Wel is de effectiviteit van het vaccin tegen het verwante griepvirus bekend. Dit vaccin biedt na 1 vaccinatie bescherming bij 40% van de mensen en meer dan 70% na 2 vaccinaties. Het is te verwachten dat het nieuwe griepvaccin net zo effectief zal zijn. Onderzoeksresultaten van de effectiviteit van het nieuwe vaccin zullen worden gerapporteerd voordat het vaccin wordt ingezet.
quote:
ik wil graag weten wie het vaccin maakt, en of de gebruikelijke veiligheidsprocedures zijn gevolgd.
Voordat een medicijn in Europa verkocht mag worden moet de EMEA het toelaten. Neem het H5N1-vaccin, informatie vind je b.v. hier.

Je kunt daar in elke taal van de EU een samenvatting downloaden, zo ook in het Nederlands. Daar lees je dat je eigenlijk bij Prepandrix moet kijken, omdat dat hetzelfde middel is. Daar vind je dit onderzoeksrapport, met verslagen op welke en hoeveel konijnen het getest, op hoeveel konijnen het daarna getest is, hoeveel konijnen er onverwachts dood gingen, welke studies in welke landen en op hoeveel personen zijn gevoerd, enz.

Zo'n rapport komt ook voor een H1N1-vaccin.
quote:
ik wil graag weten welk risico ik loop als ik het vaccin wel gebruik, en dat kunnen afwegen tegen welk risico ik loop als ik het niet gebruik.
Het risico als je het niet gebruikt hangt van je eigen levensstijl af.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71593092
Iblis, geldt mazelen ook niet als uitgeroeid inmiddels? Weet jij dat zo? Dat zou dan ook door vaccinaties komen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71593238
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

Hoe wilde je dat verschil ontdekken? Niet jij specifiek, maar in het algemeen. Een goed labvirus zou denk ik niet van een natuurlijkvirus te onderscheiden zijn. Maar goed, er zijn wel wat dingen over te zeggen. Het is een combinatie van vier verschillende virussen: Een vogelgriepvirus, een mensengriepvirus en twee varkensgriepvirussen.

Dit virus is niet helemaal nieuw. Combinaties van drie van deze vier virussen waren al bekend in varkens:
[..]

bron: Science

En ze hebben dit mooie plaatje:

[ afbeelding ]

Alle vier viruscomponenten zelf waren dus al bekend. En de combinatie van drie van de vier ook al. Die vierde die erbij komt is nieuw. Dat zoiets gebeurt is op zich echter niet nieuw en gebeurt door reassortment. Dat is een heel plausibele verklaring voor het ontstaan van het virus.

Er is dan ook geen reden om aan te nemen dat dit alleen in een lab gebeurd had kunnen zijn. Natuurlijk, het kán ook in een lab gebeurd zijn, maar er is niets wat er op wijst.
Er is ook geen reden om aan te nemen dat dit niet gebeurt kan zijn, omdat de kans aanwezig.

Het gaat dan mijns inziens om het afwegen van de kans dat dit in de natuur kan ontstaan, tegenover de kans dat er een menselijke fout/handeling tussen zit. Beide kansen zijn aanwezig.

Hierover zijn uiteraard weinig gegevens beschikbaar waardoor je geen enkele conclusie kunt trekken over dit verhaal. Er zijn alleen mogelijkheden.
quote:
Het risico als je het niet gebruikt hangt van je eigen levensstijl af.
Het risico als je het gebruikt en de bijwerkingen hiervan ook. Je eigen levensstijl is zoals gewoonlijk de beslissende factor.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:15:15 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71593391
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:06 schreef Dragorius het volgende:
Iblis, geldt mazelen ook niet als uitgeroeid inmiddels? Weet jij dat zo? Dat zou dan ook door vaccinaties komen.
Nee. Komt zelfs nog wel met enige regelmaat in Duitsland voor, omdat de inentingscijfers daar lager liggen. In Nederland is de laatste epidemie volgens mij 10 jaar geleden, maar mazelen is vooralsnog nog zeker niet uitgeroeid.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71593457
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:15 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee. Komt zelfs nog wel met enige regelmaat in Duitsland voor, omdat de inentingscijfers daar lager liggen. In Nederland is de laatste epidemie volgens mij 10 jaar geleden, maar mazelen is vooralsnog nog zeker niet uitgeroeid.
Ah ok, thanks. Zolas gezegd, ik ben niet erg actueel meer met dit soort nieuws.
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:19:09 #34
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71593515
Oh ja, zijn jullie op de hoogte van de fabrikant van het h1n1 vaccin?

Het vaccin wordt gemaakt door Baxter.

Zie hier wat ze deden met de vogelgriep:
quote:
"Baxter International Inc. in Austria 'unintentionally contaminated samples with the bird flu virus that were used in laboratories in 3 neighbouring countries, raising concern about the potential spread of the deadly disease'. Austria, Germany, Slowenia and the Czech Republic - these are the countries in which labs were hit with dangerous viruses. Not by bioterrorist commandos, but by Baxter. In other words: One of the major global pharmaceutical players seems to have lost control over a virus which is considered by many virologists to be one of the components leading some day to a new pandemic."

Or, put another way, Baxter is acting a whole lot like a biological terrorism organization these days, sending deadly viral samples around the world. If you mail an envelope full of anthrax to your Senator, you get arrested as a terrorist. So why is Baxter -- which mailed samples of a far more deadly viral strain to labs around the world -- getting away with saying, essentially, "Oops?"
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:22:53 #35
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71593608
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:11 schreef mediaconsument het volgende:
Hierover zijn uiteraard weinig gegevens beschikbaar waardoor je geen enkele conclusie kunt trekken over dit verhaal. Er zijn alleen mogelijkheden.
Klopt, maar nieuwe virus-combinaties worden wel met enige regelmaat ontdekt. Als het om mensen gaat, hoor je vaak ‘het komt uit een lab’. Als het om varkens gaat al minder vaak. Misschien is het ontsnapt uit een lab, al dan niet per ongeluk, in het geval van de Russische griep eind jaren 70 vermoedt men dit, maar juist omdat het hier al een precies bekend type, van 30 jaar oud, was, dat amper gemuteerd was.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:30:30 #36
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71593896
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:19 schreef HugoBaas het volgende:
Oh ja, zijn jullie op de hoogte van de fabrikant van het h1n1 vaccin?

Het vaccin wordt gemaakt door Baxter.

Zie hier wat ze deden met de vogelgriep:
[..]
Dit is een verhaal dat keer op keer langskomt, maar het is enigszins eenzijdig. Hierover zijn echter, omdat het Oostenrijk betrof vragen in het parlement gesteld, waar ook antwoorden op kwamen:
quote:
Frage 1:

Die von Ihnen vorgelegte Beschreibung eines Vorfalls bei dem angeblich ein „Grippeimpfstoff“ mit Vogelgrippe-Virus (Influenza A/H5N1) kontaminiert wurde, trifft nur teilweise zu.

Nachvollziehbar ist Folgendes:

Bei einem Unternehmen mit Standort in Niederösterreich wurde ausschließlich für Forschungszwecke (und nicht zur Anwendung am Menschen!) bestimmtes Forschungsmaterial hergestellt. Auf Grund von Fehlern bei der Produktion wurde das Forschungsmaterial mit Vogelgrippe-Virus (Influenza A/H5N1) kontaminiert. Das Forschungsmaterial wurde im Rahmen eines Entwicklungsprojektes eines neuen Impfstoffes gewonnen. Dieses Material wurde dann im Rahmen des Forschungsprojektes zu einer Firma in der Tschechischen Republik transferiert. Dort wurde auf Grund eines Ergebnisses bei einem Tierversuch die Kontamination des übermittelten Forschungsmaterials mit Vogelgrippe-Virus (Influenza A/H5N1) bemerkt.

Dieser Vorfall wurde, von der in der Tschechischen Republik tätigen Firma, kommuniziert und in Folge österreichischen Gesundheitsbehörden gemeldet. Am 9. Februar 2009, 17.00 Uhr wurde das Bundesministerium für Gesundheit (BMG) von einer Kontamination eines für Forschungszwecke hergestellten Materials mit Vogelgrippe-Virus (Influenza A/H5N1) informiert.

Seitens der jeweils national zuständigen Gesundheitsbehörde wurden die notwendigen Erhebungen und Untersuchungen durchgeführt und Veranlassungen getroffen, um proaktiv eine allfällige Gefährdung von Mensch und Tier zu verhüten.

Zu den proaktiv getroffenen präventiven Maßnahmen gehörte die prophylaktische Einnahme eines Neuraminidasehemmers durch möglicherweise kontaminierte Personen, sowie deren medizinische Untersuchung in einem Wiener Spital. Es konnte sehr rasch festgestellt werden, dass es zu keiner Erkrankung gekommen ist.
Je kunt daar ook lezen dat het niet Baxter zelf was, maar een bedrijf dat in opdracht van Baxter handelde, en welke maatregelen er genomen zijn.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:39:32 #37
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71594188
Ok daar was ik niet van op de hoogte, maar dan nog.
Ze weten dus niet eens met wie ze in zee gaan.
Of ze wijzen met de beschuldigende vinger zodat ze er zelf vanaf zijn.

Tevens werken zulke bedrijven met BSL3 (Biosafety Level 3)

http://en.wikipedia.org/wiki/Biosafety_level#Biosafety_level_3

Dit zou dus nooit mogen gebeuren en dus lijkt er wel opzet in het spel.

Met als doel?
Juist zieke mensen en dus een grote belangstelling voor vaccins en medicijnen die Baxter dan kan verkopen.
pi_71594511
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:05 schreef ATuin-hek het volgende:
Mooi werk Iblis
Idd, dit is de bedoeling van het topic.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:56:21 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71594660
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:39 schreef HugoBaas het volgende:
Ok daar was ik niet van op de hoogte, maar dan nog.
Ze weten dus niet eens met wie ze in zee gaan.
Of ze wijzen met de beschuldigende vinger zodat ze er zelf vanaf zijn.

Tevens werken zulke bedrijven met BSL3 (Biosafety Level 3)

http://en.wikipedia.org/wiki/Biosafety_level#Biosafety_level_3

Dit zou dus nooit mogen gebeuren en dus lijkt er wel opzet in het spel.

Met als doel?
Juist zieke mensen en dus een grote belangstelling voor vaccins en medicijnen die Baxter dan kan verkopen.
Het mag inderdaad nooit gebeuren, dat ben ik met je eens. Dat er wel opzet in het spel lijkt, dat ben ik niet met je eens. Omdat het grondstof betrof voor testen op labdieren. Die Biosafety level 3 (volgens je link is Influenza A, waar H1N1 onder valt overigens Level 2) geldt natuurlijk overal. Dus ook in dat Tsjechische lab. In die zin is het ‘onhandig’ hoe ze doen. De kans dat het ondanks de voorzorgsmaatregelen daar overslaat is natuurlijk ook klein. Het was namelijk wel een besmette stof, maar het was een stof die sowieso ziekteverwekkend was.

De 18 medewerkers voor wie extra risico gold, zijn echter ter observatie opgenomen en geen van hen was ziek. Bovendien viel het dus direct op omdat die fretten zo snel het loodje legden. Uiteindelijk is het dus wel echt heel stom, maar het is ook een beetje een storm in een glas water.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:02:25 #40
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71594821
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:51 schreef HugoBaas het volgende:
2. An Influenza vaccine does not protect or prevent a person from contracting flu. It is purported to, maybe, prevent some complications of flu and maybe shorten duration. I am not even sure it does that. Personally, I feel the vaccine weakens our immune system and also sickens us due to contaminants in the vaccine. I feel that people can better protect themselves by washing hands often and thoroughly. People should also use protective gloves when out and about during epidemics. Don't be afraid of "looking odd." I would not be ashamed to use a mask and gloves. I see that the Mexicans are using them.
Wat is hier je bron voor?

Griepvaccinatie biedt wel degelijk bescherming. Voor dit vaccin zijn de testresultaten niet bekend, maar voor andere vaccins is het succes 70%, d.w.z. 70% van de ingeënte personen ontwikkelt na twee inentingen bescherming.

Verder is het hele idee achter een vaccin juist dat het het immuunsysteem sterker maakt. Niet alleen dit vaccin, élk vaccin. Je immuunsysteem ‘leert’ of ‘traint’ alvast zodat het bij een échte ziekte voorbereid is. Het kan aan mijn definitie van ‘sterk’ liggen, maar ik zou zeggen dat iemand die gevaccineerd is tegen polio, pokken, rodehond, mazelen, enz. en die blootgesteld wordt aan al die ziekten, en toch niet ziek wordt, juist een sterker immuunsysteem heeft dan iemand die wél ziek wordt en het loodje legt. Ziek worden of doodgaan is niet mijn definitie van sterk immuunsysteem.

Desalniettemin kan een kapje dragen en je handen wassen zeker geen kwaad.
quote:
3. There is also a safety issue in any experimental vaccine, much like the one in 1976. Some people even feel that such a vaccine for pandemic strain might require more than one vaccination which could actually be a binary set up. The first shot might just add some genetic code that stays dormant in the body until one gets the second vaccine shot which then serves to only cause infection. It could trigger Guillain-barre syndrome, Typhus or some other condition.
Ik snap die binary setup niet. GBS is wel bekend, maar heel zeldzaam. Behalve 1976 is GBS overigens nooit echt met influenzavaccins gelinkt, het zou kunnen dat er in 1976 een batch vervuild is geraakt (overigens zou dat het er natuurlijk ook niet veel beter op maken).

Maar ook hier geldt: niet vaccineren geeft ook risico's.
pi_71594977
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:01 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

ik snap het niet, maar het gaat me ook niet om de redenatie, wel om de feiten.
...
OMFG, serieus kerel, dit is echt top-10 -materiaal; je kan nu veilig in het rijtje met rudeonline/chevere, well done. Ter illustratie:

1+1=2, dus vaccins zijn volstrekt veilig.

Zo goed?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_71595005
Oh wacht ik was vergeten van wie je kloon was, je zat al in dat rijtje.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_71595283
Goed werk Iblis
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:23:25 #44
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71595417
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:02 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wat is hier je bron voor?

Griepvaccinatie biedt wel degelijk bescherming. Voor dit vaccin zijn de testresultaten niet bekend, maar voor andere vaccins is het succes 70%, d.w.z. 70% van de ingeënte personen ontwikkelt na twee inentingen bescherming.

Verder is het hele idee achter een vaccin juist dat het het immuunsysteem sterker maakt. Niet alleen dit vaccin, élk vaccin. Je immuunsysteem ‘leert’ of ‘traint’ alvast zodat het bij een échte ziekte voorbereid is. Het kan aan mijn definitie van ‘sterk’ liggen, maar ik zou zeggen dat iemand die gevaccineerd is tegen polio, pokken, rodehond, mazelen, enz. en die blootgesteld wordt aan al die ziekten, en toch niet ziek wordt, juist een sterker immuunsysteem heeft dan iemand die wél ziek wordt en het loodje legt. Ziek worden of doodgaan is niet mijn definitie van sterk immuunsysteem.

Desalniettemin kan een kapje dragen en je handen wassen zeker geen kwaad.
Ja maar het is niet 100%.
Je kunt altijd ziek worden na een vaccinatie.

Sterker nog bijna iedereen die het vaccin heeft gehad wordt alsnog ziek. Alleen in mindere mate of het is sneller over.

Maar immuun wordt je er gewoonweg niet van.
quote:
Ik snap die binary setup niet. GBS is wel bekend, maar heel zeldzaam. Behalve 1976 is GBS overigens nooit echt met influenzavaccins gelinkt, het zou kunnen dat er in 1976 een batch vervuild is geraakt (overigens zou dat het er natuurlijk ook niet veel beter op maken).

Maar ook hier geldt: niet vaccineren geeft ook risico's.
Dat niet vaccineren ook risico's geeft ben ik helemaal met je eens.
Maar dat neemt niet weg dat vaccineren ook gevaarlijk kan zijn.

Het is dus een weloverwogen keuze die per persoon verschilt.

En over de swine flu in 1976 is het volgende ook wel interessant om te lezen:
quote:
In this stunning video interview done by Mike Wallace, you will hear that:

1) The CDC did NOT test the actual vaccine that ultimately went to 46 millions Americans (X-53).

2) The vaccine killed hundreds of people and permanently maimed/injured several thousands in America.

3) The public was NOT warned about the possible permanant neurological sicknesses that could result from taking the shot.

4) The CDC knew that the shot was dangerous but did NOT put this information on the waivers that people would sign before getting the shot.

5) The entire vaccine campaign was ordered and started BEFORE any confirmed case of swine flu was actually found.

6) The actual only confirmed flu case that was deadly (and this is dubious since the soldier refused a sick bed order), was one soldier who had the flu and collapsed on a forced march, all other soldiers, four of them, were back to normal within days without getting a shot.

7) The CDC freely used the names of well-known movie stars without their permission to launch the campaign successfully, including Mary Tyler Moore.

8) Mary Tyler Moore did NOT take the shot, although the CDC said she did. She wisely said "NO" because she suspected it was not healthy. Her doctor ultimately agreed.

9) Dr. Sencer, head of the CDC at the time, ordered the campaign as well as the advertising for it, and not once was any danger mentioned in any of the literature!

10) The CDC LIED to the public to sell a vaccination campaign, and Mike Wallace nailed the head in this interview, as Dr. Sencer is left squirming in his chair!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:29:27 #45
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71595593
De ernst van de situatie in 1976 en nu is wel heel anders. Er is inderdaad genoeg legitieme kritiek te geven, maar het is niet te vergelijken met de situatie nu, omdat er heel veel meer doden zijn en de griep in heel veel meer landen is.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:52:08 #46
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71596301
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:29 schreef Iblis het volgende:
De ernst van de situatie in 1976 en nu is wel heel anders. Er is inderdaad genoeg legitieme kritiek te geven, maar het is niet te vergelijken met de situatie nu, omdat er heel veel meer doden zijn en de griep in heel veel meer landen is.
Daar heb je gelijk in.

Maar het zet me wel aan het denken m.b.t. de veiligheids maatregelen betreffende het vaccin dat nu wordt gemaakt.

Tevens trek ik de ernst van de situatie zeer in twijfel.

Het lijkt allemaal wat overdreven.

Als je het aantal doden gaat bekijken dan is dat in verhouding nagenoeg gelijk aan gewone griep.
pi_71596356
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:52 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Tevens trek ik de ernst van de situatie zeer in twijfel.

Als je het aantal doden gaat bekijken dan is dat in verhouding nagenoeg gelijk aan gewone griep.
Het gaat mij vooral om de hoge besmettelijkheid. Maar misschien kunnen we de discussie over het huidige griepvirus beter voortzetten in het Centraal Vaccinatie-topic Dan blijft dit topic "schoon"!
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:56:24 #48
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71596407
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:52 schreef HugoBaas het volgende:

Het aantal doden is 1 factor. Maar een andere is dat het nieuw is. De potentie om heel veel mensen tegelijk ziek te maken en daardoor aardig ontwrichtend te werken is er. Dat is een probleem. Daarnaast, omdat het zo nieuw is, zijn velen er niet op voorbereid (d.w.z. hun immuunsysteem), als door een mutatie (die overigens niet direct betekent dat het vaccin niet meer werkt) nu de dodelijkheid toeneemt, dan hebben we wel een probleem.

De beslissing tot vaccinatie is misschien prematuur, maar ik denk dat een politicus het niet op z'n geweten wil hebben dat het heel erg wordt, en dat er dan geen maatregelen zijn genomen. Misschien waait het over, en zitten we met een zooi vaccins. Misschien ligt in oktober 10% van de beroepsbevolking ziek op bed. We weten het niet, maar ik denk dat politici wat het vaccin betreft denken: beter mee verlegen, dan om verlegen.

M.b.t. de vaccinatie in Griekenland las ik b.v. ook dat de oppositie daar de afgelopen tijd de regering had verweten niet genoeg te doen aan preventie, als het mogelijk echt erg werd. Nu hebben ze ook voor iedereen twee vaccins besteld. Dat politieke spel zit er natuurlijk ook achter.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:56:26 #49
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71596408
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:54 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het gaat mij vooral om de hoge besmettelijkheid. Maar misschien kunnen we de discussie over het huidige griepvirus beter voortzetten in het Centraal Vaccinatie-topic Dan blijft dit topic "schoon"!
Daar heb je gelijk in ik zal deze discussie daar voortzetten.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:18:23 #50
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71597075
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het aantal doden is 1 factor. Maar een andere is dat het nieuw is. De potentie om heel veel mensen tegelijk ziek te maken en daardoor aardig ontwrichtend te werken is er. Dat is een probleem. Daarnaast, omdat het zo nieuw is, zijn velen er niet op voorbereid (d.w.z. hun immuunsysteem), als door een mutatie (die overigens niet direct betekent dat het vaccin niet meer werkt) nu de dodelijkheid toeneemt, dan hebben we wel een probleem.

De beslissing tot vaccinatie is misschien prematuur, maar ik denk dat een politicus het niet op z'n geweten wil hebben dat het heel erg wordt, en dat er dan geen maatregelen zijn genomen. Misschien waait het over, en zitten we met een zooi vaccins. Misschien ligt in oktober 10% van de beroepsbevolking ziek op bed. We weten het niet, maar ik denk dat politici wat het vaccin betreft denken: beter mee verlegen, dan om verlegen.

M.b.t. de vaccinatie in Griekenland las ik b.v. ook dat de oppositie daar de afgelopen tijd de regering had verweten niet genoeg te doen aan preventie, als het mogelijk echt erg werd. Nu hebben ze ook voor iedereen twee vaccins besteld. Dat politieke spel zit er natuurlijk ook achter.
Daar zit wat in, maar het enige dat onze regering doet is paniekzaaien en dat werkt vaak ook averechts.

Niet iedereen gelooft zomaar alles.
quote:
AMSTERDAM -Het vaccin tegen de Mexicaanse griep is niet zonder risico. Omdat het een nieuw virus is en bij het maken van het vaccin nieuwe technologie wordt gebruikt, heeft het mogelijk ernstige bijwerkingen.

Dat blijkt uit een advies van Wereldgezondheidsorganisatie WHO in de GPD-bladen. De resultaten van het onderzoek naar de bijwerkingen zijn pas in december klaar, terwijl Nederland al in het najaar wil gaan vaccineren.
Bovenstaande vind ik ook verontrustend.

De WHO geeft zelf al aan dat ze niets kunnen zeggen over bijwerkingen.

En de regering wil zo snel mogelijk vaccineren.

Ik sla hem even over.
Je weet nooit wat er uit de testrapporten gaat komen.

Tevens vraag ik me af hoe betrouwbaar die tests zijn als ze niet door een onafhankelijke partij worden gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')