Ik vertel jullie de waarheid.
Zoals het een echte KLB-er betaamt, doe ik normaal gesproken boodschappen bij de AH. Geld moet immers rollen, nietwaar?
Nu ga ik af en toe ook naar de Aldi. Vaak kom ik daar om gericht een aantal kwaliteitsproducten uit te kiezen die mijn goedkeurig mogen wegdragen. Zoals daar zijn: Aldi IJsthee, Aldi Curry en de Aldi Bami Saté magnetronmaaltijd. Hah, toen ik de é van Saté wilde typen kwam ik achter dat je met alt + 13 een muzieknootje maakt: ♪. Lachen.
Enfin, ik kom dus wel eens bij de Aldi. Buiten het gegeven dat het gewoon een stuk minder gezellig is bij onze Duitse kwaliteitssuper komt er ook meestal wat ander volk op af. En dat bedoel ik niet negatief. Misschien een klein beetje. Bij de Albert Heijn maak je nog wel eens een ontspannen een praatje met iemand voor je in de rij, zo van: "Haha, ja een beurtbalkje heet dat, grappig he? Zo van is er nog wat gebeurt balkje? Hahahaha." Oude jongens, krentenbrood. Je kent het wel.
Bij de wachtrijen voor de kassa bij de Aldi vallen mij meestal twee dingen op.
1. Ze zijn aanmerkelijk langer dan bij de AH.
2. Er heerst vaak een ronduit gespannen sfeer.
Dat laatste is vooral vervelend. Vraag me ook niet hoe het komt. Misschien komt het omdat de gemiddelde Aldi-supermarkt er van binnen uitziet als een Tsjechische atoombunker. Of misschien komt het omdat het soort mensen gewoon anders is. Ik heb geen idee. Maar het voelt soms net alsof er een moord is gepleegd. Ik vind dat jammer. Ik ben wat je noemt een gezelligheidsmens, daarom zit ik ook zoveel in KLB.
Is dit herkenbaar?
Klacht: Gespannen sfeer in de (lange) wachtrijen bij de Aldi.