quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:08 schreef Foxy-lady het volgende:
Weet de vriend van je moeder het niet?
Of blijkt hij er toch niet zo handig in te zijn?
Toevallig hebben ze een uitlaatpakking erin gezet net!quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:11 schreef Dulk het volgende:
uitlaatpakking half op de flens, zodat de uitlaatpoort geblokkeerd is.
controleer dat eerst maar eens.
injectie of 2-takt trouwens?
eerst maar eens computerfouten resetten en uitlezen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:11 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Toevallig hebben ze een uitlaatpakking erin gezet net!
En Injectie. Maar injectie doet het gewoon.
dat zijn ditech scooters (direct injection technology) rijden 1 op 40 ofzoquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef FokYouTwo het volgende:
Handige jongens..die maten van de vriend van je moeder![]()
Hebben die slimmerikken soms aan die uitlaat zitten trekken waardoor deze bij de cilinder los is gaan zitten of misschien wel de cilinder los hebben gerukt waardoor er geen optimale compressie meer is
Ennuhh..injectie op een bromscooterHeeft tie ook straalaandrijving dan
![]()
Ik heb een Kymcie Aclitorisquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:19 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat zijn ditech scooters (direct injection technology) rijden 1 op 40 ofzo![]()
maar als je storingen hebt kan het wel eens lastig zijn
Er komt toch uitlaatgas uit en hou je kanker smoel kneus tyf lekker een eind op.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:40 schreef badboynova het volgende:
uitlaat verstopt, plus dat je moeders vriend en ze maten het hebben afgeraffelt omdat ze een orgie wilden houden met je moeder.:)
Ik zal morgen eens kijken, als je gelijk hebt neem ik mijn woorden terug.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:10 schreef badboynova het volgende:
leer eerst de techniek van een verbrandings motor voor je iemand een gladiool noemt, en kom dan terug. want waarschijnlijk zorg die nieuwe pakking er voor dat je verbradings gassen niet tijdig de verbrandings kamer kunnen verlaten, of is je uitlaat verstopt ondanks je er een wolk je uit ziet komen.<--- zie je die punt
En hoe 'ontstop' ik mijn uitlaat? Als ie echt verstopt zit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:10 schreef badboynova het volgende:
leer eerst de techniek van een verbrandings motor voor je iemand een gladiool noemt, en kom dan terug. want waarschijnlijk zorg die nieuwe pakking er voor dat je verbradings gassen niet tijdig de verbrandings kamer kunnen verlaten, of is je uitlaat verstopt ondanks je er een wolk je uit ziet komen.<--- zie je die punt
gewoon heel goed zoeken!! (sorry kon hem niet voor me houden)quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:14 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
En hoe 'ontstop' ik mijn uitlaat? Als ie echt verstopt zit.
uhhhh....BINGOquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:02 schreef Dionysiou het volgende:
Ik heb een totale lijst van de getallen die ik kreeg met pauzes er tussen (daarna herhaalde hij alles)
8
6
7
11
12
15
5
14
17
18
20
21
als een storing niet meer aanwezig is, dan verdwijnt deze als hij 4x voorbij gekomen is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:24 schreef Dionysiou het volgende:
Maakt niet uit
Maar ik lees net dat je hem eerst moet resetten voordat je een nieuwe ''ECU'' gaat uitvoeren. Misschien is dit nog van de vorige eigenaar, dus ik reset hem morgen, doe een nieuwe test en hopelijk krijg ik niet weer 12 foutcodes..
ik heb hier zelf ook nog een sr50 ditech staan, en heb ook al eens problemen gehadquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:48 schreef Dionysiou het volgende:
Merci zal het zo even doen met een auto erbij inderdaad en laat hem even 4x voorbij komen en dan opnieuw zo'n test uitvoeren.
Bedankt voor je duidelijke hulp, daar heb ik teminste wat aan
Ik had dit vroeger was 'ineens' over en niet meer gehad, oorzaak nooit achterhaald of opgelost:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:25 schreef renedis het volgende:
de scooter start wel maar als je gas geeft slaat die uit?
wat voor geluid maakt hij als de uit slaat?
- gesputter/stotteren of gebrekkig = verstopping/teveel benzine
- een "bwoooooaaaaaaappppp" geluid is te veel lucht en kan op een scheur of valse lucht wijzen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:18 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik heb hier zelf ook nog een sr50 ditech staan, en heb ook al eens problemen gehad![]()
[ afbeelding ]
het was uiteindelijk een kapotte luchtcompressor
ik zie een andere uitlaat. is het wel een ditech uitlaat? zo niet, daar is je probleem! de ditech zal wel lopen maar uit eindelijk kapot gaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:07 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ik had dit vroeger was 'ineens' over en niet meer gehad, oorzaak nooit achterhaald of opgelost:
Ennuh, als ik hem nu start loopt ie 'gewoon' maar als je gas geeft dan slaat ie niet meteen uit maar na een tijdje (ook al je geen gas geeft).
ik hoop voor je dat dat het is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:08 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Aw, dat ziet er niet echt fijn uit![]()
Ik heb hem gereset ennn... geen foutmeldingen!
Dus het is zeker weten dat het na de nieuwe uitlaatpakking kwam dus net mijn moeders vriend opgebeld en die gaat weer naar de loods vanavond
er zit standaard een terugloop op, dus ik denk dat het de originele is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:31 schreef renedis het volgende:
[..]
ik zie een andere uitlaat. is het wel een ditech uitlaat? zo niet, daar is je probleem! de ditech zal wel lopen maar uit eindelijk kapot gaan.
dat hij na een tijdje uitvalt lijkt te wijzen op een compressie probleem. Dan zit er of een scheur, hij trekt valse lucht of er zit iets niet goed aangesloten (ook weer met de valse lucht te maken.)
Ik zou eerst maar eens naar de luchtcompressor kijken. alles netjes los halen en weer vast zetten.
Misschien is die niet goed vast gezet (scheef oid) en kan die daardoor geen goede compressie opbouwen.
Ik hoop het ook, accu zit vol en hij start dus er zijn geen foutmeldingen thanks god. Ik werd even helemaal niet blij gisternacht toen ik al die foutmeldingen zagquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:51 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat dat het is.
hoe komt het eigenlijk dat je uitlaat los zat?
Het is de originele klopt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:52 schreef Dulk het volgende:
[..]
er zit standaard een terugloop op, dus ik denk dat het de originele is.
TS: start de scoot makkelijk?
quote:hallo,,
ik heb een aprilia sr ditech..
maar mijn bougie wordt de hele tijd zwart
ik heb er al paar keer een nieuwe in gedaan maar dat helpt niks.. want hij wordt na 30/35 km weer zwart..en dan begint die weer te pruttelen..en dan geef ik vol gas en dan komt die niet meer voor uit..
maar als ik er een nieuwe bougie er in doe is alles weer goed!!
ik heb gelezen en gehoort dat het mischien aan de olie licht maar ik heb er nooit last van gehad..
maar ik heb er wel een andere uitlaat er op gezet maakt dat ook uit??
Gr. harmco
Ik heb een Kymcie Aclitoris zonder digi-display met een gewone carbie zonder ejaculatiequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:48 schreef Hr-Flip het volgende:
zucht ik wordt oud.
Waar is de tijd gebleven dat brommers geen foutcode displays hadden.
Mijn brommert had vroeger maar 2 lampjes, de koplamp en het achterlicht.
Een Tomos A35, beetje eraan sleutelen en daar denderde Hr-Flip over neerlands wegen gammel zwabberend frame met 70km/h, en had je pech dan ff sleutelen met een hamer een bahco en het deed het allemaal weer.
dat was ik alweer vergeten inderdaad.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:10 schreef Dionysiou het volgende:
En de bovenkant van de bougie was aardig zwart en als je met schuurpapier er langs ging gaf ie geen vonk:
Kan het dat dit het is:
[..]
Het enige stekkertje dat bij je accu in de buurt zit is de fuelinjector, maar als dat stekkertje niet vastgezeten heeft dan doet de scoot helemaal niets.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:50 schreef Dionysiou het volgende:
Oke update, er zat een stekkertje los dicht bij de accu die deden we vast toen startte ie zonder problemen stukje gereden, toen kwam de koper (hij wilt hem graag) en toen ging ie een proefritje maken, startte perfect maar op de terugweg sloeg ie af en hoorde hij meteen de brandstof pomp en zei die dat injection check lichtje brande.
We hebben nu de luchtfilter open gehaald, ziet er goed uit van binnen. Bougie vonkt, uitlaat zit goed, benzine komt er door.
We zijn echt radeloos, we zaten misschien met de theorie dat er iets elektronisch niet goed is afgesteld. Qua lucht etc. of dat het mengsel niet goed is. Of iets met cooling liquid maar daar weet ik echt niks van of hoe je dat nakijkt. Want de de cooling liquid op de dasboard waar de kilometer teller staat etc. die werkt niet. En de benzine pijl wel.
Enige tips nog, we zijn echt radeloos. Alles zat ook goed vast etc. zat er goed bij..
EDIT: Net weer geprobeerd hij wou wel starten (iets van 6x geprobeerd) net maar als je een beetje gas geeft slaat ie uit en hoor je een poefje. En als je geen gas geeft blijft ie soms even stationair lopen.
EDIT op EDIT: Nu wou ik hem starten, hij sloeg meteen aan, ik gaf meteen gas en toen had ie een paar haperingen daarna niet meer nu loopt ie al zo'n 5 minuten stationair zonder problemen zonder aan het gas te zitten.
Na de 5 minuten stationair te lopen uit gezet, 4 keer gestart en zonder problemen geen haperingen normaal krijg ik hem 1x gestart en als ik hem dan uit doe dan start ie een half uur niet meer daarna wel met moeite.
Wat kan dit toch zijn, dit ding is hartstikke onverwachts?
Als het goed is heeft de cilinderkop een thermostaat waar het koelvloeistof doorheen gaat, en het lijkt me dat die pas open gaat bij een bepaalde temperatuur. De bedoeling is juist dat het te goed koelt, zodat het blok op een constant ideaal temperatuur draait. Door de goede koeling zal het niet boven de 70 graden uitkomt, maar door de thermostaat niet boven de 60.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:41 schreef Dulk het volgende:
[..]
Het enige stekkertje dat bij je accu in de buurt zit is de fuelinjector, maar als dat stekkertje niet vastgezeten heeft dan doet de scoot helemaal niets.
De afstelling wordt helemaal door de ecu geregeld, dat is dus ook gewoon in orde.
De temp meter komt bijna nooit omhoog met deze motorblokken, aangezien de radiator te goed koelt![]()
als je ongeveer 1/3 van de radiator zou afplakken, dan zou je de meter moeten zien reageren.
Het zou kunnen dat je compressorslang (de slang die van achteren naar voren loopt) verstopt is met sludge (olie/water mengsel) als het goed is zit de slang met slangenklemmen vast en kan je deze gewoon loshalen en er doorheen kijken. als dit zo is dan zit er ook in je injectorbakje (rond bakje aan de onderkant van je injectorhuis) sludge, dat dien je dan ook schoon te maken.
Probeer bovenstaand dus eerst even
Ja ik weet het, het is enorm veel dat was voor mij al een reden om de scooter te verkopen met in mijn achterhoofd dat als het injectie systeem het ooit begeeft (hij heeft al veel KM's erop zitten) dat je dan echt de sjaak bent als je naar een dealer gaat, als je er al een vind die di-techs wilt repareren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:20 schreef Sjibble het volgende:
27.000km
Dat is net zo veel als een auto met 270.000km
Sowieso scootersHeb ze ook gehad, wat een rampendingen zijn dat
Goede ouwe brommertsHet enige dat electrisch is, is je onsteking (die maakt electriciteit en ontsteekt je brandstof ermee) en je voor en achterlicht + remlicht
![]()
Misschien een citta of een tomos erbij voor de fun
met 27K weet ik wel waar je probleem zit, waarschijnlijk zit er speling op je krukas, na gem. 25K zijn je lagers gewoon op (aan de kant van de vario) hierdoor trekt hij dus valse lucht. en gaat hij instabiel draaien.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:57 schreef Dionysiou het volgende:
Bedankt voor je advies Dulk!
Gister avond deed ie het nog steeds niet super, maar ondanks dat wou die kerel hem nog steeds kopen hij heeft voor de 3e keer een proefritje gemaakt en viel uit en wou er alsnog 900 euro voor neertellen (echt geld). Staat ook 27.000 KM op de teller dus ik ben er best wel blij mee dat ik er vanaf ben!
Bedankt voor je goeie hulp en adviezen Dulk!
ik heb er nog zo eentje staan, jammer genoeg niet geschouwdquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:34 schreef Dionysiou het volgende:
http://link.marktplaats.nl/268715401
http://link.marktplaats.nl/268123080
http://link.marktplaats.nl/267188297
Deze zijn zo tof!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |