Uitkeringen omlaag weet ik niet of dat nu wel een slim plan is. Dan moet er eerst goed gekeken worden of het verlagen hiervan niet leidt tot sterk stijgende misdaadcijfers waardoor je als samenleving alsnog meer geld kwijt bent.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:35 schreef ArnoKlaassen het volgende:
100% mee eens. Uitkeringen iets omlaag en dan kunnen de belastingen ook omlaag. Uieindelijk krijg je zo meer werkenden, minder uitkeringstrekkers en dus een hogere welvaart aangezien de belastingen nog verder omlaag kunnen. Op die manier is er eindelijk loon naar werken
Heb jij wel economie gevolgd?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:41 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Uitkeringen omlaag weet ik niet of dat nu wel een slim plan is. Dan moet er eerst goed gekeken worden of het verlagen hiervan niet leidt tot sterk stijgende misdaadcijfers waardoor je als samenleving alsnog meer geld kwijt bent.
Maar als je ziet dat sommige gasten voor een 38 urige werkweek krap 1200 euro verdienen bij (bijvoorbeeld) DHL , dan lijkt het me logischer om eerst het minimumloon omhoog te gooien.
En waar zie je mij precies beweren dat de uitkeringen niet mee mogen stijgen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:05 schreef Cahir het volgende:
[..]
Heb jij wel economie gevolgd?
Zo stijgt de koopkracht teveel > stijgen de prijzen omdat de vraag te groot word > sprake van inflatie > het geld van de uitkering word minder waard en is alsnog gedaald
Wat doe jij ineens wijs?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:36 schreef Leanne het volgende:
Ik ben het daar niet mee eens. Minimumloon en of bijstand/ ww-uitkering is echt niet veel, en ik vind het een hele goede regeling dat de minder bedeelden tegemoet worden gezien in hun dagelijkse uitgaven. Het minimumloon opschroeven kan, maar daarmee gaan ook minimum ww-uitkeringen omhoog, en dan zou je die extraatjes zoals internetkortingen en dergelijke moeten schrappen, terwijl die mensen juist stimuleren een zo normaal mogelijk leven te kunnen leiden en hun uitkering er niet doorheen te jassen door het uit te geven aan minder belangrijke dingen.
Dan stijgen ze allebei en zit je nog steeds met dezelfde probleemquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:13 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
En waar zie je mij precies beweren dat de uitkeringen niet mee mogen stijgen?
Moet er wel voldoende werk zijn natuurlijk. Momenteel zijn er gewoon meer werkzoekenden dan banen. Uitkering omlaag om werk te zoeken is dus nutteloos, omdat er simpelweg te weinig werk is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:35 schreef ArnoKlaassen het volgende:
100% mee eens. Uitkeringen iets omlaag en dan kunnen de belastingen ook omlaag. Uieindelijk krijg je zo meer werkenden, minder uitkeringstrekkers en dus een hogere welvaart aangezien de belastingen nog verder omlaag kunnen. Op die manier is er eindelijk loon naar werken
Tuurlijk niet . Die aanvullingen zijn (blijkbaar) nodig omdat mensen anders niet rond kunnen komen. Als je dus de lonen iets omhoog gooit en de uitkeringen aan deze nieuwe norm koppelt , kan het merendeel van die aanvullingen en toeslagen de prullenbak in . Hierdoor heb je als werkende dus écht (bijvoorbeeld) 200 euro in de maand extra , in plaats van de situatie nu waarin de winst die een baan oplevert vrijwel geheel verdampt door de dingen die je eerder vergoed kreeg maar nu zelf moet betalen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:42 schreef Cahir het volgende:
[..]
Dan stijgen ze allebei en zit je nog steeds met dezelfde probleem
Er is ZAT werk! Alleen niet in alle sectoren . Wat je dus moet doen is mensen die in de WW belanden omdat het slecht gaat in hun sector en ze eruit vliegen omscholen. Desnoods gedwongen. Het kan toch niet zo zijn dat er in de zorg sprake is van een ernstig banentekort , terwijl er een hele groep mensen is die omdat er onvoldoende werk in hun sector is zich thuis zitten te vervelen??quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:58 schreef Sakura het volgende:
[..]
Moet er wel voldoende werk zijn natuurlijk. Momenteel zijn er gewoon meer werkzoekenden dan banen. Uitkering omlaag om werk te zoeken is dus nutteloos, omdat er simpelweg te weinig werk is.
Is er een overschot aan banen die niet ingevuld kunnen worden, dan zou het mogelijkerwijs nog kunnen overwegen. Wel moet je dan in acht nemen of de werkzoekenden wel matchen met de vacatures die er open staan.
Of mensen die thuis zitten omdat ze geen zin hebben om 'onder hun niveau' te gaan werken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:27 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Er is ZAT werk! Alleen niet in alle sectoren . Wat je dus moet doen is mensen die in de WW belanden omdat het slecht gaat in hun sector en ze eruit vliegen omscholen. Desnoods gedwongen. Het kan toch niet zo zijn dat er in de zorg sprake is van een ernstig banentekort , terwijl er een hele groep mensen is die omdat er onvoldoende werk in hun sector is zich thuis zitten te vervelen??
Je mankeert niets aan je klauwtjes dus als er geen werk voor je is ga je maar wat anders doen. Fair enough!
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:26 schreef longinus het volgende:
och, de meeste zullen anders piepen als ze onvrijwillig werkeloos worden.
Dat je mensen meer moet stimuleren om te gaan werken: akkoord. maar ik word liever geholpen door iemand die het als roeping ziet in de zorg te werken dan iemand die gedwongen omscholing en werk in de zorg heeft...Met alle gevolgen (desinteresse, niet nauwkeurig) van dien.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:27 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Er is ZAT werk! Alleen niet in alle sectoren . Wat je dus moet doen is mensen die in de WW belanden omdat het slecht gaat in hun sector en ze eruit vliegen omscholen. Desnoods gedwongen. Het kan toch niet zo zijn dat er in de zorg sprake is van een ernstig banentekort , terwijl er een hele groep mensen is die omdat er onvoldoende werk in hun sector is zich thuis zitten te vervelen??
Je mankeert niets aan je klauwtjes dus als er geen werk voor je is ga je maar wat anders doen. Fair enough!
De tegemoetkomingen waar je het hier over hebt, (toeslagen, locale belastingkwijtschelding, bijzondere bijstand) heb je ook gewoon recht op als je inkomen uit arbeid hebt hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:27 schreef Winner_Taco het volgende:
Als je een uitkering ontvangt krijg je toch wel een kleine 200 euro in de maand minder dan het wettelijk minimumloon maandelijks overgemaakt. Tegelijkertijd is er op zoveel vlakken lastenverlaging dat het verschil tussen iemand die werkt tegen het minimumloon en iemand die alleen maandelijks zijn/haar handje ophoudt echt te klein is.
Tal van regelingen , denk hierbij aan huursubsidie , het niet hoeven betalen van veel belastingen ( Afvalheffing , waterschap , bijdragen voor de inrichting van je huis , korting op allerlei pretparken dierentuinen etc , toeslag voor bellen en internetten , voedselbanken , korting op je zorgpremie etc , ect)
Zou het niet eens tijd worden om dat minimale verschil in inkomen recht te trekken door OF het minimumloon op te schroeven , of stoppen met het mensen met een uitkering van vaak onnodige luxe voorzien?
Vreemd, ik heb er nooit recht op.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De tegemoetkomingen waar je het hier over hebt, (toeslagen, locale belastingkwijtschelding, bijzondere bijstand) heb je ook gewoon recht op als je inkomen uit arbeid hebt hoor.
Dan denk ik dat je inkomen (net als bij mijquote:
Ik heb er al jaren geen recht meer op, simpelweg omdat ik teveel verdien om in aanmerking te komen. NIet erg hoor, ik heb al die dingen dan ook niet nodig.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De tegemoetkomingen waar je het hier over hebt, (toeslagen, locale belastingkwijtschelding, bijzondere bijstand) heb je ook gewoon recht op als je inkomen uit arbeid hebt hoor.
Feit is dat als je uit de bijstand wil, de werkgevers je voor een habbekrats wil laten werken en dat door de belastingen en extra geld dat je nodig hebt om te kunnen werken je netto minder overhoudt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:46 schreef pisnicht het volgende:
Feit is dat je soms nog beter kunt stoppen met werken omdat je dan financieel beter af bent. Afgezien van het feit dat ik dat zelf moreel verwerpelijk vind om te doen, begrijp ik wel dat sommige mensen voor die optie kiezen (alleenstaande moeders bijv).
Met name als je vrijwel niet rond kunt komen is de keus om er zwart een beetje bij te gaan werken snel gemaakt. De overheid moet dat verschil gewoon groter maken en thuis zitten oninteressant maken.
Extra geld nodig om te werken? Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:22 schreef longinus het volgende:
[..]
Feit is dat als je uit de bijstand wil, de werkgevers je voor een habbekrats wil laten werken en dat door de belastingen en extra geld dat je nodig hebt om te kunnen werken je netto minder overhoudt.
Dat belastingen te hoog zijn ben ik met je eens, uitkeringen zijn ook te hoog.quote:Zoals ik al zei, uitkeringen zijn niet te hoog, maar belastingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |