Ik had iets gezien waar in ze zeiden dat Jermaine naar Mekka was geweest en dat Michael heel veel interesse had in de rust die Jemaine in de Islam had gevonden. ook dat hij had gevraagd of Jermaine boeken voor hem mee wilde nemen zodat hij zich kon orienteren, maar ik heb nog nooit gehoord dat Jermaine Michael wilde ompraten of dat Michael definitief moslim was of wilde wordenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:21 schreef Euridice het volgende:
Jermaine zei zoiets in een van de laatste interviews. Maar in dit interview liet ie duidelijk merken, dat hij probeerde Michael over te halen om moslim te worden..
Het interview is uit??? 2005??
Anyway, geen idee. Maar het kan wel weer iets van het motto van de gelovige Jacksons zijn.."liegen mag, als je carriere er beter van wordt.."
Waarom dat?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:42 schreef quirina het volgende:
MJ was van de Joho-clan ( jehova's getuigen). Maar ik geloof dat hij eruitgekicked werd.
Ik geloof wel dat hij in onze-lieve-heer geloofde.
Dat denk ik ook, zowel in zijn kinderen als in (teveel) medicijnen als in geloof. Lijkt me ook niet zo gek als je Michael over Jermaine hoorde en kijkt naar het feit dat Jermaine sinds jonge leeftijd zijn eigen keuzes heeft gemaakt en als volwassene (zover ik weet ) een rustig bestaan heeft, en MJ en Jermaine toch best close waren ( volgens eigen zeggen van beiden en de film over de familie, waar ik zelf geen klachten of bezwaren van de familie over heb gehoord ).quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:35 schreef ElizabethR het volgende:
Shitney liefje, lees je je PM even?
En Moonwalk, ik denk dat MJ sowieso op zoek was naar alles wat hem rust kon geven.
Nee, hij heeft ze als ik me goed herinner zelf de rug toegekeerd zo rond zijn solo carriere. Staat iets over in Moonwalk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:42 schreef quirina het volgende:
MJ was van de Joho-clan ( jehova's getuigen). Maar ik geloof dat hij eruitgekicked werd.
Ik geloof wel dat hij in onze-lieve-heer geloofde.
Stond ergens in die biografie van Taraborelli.quote:
Zo close waren Jermaine en MJ niet hoor, ze zijn lange tijd niet on speaking terms geweest. Pas sinds de rechtszaak is dat volgens mij weer een beetje goed gekomen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:45 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, zowel in zijn kinderen als in (teveel) medicijnen als in geloof. Lijkt me ook niet zo gek als je Michael over Jermaine hoorde en kijkt naar het feit dat Jermaine sinds jonge leeftijd zijn eigen keuzes heeft gemaakt en als volwassene (zover ik weet ) een rustig bestaan heeft, en MJ en Jermaine toch best close waren ( volgens eigen zeggen van beiden en de film over de familie, waar ik zelf geen klachten of bezwaren van de familie over heb gehoord ).
Wat ik WEL vreemd vind is dat Jermaine en Joe zo erg de media opzoeken en daar komen mijn speculaties weer:
1. Jermaine wil niet dat de media doordraaft dus hij besluit in de periode na de dood van zijn broertje, de media continu te woord te staan
2. Joe Jackson weet dat de wereld weet dat jermaine en mj close waren en manipuleert Jermaine nu weer om in de media te gaan en geld te verdienen ( wat ik me niet kan voorstellen aangezien Jermaine vroeger al deed waar hij zin in had en gewoon ging trouwen ookal joeg Joe zijn vriendinnetje weg )
3. is voor jullie om in te vullen![]()
Mijn speculatieradar slaat op hol na vele dagen hard werken en nu even uitpuffen met een lekker glaasje wijn
Ik geloof dat niet, puur gevoel hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:39 schreef Shitney het volgende:
Heb het al gelezen. Maar geef toe, ze zijn ontzettend grappig.
Over die Islam:
Jermaine wilde inderdaad MJ bekeren. Weet niet meer welke bron ik daarvoor heb, maar het gerucht dat MJ moslim zou zijn is al een paar jaar oud. Voor eens en voor altijd: dat is hij dus NIET. Jermaine is een aanhanger van de Nation of Islam, MJ heeft tijdens de rechtszaak bodyguards van die club gebruikt, maar hij was geen moslim.
Als je het mij vraagt was MJ geen aanhanger van een kerk, maar was hij slechts gelovig in de meest pure zin van het woord.
Ik quoute mijn post omdat het voor de meeste mensen hier toch interessant isquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:01 schreef Drumpie het volgende:
Interessante filmpjes over de "werkelijke dood" van Michael Jackson.
Tussen haakjes gezet voordat mensen mij gaan uitjoelen.
De arabische wereld heeft MJ nogal omarmd omdat hij inmiddels moslim zou zijn. Ik baal ervan dat ik niet meer weet waar ik het vandaan heb dat Jermaine graag wilde dat hij zich ook zou bekeren. Maar je hebt gedeeltelijk gelijk, MJ heeft inderdaad ooit zelf boeken gevraagd over de islam en daar komt al jaren dat gerucht vandaan dat hij moslim zou zijn en inmiddels Mikaeel zou heten. Dat is in ieder geval niet waar.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:50 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Ik geloof dat niet, puur gevoel hooromdat ik MJ ergens heb horen zeggen dat hij om boeken heeft gevraagd. Haal het even uit het daglicht van megaberoemde familie. Mijn moeder is katholiek, ik niet omdat ze me vrij heeft gelaten om zelf na te denken. Toch bestook ik haar met vragen over haar geloof en
toen ik een ketting met een kruis wilde heeft ze de mooiste die er maar te vinden was voor me gekocht. Niet om mij om te praten maar puur omdat de van me houdt, ik er om vroeg, en zij het beste alleen maar goed enoeg voor mij vind. Als MJ en Jermaine broers zijn en de ene heeft een ander geloof is het dan zo raar dat ze daar over praten en dat MJ wil weten waar zijn broer in gelooft? dat hij op het moment dat zijn broer naar mekka gaat om boeken vraagt om zich te verdiepen in wat zijn broer daar toe drijft en vrede in het leven geeft? Ik heb helemaal niks met de Islam maar als mijn broer naar mekka ging en ineens moslim werd zou ik ook willen weten hoe en wat. Ik vind het niks te maken hebben met ompraten
edit: mijn antwoord was gedeeltelijk op jouw gericht maar voor het grootste deel algemeen bedoeld.
Verder ben ik het eens met je laatste alinea![]()
Ik ben van mening dat ze wel degelijk close waren, zeker als je naar hun geschiedenis kijkt en naarde periode dat Jermaine uit de Jacksons5 stapte. Michael vond dat vreselijk omdat Jermaine niet meer aan zijn linkerkant stond. Dat hij solo is gegaan komt omdat hij vol creativiteit zat en die niet mocht uitvoeren. Ik heb zelf ook even gedacht van wat egoistisch maar hij heeft Janet ook geholpen en heeft zelfs ideetjes vo eigen videoclips aan Janet gegeven omdat zij dat zo tof vond. Ik denk dat de rest van de Jacksons gewoon niet zo geinteresseerd waren in een solo carriere. IMochten ze echte ruzie hebben gehad dan doet dat denk ik niks af aan de broederliefde zodra die weer hersteld is, ik geloof zelf niet in eeuwige ruzie met een broer of zus maar dat is denk ik persoonlijkquote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:49 schreef Shitney het volgende:
[..]
Zo close waren Jermaine en MJ niet hoor, ze zijn lange tijd niet on speaking terms geweest. Pas sinds de rechtszaak is dat volgens mij weer een beetje goed gekomen.
Oh jawel, je hebt gelijk! My bad!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:00 schreef quirina het volgende:
In dat ene filmpje met de kinderen en die puzzel zingt hij trouwens een gospel of een psalm samen met hen.
Zong ie niet the lost children ofzo?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:57 schreef Shitney het volgende:
[..]
De arabische wereld heeft MJ nogal omarmd omdat hij inmiddels moslim zou zijn. Ik baal ervan dat ik niet meer weet waar ik het vandaan heb dat Jermaine graag wilde dat hij zich ook zou bekeren. Maar je hebt gedeeltelijk gelijk, MJ heeft inderdaad ooit zelf boeken gevraagd over de islam en daar komt al jaren dat gerucht vandaan dat hij moslim zou zijn en inmiddels Mikaeel zou heten. Dat is in ieder geval niet waar.
Volgens mij was MJ diep in zijn hart gewoon nog steeds het brave Jehove jongetje dat wachttorens langs de deuren ging brengen. Hij had veel respect voor zijn moeder en aangezien zij nog steeds Jehova is lijkt het me sowieso onwaarschijnlijk dat hij - gezien de mate waarin hij kennelijk nog steeds snakte naar de goedkeuring van zowel Katherine als Joseph - zich actief zou bekeren tot een ander geloof.
Maar volgens mij shopte hij vooral rond, ik heb hem in verschillende filmpjes al voor zijn dood zich als een jood zien gedragen, en als een moslim, als een christen, als een Jehova. Hij noemt god ook steeds bij verschillende namen, afhankelijk van waar hij is.
De kinderen zijn in ieder geval Jehova's, dus als hij al een religie aanhing, wat ik niet denk, zal dat nog steeds Jehova Getuige zijn geweest.
In dat ene filmpje met de kinderen en die puzzel zingt hij trouwens een gospel of een psalm samen met hen.
Nee, sorry, ik ben het niet met je eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:59 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat ze wel degelijk close waren, zeker als je naar hun geschiedenis kijkt en naarde periode dat Jermaine uit de Jacksons5 stapte. Michael vond dat vreselijk omdat Jermaine niet meer aan zijn linkerkant stond. Dat hij solo is gegaan komt omdat hij vol creativiteit zat en die niet mocht uitvoeren. Ik heb zelf ook even gedacht van wat egoistisch maar hij heeft Janet ook geholpen en heeft zelfs ideetjes vo eigen videoclips aan Janet gegeven omdat zij dat zo tof vond. Ik denk dat de rest van de Jacksons gewoon niet zo geinteresseerd waren in een solo carriere. IMochten ze echte ruzie hebben gehad dan doet dat denk ik niks af aan de broederliefde zodra die weer hersteld is, ik geloof zelf niet in eeuwige ruzie met een broer of zus maar dat is denk ik persoonlijk
Ik ben wel benieuwd waarom je mensen hier mongolen noemtquote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:31 schreef demonseeker14 het volgende:
Wat een mongolen hier, tot jullie vader kapot gaat gek.
Wat bedoel je hier mee?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:10 schreef quirina het volgende:
Laat de kinderen tot mij komen
Laat de kinderen tot Mij komen,
alle alle kinderen.
Laat de kinderen tot Mij komen,
niemand mag hen hinderen,
want de poorten van Mijn Rijk
staan voor kinderen open.
Laat ze allen, groot en klein,
bij Mij binnenlopen.
Laat de mensen tot Mij komen,
over alle wegen.
Laat de mensen tot Mij komen,