Inderdaad, misschien willen ze daarvoor wel een intentieverklaring voor je uitschrijven?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
je kan toch gewoon 3 maanden als freelancer bij je baas aan het werk en na die 3 maanden kan je weer opnieuw beginnen met een tijdelijk contract voor onbepaalde duur?
bron:http://home.szw.nl/index.cfm?rubriek_id=391818&hoofdmenu_item_id=13826&link_id=172425quote:Tijdelijk langer tijdelijk contract voor jongeren
13 juli 2009
Bedrijven mogen jongeren tot 27 jaar gedurende de crisis langer tijdelijk laten werken. Bij tijdelijke contracten moet de werkgever nu na een periode van drie jaar of bij het vierde contract een medewerker vast in dienst nemen. In onzekere tijden bestaat dan het risico dat de werkgever de jongere niet in dienst houdt. Straks hoeft de werkgever een werknemer pas na een periode van vier jaar of bij het vijfde tijdelijke contract een vaste baan te bieden. De ministerraad heeft op verzoek van minister Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ingestemd met een wetsontwerp dat voor spoedadvies naar de Raad van State is gestuurd.
Het kabinet wil hiermee een bijdrage leveren aan de bestrijding van de jeugdwerkloosheid. Jongeren dreigen hard te worden getroffen door de huidige economische crisis. De tijdelijke maatregel geldt in principe voor twee jaar. Het voorstel volgt mede uit de motie-Rutte die in de Tweede Kamer is aangenomen en die vraagt om tijdelijke contracten voor jongeren langer mogelijk te maken.
Het wetsvoorstel wordt ingediend bij de Tweede Kamer nadat de Raad van State advies heeft uitgebracht.
Goed dat het ontslagrecht nog bestaat in de huidige vorm. Je moet eens kijken hoe "goed" de Amerikaanse werknemers het hebben. Daarnaast over 5 jaar hebben de babyboomers de arbeidsmarkt verlaten die hebben dan geen ontslagrecht meer nodig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Hiermee geeft het kabinet dus aan dat ze wel degelijk weten dat eenvoudiger ontslagrecht goed is voor nieuwe banen. Toch durven ze het ontslagrecht niet te versoepelen, in plaats daarvan wordt de situatie van jongeren verslechterd.
Uiteraard allemaal om de riante positie van de babyboomers voor zichzelf te beschermen...
Ga zelf ook gewoon opzoek naar een andere werkgever. Eentje die niet te bang is om je na 1 tijdelijk contract een vastcontract aan te bieden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:18 schreef Tappies het volgende:
@Flappe-du-Pomme
Die had ik ook gevonden, maar bedankt voor de hulp alvastEr staat in dat het spoedvoorstel naar de Raad van State is gestuurd, maar er staat verder niets over akkoord of ingangsdatum.
De reden dat ik zo'n dergelijk 'officieel' nieuws wil hebben, is dat ik het stille vermoeden heb dat ze rustig aan naar vervanging aan het zoeken zijn mochten we geen uitkomst kunnen vinden, vandaar dat ik een beetje munitie zoek
@Surveillance-Fiets : Ik ben al begonnen met het zelfstandigen traject te starten, eenmanszaak had ik al, VAR is in aanvraag.
Alvast bedankt voor de snelle hulp!
Tuurlijk joh. Goed adviesquote:Op maandag 3 augustus 2009 20:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Daarbij mogen jullie ook best samen afspreken dat jij nog een tijdelijk contract van x tijd krijgt. Netjes contractje opstellen en beiden tekenen en klaar.
Het mag niet, maar als beide partijen er geen problemen in zien en netjes het contact naleven zal er ook verder geen probleem zijn. en na X tijd gaan jullie dan weer wegens rechtswege uit elkaar. Of teken je nog x tijd bij//vast contract.
Edit: je kan dan aanspraak maken op een contract voor onbepaalde tijd als je kwaad wilt, maar als je dit gaat claimen komt het geheid voor de rechter. Die zal je waarschijnlijk geen of 1 a 2 mnd max. schadevergoeding geven (formule gewerkte jaren) en het contract ontbinden op verstoorde werk relatie. Plus dat je dan verwijtbaar werkeloos bent. Als jullie je er beiden gewoon aan houden is er erchter niets aan de hand.
Het ontslagrecht beschermt de "haves" ten koste van de "have nots", die daardoor minder snel worden aangenomen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:28 schreef HarryP het volgende:
[..]
Goed dat het ontslagrecht nog bestaat in de huidige vorm. Je moet eens kijken hoe "goed" de Amerikaanse werknemers het hebben. Daarnaast over 5 jaar hebben de babyboomers de arbeidsmarkt verlaten die hebben dan geen ontslagrecht meer nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |